Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Alebo si povie, že nebude si kaziť večer pri pive, keď toho druhého i tak nepresvedčí.
Nééé, z "obyčejných" lidí na novinkách mám noční můry. A co teprve diskuze na idnes.cz ... madness.

Já bych si bral příklad ze srazu Databáze Her. Nebyl jsem tam, ale vsadil bych se, že se tam lidé nehádali ani z desetiny jako tady na DH. V reálu je člověk klidnější, opatrnější, zranitelnější a snad i veselejší.
Lidi budou vždy nadávat na všechno, to se netýká jen her. Stačí se podívat na server Novinky.cz, kde se schází "obyčejní lidé". Koruna posílí - je to špatně, koruna klesne - je to špatně. Člověk by si musel hodit provaz, kdyby to měl brát vážně. Lidé si potřebují ulevit a v 90 procentech ventilují skrz své mindráky a problémy to špatné co v nich je.
"Protože člověk snadněji vidí negativa, než pozitiva. Když tě nasere přítelkyně, tak taky vidíš to hroznou věc co udělala a ne to všechno hezký, co jste spolu prožili. To se ukáže až později." táto analógia sa dá použiť aj opačne, záleží od toho, akú emóciu, či pozitívnu alebo negatívnu akurát prežívaš.

Berte to z tej lepšej stránky, čím viac kritiky, menej tešenia, tým príjemnejšie môže byť človek prekvapený.
A proto se musí do svého vydání kritizovat, aby se též mohla kritizovat i po vydání, přičemž kritiku bude snášet po zbytek svého kritického života...

Taky to moc nechápu... Já vidím to dobré i na titulech, které mě vůbec nenadchnou ;)
Protože člověk snadněji vidí negativa, než pozitiva. Když tě nasere přítelkyně, tak taky vidíš to hroznou věc co udělala a ne to všechno hezký, co jste spolu prožili. To se ukáže až později.

Stejně tak Skyrim, ukáže až čas jak je hra dobrá.

+ si lidi rádi zanadávaj. Někdo na politiku, někdo na hry.
+ když už vidíš, že tam ta chyba bude, tak ti to vadí. O to víc, že s tím nemůžeš nic udělat, ale hru si stejně chceš zahrát.
Já nevím proč, ale vždy, když se mi nějaká hra líbí, nebo se na ní těším a najdu si jí na DB, tak tu vidím jenom spoustu lidí co jí strašně kritizuje. Naopak, když se mi nějaká hra nelíbí a najdu si jí tu, co nevidím? Spoustu lidí co jí kritizuje. Vlastně když si tu najdu snad kteroukoliv hru vydanou v posledních pěti letech tak jí všichni tady akorát kritizujou. Sakra proč ty hry vůbec hrajete?
Theme Skyrimu je tak epický, že nevěřím, že obyvatelé světa serou. A Jeremy Soule sere kameny!
Zajímavé Mistře Gunáre, donutilo mě to zamyslet se, co vlastně bylo první RPG v mém životě. V tvém. V životě kohokoliv zde. Diablo I. jsem vyzkoušel až 2000, MM také, ale to jsou dungeony, Baldur a Planescape až v 2004 a 2005. Většinu žánrů jsem zažil už jako DOSovky v dětsví (89-99), ale RPG ? Bohužel. A jak jsem z nich tenkrát byl nadšen.

Nicméně Toddy hOward (Hovad?) je dobrý šprýmař a umí nalákat masy. No a co si budeme povídat, když pomineme tuny siláckých řečí, tak pořád zůstává dost dobrá hra, i když trochu recyklovaná. Stále to bude velký úspěch. Možná ne takový jaký bysme chtěli, ale i tak.
Skyrim>Morrowind theme.

I když extend verze je horší než ta z traileru.



Nefňukejte, Xbotům, nachytaným na dráčky, pro které bude Skyrim často první RPG v jejich životě tohle nejenže stačí, ale jsou z toho přímo nadšení. A pro ty je Skyrim dělán především. Je to patrný z exkluzivních DLC, inzerce ZeniMaxu, i průpovídek Toddyho Howarda. Pro nás je tohle theme už třetí verzí jednoho, pro ně je to často poprvé.
"U Main Theme mi úsek po 50 vteřině strašně připomíná jiný OST k filmu/hře, netuší někdo jaký?"
Zní to trochu jako variace na Morrowind Theme (které se mi samozřejmě líbí mnohem víc).

Nicméně jde o standardní "spatlaninu" všech možných melodií použitých v tomhle kontextu (slyšeno v různých filmech, trailerech, reklamních spotech). Třeba Two Steps From Hell - jejich tvorba použita např. zde: http://www.youtube.com/watch?v=okRkEcLMHc0).

Prapůvod toho všeho bych hledal nejspíš u Carla Orffa.
Kéž by jim s animacemi a vyprávěcí stránkou hry pomohli třeba lidi z Naughty Dog...
Mně na Skyrimu celkem vadí ten jejich engine, pravděpodobně je to zase nadstavba nad engine z Oblivionu potažmo z Morrowindu, které mají hodně podobný feeling. Hlavy vypadají pořád šišatě, animace jsou pořád strnulé, i když samozřejmě lepší než v oblivionu. Ale tak uvidíme, jaký bude "feeling" ve Skyrimu při samotném hraní, třeba překvapí.
To main theme je fakt paráda, Soule se překonal. Skyrim kupuju už kvůli tomu exploration aspektu/atmosféře/hudbě. Pokud bude mít i slušný questy a writing, byl by to příjemnej bonus.
Člověk se na to stejně musí alespoň trochu těšit. Pravda, grafika bude vyžadovat trochu zvyku (stále se nemohu zbavit toho vysloveně plastikového dojmu - ale to měl i Fallout 3) a některá zjednodušení už jsou citelně přes míru. Jindy zase jiné zlepšováky fungují až překombinovaně (neúčelně) a málo prakticky (prohlížení perků v souhvězdích), ale třebas se tyhle fíčury budou týkat především konzolových verzí. Nicméně stále má přesun k "severské sáze" svou nepopiratelnou přitažlivost. A zvláště se mi líbí, že má hlavní hrdina možnost postavit se jednoznačně za císařství a pustit žilou rebelům (a mou světlou nadějí jest, že dostane za vyučenou i elfský dominion).

A co se týče vaření, lovu, čutání v dolech... Tak to prostě dělat nebudu.
Hodně silně to připomíná (0:50-1:05) hudbu z Lord of the Rings, ale jinak to je "ta" TES (myšleno III-IV) hudba, akorát turned up to eleven ve smyslu dramatičnosti. Něco z Basila Poledourise tam bude, takový ten jeho Conan styl.

Jinak to theme je velmi povedené i takhle v extended verzi (předtím jsem slyšel jen krátkou).
Jo, je to TES theme, ale v téhle verzi jsou do toho přihozené další nástroje, jejichž melodie mi něco hodně připomíná a ne, v Morrowind theme nebylo nic ani trochu tomu podobné.
Po 50. vteřině žádné sbory nejsou... Jde mi o ty dechové nástroje... Prostě tuhle melodii jsem na 100% skoro stejnou někde slyšel a nedá mi to spát, dokud si nevzpomenu :)
Slyšel jsem, že má být více travin (a mírné krajiny), než v Oblivionu. Ale Skyrim je severněji, měla by být větší zima. Jak myslíte, že to bude ?
MickTheMage: Těšil ses na Boubín a nebyl? On by se do té imperiální takřka parkové krajiny nehodil. Tož kdyby udělali Eye of Argonia to by byla jiná.

Tuls: Já to beru takhle postav mě doprostřed Ashlandu - a možná bych měl i s MGE bez mhlhy problém říct, v jaké části ostrova jsem. Postav mě do lesa v Cyrodiilu a tak na 80% to říct dokážu. :) Bažiny, Jerally, Podzimní lesík, rajský lesík, rezervace, velkej les. Středozemní luka, anvislká zlatavá luka, podhorské loučky atd. Spousta typů krajiny prostě. :)

Whirt: Hele na netuctový místa nevěřím. Budou i ve Skyrimu, hra je prostě stále moc velká na to, aby je postrádala.
.. a preto som Bethesdu označil za bandu recyklátorov. Kde je problém? o:-)
Ak ide o prekrúcanie lore, ako to nazval Mick, dá sa len súhlasiť. Zažil som bethesďácky Fo3 a musím povedať, že to bolo od Todda naozaj podrazácke a hnusné. xD
Však to Mick napísal, že ak si Bethesda zažiadala novú prerábku Morrowind Title, tak im ju Soule spravil, proste vykonal zakázku.
Mick,
prečo sem pletieš Souleho? Vlastníkom autorských práv je Bethesda, autor hudby už o ničom nerozhoduje. A vďaka za spätnú väzbu, doteraz ma vôbec nenapadlo, že by náhodný odkaz na wikinu mohol niekoho ohúriť. :-P
Súdruh Husák: Páčenie zámkov, áno. Lesu ešte chýbala hustota a určité uveriteľnostné faktory, ktoré riešili až módy. Rozhovory fuj! Menej textu a nejakých 6-7 hlasov dookola ma fakt nútilo tváriť sa takto: (T_T) "Přibylo výjímečných oblastí" hmm to práveže ani nie, z pohľadu klasickej lesíkovitej krajiny a nejakých oblivion (rovnakých) prostredí to oproti Morrowindu pôsobilo na mňa ešte generickejšie, možno aj pre to, že to síce malo tie detaily, ale veľmi sa opakovali.
RNDr. Gunár Pavel - az na to, ze tam povodne mal byt prales, resp. tusim, dokonca az dzungla :) Co zase zmenili...
Pavel: Z toho co jsem četl, tak všechno co se jakkoliv týkalo levlování pozměnily. Odehrává se to 200 let po Oblivionu, takže na to můžou navázat (dobře) lidi, kteří nikdy sérii nehráli.
Místa už tu taky nejsou nijak tuctový - každý má svou originalitu (narozdíl od Ayleidských ruin, které mě poprvé připadaly jako něco výjimečného a pak ztratily ten svůj šmrnc :))
Whirt: Restart? Spíše (snad) dobře nastavená kaše... :)

Tulareanus: Nezapomeň na páčení zámků, to se také povedlo! Les tam konečně vypadal jako les! Přibylo výjímečných oblastí! Soubojový systém taky nepoměrně lepší. Namluvení rozhovorů pomohlo atmosféře byť mělo neblahý vedlejší účinek v podobě úbytku keců. Zkrátka určitě toho lepšího bylo více, než tvrdíš.
Phdr.McKvak: Šéfe, to nie nenávisť, to je posmech! :D Ír? Skôr žid. :) To čo mal Oblivion lepšie boli questy, speechcraft, alchemka, ostatné by som povedal, že by bolo horšie, netvrdím, že to bolo sklamanie, to určite nie, ale už tam bola veľmi silná predzvesť toho, že na ďalší diel by som sa asi nemal tešiť. :)
valcik - s tymito informacia nikoho neohuris, obzvlast nie mna. ;) Kazdy nejako zacina, podstatne je, ze pracoval (aj ked (nastastie? :) ) nesefoval, i ked ma hlavny prihovor v manualy, pokial sa pamatam) na najlepsej hre zo serie, teda Daggerfalle. To, ze je sam o sebe magor, je zase druha vec. :)

A teda, co mna obcas sere, nie je ani tak recyklacia (v Oblivione, kde? Hudobna? Ked raz niekto v Bethesde vymyslel (a mozno aj za to moze Todd!), ze hlavny motiv Morrowindu bude vlastne motivom celej Elder Scrolls sagy, tak co s tym ma Soule robit? :) ) Ale krutenie s lore, tak aby to vyhovovalo poziadavkam enginu a technologie - to je skratka fuj! Ocakavam v Skyrime werebeara, kedze je to most common lycanthrope v Skyrime! :)

Tulareanus - jo, myslim, ze to bolo aj niekde spominane, ze to bol napad Obsidianu. Ono Bethesda spravila to, ze im povedala - mi mame licenciu, tu mate engine a spravte dalsi Fallout na nasej technologii. A oni urobili a imho skvostne :)
Tulareanus: Já si sžíravou veřejnou kritiku nechám až se dostanu ke Skyrimu - což potrvá tak minimálně rok. Po tu dobu budu ve skříni aspoň sušit sběratelku, muhehehe. Zatím jsem rozladěn z toho, že nerozvinuli pořádně lore, pak z keců kde je údajně 90% komunity TES a také protlačování hry poamericku na Xbox. K hratelnosti nemám co říct, zatím se mě jeví OK. Vzheld taky OK a jsou tam bez debat vidět pokroky, třeba ve zpracování vody a obličejů. K Morrowindu nemám výhrad, podle něj posuzuju všechny TES/i RPG. Oblivion pro mě rozhodně nebyl zklamáním, ta hra byla v nečem lepší než Morowind, v něčem horší.

K Howardovu vzevření. Vypadá jako typický Ir. Za hlas co má nemůže, mírni svoji nenávist. Vem si v postoji příklad z nekonfliktního a smířlivého Valčíka. :D
No veru, ešte s takým hlasom a xichtom. Nie je bratom Stevea Carrela? Tiež má takú držku.

SchP.Husár: Ale no tak, obhajovať niečo len preto, lebo to robia ostatní? A čo sme na pieskovisku?
Hm, Todd ukončil vysokoškolské štúdia rok pred vydaním TES: Arena, v tej dobe bol v Bethesde zamestnaný ako roznášač pizze a obsluha kávovaru. Hru vyvíjal hlavne Ted Peterson:
"During the development of Arena, Todd Howard, later Executive Producer of Oblivion, joined Bethesda, testing the CD-ROM version of Arena as his first assignment."
http://en.wikipedia.org/wiki/Development ... Elder_Scrolls_series
(Howard si ale úctu za svoj kariérny postup naozaj zaslúži, nie každému sa podarí takto vypracovať od nuly až na vrcholovú pozíciu.)
Ale Tulareáne! Toddy sice teď nemá na TES zrovna blahodárný vliv, ale pracuje na sérii už od Daggerfallu, proto si zaslouží trochu elementární úcty. Víceméně jde z davem, Zenimax mu přikazuje aby to zjednodušoval, aby nachytali více tělnatých Xbotů na značku. Není to nic, co by ho omlouvalo. Chce si jenom udržet místo, ale dělá to tak 90% vývojářů pod podobnými molochy, jako je ZeniMax.
Tak Howard je kastrovaný zmetek, o tom niet pochýb, ale podiela sa ešte nejak výraznejšie na samotnej tvorbe? Či len svojim kvávavým dementným hlások otravuje v rôznych making of a na verejných prezentáciach? Recyklácia začala viacmenej Oblivionom, je to trochu hanba na to bohaté pozadie toho sveta. Myslím si, ale, že dať do New Vegas hudbu od Morgana bol skôr nápad Obsidianov, hoci nemám na to žiadne dôkazy/záruku.
Myslím, že Obsidiani pracovali na základe podmienok, ktoré im určila Bethesda. Dostali engine, koncept a zdrojové materiály, ktoré vlastní Bethesda. Ak ide o recykláciu, nejedná sa len o muziku. Pozri na hociktorú bethesďácku hru, každá beží na recyklovanom engine, používa recyklovanú AI, modely, textúry, hudbu, nápady.
Od Todda Howarda sa ničoho originálneho nedočkáme. ;-)
Princíp franchisingu chápem, ale nepáči sa mi. Viac oceňujem originalitu.