Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Kdybych mel prachy, tak koupim jen tak do foroty... puvodni krabici mam totiz taky doma... ale prachy nemam :)
popkec: mrkni na diskusi u Dreamfallu, hned na předposlední post. Btw Dreamfall dorazil v pohodě, s krabičkou TLJ to bylo horší (ta krabice nemá žádný podklad, takže se snadno poškodí, k tomu česká pošta...), ale hrůza to nebyla, navíc ten artwork je opravdu hezký a krabice zaujala čestné místo v poličce :-).
No klidně bych i tu explosiv jenže nevím kde, nikde jsem skladem nenašel, no nic tak počkám třeba ještě bude k dostání
Na aukru se sem tam objevi v puvodni ceske krabici. Jinak v hnusne explosiv krabicce v anglictine se da sehnat docela v pohode.
NateLogan: Člověk si ještě provádí poslední korektury a oni už o něm vědí a píší - to jsou fofry, tohle to. :-)

popkec: Jak píšu v komentáři - dá se sehnat na Steamu - za 10 euro. (Dreamfall tam stojí 20 euro, obojí dohromady 25) Při platbě paypallem hraješ v podstatě okamžitě. ;-)
Když čtu Falagarův mínus špatná dostupnost tak mě napdá otázká - dá se vůbec v čr někde sehnat? Psal jsem na esubu a tam mi řekli že neví jestli bude, protože dodavatel nepotvrdil další dodání. Nedá se třeba koupit nějáká edice obou dílů?
Mě to slovní spojení taky nesedí, spíše by se hodilo něco ve smyslu "zkušeného" či "ostříleného" (ok, to se až tak nehodí :-) ).
clovek ma k zaujatosti u srdecnich zalezitosti pochopitelne sklon:).
btw: spojeni ve smyslu "zaryty fanousek" prilis nesedi... klasicke spojeni slov byva v tomhle pripade spise "zaryty odpurce", ale coz:)
Ten popis je, jak si to tak s odstupem času čtu, poměrně zaujatý. Evidentně jsem nedokázal mou náklonnost hře udržet na uzdě...:)
musa: Ale vždyť to jsem se pokusil vysvětlit o pouhý jeden příspěvek níž. :-o
musa: Možná je ta část zbytečná, ale rozhodně se mi nezdá, že by byla nelogická. To právě naopak. :)
nelogicka je cast vety "musí nadchnout i zarytého hráče adventur".
mozna tam melo byt neco jako "musí nadchnout i zarytého odpůrce adventur".
ugraugra: Možná to autor myslí tak, že scénáře jsou v adventurách obecně na výši a tenhle je až tak dobrý, že nadchne i hráče na adventury (a tedy kvalitní scénáře) zvyklého.
Neni na týhle větě něco divnýho? "Mezi její hlavní trumfy patří velmi silný příběh, sympatická hlavní hrdinka a propracovaný scénář, který musí nadchnout i zarytého hráče adventur."
joo tu zed jsem si chtel nekdy precist, ale nikdy jsem se k tomu nedostal :)
To Jo_Do: no ale "Great Neverhood Wall" si pamatuje každý, kdo kdy o Neverhood zakopnul :-). I když ten ručník v Broken Swordu mi taky pěkně na dlouho zamotal hlavu.
TO: pipboy
To je přesné.
Taky by v adventurách neměly být matoucí vtípky.
Třeba v Broken Sword jsem v irské vesnici vesele ždímal ručník do kanálu.
Nebo v Neverhood chůze kolem dloooooooooouhé stěny a podobně.
Pipboy: ja som prekvapivo všetko vždy v TLJ našiel, čo ma dosť príjemne prekvapilo. :)
No a vo všeobecnosti máš pravdu, že častokrát v podstate ani nevieš čo od teba nejaká adventúra chce, aby si vôbec vykonal pre postup v hre.
pixlhunting.. vim ze to neni zorvna male, ale nejaky ten ventilek na stroji pri border house jsem absolutne nevidel a i kdyz jsem si v navodu rpecet ze tam neco takoveho je, hledal jsem ho asi pul hodiny :)
V tomhle smeru ale patri TLJ mezi to lepsi kazdopadne.

Nicmene - byl bych nesmirne rad, kdyby se autori naucili delat adventury tak, aby postup vzdy logicky vyplyval z toho, co se postava dozvi a aby k takovym zjistenim vedla cesta od jinych zjisteni. Tudiz aby situaci kdy prokecavam vsechny o vsem, naslepo hledam cokoliv co jsem nejspis prehlidnul, nebo zkousim zdanlive nesmyslne kombinace, bo nevim jak dal, bylo co nejmin - spis jen tam, kde jsou reseni zcela primitivni, nebo tomu okolnosti pribehu nedovoluji jinak. A ze tohle adventury moc nezvladaji jim klidne vycitat budu, jakkoli je to zanrove typicke :)
ano, stezovat si, ze nevyhodou hry je jeji zanr by bylo podobne jako kdyby by milovnik zavodnich aut psal recenzi na nejlepsi dodavku a strhal ji proto, ze je to dodavka:).
jeste ze mame ruzne zanry, aby si kazdy nasel to, co ho bavi...:)
Holt a niekoho takéto adventúrčenie baví. Buď rád, že tá hra nemá pixelhunting, lebo by si sa hádzal o strop od hnevu. :)
Právě The Longest Journey hraju a řekl bych, že nejhorší problém hry je to, že je to jen adventura.
Někomu nemusí sednout to shánění předmětů, aktivních míst na mapě a lámání si hlavy jak dál pokračovat.
Hned první místnost jsem propátral jako ostříž, a stejně mi uteklo opičí oko, list na chodbě a další věci. K vzteku.
Atmosféru si ale hra drží a na ty fůry textu mám trénink z Tormentu.
Po dohrání (dá-li Alláh) napíšu komentář.
ugraugra: Tahle tak zvaná statistika má ze statistického hlediska průkaznost nulovou a spíš než o něčem vypovídá o někom.
A nevypnu!!!
S tim poklesem souhlasim, jenže já tu od začátku mluvim o jiném jevu podloženém níže uvedenými statistikami.
Sakra, určitě v tom má prsty naše vláda a Pentagon...
mluvím o tom, že pokles mimořádně dobře hodnocených her je přirozený průběh a ne nějaká tupá konspirace - vypni už ty Akta X.
mcz - ano, sám jsem jedním z nich. Konspirační teorie to neni, je to, jak jsi zmínil, pouhá statistika (7 z 9 lidí co dali TLJ pod 90% má Fallout na předních příčkách svých hodnocení), na kterou jen upozornuji, protože mi připadá zajímavá. Každý at si o tom udělá svůj názor.
ještěr - mluvíš o něčem jinym, ale tvoje poslední věta dost "smrdí".
ugraugra: tvoje narážka je celkem bezpředmětná. je totiž poměrně pravděpodobné, že čím větší masa TLJ ohodnotí, tím půjde hodnocení dolů. viděl jsem ten proces milionkrát, viděl jsem ho i tady u Falloutů a momentálně ho můžeš krásně vidět třeba u Dark Knigta na CSFD. tolik asi ke "zvláštnostem".

můžeš si argumentovat čím chceš (já nebo PB ti stejně řeknemě něco ve stylu, že sjíždíme místní TOPku), ale ve výsledku je jasné, že TLJ z 1. místa klesne i bez nás (mě osobně je celkem jedno, co bude na prvním placu, hlavně ať je to nějaká BISí hra :)).
ugraugra: a pak jsou lidi, kterým se F1/2 líbil a přesto (?) dali TLJ stejně vysoké (ne-li vyšší) hodnocení... takže co to vlastně dokazuje? Vůbec nic, je to jen divná statistika a konspirační teorie.

Z mého pohledu sice jsou známky 70/85 pro TLJ nízké, ale fakt, že se mi tedy hra líbila více než jim, považuji rozhodně za své plus.
Zvláštní, že většina lidí, co dala TLJ pod 90%, hodnotí hodně vysoko Fallout. Náhoda? Nebo trend jaktožetomávícjakfallout-musimsitozahrátanajítnatomchyby ?
pipboy: To by mě celkem zajímalo jak ve tvých představách taková epičtější adventura vypadá. Davové scény? Romeojuliovská zápletka? Politické drama? Muzikálové vstupy? ;)
imho jetli bude nekdo upalen bude to spis gaff :)

jinak z meho pohledu je to velice nadprumerna adventura, jen proste jsem cekal neco... rekneme epictejsiho. Proste neco co by vysvetlovalo ty hodnoceni 90+ :)
Tak náhodou 70% je myslím pozitivní :) Na osm let starou hru to je celkem slušné skóre. O to víc mě těší, že většinu lidí TLJ uchvátilo ještě víc na těch 90-100%.

btw Komentáře a diskuzi v Planescapu sleduji radši jen jedním okem, protože některá ta hodnocení (resp. jejich zdůvodnění) mě drtí i přesto, že si stále opakuji, že každý má právo na svůj názor. :))
V "poločase" (teď hru nějakou dobu hrát nebudu) dávám nepříliš politicky korektních 70% - možná jednou budu tak laskav a všechny ty subjektivní, v TLJ se bijící klady a zápory i trochu rozmáznu po papíře. Viděl jsem dost a na rozdíl tady od PipBoye nejsem nějak vyloženě zklamán, zajímavé. A nebo možná taky ne.

Nu, počítal jsem, že budu za to tak trochu upálen, ale ne, nevěřím to - to potká předně Falagara za to Planescape: Torment. :-)
Ahoj. Pokud někdo scháníte Longest Journey v cz písněte mi na mail freeman.cz@gmail.com, můžu pomoci..
co teprv až tomu dám já nějakých 6/10. tedy hypoteticky. ne, že by to přímo hrozilo.

:)
Hmmmm mne to, že niektoré udalosti, miesta a veci sú absolútne jednorázovky vyhovuje. priveľa hier sa neustále vracia k rovnakým miestam a postavám a toto je príjemný rozdiel. Občas je určité miesto/postava len zlomkom sveta, ktorý máme pochopiť, banduovia považujú April za vyvolenú, to len jemne poukazuje, na jeden zvláštny živočíšny druh a o tom aká je celá Arcadia pestrá a zároveň závislá na April, ukazuje to, čo ona drží v rukách a pre koho to vykonáva. Je lepšie len tak občas stretnúť tých zástupcov toho sveta, ako keby keď sa niekde zachraňuje anonymný svet. Tu je to ako na krátko stretnúť náhodne hlavy z davu. Za jednú, aj keď dlhú cestu :) človek nezistí všetko o tom čo nepozná, len sa mu ukazuje pestrosť a veci, ktoré nevie. To je dôsledkom toho aká je TLJ široká adventúra a jednoducho sa netočí okolo minimalistickej zápletky, kde sa všetko rozoberie do mikroskopických podrobností. Je viacej životná, lebo aj v živote stretneš niektorých ľudí a nikdy nevieš či ich stretneš znova, objavíš miesta, ktoré sa nevšednosťou uložia v tvojej pamäti bez toho, aby si sa kedykoľvek na ne vracal a tak ako život má veľmi pestré záukutia, ale aj tie všedné, sivé každodenné. Hmmm tak trochu som sa rozpísal snáď ma nikto nezbije. :)
pipboy "Ale jedna z nejlepsich her? Ha ha."

Ano, je to jedna z nejlepších her, ale o tom se nehodlám dohadovat. Její kvality a umístění v žebříčku hovoří samy za sebe. Já jsem jen rád, že hodně lidí o ní smýšlí stejně jako já a občasní šťouralové, kteří se snaží hledat chyby tam kde nejsou, mě nevzrušujou. Kdyby si alespon uvedl nějaké rozumné argumenty, ale většina tvých "mínusů" byla o tom, že sis stěžoval že TLJ je adventura (jednoduše řečeno).
ugraugra> hele dal jsem 85, to je porad velmi slusne hodnoceni. Ale jedna z nejlepsich her? Ha ha.

Jinak taky preferuju adventury u kterych nehrozi moc zakys, stejne to jen znamena ze proste zacnu hrat s navodem, me slo dycky hlavne o pribeh a zakysy hratelnosti moc neprospivaj :)
ugraugra: yop, jak jsem psal. odkud jsi to zkopcil:)?

btw: kdyby slo o havrana, patrne by se jmenoval Raven... to by se ovsem nemohl rozcilovat, co ze potupneho muze v nasem svete oznaceni vrana znamenat:)

MCZ: Já jsem z ní měl stejně dobrý dojem. Poté, co bys přepsal scénář, by to ale možná dostalo ještě další rozměr. :))