Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Zato mě nejde nainstalovat žádný patch. V launcheru, když jej chci nainstalovat, mi to píše "Pro aktivaci jsou vyžadována administrátorské práva", což nechápu. Když jakýkoliv stáhnu manuálně, při instalaci hodí chybu "Nainstalovaná verze hry je poškozená nebo nekompletní"...mám sběratelku.

A kde vlastně zjistím jakou mám verzi hry?
Patch je venku, nainstaloval jsem ho a lehce testnul, žádný problém zatím a pruhy na 16:10 jsou pryč.
Další free DLC, vylepšený inventář, přidaná nativní podpora 16:10,5:4,4:3, možnost vypnout HUD, opraveno spousta věcí - patch 1.3 (changelog je na ofic stránce).
Dotaz:
Ve 3. kapitole jsem našel v Filipině domě na střeše truhlu a okolo ní svíčky. V domě jsem našel nějaký nákres. Zdálo se mi, že to patří k těm svíčkám, ale nic s nima nešlo dělat a nepřišel jsem co s tím. Nevíte, co tam bylo účelem?

mimochodem.... na jakým levelu jste hru dohráli? :)
Přišel někdo při vašich tweakách na to, jak snížit kontrast? Teď mi přijde, že na to nějak blbě vidim, chtěl bych si s tim pohrát, ovšem v menu to obligátně chybí:-/.
Heh a já to udělal nejlíp. Ještě než jsem s ním promluvil, tak jsem mu tam naházel pár bomb - zápalných a trhavých - a on vcelku rychle chcípl. Tak jsem tam vlezl a naráz tam stál nový, tak jsem s ním mluvil a nechal si přeházet body - a udělal tak ze sebe maximálního zabijáka. Pak jsem obral jeho mrtvé minulé já o tu hůl, kterou jsem si vzal místo meče a bylo.
Měl by mít u sebe tu operator'staff, dále dračí šupiny (potřeba např.na Zerrikanement) a hlavně vraní vylepšení zbroje, díky kterému (společně s ysgith armorem) si právě můžeš udělat ten vran armor (ysgyth je na toho šulina lepší, ale pak už tu rezistenci na magii potřebovat nebudeš, resp.je to na tobě). Prostě craftovací komponenty na jedny z nejlepších věcí ve hře...
Hydr0gen: Tak jsem ho udolal. Vypil jsem Vlaštovku a Kopřivku, přesně jak říkáš a k tomu ještě Vlhu. Meč jsem si namazal jakousi mastí přidávající poškození. Jdu cestou Šermířství, ze znamení používám spíše jen Aard, a nebyla to žádná sranda. Každopádně na ty gargoyly fungoval jednoduchej trik. Stačilo do nich naprat znamením Aard (měl jsem vylepšení na 2. stupeň) a po každém cca 5. zásahu je to omráčilo a pak je stačilo seknout zezadu. Jejich útoky ale byly opravdu smrtící. Co ti na konci vypadlo za itemy? Já získal jen jakousi hůl a měl jsem dojem, že bych měl dostat nějaké brnění, podobně jako v jedničce bylo to Ravenovo.
JohnCZ: Good luck, já jsem se nad tim taky rozčiloval, viz.níže:). Rozhodně doporučuju mít 1.armor of ysgyth, 2.všechny věci "of elder blood" (dohromady extrémní bonus na rezistence proti magii a kritefektům), 3.deithwen jako stříbrný meč (proti gargoylum, protože na ně dává bonus), 4.caerme jako ocelový meč (na něj, protože je kurva silnej).

Jakej jedeš build? Celkem si říkám, že s heliotropem by to mohlo být fajn... Já jel alchemy build, jehož top schopnost nic moc, ale např.chlastat lektvary +60% pozitivní účinky, -80% negativní je docela ok:) (mě jsem díky tomu mega regeneraci zdraví, protože vlaštovka+kopřivka najednou...).
Ten souboj s tím nemrtvým ve vranově kryptě je ale opravdu ku*evsky těžkej! Na easy jsem ho skoro měl, ale pak mě dorubal jeden z těch jeho po*ranejch chrličů, protože jsem ho nebyl schopen zaměřit. Funguje na ně ale dobře vylepšené znamení Aard, které je zmrazí a Geralt je pak sundá jedním šmahem. Nevím ale, zda tohle nefunguje jen na easy obtížnost. Sice ten souboj můžu přeskočit, ale potom bych se cítil zahanbeně. Toho šmejda prostě musím porazit :) Žádné přerozdělení bodů mě nezajímá, chci poklady! (pokud tam teda nějaký jsou)
Say: Tak Ti opět děkuju :) Nejenže to vypadá ještě líp, ale taky to běží ještě o něco plynuleji. Akorát ta bitva v mlze na konci 2. kapitoly. To je zabiják FPS :D
JohnCZ: Uprav toto:
AllowBlur=1 (na 0)
AllowDOF=1 (na 0, neskutečně žere)
AllowDecals=0.5 (množství drobných částic, nemá vliv na výkon)
AllowShafts=0 (na 1, paprsky světla, nežere FPS)
AtlasTextureDownscale=1 (na 0, TOHLE ti snižuje textury!!)
ShadowedLights=3 (na 1, mírně žere FPS, není znatelné na vizuálu)
TextureDownscale=2 (na 0, TOHLE ti TEPRV snižuje textury)
Say: Vypadá to líp, ale textury jsou stejnak rozmazané.

Můj ini (okolo 25 fps, během nějakých efektních událostí či v hustém lese to občas klesne až k 15, ale to spíše vyjímečně):
AllowAntialias=0
AllowBloom=0
AllowBlur=1
AllowCutsceneDOF=1
AllowDOF=1
AllowDecals=0.0
AllowMotionBlur=0
AllowRain=1
AllowSSAO=0
AllowScatterDOF=1
AllowShafts=0
AllowSharpen=1
AllowVignette=1
AtlasTextureDownscale=1
DanglesLimiter=0
DetailTextureDownscale=0
Fullscreen=1
MaxAtlasTextureSize=2048
MaxCubeShadowCount=3
MaxCubeShadowSize=512
MaxSpotShadowCount=3
MaxSpotShadowSize=2048
MaxTextureSize=2048
MeshDistanceScale=1.2
ShadowQuality=3
ShadowedLights=3
TextureDownscale=2
TextureMemoryBudget=600
UberSampling=0
VSync=0
JohnCZ: Nemělo by. Pak dej vědět jak moc velká změna je ;)

Jinak přikládám svůj ini, na kterém mi to jede cca okolo 25-30 FPS v exteriérech (vzhledem k tomu, že to valím na notebookovém GeForce GT 420M, klobouk dolů)

AllowAntialias=0
AllowBloom=0
AllowBlur=0
AllowCutsceneDOF=1
AllowDOF=0
AllowDecals=0.5
AllowMotionBlur=0
AllowRain=0
AllowSSAO=0
AllowScatterDOF=0
AllowShafts=1
AllowSharpen=1
AllowVignette=1
AtlasTextureDownscale=0
DanglesLimiter=0
DetailTextureDownscale=0
Fullscreen=1
MaxAtlasTextureSize=4096
MaxCubeShadowCount=3
MaxCubeShadowSize=512
MaxSpotShadowCount=3
MaxSpotShadowSize=1024
MaxTextureSize=4096
MeshDistanceScale=0.9
ShadowQuality=3
ShadowedLights=1
TextureDownscale=0
TextureMemoryBudget=600
UberSampling=0
VSync=0
Marty: Řekl bych že jo. Občas mi to taky udělá. Stejně tak nemám ty superostré modely, jak postoval Say i když mám textury atp na high nebo ultra. Asi to chce už Dx11 kartu.
Mě se ve spoustě lokací nejdříve načtou nízkorozlišové a po pár sekundách až vysoko (hraju na large textury). To je slabou grafikou, že ? Jinak se s tím nedá nic dělat ?
Mě se na grafické stránce líbí především neskutečně detailní textury. A to úplně všeho. KONEČNĚ hra, kde není třeba pátrat po HD texture packu, protože to je luxus, který dělá ze hry neskutečně vypiplané prostředí k průzkumu. A stejně jako Johny... Táhnu se jak sopel, zkoumám kde co a pořád mě to táhne nenechat si proklouznout mezi prsty ani myš.

Marty: Nikdo nikdy nevysvětlil... Aby to vypadalo, že něco udělali asi.
Máš pravdu Johne, bezduché mlácení mě skoro vždy přivedlo na smrt.

Stejně to rozmazání a bloom (jakpak je to česky, fakt rozkvět?) nechápu. Snižuje to FPS a ještě vypadá hrozně.

Třeba když jsem četl diskuze po internetu o Crysis 2, všichni ten blur vypínali. Pro koho to vlastně dělají ?
Dost se mí líbí, že je důležité často a pečlivě pročítat poznámky (a že toho textu někdy je!). Např k různejm potvorám. Bezduché mlácení většinou vede ke smrti. Pravidlo je, že na každou mrchu platí něco jiného. To se mi strašně líbí a připomíná mi to tím starší hry. Zpočátku mě dost vyděsil bojový systém, který se na první pohled nesmírně podobá tomu z Arcanie, kterej mě moc nebavil. U Zaklínače 2 to je naštěstí naopak.

Momentálně jsem někde ke konci druhé kapitoly. Ta hra mě nutí jentak bloumat po světě a nic nedělat. Takže tempo je u mě fakt pomalé a doufám, že to ještě chvíli vydrží.

Zjistil jsem, že mi hra jede na střední až vyšší detaily plynulejc, než na nejnižší. Textury a stíny mám na high/ultra + některé efekty na medium. Rozmazání pohybu a nějaké ty doplňky mám vypnuté a jede to dobře. Škube se to jen v nějakých hodně vypjatých situacích, kde je třeba hodně kouře či ohně. Taky se to citelně zpomalí v místě, kde je hodně keřů atp. Ale to mi nevadí. Jsem spokojen, už jsem se děsil, že si to nezahraju.
Mig: Nn, ve hře se to taky dozvíš. Je tam spousta lidí, kteří ti rádi dají exkurz do minulosti.

John: Jo, ten. I když to nebylo flawless(pravo/levo), ale měl jsem sebou dva správné předměty, které mi pomohly :-D
Bodkin: Myslíš tu pasáž s tím duchem v katakombách u Verdenu? Tam jsem to totálně povoral, nakonec jsem ho musel zabít :D
Bodkin: To je jako až takhle spojené s knihami jo ? Bych čekal maximálně nějaký ten odkaz jako v jedničce. No asi si před hraním zaklínače ještě jednou pročtu (alespoň povídky jako do ságy nejdu zvlášť ke konci to bylo dost náročné čtení ...).
No, z jedné situace jsem se dokázal vykecat jen díky tomu, že jsem před tím dočetl celou ságu a ty jména a události měl ještě docela v paměti :)
Ta hromada narážek mě taky trochu "štve". Jsem v knize teprve těsně před koncem dvojky (tedy sbírky povídek, nové vydání) a pobírám z narážek opravdu jen něco. Škoda, kdybych se ke knihám dostal dřív a rychle je přečetl, tak bych si Vrahy králů určitě o mnoho více vychutnal. Takhle je to "pouze" super hra s úžasnými dialogy, prostředím a grafikou. Znalec předlohy musí slintat...
Neříkám, že je to stejný... Witcher má min.mnohem větší element prozkoumávání a ty huby jsou celkem otevřené, ale v některých pasážích urcitě může ME připomínat (i na ty koridory dojde, že).

Spíš jsem to myslel tak, že to přece jenom není kdoví jaký návrat do časů oldschool RPG (jak je občas označován), ale prostě moderní hra s důrazem na akci, filmové dialogy, cutscény...no i ty QTEčka jsou typické pro éru konzoloidních her. To nemá být nějaká kritika, spíš konstatování a trošku sundání TW2 z nějakého piedestalu.
ME se teda s TW2 nemůže rovnat ani omylem. Leccos (zejména dobrého) mají společného, ale tam, kde ME selhává, tam Zaklínač vládne železnou pěstí...
Yay, tak dojeto:).

Příběh na můj vkus až moc zmatený a až moc se snažící navázat na ságu (kdě mně to něco řeklo, ale neznající západoevropan popř.kdokoliv, kdo není ze střední Evropy, v tom musel mít pěknej maglajz a většinu odkazů vůbec nechápat...).

Největší frustrace? Když dostanete do rukou naprosto blbě ovladatelné postavy před Draugem v magické mlze a Kajran...škoda mluvit. Tam to platí samozřejmě taky...

Jinak celkově pořád super, ale i tak by si Zaklínač zasloužil otevřenější prostředí - Všimli jste si, že ono je to v mnohem dost mass effectovské (souboje + dialogy), ale všichni jim to, kucim Polskejm, baštíme? Stejně tak akční souboje, proti kterejm nic nemám, by potřebovaly vyladit (ovládání jakoby na vodě, zvednout důraz na kryt oproti dodgování ad.absurdum

Ugh? Tak zrovna na konci první kapitoly Letho byl celkem izi pizi, na první pokus:). Kajran asi na 7:-/.

Jinak spíš pro Bodkina, popř.další co jsou kus dál: dal jsem ten nejtužší souboj ve hře (na easy, ale i tak, žádná prdel). Ostatní klidně čtěte a vyhýbejte se spoilerům a měli byste být ok (není to vůbec povinný souboj).

Klíčem bylo a)vysbírat nejlepší věci ve hře, popř. přesně pro ten souboj (armor of ysgith je na něj stejně lepší než vran armor, dále se hodí elder blood/věci "starší krve" a meč Deithwen), b) mít na sobě kopřivku i vlaštovku (čili extrémně rychlá regen zdraví) a c) pochopit, že když si ku**a vyvolá ty dva k***ený gargoyly, je nezranitelný, dokud nejsou mrtvý, čímž je možné mu trochu ubrat a jede se dál. Pochopit to mi trvalo nejdýl, jsem to ale pako:)
Say: Ah, super, díky... S těma bossama to chápu, byl to docela opruz. Nejvíc mě naštvalo, když jsem kajranovi konečně umlátil všechny chapadla a potom kvůli tomu, že jsem nestihl v animaci stisknout mezerní jsem umřel. A musel jsem celej 10 minutovej boj jet znova. To jsem tu už vypěnil.

edit: Ty kostky jsou fakt bomba! O třídu pohodlnější.
Já snížil teda obtížnost pouze o souboje s tím královrahem. Ten byl skutečně hardcore. Na hard bych ho snad v životě nedal, na lehkou byl zase naopak neskutečně jednoduchej. Ostatní souboje jsem na střední dal, ale byly to slušný záhuly na mnoho desítek minut. Prozatím dávám rovněž 90%. Oproti prvnímu Zaklínačovi tomu něco chybí. Konkurenci to ale naopak zase s přehledem drtí. Teď jsem začal kapitolu druhou, tak uvidíme.

Naprosto pitomě jsou ale vyřešené kostky. Nejenže je kamera strašně blbě umístěná, navíc s nižšími detaily jsou čísla na kostkách naprosto nečitelná :/
Umm... Po první kapitole 90%. Lahůdka. Jen ti otravní bossové. Tedy ne, že by se mi nelíbilo, že s nimi musím bojovat, ale pokaždé jsem musel snižovat obtížnost. A to mám poctivě udělané všechny questy.
doufam ze sis ty obtizny souboje uzil bo za chvili uz to bude vsechno brnkacka :)
Kajran zabit. Boj to byl solidně náročný. Dvojka mi příjde o HODNĚ těžší, než byla jednička. A to ji hraju jenom na střední obtížnost. Souboje mi dávají dost zabrat a před každým bojem je nutná nějaká ta příprava. Moc se mi to líbí a trochu mi to připomíná druhého Gothica. Konečně hra, ve které nejde vše samo a která netáhne hráče úplně za ruku. Bravo! Grafika je krásná, ale ponuré prostředí jedničky se mi líbilo víc. Díky novému enginu je všechno až moc barevné.
Asi nějaké budou, ale abych pravdu řekl tak jsem poslední dobou takovou nehrál.

Bylo to vlastně v jedničce ? Já mám tušení, že ano.
Marty McFly: No dyť. Znáš nějakou jinou hru kromě Witchera 2, která tohle v options nemá?=D
Um, já myslel oddělený slider pro zvuk, hudbu (to mají všechny) a dabing, také oddělený. To mi tam právě chybí.
Pokud's to tak myslel, tak OK.
Popravdě si teď od roku 95 nevybavím žádnou hru, která by neměla slider pro volume hudby/zvuků/hlasů...
Hehe, mě také chybí zvlášť stupnice pro zvuk a zvlášť pro dabing. Tyto dvě by v dnešní době full-dabingových her měli být.

Já bych třeba chtěl zřetelně slyšet hlasy, ale zvuky méně.