Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

ugraugra: mám pocit, že něco podobného právě musa napsal ;-).

Rozhodně by se "Crow" měl překládat jako "Vrána" a nikoli jako "Havran", ať už je ten pták druhem čímkoli.
musa: Crow is a fast-talking, black-feathered bird who endured years of ill-treatment from his alcoholic master (who shut him in a trunk) before escaping. He becomes April's wisecracking sidekick and friend and is integral to several of the game's challenges. Despite his name (which April gives him), he is not actually a crow and becomes offended when he discovers what crows are in Stark. It is revealed that April named him after Crowboy, a cartoon hero of her childhood.
Fahrenheit skoro není ani adventura; ty adventurní hádanky jsou vcelku jednoduché, ale dá se tam vytuhnout u těch akčních pasáží, například v části "sebeobrana před nábytkem ve vlastním bytě".

No a navíc z té hry člověk ani zdaleka nemá tak dobrý dojem jako TLJ (začal bych tím, že bych přepsal tři čtvrtiny scénáře a vyházel všechny ty indiány, a roboty).
ted jsem procital zpetne komentare, konkretene pro "jenprodnesniden": ano, ptaci partak april opravdu neni vrana, ale patrne blize nespecifikovany druh z pohadkove arcadie. "vrana" je jmeno, ktere mu april dala podle sve oblibene komixove postavy z detstvi, pokud si dobre vzpominam. ostatne april o tom v jedne chvili vede s "tim vranou" (je muzskeho pohlavi:) rozhovor - proc ho pojmenovala prave takto:)
MCZ - Nejlehčí? A co Fahrenheit, ten jsem (narozdíl od TLJ, kde jsem se párkrát zasek) dohrál snad bez jedinýho problému/záseku :)
Ale ta hra je opravdu odpočinková :-). Je zdaleka nejlehčí ze všech adventur, co jsem hrál (nijak moc jich tedy, pravda, nebylo) a podle mého to také není chyba.

Takových her, které se více soustřeďují na vyprávění (lepšího) příběhu, než nějaké pobíhání po lokacích (u Syberie samotné pobíhání tvoří tak 2/3 herní doby :-) ) a hledání předmětů či řešení puzzlů (a i toho bylo v TLJ dost), bych uvítal více.
Koukám, že někteří TLJ nepochopili a očekávají od ní něco co nemůže nabídnout + díky vysokému hodnocení tu byly asi vysoká očekávání a možná i následné lehké zklamání. To nic nemění na tom, že je to jedna z nejlepších her, co kdy spatřili světlo světa a je mi líto, že někteří místo aby si jí užívali, tak hnidopichovali a hledali co by hře vytkli.
Ale teda původně jsem chtěl jen napsat, že 100% souhlasim s komentářem Atanonoa :)
Atanono:
"Hra je tak víc než co jiného nádhernou pohádkou, kterou hráč posouvá kupředu, kochá se jí a odpočívá u ní. Takovou ji musíme brát." ---------->
Já ji tak - s vyjímkou onoho odpočívání; ke hrám odpočívat nechodím - beru, proto jsem jí dal 85%, nikoli více, nikoli méně.

A adventury jsou můj oblíbený žánr, z profilů soudíš nesprávně.
Zrovna tady s pipboyovými námitkami - především jak jsou prezentovány v příspěvku z 18:29 - vesměs souhlasím, měl jsem z tLJ obdobný pocit. Hlavně Arcadie jsou takové hezky namalované pohádkové kulisy, nic víc.
nechapu, proc tady zni ten agresivni podton? rozdilny nazory... a?

i kdyz jinak problematiku na malou hloubku TLJ taky nesdilim. hral jsem ji pred lety, takze si uz plno detailu nevybavim, ale tenhle dojem jsem z ni nemel.
je to cesta (napada me ted nedavny film "utek do divociny" - supertramp taky vetsinu lidi v nem potkal jen jednou:). a je to hra:)...
Hamster: Ty debaty s námi na něm evidentně zanechaly následky, na pseudointelektuálu zasratém. :-D
pipboy napodobne. Nebudu to dal rozebirat, nema cenu se v tom dal babrat. V tomhle se neschodnem, protoze pises kraviny, ses uplne mimo a chces vysvetleni UPLNE na kazdej prd kterej behem hry April vypustila, coz je proste demence, stejne jako si stezovat na to ze usek s "krtkama" byl kratkej a duchy uz nikdy neuvidis. Ale tohle jsou u tebe stejne debilni keci, stejne jako u me ty tvoje, takze to nema cenu :)
montano musim rict ze presvedcit me o tom jaky jsi chuj se ti povedlo skvele. Vzit moje namitky a odvodit z nich opacne extremy, na to musi byt clovek naozaj chuj. Kdyz napisu ze hra by nemela kaslat na vyznam lokaci a postav ktere v pribehu uz byly, samozrejme tim neminim VSECHNY proboha... vubec to nejsou "nektery postavy", je to drtiva vetsina postav s vyjimkou asi... cca sesti.

**SPOILERY**

treba Krtci lidi. Jasne ze si je budu pamatovat. Ale co se behem nich delo? Zachranil jsem jednoho, prakticky shodou okolnosti, poslech jsem si ze jsem vyvoleny, zase, jeden psychedelicky rozhovor s duchama a nazdar sbohem, uz je nikdy neuvidim. Pomatovat si jebudu bo byli docela roztomili, ale jinak je to neskutecne kratky kousek hrani, prakticky par rozhovoru a to je vsechno. A takhle nejak je to s vetsinou skupinek. Jak je asi tohle cini nezapomenutelnyma vic nez kohokoli jinyho?
Nebo ten barman z kavarny - v navaznosti na rozhovor s duchama jsem cekal ze se s nim jeste uvidim, ale kdez. A tohle je opet skoro se vsim.
Ve skutecnosti uz uvidim z tajtrliku z benatek jen Emu, s kterou jsem za celou hru mel jen asi 4 rozhovory o nicem, z kterych jsem se dozvedel jen to, ze je to docela blba nana a ze nevim proc je moji nejlepsi pritelkyni. Proc bych se kvuli nekomu takovemu mel vzrusovat ze ji postreli? Ehe? A Cortez? Kdyz pomalu tusim ze je to drak, tak vsecko do udela je, ze se obejvi zachrani me a umre.

A abys nemel nutkani zas vypustit nejaky cernobily sranec, NECHCI aby tehle veci byly naopak. Je ok, kdyz se neco nedozvim, nebo neco nemuzu udelat, to dodava nadech skrytych tajmstvi a realnosti. Ale fakt neni ok, kdyz mi hra neodpovi skoro na nic, co primo nevyzaduje hlavni dejova linka, bez ohledu na dulezitost. Ty lokace a postavy jsou zkrz tyhle veci proste jednohubky, ktery tim ze nemaj zadny dalsi vyznam vytvareji dojem ze je pribeh epicky, neb se tahne pres nekolik jasne oddelenych kapitol (prestoze jsou vsechny relativne vzato smesne kratke)

Uh. A ve spoileru predtim byla narazka na holografickou sochu v atelieru, kdyz i po navratu z arkadie April netusi co je to zac.

Vsecky tyhle veci jsou dulezite pri vytvoreni iluze fungujiciho sveta, imho. Ale autori na ne vetisnu casu kaslou.
"proste jen chrli dalsi a dalsi lokace a postavy bez souvislosti s temi predchozimi"
Coze? :) To je jako chyba, ze se hra neodehrava v 10 stejnych lokacich? Prostredi se snad prirozene meni jak April pokracuje dal a dal ve sve ceste. Snad je logicky, ze prostredi se neustale meni a potkava stale nove a nove lidi. Naopak by bylo dost stupidni kdyby za celou cestu nikoho nepotkala. Proc by upadaly do zapomeni? Na nektery postavy a scenerie si stejne jako treba u Syberie pamatuju doted. To ze nemaji nektery postavy vliv na pribeh, ale jsou tam "jen tak" a proste v tom svete ziji a ty jdes kolem nich, naopak dodava dojem vetsi hloubky. Oproti plochosti spousty dnesnich adventur.
Beru ze se ti hra nemusi libit kvuli nekdy stupidnim hadankam a kombinacim, ale tyto vyhrady fakt nechapu.
No tak to fakt lol! Pipboyovi chybí u The Longest Journey hloubka. :D

(A spoiler mi taky nefunguje)
OT: mě taky nefunguje a k tomu pořád nedokážu pochopit, proč má dvě lomítka vepředu a tři vzadu :-).
tam je hafo veci ktere ta hra pouzije, zahodi a uz se k nim nevaraci, protoze to neni nutne. Misto toho jede k jinym novym vecem. A kdyz je neumi provazat a proste jen chrli dalsi a dalsi lokace a postavy bez souvislosti s temi predchozimi, ktere po jejich projiti muzou zas vesele upadnout do zapomneni, tak to proste hloubku nema. Takhle se ze vseho stava jen tupa kulisa k hadankam a pribehu a takhle si teda fakt hloubku nepredstavuju :) Tohle se deje hlavne v Arkadii. Po pobytu v ni a navratu do Starku pak vsechny postavy z uvodu prakticky ztraci vyznam a hra na ne docela kasle, navic se ani neobtezuje treba pozmenit komentare v souvislosti s novymi zkusenostmi, takze takova digitalni skuptura v atelieru je porad "vubec nevim co toho je", ackoliv je to uz ocividne morsky panak.
mne sa páčili obidva svety a ten ich kontrast, Stark bol fajn, je to ako taký výlet do veľkého cudzieho mesta o ktorom človek veľakrát počul a čítal ale nikdy tam nebol. A Arcadia bola naozaj rozprávkou ako sa patrí, najviac mi prirástla k srdcu asi pasáž s Gribblerom a malými bandoami a potom ostrov Alais.
osobne me vic bavilo pobihani, respektive "trotlovani" (jak je libo:), po Arcadii... ve Starku zijem preci jen vsichni, ale do pohadky clovek nespadne preci jen kazdy den:)
on ten čudlík v niektorých adventurách ale je, v TLJ si ale nepamätám na žiaden pixelhuntingový problém, hra sa hrala veľmi svižne, jediný výrazný zákys som mal v hlbokomorskom puzzle :)
mno, tak jsem tuhle hru rozehral abych si doplnil vzdelani a prvni dojmy dobre, zatim to vidim na 85-90, ale nejak doufam ze to jeste zvednu :)

Z toho co jsem zatim videl povazuju za nejlepsi prolog, ktery mi prisel docela kulervouci, Trotlovani po Starku uz pak ani tolik ne. A trosku me zlobi pixlhunting, nechapu proc v adventurach nikdo davno nezaved cudlik na zvyrazneni interatkivnich casti obrazovky O:)

Zatim teda cekam jestli se dostavi dost veci na to abych hodnoceni jeste o 10 bodiku zvednul, coz je tak nejak hodnoceni, ktere jsem ocekaval, ze TLJ dam :)
tak jsem se do teto oldschoolove-kultovni (tentokrat bez ironie) adventurky konecne zahryz a ve druhe kapitole se prozatim, snad vyjma nekterych prastenych puzzlu, dobre bavim. April ma moc sympaticky zivot. :))
Kromě April a jejího létajícího parťáka mě ještě fascinovala ta neuvěřitelná rozmanitost prostředí. Nedokážu pochopit jak někdo může mít takovou fantazii a všechny ty obrazovky vymyslet a všechny je skloubit do jediné hry. Takový mišmaš sci-fi (v lokacích s noir atmosférou ala Blade Runner jsem slintal blahem) fantasy, steampunku, cyberpunku ... z metropole do pohádkové krajiny a z mořského dna do vesmíru... Ach jo. Asi to zase nainstaluji :)
Když tu tak mluvíte o April, začínám přemejšlet, že si to zahraju počtvrtý :) Přecejenom, chtěl bych zase slyšet její sympatickej hlas, znova se potkat s Crow a nadávat na tlustý nohy jedný lesbičky (už nevim jak se ta ženská na začátku jmenovala) :)
Cedr: mně se ten quest podařilo kupodivu vyřešit bez větších problémů; myslím, že při prvním hraní jsem jej dokonce udělal tak, že jsem se zrovna snažil o jiné uspořádání a ono to najednou cvaklo :-) . Zkoušel jsem to znova a doteď tu logiku nechápu. Snad jen uklouznutí designéra...

Komentáře April, ty opravdu nemají chybu, a pak ty multikulturní reference na všechno možné (několikrát Tolkien - jednou teda fakt vypečený), Brazil atd...
MCZ> Ano přesně ta v mořské jeskyni. Byl jsem na sebe celkem pyšný, že jsem hrou procházel prakticky bez větších zákysů, ale tady jsem se vážně zasekl. Prostě bych přísahal, že jsem všechny ty hranoly a kruhy (už si to moc přesně nevybavuji) dal do jediné logické polohy a ono stále nic. Po několika hodinách jsem to vzdal a použil Google. Ulevilo se mi, když v nějaké diskuzi několik hráčů zrovna na tuhle hádanku nadávalo :)

Nicméně i tak je pro mě TLJ nejlepší adventurou co jsem hrál a jednou z nejlepších her vůbec. April a její komentáře nemají chybu. Nemohl se nabažit klikáním na všechny aktivní předměty :)
S anglinou problém nemám, a těším se na to solidně.Ale ten úvod se záchranou vejce jsem už hrál asi dvacetkrát, při různým laborováním abych to rozhejbal.Už abych byl za tím : ).
Paul: Škoda, že nešla ta česká verze, přišla mi dost povedená (naštěstí to nedabovali), ale pokud anglicky vládneš obstojně, tak bys neměl mít problém (pořád tam jsou aspoň titulky).

BTW - i zde se někdo (konkrétně Cedr v komentáři) zmiňuje o jedné nelogické hádance; máte taky za to, že je to ta v mořské jeskyni s kruhy a hranoly? (Teda, teď si nejsem jistý, zda to jsou hranoly.)
Tak anglická dvojcd verze s patchem 1.61 běhá bezchyby, super.Zejtra se do toho poprvé pustím, to jsem zvědavej zda to dostojí zdejšímu hypeu : ).
Paul: dle mého je lepším řešením to podtaktovat v tom RMClocku; nemusíš pak lézt pořád do BIOSu.
Dík za odkazy, no už jsem tu 4cd verzi odinstaloval, takže pak zkusím tu 2cd s patchem 1.61 (kterej má opravovat padání na dualcorech a na příliš rychlejch procesorech) a když tohle nepomůže, tak zkusím ty programy (a nebo to rovnou podtaktuju na 1.2ghz v biosu a bude to).
Úplnou instalaci jsem zkoušel, ty RAD tools mám nainstalovaný...
Tohle k problému napsal jeden vývojář -

There is a bug in the Bink 0.8 library (third-party video codec) that was used for the 4 CD version. It crashes with a division by zero error when your computer is too fast at rendering video.

I was unable to obtain a newer version of the library, since support from the vendor had run out, so I worked around this problem for the newer releases by not calling the offending function. The older releases don't have that fix, and there is no patch.

And no, switching to a different version of binkw32.dll won't help, because the interface for newer versions of the library changed significantly. Sorry.

Takže snad ta 2CD verze s nejnovějším patchem poběží..
Tak jdu stáhnout 2CD verzi (holt to budu hrát v anglině, pokud to teda rozjedu), protože na tý 4CD to nejde.Problém je ve starejch kodecích BINK, v nichž jsou ty videa dělaný - padá to na rychlejch CPU.A pro 2CD verzi prej vyšel patch kterej to opravuje, takže jsem zvědavej (a doufám).Ač adventury nemusím, na tohle se těším : ).
Bez toho patche jsem to nezkoušel, ale ten by na to neměl mít vliv, opravuje jenom jeden bug a to až někde v polovině hry, kde to lidem padalo (nějaká stanice).
A zkoušel si to i bez instalování jakejchkoliv patchů? Mám taky 4CD verzi (build 142) a nikdy jsem s tim neměl jedinej problém, žádnej patch jsem ani nemusel zkoušet.
ATi x1900xtx, nejnovější ovladače mám, winxp sp3 se všema updejtama taky, všechno včetně Crysis mi běží rock stable, patch, jedinej kterej vyšel jsem tam dal ještě než jsem začal hrát.A u kámoše to budu teprve muset zkusit (ale nic tím imo nevyřešíme).
Klasickej postup - nainstalovat poslední ovladače na grafickou kartu, patche, reinstalovat hru, zkusit u kámoše jestli mu to taky padá.
Btw jakou máš grafickou kartu?
Nefunguje.Spustím, jsem v menu, všechno v pohodě, dám novou hru, všechno v pohodě, pak splním ten první puzzle (klacek na šupinu na potok), začne se přehrávat animace, a při tý animaci to vždy ve stejným místě (jak se začnou objevovat listy) spadne.

Místní nabídka aplikace: - The Longest Journey - Build 142: game.exe - Chyba aplikace : Nastala výjimka unknown software exception (0xc0000095) v aplikaci na místě 0x003a88f8.

Zkoušel jsem vypnout akceleraci, nepomohlo to.Mám českou 4cd verzi.
Možná nám, starým adventuristům xD to stačí, ale když jsem to doporučil kamarádovi, tak nadával :)
Přesně tak, k TLJ jsem se dostal teprve nedávno a i po těch letech ta grafika má něco do sebe.
Právě tuto skvělou hru hraji.. samozřejmě ne poprvé, je skvělé se k ní opět vrátit a i na velkém displeji to není graficky špatné..