Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

V porovnání s prvním dílem... Má Witcher stejné rozlehlé a volné akty? Nebo je příběh lineárnější?
zatim porad ve druhym aktu.. bych rad poznamenal, ze proti tomu prvnimu mi to prijde volake slabe... v dialozich pada mnogo jmen kdy casto jen tusim o kom/cem je rec, taky imho nadbytek shanecich questu... i na par bugu a designovych kiksu narazil jsem. A jako jo, je to porad hodne fajn, ale prvni akt mi prisel o dost lip zmaknuty.
Say: Ta mouth smoothness se taky bude hodit... Máš link na stažení toho gog .exe? Google zatím nepomohl (našel jsem max.gog fórum, kde se to diskutuje...).
Jediná škoda že potvory jsou tak nějak v ústraní, prakticky jsem potkával 4 typy potvor- a podle všeho jsem už na konci, v 3 kapitole už jen ty chrliče- v jedničce byly polednice, ty kytky co vyrostly ze země, zvířata-vlci! , různé odrůdy nemrtvých, upíři! - tady jsou jen nějací brouci, harpyje a ty kanálové potvory jako utopenec a ohnilec- nebo jak se jmenuje..
Hydr0gen: Být tu ty tipy a triky, už jsem to tam všechno vypsal. Tweaků je na Witchera 2 docela dost, a pomáhají.

Motion blur vypneš C:/Users/user/Documents/Witcher 2/Config/user.ini a řádek AllowMotionBlur=0 (dej nulu)

Gog jde naprat na krabicovku a dokonce se k tomu vyjádřil i jeden z producentů, že pokud máš prostě aktivovanou verzi, tak s tím není žádný problém.

Pro ty, co jim vadí pohyb myši...

[MouseInput]
Smoothness=0
UseMouseDamp=false
Hydro: - Motion blur: blur effect on camera movement, demanding on the GPU.

W: Nejsem takový fanboy, proto je pod 90 :)
Uff, technik od upc mi dneska konečně zprovoznil interneti, tak jsem to rychle aktivoval a vlez do prologu před úprkem do práce...buu, já chci víc:'-/.

Ví někdo, jak se dá zrušit to rozmazávání kamery při otáčení pohledu?

+jsou nějaký zajímavý technický a optimalizační tweaky (viz.to GoG exe - je např.možný si ho narvat na krabicovou verzi)?
Tak když updatujou servery tak by to mohlo bejt dostupný snad zejtra..
sevencreature: Já třeba ne. V minulosti na mě vyskočila akorát nicneříkající právnická hatmatilka a zcela zbytečné informace o epilepsii, pirátech a návodu na vložení média do mechaniky.
misadlouhy: Ad "SETTINGS INFO" - erm, to vážně nikdo nečtete readme.txt?
SETTINGS INFO

-Texture downscaling: higher values result in lower texture quality.

-Texture memory size: sets the amount of graphics card memory allocated to textures. Larger values will decrease the amount of streaming that occurs in game and will make the game run more smoothly, but they can also cause the graphics card to run out of memory and even result in game crashes. Choose a reasonable value based on the amount of memory available on your graphics card.

- Shadow quality: affects graphics performance. Consumes GPU power without affecting CPU performance.
- Number of shadowed lights: set the maximum number of lights that cast shadows. Affects graphics performance. Consumes GPU power without affecting CPU performance.

- LOD distance: distance scale for level of detail on meshes. Lower values improve game performance but result in reduced detail on models.
- Bloom: effect greatly improves quality of game graphics without placing excess demands on GPU.

- Light shafts: visual effect recommended for medium-high/high-end machines. Should be disabled on older systems.

- Anti-aliasing: demanding effect that can significantly reduce performance, so it should be disabled on medium and low-end machines.

- Blur effects: special blur and radial blur visual effects that are quite demanding on hardware but used rarely in the game.

- Depth of field – gameplay: subtle visual effect. Option determines appearance of effect only during gameplay sequences and does not affect DoF in cutscenes.

- Vignette: aesthetic option that produces a photographic vignette around the game screen. Does not affect performance.

- Rain, Wet surfaces rain effect: modest impact on performance.

- SSAO (Screen Space Ambient Occlusion): lighting effect that is important to the game but unfortunately places significant demands on the GPU.

- Motion blur: blur effect on camera movement, demanding on the GPU.

- Cinematic depth of field: provides movie-like depth of field in cutscenes and dialogue sequences. Extremely detailed but demands significant power. Should only be enabled on machines equipped with top-end graphics cards.

- Depth of field – cutscenes: option only affects cutscenes and dialogue sequences, does not affect gameplay performance.

- Dangling objects limit: limiter for physical animation of character components like Geralt's hair. Disabling this option places greater demands on the CPU.

- Ubersampling: high quality rendering mode under which whole scenes are rendered multiple times to provide the best possible textures, object details and anti-aliasing (superior to anti-alias and anisotropy even on the highest settings). Use with caution, only on top-end computers (best possible in terms of both GPU and CPU).

- Vertical sync: helps eliminate "screen tearing" (http://en.wikipedia.org/wiki/S... during camera movements and blinking on very quick animations (e.g., bright explosions), but can cause somewhat slower rendering and short input lags.

- Decals: enabling decals like dust or blood on characters can affect CPU performance.

- Excerpt from NeoGAF forums..
Napsal jsem distributorovi české retail verze (podpora@comgad.cz) že nemůžu stáhnout DLC (Troll Trouble), požádali mně ať jim pošlu klíč ke hře a v ten samý den poslali odkaz na stáhnutí DLC, který je samozřejmě platný jen pro můj DVD klíč. Problém je v tom, že soubor nejde stáhnout, neboť server je šíleně přetíženej. Jednou se mi stáhlo pár KB ale většinou ani ťuk. Tj. vypadá to, že i tak budu odkázán až na patch.

PS už by to nemělo dlouho trvat
Ještě bych rád podotknul, že W2 se dostal mezi nejbrutálnější hry, co jsem kdy hrál. Narážím především na vyřešení jednoho otravného mága.
NateLogan-No ale tak jsem to myslel,samosebou ne že bys rozhodnul až na konci hry ale myslím jako průběhem hry bys rozhodl co se jak stane a jak to nakonec dopadne..Každopádně to co píšeš je pravda,ale třeba u her jako je Mass Effect či Witcher je to právě snažší to tak udělat protože tyhle hry nemají a "zcela přístupný" svět.U toho TES by to bylo přecijen těžší udělat vzhledem k té rozloze světa a tak..

Giovanni Antonio Kekelli: Zrovna tenhle typ rozhodnutí stojí za starou belu. Většinou jde o rozhodnutí v poslední fázi hry (bez ohledu na předchozí konání), moc to na vnímání hry nezmění a akorát to dělá problémy při navazovaní příběhu v pokračování (viz třeba Deus Ex, KotOR). Naopak nelinearita Witchera (a třeba dejme tomu částečně Mass Effectu, i když tam je to dle standardu BioWate - BW - Black & White) je parádní a když se základní dějová linie nestaví vyloženě na hlavním hrdinovi, tak se i dobře navazuje.
Paul-Jo,to bez debat..S tou lineárností Oblivionu (potažmo dalších TESek) by chtělo něco dělat,na to jak je to jinak obrovský.Třeba v Oblivionu by bylo fajn pokud by to mohli dovést do konce tak že třeba by šlo zachránit toho náslendíka trůnu a ukončit to nějak jinak,nebo naopak pokud by šlo převzít "trůn" a vládnout sám.:D
Paul: Jelikož jsem někde v půlce druhé kapitoly, je to rozhodnutí Roche/Ioverth?? Jestli ne, tak mi raději nic neprozrazuj. :)
To je právě ten paradox že Zaklínač je lineárnější co se týče prozkoumávání světa, ale má neuvěřitelně nelineární příběh, zatímco Oblivion má 100% lineární příběh i veškerý questy (98% z nich), ale zase tam můžeš jít kdykoliv sbírat kytičky na druhej konec kontinentu.

Je už na každým co preferuje. Skloubit solidně obojí se zatím moc hrám nepovedlo (napadá mě snad jen Fallout 1/2/NV).

Jinak ta rozvětvenost je u TW2 fakt neuvěřitelná. Jsou to v podstatě dvě hry v jednom, v závislosti na klíčovém rozhodnutí v první kapitole.
Barney-Jenže mezi těma hrama je dost velkej rozdíl, je to rozdíl jako mezi ledním hokejem a letním hokejem..Tedy řečeno jinak-žánrově jsou to obojí RPG, ale každé staví na něčem uplně jiném.Zaklínač je skvělej díky tomu že se drží příběhu a "vede hráče" za ruku (i když povolí mnoho různých voleb)

Kdežto Oblivion (Skyrim) či jiná The Elder Scrolls byla skvělá díky volnosti..
Paul-Tak, ne jen příběh dělá skvělou hru, Zaklínač má super příběh ale jinde (někde) zase trochu zaniká.Takhle to je vždy,jde o to jak to ty hry "servírují"..

I hra bez příběhu může dostat 10/10 jen musí prostě místo příběhu nabídnout něco jiného co to vyváží.:D

Právě jak jsi psal,příběh u Skyrim asi nebude tak kvalitní (protože Skyrim bude mnohem více o volnosti postavy a není to tak "svázané")Ale zase to vyrovnává rozlohou a svobodou.Takže klidně může ve výsledku být uplně stejně dobrý jako Zaklínač (v celkovém hodnocení)

Každopádně ta mapa mě sr*la nehorázně,měl jsem si třeba zahrát s jednou postavou kostky (jeden voják) ale vedlo mě to do té "mlhy" prostě k vzteku..A kdyby to po nahrání zmizelo,ale ono to zůstalo a dělalo to i v dalších úkolech..To jsem měl sto chutí se na to vykašlat a dát tomu 85 :D..

Jenže pak přišla třetí kapitola a ač jsem byl rozladěn nutností volby,dialog s Lethem mě dostal a celkový vyznění toho příběu na konci také (+ titulky a ta skladba co tam hrála (celý to je super ale lepší mě přijde část od 2:55 :D),díky ní jsem titulky shlédl do konce:D) A díky tomu jsem z té hry měl nakonec ještě o dost lepší pocit (jako by člověk viděl skvělej film nebo tak něco,prostě něco na co se hned tak nezapomene) takže jsem ze zamýšleného hodnocení 90 zvedl na 95 :D..A teď vyhlížím Zaklínače 3..

Jsem zvědavej jak vyřeší to s tou Yennifer,přeci jen Geralt má teď Triss :D:D
Popravdě, já bych další Oblivion asi nepřežil. Zaklínačův styl je mi mnohem bližší. Proto se na Skyrim nijak zvlášť netěším.
Bethesda nezvládne napsat opravdu kvalitní příběh. Ani to nepotřebuje, protože staví na úplném opaku toho, co představuje zaklínač. Aneb další Story-driven linear action RPG vs Open World/Sandbox action RPG.

Takhle na to nekoukám..prostě 10. Mapa mi nikdy neblbla, to je zase jedna věc na kterou někteří recenzenti nadávali, u mě bez problému.
Skyrim by nemusel bejt špatnej, ale nevěřím že Bethesda bude schopná napsat kvalitní příběh. Už vůbec ne takový co by překonal zaklínače.Ale zase bude mít jiný vlastnosti, hlavně tu svobodu a prozkoumávání. Oba typy RPG mají něco do sebe.
Paul-To je také pravda.Máš pravdu že Zaklínač2 je hra jako málo která, na druhou stranu chyby nelze přehlížet a ty tam prostě byly a jsou.Takže kolik by jsi dal kdyby jsi měl dát přesně v procentech a bez zaokrouhlování??Já tak těch 93-95 (takže to celkem sedí i když jsme musel zaokrohlit)teda ale byly části kterým bych s chutí dal i méně (třeba fakt že v druhé kapitole mě soustavně blbla mapa a její zobrazování úkolů (kdy mě to vedlo naprosto jinam než byl pravý cíl)

Ovšem myslím že šance na podobně dobré hry tento rok tu stále ještě jsou (třeba TES:Skyrim v RPG).
Všechny hry maj chyby. Kdybych měl dát 10/10 jen bezchybnejm hrám, tak bych to hodnocení nikdy nepoužil. Já hodnotím zážitek, a ten mi Zaklínač 2 (i 1) poskytl jako málo co. Lepší hru už tenhle rok určitě hrát nebudu.

K tý filipě - no jo od toho je druhé hraní : ).

Ale dobře, chyby:

1)UI by chtělo doladit
2)Combat systém by chtěl doladit (ale je poměrně super už teď)
Paul-Hele,souhlas s grafikou a hudbou, dabing také, prostě celkově zpracování je na skvělé úrovni, ale chyby to má to je také.

No a pokud bys jsi se na Fillipu nevykašlal mohl jsi Saskii i zachránit uplně,prý.Ovšem já také šupajdil za Triss tak nevím
Dohráno, na 10/10 jednoznačně zůstávám.Když teda pominu tu neskutečnou grafiku, skvělou hudbu, perfektní dabing, gameplay atd, tak nejvíc mě potěšil příběh.Nechápu nářky nad koncem (viz některý recenze) - aspoň teda ten co jsem měl já byl opravdu uspokojivej.Souboj s drakem ? Epic. Nechal jsem jí naživu, Saskia byla úžasná postava.Na Fillipu jsem se vybod a šel zachránit Triss, už z jedničky jsem do ní nechal Geralta zamilovat. A i v knížkách měli vřelej vztah..
Letho? Dialog s ním byl high point. Dlouhej, detailní, zajímavej. Naprosto skvělá postava. Uvažoval jsem že ho nechám jít. Ale...pracoval pro Nilfgaard. Nemám rád Nilfgaard a tancujícího imperátora už vůbec ne. A navíc jsem si s ním chtěl zopakovat kick ass souboj z těch lázní. Nezklamal, na tenhle styl soubojů je ten combat systém skvěle stavěn. Ta animace ke konci souboje vypadá líp než CGI animačka na konci prvního dílu - a tady je to realtime.Neskutečný.

Druhý dohrání je povinnost, ale saves si pro případnej import do trojky budu zálohovat z tohoto hraní, protože jsem spokojenej se svými rozhodnutími.
Bodkin- Toho já nechal žít (Hanselta),ohledně draka-četl jsem že draka lze odčarovat a zachránit,což já jakožto zachránce Triss nemohl (a vlastně ani po nahlédnutí do té příručky (jen letmo) jsem nějak nepobral co vlastně musím udělat aby to šlo).Ale žít jsem draka nechal,i Hanselta ale asi jsem ho měl zabít,Triss jsem zachránil a Letha jsem nechal odejít (ani jsem s ním nebojoval)a Shealu jsem také zachránil.
On Triss fakt zachrání Letho?Hmm,to je dobré a já myslel že by jí jinak zabili,to mě přišlo blbé protože na to je to až moc důležitá postava (to by bylo jako zabít Zoltana nebo barda ouchylu (Marigolda):D )
Btw-Jak na Geralta reagovala Triss pokud jí zachránil Letho a ne Geralt??


Já si opravdu vychutnal jen zabití Hanselta. Ostatní jsem nechal jít - Síle, draka i Letha. Triss bohužel zachránil Letho, takže jsem se jí zase nezbavil :-/
Bodkin-Jo to bylo fajn Já nechal žít všechny u kterých to šlo,dokonce i královraha Letha,na to to byl až moc sympaťák s dobrým dabingem :D:D..Akorát mě vadila nutnost volby mezi záchranou "princezny" a záchranou Triss Ranuncul samosebou jsem zachránil Triss ale zase jsem tím přišel o jiné možnosti (po dokončení hry jsem nahlédl do příručky ze které jsem to zjistil)
Tentokráte se všechno vysvětlilo a mohl jsem si vybrat koho zabít a koho ne. Příjemné :)

7c: Souhlasím, to celé GUI není tak přehledné a svižné jako předchozí (a tím myslím, když mám otevřený jurnal, musím ho zavřít a otevřít inventář, v jedničce se jen přepínalo písmenky).
Podivná hra.

Těžko číselně ohodnotit, řekl bych. Kupodivu WIT na RPS je vcelku výstižné (myslím obecně - u konkrétních věcí by se nejspíš moje názory lišily) - není rozhodně dokonalá, ale doporučuji ji koupit každému, protože bych v budoucnu také rád viděl víc podobných "her".

Vlastně spíš než hru bych to viděl na nějakou syntézu mezi komiksem, novelou, hrou a filmem.

Negativa (tj. ty věci, které mohly být udělané lépe):
- inventář, nakupování a s tím související výroba předmětů (děs a běs - nepřehledné, chaotické, zbytečně komplikované) -> v mých očích s přehledem nejméně provedená část hry (klasická ukázka - pomalé rolování v dolní části obrazovky, kdy musíte půl minuty čekat, než uvidíte které materiály jsou potřeba a kolik z nich máte v inventáři)

- komponenty pro výrobu věcí - to by bylo lépe vyřešené tak, že běžné komponenty jsou dostupné za nízkou cenu ve velkém množství od obchodníků a speciální komponenty nálezem z monster/questů -> aktulně bylo často nejtěžší sehnat látku/kůži a tak dále (také kvůli nosnosti)
- zbroje a brnění - řešení by bylo trochu zredukovat výskyt těch "obyčejných" a lépe rozložit ty kvalitní
Say: Ale tady to bylo jako pěst na oko. Vyloženě v klíčovém momentu se stane taková píčovina. To je jako kdyby ve Warcraftu najednou z ničeho nic na Thralla spadlo z nebe piáno.
Say-To ne,já to nehrál jeden den :D.Ale říkám,hrál jsem to od 17. května do 20-21 .května..A každej den jsem u toho seděl od 9-10 hodin (dopoledne) do 1-2 hodin (ráno)..:)
Giovanni Antonio Kekelli: Co? Tys to dohrál za necelých 17 hodin?
Say-dohrál,fakt,a pravda,moc jsem nespal.:D

Hrál jsem to od prvního dne co to bylo vydáno (i když jsem se jednou musel "vrátit" ve hře ke starším savům)
A hrál jsem to od 9-10 dopoledne tak do půl druhé-druhé v noci,každej den..Takže jsem to zas tak neodflákl myslím.:D
Jako,je možné že v poslední kapitole jsem něco vynechal ale to spíš bylo stylem té lokace než tím že bych to proběhl..
ugraugra-Jo to bylo docela trapné,taky jsem si říkal a vlastně jsem čekal že se něco takového stane..Přitom Geralt "vidí" a slyší i elfy zkryté někde na stromech a tohle neviděl

Pravdou je že byly ve hře věci za které bych dal třeba "jen" 85 a někde třeba 90..Ale je třeba to hodnotit jako celek a jako takový to funguje docela dost dobře.A jsou tam i momenty na 93-95 procent..

Dokonce i na ty ne moc povedený kreslený animace jsem si zvykl a na konci mě to přišlo docela stylové,při titulkách a s tou fajn skladbou hrajcí v pozadí..
Vlastně jediná věc která mě srala opravdu byla až v poslední epizodě,ale o tom zatím nebudu psát prtotože většina lidí to tu ještě nedohrála (a kdybych to dal do spoileru tak si to nikdo nepřečte :D)..