Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 100
The Witcher pro mne nejlepší fantasy sága všech dob a co se hry týče tak pro mne i nejlepší rpg všech dob ( sorry Gothicku ). To Protože děj The witchera je prostě stejně úžasnej jako knižní předloha a po pravdě kterýmu developer týmu se toto povede! á osobně to beru jako další hnihu o zaklínačovi v interaktivnim podání!

Děj- ten kdo četl knižní ságu tak tato hra ne jen že doplní co se s Geraltem stane dál ,ale plus rozvětví o nový velice zajímavý děj! Potkáte staré znamé jako Marigolda, Triss Ranuncul,mnoho dalším skvělých postav starých známých či uplně nových. Příběh má epický nástup kdy se ocitnete na legendárním Kaer Morhen a odstartujete epický děj. Všechny ty známé lokace z knih jsou skvěle vypodobněny ,a skvělé ukazují jak vypadají. a také postavy a rozhovory snimi jako se Zoltanem Chivay jsou dokonale napsaný ,a odpovídaj knihám.ve hře též musíte udělat rozhodnutí ktere mají pozdějši dopad a nemáte jasně vyznačené jeli to špatný rozhodnutí a moralní nebo ne.

Grafická stránka- Pro mne osobně když The Witcher vyšel tak vypdal prostě paradně na RPG hru a celý ten nadech slovanské přírody se povedl na jedničku. postavy vypadaj dost slušně a jsou věrně zpracované podle předlohy. Prostě na tým který neměl před timto titulem žadné zkušenosti s vývojem her je tohle paradní výkon efekty jsou decentní a né žádný extremní mainstream bloomy a pod. Prostě a zkrátka neni to best looking game to je jasný ale na rok vydání plus zkušenost vývojářů je to hodně dobrý výsledek.

Také po hudební stránce je hra užasná ,skvěle navodí temnou atmosféru ale má i příjemné pomalé peaceful melodie. Soundtrack hodnotím na jedničku.


V gameplay stránce by někomu mohl vadit systém soubojů kde musíte vlastně ve správný čas při sekaní kliknou aby váš ůtok byl rychlejší a silnější mě osobně nevadil ale také sem si na něj musel zvyknout což zase netrvalo dlouho. a co by to byl za zaklínače kdyby nebyla možnost vytvářet lektvary ,což je velmi zajímavé a mužete náhodnou kombinaci výtažků z květin dosáhnout i samo otravy :) jsou tu i unikatní ingredience ,které vytáhnete pouze z těl unikatních přišer které najdete jen jednou ve hře ,takže by toho hráč měl využít. Questy jsou zabavné samozřejmě jste zaklínáč Geralt z Rivie a tak dostáváte ůkol zbavit nebohé a prosté lidi utopenců a všelijaké havěti, také ale můžete dostat kontrakt na velmi specialní kousek jako je Wywerní královnu apod. Ale jen zabíjenim monster to nekončí je tam zpousta jiných různorodých questů stejně zabanvích. Také jsou tu krčmy a mini hry ,kde mužete za peníze se utkat s místníma bitkařema ,nebo hrát trpasliči kostky na kterýc si mužete vydělat nemalí peníz ,nebo pijanské utkání kde je jedno pravidlo kdo první spadné pod stůl v limbu tak prohral. dale tu mame kurtizánky,obchodníky a jiný NPC s kterými je možný nějaký druh interakce. Z čista zkrátka ,když někdo ještě nedohrál The Witchera a pořád přěmýšlí zda do toho má jít! tak rozhodně ano,samozřejmě kažý má rád jiný druh rpg a jiných her, ale já díky této hře sem oběvil pro mne předtím uplně nové a epické universům Zaklínače ,a skončilo to tak že sem si musel pořídit všehny knihy! a netrpělivě čekám na The witcher 2 assassins of kings. A ruku na srce ne každý titul odstartuje takový zájem a skvěle vše rozvine a doplní jako pravě tento titul.

Pro: Pro: Grafika,gameplay,hudba, je to prostě zaklínač Geralt z Rivie co ktomu ještě dodat :)

Proti: Proti: snad jen počet loading screenů, a možná par bugů ale nenapadá mě po enhanced edici žádněj konkrétní

+23 +25 −2
  • PC 90
Sapkowski môže byť spokojný po všetkých stránkach. To, čo nám tu naservírovali autori Zaklínača, je vysoko nadpriemerné RPGčko, v ktorom sú hlavné vaše rozhodnutia a činy. Aj keď som nečítal Sapkowského knihy a poviedky (u nás ťažko zohnateľné), mesto Wizima, bielovlasého zaklínača Geralta, krásnu čarodejku Triss, ukecaného barda Marigolda alebo typického trpaslíka Zoltána som si veľmi obľúbil.

Prvé epizódy sú jednoducho perfektné. Robíte rozhodnutia, ktoré na konci hry zavážia a tak sa musíte, niekedy až nerozhodne, rozhodovať, čo urobíte. Kapitola vo Wizime bola trochu slabšia, no audiovizuálne si vás určite získa. Posledné 3 kapitoly, vrátane Epilógu, boli namakané. Dostanete sa trochu mimo mesta, do jednej malej dediny. Počas celej hry budete riešiť jeden hlavný quest, rozdelený do niekoľko menších hlavných questov. Vedľajšie úlohy sú celkom originálne, ľudia vás posielajú veľakrát zabiť nejakú potvoru a tak vás hra ani na okamih nenudí (iba aj budete musieť prechádzať z jedného konca mesta na druhý). Hra je veľmi návyková a tak si dajte pozor aby ste u toho nezamrzli ako ja celý deň: "už len zájdem ukončiť quest a vypínam hru" si budete hovoriť neustále až pokým hodinky neukážu kritickú hranicu vášho spánku alebo až pokým sa vám nebudú zatvárať oči.
Čo mi otvorilo ústa dokorán bolo skvele spracované intro a outro a nad niektorými príbehovými vsuvkami o vašich činoch som uznale prikyvoval hlavou.

Kocky (kockový poker) pobavili hlavne predposledný "súboj" s duchom o Alvina alebo s kráľom, nejaké pobavenie nájdete aj u žien, s ktorými sa môžete vyspať a hlavným pobavením sú súboje. Tie odviedli autori bravúrne, no prišli mi nejaké jednoduché. Hlavný bosák nebol výzva.

Dabing je podarený, mágia zložená z piatich kúziel mi nevadila a nevadilo mi ani to, že v hre je málo zbraní (v zásade len dve, ktoré si môžete vylepšovať). Alchymia mi prirástla k srdcu, získavanie potrebných ingediencí sa stalo mojím každodeným chlebom.

Hra si nezaslúži plné hodnotenie, pretože k dokonalosti jej chýbali malé drobnosti a chybky. Na druhý ohlásený diel sa veľmi teším!

PS: Triss je jednoducho kočka ;)

Pro: Grafika, suboje, mágia, alchýmia, postavy, rozhovory,...

Proti: Loading obrazovky, malé chybky, bez ktorých by hra bola bezchybná

+26
  • PC 90
Zaklinac, jeste pred nekolika dny to pro me byla hra, o ktere jsem vedel ze existuje, kterou jsem kdysi kratce hral u kamarada (nejakou starsi verzi) a ktera se mi v te dobe, nyni uz nvm z jakeho duvodu, nelibila

nedavno jsem se vsak nudil a rozhodl jsem se, ze Zaklinace zkusim doma, kde budu mit dostatek casu tuto hru vyzkouset, po peti hodinove instalaci, kdy jsem neustale hledal na netu nejaky dalsi patche, preinstalovaval a ruzne upravoval, abych konecne hru dostal do "pojizdne" formy (vim, jsem lamka kdyz mi to trvalo tak dlouho :) ), jsem konecne zacal hrat a zacal odhalovat hrasu hry a zjistovat, proc zde ma takto vysoke hodnoceni

od zacatku se mi sice nelibilo, ze hlavni nepratele zaklinace jsou nestvury, obludy a podobne, radsi mam boj s lidmi, ale vzhledem k hezkemu spracovani me tento "osobni nedostatek :)" prestaval vadit a s chuti jsem pokracoval dal a dal

priznam se, ze misty mi vadilo, ze jsem se musel rozhodovat a nevedel jsem, jaky dopad muze a nemusi me rozhodnuti mit a zda to nejak ovlivni zbytek hry, to ze si kazdej casem musi vybrat, zda se prida na tu ci tu stranu chapu, kazdy vidi dobro a zlo trochu jinak a kazda strana bojuje za sve dobro a to je i zde, avsak, kdyz se v jednu chvili musi clovek rozhodnout, zda dite, ktere nekolikrat zachranil sveri do opatrovnictvi sve milenky (docela mocne carodejky, ktera me zachranila, ale z pribehu vypliva, nema uplne cisty umysly a nevim co od ni mam ocekavat) ci do opatrovnictvi jine milenky (coz je zase zdravotni sestra, u ktere by se to dite prvdepodobne melo lepe, ale nijak ho ochanit nedokaze) a jak bude reagovat druha, jen tak to v jednom rozhovoru prejde a pak bude delat jako ze nic a nebo uz pak se mnou mluvit nebude ??? toto mi do her nesedi, jsem rad, ze postavy nejsou naradkovany a ty dobry a na ty zly, ale kazdej mela by byt nejaka moznost, jak si dopredu zjistit, co me rozhodnuti muze udelat a ne jen na blind neco vybrat a pak se mohlit, aby to nemelo opacnej vysledek, nez jsem chtel, nvm, mozna jsem jen moc zhyckanej

dalsi co me obcas prekvapilo je, ze se zde muze stat, ze 2 rozhovory mezi ruznymi lidmi se prohodi, ale hra na to nezareaguje - nejdriv jsem se domluvil s tim sefem banditu v klasterni ctvrti, ze nejsem clovek, kteryho na nej poslali, aby ho zabil a hned na to mi ho poslal zabit, takze 2 rozhovory se vyrusily a sef na me uz nechtel reagovat a ja ho mel zabit ikdyz jsem nechtel a byl jsem s nim domluvenej, ze ho usetrim

skoda urcite zemitosti a male dulezitosti talentu, netvorili nic duleziteho a kdyz jsi je doplnil jednou za nekolik levlu, tak to nevadilo a zas tak moc si jimi clovek nepomohl, kdyby zde byla nejaka moznost vydat se urcitym smerem (cesta carodeje, wara a podobne jako je v plno dalsich hrach, byl bych radsi)

i pres tyto rekl bych drobne chybky na krase zde vsak mame hru, ktera dokaze zaujmout svym pribehem, ktery nezustava jen na klasicke strohe bojove linii, ze clovek pokeca s tim, tim tim a tim, ty mu daji 5 ukolu a hned bezis vymlatit nekolik jeskyni kde tyto ukoly splnis, ale je to rozsizene o zajimava mista, kdy nejdes jen zabit nejakou priseru, ale jdes koupit flasky na oslavu, ci na oslave schanis tatarak pro princeznu, dale hra muze nabidnout zajimava vylepseni oproti jinym RPG (hodne se mi libilo sbirani karticek devcat, se kterymi se Geralt vyspal, zajimavy napad :) ) propracovany a zaroven velmi jednoduchy bojovy system, hezka grafika a dialogy, ktery si na nic nehrajou a vse je zde receno naplno a bez cenzury

Pro: pribeh, hlavni postava, grafika, karty

Proti: neviditelne hranice, nekolik postav opakovanych stale dokola, caste loadingy

+5 +12 −7
  • PC 90
Zas po delší době mě napadlo že bych mohl hodit nějaký ten komentář. Tak co vybrat spíš než hru kterou zrovna hraju. A zvolím Enhanced edici tak si k normální hře připočtěte tak 5x delší loadingy a časté pády.

Hra na kterou se tak dlouho čekalo. A jediná o které dokonce sám vím že prošla kosmetickou změnou jak jsem hltal všechny informace. (vlastně mě napadá ještě borderlands).

Tahle hra je jiná než většina RPG. Hrajete jen za jednu postavu. Máte pevně daný cíl. A ovládání chce chvíli tréninku. A rozhodování o dalším průběhu Q tu téměř nejsou. Jen asi 3 blbosti a dvě vážnější rozhodnutí. Prostě nic co by se mohlo rovnat s takovým dragon age. Jenže jak už jsem psal tahle hra je prostě jiná. A tohle rozhodně nevadí. Taky proto mám u zaklínače vyšší hodnocení než u dragon age. Zatímco v DA se často setkáte s pocitem nudy v zaklínačovi to tak nějak utíká samo. Žádné malé baráčky které uvnitř ukrývají podzemní komplex větší snad než celé město. Hezky reálně vybudované scenérie. Ale dost už porovnávání. Jsou to hry naprosto rozlišné.

Už na začátku vás pohltí perfektní grafika. Reálně zpracované cákance krve a drsná mluva. Zatímco u dragon age je dospělost spíš reklamní tah (ano zase porovnávám :/ už je to naposled) v zaklínačovi to není kec. Temný příběh bez hrdinů a slávy. Otázky rasismu. Realisticky ztvárněné potvory. (polednice,bruxy,alpy a požíračky patří k tomu nejlepšímu a hlavně požíračky jsou opravdu.. hnusné!). Lidská spodina v podobě hrdlořezů a kurev. Tomu všemu exceluje naprosto skvěle zpracovaný deník včetně bestiáře a alchymie. Žádné zbytečné kvanta textu ale důležité informace získávány z knih. Alchymie rovněž detailně popsaná přesto nabízí možnost lektvary automaticky naklikat. Pokud ale budete šikovní a správně nakombinujete přísady dostanete bonus. A to se taky hodí. Některé dokonce přidávají trvalý bonus.

Tímto se váže nutnost experimentovat. Jdete do jeskyně a očekáváte tuhý boj. Lektvar kočka je nutnost. Jste specializováni na znamení igni a chcete ho pořádně využít? Vypijete puštíka a zvyšíte sílu znamení petriho filtrem a abyste neumírali vypijete vlaštovku na regeneraci životů. No a už jste skoro předávkováni. Obrazovka pulzuje a toxicida vám ubere pořádný kus životů. Jenže vypít tohle všechno než vyrazíte do krypty je na těžkou obtížnost opravdu nutnost. A právě tady musí člověk přemýšlet jak naložit s lektvary.

Hra je ohromně dlouhá a narozdíl od jiných her nemá hluché místa. Pořád máte co dělat a v poměrně malé herní ploše to opravdu žije. A když už, pořád si můžete přivydělat zakázkami pro různé lidi. Těch bych dal osobně víc protože mě opravdu prázdné chození a zabíjení potvor bavilo! Možná snad kvůli zkušenostem které zde opravdu dostáváte jen za úkoly kdežto za potvory dostanete pouze zlomek.

Charakter Geralta je prostě.. no.. typický zaklínač. Já bych se rád zřekl odměny 250 orénů od umírajících hladových elfů ale Geralt to prostě neudělá. Sám nějak potřebuje přežít. Nevím jestli je tohle zápor nebo klad ale asi klad. Působí to pak surověji a dodává to atmosféře.

Zbraní ani zbrojí ve hře moc není rozhodně ale nebudete mít zbytečné hromady peněz. Vše musíte dávat do knih, receptů a chlastu. A opravdu s plněním všech misí vám peníze tak tak vyjdou na vše potřebné. Žádné přebytky, realisticky zpracován život zaklínače. A přivydělat si můžete hraním, mimo jiné nádherně zpracovaných, kostek.

Zezačátku si musíte vybrat jestli pojedete spíš na bojovníka nebo se budete snažit nepřátele upálit znameními. Vyjde to stejně a rozhodně to není jako v jiných RPG rozdílu mág/válečník. Nakonec se stejně naučíte vše co chcete.

Jako jediný zápor hry považuju uspěchaný konec. Ještě v posledním aktu získáváte tajemnou zbroj, plníte poslední zakázky a to vše pro pár desítek minut boje v epilogu. A prostě v 5 kapitole jde děj jen dopředu a působí to lineárně. Takhle má zprávný konec vypadat jen si už prostě moc neužijete nově získané zlaté talenty. I když v goticu 2 jste taky na posledním ostrovu míchali poslední potion +10 síla (nebo co to tehdy bylo).

Pro: dospělost,geralt,deník,žádné dobro vs zlo, soundtrack, editor a ním i dodatečná dobrodružství, už se dělá na dvojce. Postavy a hlavně Talar,Zoltan a Marigold, s tím i humor

Proti: uspěchaný konec vzhledem k ostatnímu tempu hry, ale to možná není na škodu, český dabing není tak dobrý a má spoustu drobných chybiček, neviditelné hranice, ALVIN!

+27
  • PC 100
Sapkowského knihy jsem nečetl, seriál neviděl (edit: což už dneska neplatí!), přesto jsem se do Zaklínače pustil, protože mi bylo řečeno, že je to hra, na jakou se nezapomíná. A je to pravda. Po dohrání musím říci, že je to jedno z nejlepších RPG, co jsem kdy hrál. Stejně jako u Episodes from LC jsem si během hraní psal poznámky, takže toho možná bude krapet víc a bude to lehce chaotické. Hlavním hrdinou je zaklínač Geralt z Rivie, lektvary zmutovaný člověk s úkolem chránit všechny lidi před bestiemi…

Zpočátku vás překvapí slabší grafika. Tedy engine mi připadal, že není moc stavěný na velké prostory a proto objekty v dálce byly nehezké. Naštěstí to platí jen u úvodní lokace. On samotný úvod mi přišel docela slabý. Jakmile se ale prokoušete přes nezajímavý začátek a dostane se z prologu do první kapitoly, hra se začne rozjíždět. Hratelnost přestane být lineární a před vámi se otevře ne moc velký, ale zato živoucí svět. V první kapitole je to ještě pouze takové počáteční oťukávání toho všeho, co na vás čeká. Pár hlavních a pár vedlejších úkolů a k tomu nějaký ten příběh. V druhé kapitole se všechno začne zamotávat a příběh se konečně opravdu rozjede. V celé hře jsou stovky questů, které jsou velmi nápadité. Není to jenom klasické dojdi tam, zabij tuhle sviňu, dones kus hlavy/dráp/srdce zpět. V tom je Zaklínač hrou naprosto jedinečnou. Jen v samotné Wyzimě na vás čekají desítky vedlejších a velmi variabilních úkolů. Zaklínač je hrou velmi ukecanou a to já rád. Navíc mě potěšila přítomnost českého dabingu. Mnoha hráčům se nelíbí, ale já jsem byl naprosto nadšený. Na Geralta jsem si musel zvykat, protože mi zpočátku přišel jako těžce sjetý (tak on vlastně nadopovaný je, žejo :) ). Zbytek postav je nadabován skvěle, obzvlášť má nejoblíbenější postava, Zoltan Chivay, naprosto geniálně. Zoltánovo „Tož Geralte“ si budu pamatovat snad navždy. Dialogy jsou tedy opravdu špičkové. Slovní přestřelky mezi Geraltem a postavami jsou nejlepší v žánru. Bojový systém mě nenadchnul, ale ani nevadil. Je to taková klasika.

Zpočátku mi vadily neviditelné stěny, které jsou téměř všude. Nemusel jsem to už v Mass Effectu a tady je to to samé. Ale jak říkám, chce to zvyk. Ke konci mi to už ani nepřišlo. Lokace jsou, až na pár výjimek, pěkné. Bahnice a její okolí vypadá opravdu nádherně, obzvlášť při západu a při svítání. Tomu pomáhá nádherná hudba po celou dobu hraní.

Všechny zápory, co jsem doteď jmenoval, jsou jen takové drobnůstky. Co drobnost ale není, je fakt, že mi hra co hodinu a půl padala. Většinou při načítání. A co jsem četl, nejsem sám. Engine je místy dost nestabilní. Navíc se mi ve Wyzimské Obchodní čtvrti hra docela trhala, protože po lokaci pobíhalo moc lidí. Tohle by ještě chtělo vyladit. Naštěstí mi při blížícím se pádu dala hra varování v podobě chybějících textur. Takže jsem jenom uložil hru a restartoval. Savy jsou vyřešeny dobře, pouze mě štvala jejich velikost. Po dvou kapitolách jsem mněl na disku téměř 4 giga uložených pozic, což není zrovna málo.

Překvapila mě dospělost světa. Drsný jazyk zde není prvoplánový jako u mnoha jiných her, ale hezky dokresluje iluzi světa plného rasové diskriminace, intrik, zrady, a drog. Zaklínač je sice hrou z „Tolkienova světa“ ale na rozdíl od Pána prstenů tu není jednoznačné rozdělení na dobro x zlo. Tady je to jen špatné a ještě horší a je jen pouze na vás jak z těch sraček vybruslíte. Počítám, že v podobném duchu jsou i knížky a proto doufám, že budou k sehnání.

Hrál jsem po celou dobu v TPS pohledu. Tedy WASD + myš. Snažil jsem se plnit vše a jako dobrák od kosti jsem se snažil vše vyřešit v míru. Celková doba hraní je velmi dlouhá, ale nevím přesné hodnoty. Každopádně jsem začal na začátku prázdnin a skončil až dnes. Takže odhaduju nějakých 50-60 (možná i víc) hodin čistýho času. Za celou dobu jsem se nudil pouze u zdlouhavých přesunu v první kapitole.

Suma sumárum je Zaklínač špičkovým RPG s úžasným závěrem. Nedostatky jsou pouze technického rázu, třeba vás ani nepotkají. Každopádně bych od Poláků takhle propracovanou hru nečekal. 95%

edit: Po druhém dohrání zvyšuju na 98%. Ta hra je prostě po všech směrech skvělá, byť ne zcela dokonalá.

Hodnocení vedlejšího dobrodružsví Vedlejší účinky

O mnoho slabší, než původní hra. Přirovnal bych to zábavností k datadiskům k Mafii 2. Marigold vošustil dceru jednoho z radních a skočil v šatlavě. Cílem Geralta je složit kauci v hodnotě 2000 órénů a je jen na hráči, jak prachy sežene. Dá se vydělávat hraním kostek, pěstními souboji, sbíráním bylinek, ale nejlépe to jde plněním několika málo questů. Potěšilo mě několik narážek na knižní sérii a opět velmi promakané a zábavné dialogy. Celkem tedy jde o příjemné, ale nijak přelomové prodloužení herní doby. Na závěr bych doplnil, že se celé "DLC" odehrává před dějem prvního herního dílu a to ve chrámové čtvrti Wyzimy. 60%

Hodnocení vedlejšího dobrodužství Cena neutrality

Rozhodně lepší než předchozí DLC. Tentokrát jde o krátkou "povídku" s vcelku silným příběhem a dvěma vedlejšími questy. Celé je to velmi krátké a za slabé 2 hodinky je konec. Pochválit musím moc pěknou grafiku okolí Kaer Morhenu a opět velmi kvalitní dialogy. Překlad textů se moc nezdařil, protože slušná část textu zůstala nepřeložena. Nejspíš na to od CD projektu vyšel již nějaký fix, ale vzhledem ke krátkosti doplňku jsem ho nehledal. 78%

Pro: příběh a atmosféra, místy grafika, hromady velmi variabilních questů, špičkové dialogy a v rámci mezí i český dabing, závěr, nádherná krabička

Proti: technické chyby, místy grafika, hra mi padala, nízká variabilita postav

+49
  • PC 80
Práve enhanced verzia využíva naplno potenciál pôvodnej hry, ktorá bola zbastardizovaná snád najhorším dabingom aký som mal tú česť počuť a nesmierne zdĺhavým loading screenom. Dabing je vyriešený language packmi, ktoré sa dajú stiahnuť a gumujú amatérskosť pôvodného českého a anglického dabingu -- kedže anglická verzia bola kompletne nanovo predabovaná pre tento super patch a z nevýhody sa rázom stala silná stránka hry. Teda ak pominiete, ten nie príliž jednoduchý postup inštalácii jazykových packov. Loading screen rovnako polepšil z 1-2 minutových čakacích dôb na maximálne 30 sekúndové.

Bohužial, niektoré chybky stále ostali. Hra je stále dosť jednoduchá aj na hard obtiažnosti, inventár a character screen stále neprehladný. Tvorba postavy hraje minimálnu rolu, a v podstate nemotivuje k druhému prejdeniu. Rovnako mi vadila aj záplava nových questov vždy na začiatku nových kapitol, bez toho že by to bolo nejakým spôsobom dávkované.

Okrem toho, všetky klady ostávaju z pôvodnej verzie. A to näjma: vynikajúca atmosféra, a reálnosť a design jednotlivých máp bez nutnosti scalingu ako je to už zvykom posledné roky. Koniec koncov, posledné roky neboli až také kritické ako som očakával pre RPG žáner. Okrem Witchera sme dostali skvelé Divinity 2, či ešte o triedu lepší Risen.
+23 +27 −4
  • PC 100
Dloouho jsem se rozhodoval jestli pořídit Zaklínače nebo zůstat věrný jediné uznávané značce - Oblivionu. A jelikož jsem tenkrát přišel o pár poměrně podstatných saveů z hry, kde byla uložena má, bez cheatů, poctivě vydřená postava, po několika dnech (možná týdnech, srovnával jsem se s tím docela špatně:-) ) jsem šel do krámu a rezignovaně si Zaklínače koupil.

Od začátku hry ve mě tohle RPG ovšem zaselo kořen jakési neznámé drogy, kdesi v zapomenutých blatech pravděpodobně zaklínači nazvané jako plíživá stravitelka za živa..Nejdřív jsem si hru nějak moc nebral, sloužila jako náplast po etudě s Oblivionem, ale čím více jsem pronikal do místního světa a příběhu, čím více jsem se nechával pohlcovat nekonečnou atmosférou, jež by se v Zaklínači dala doslovně krájet (Oblivion proti tomu hadr), tím více jsem nabýval dojmu, že není pražádný důvod, proč bych měl skončit, proč bych měl od té hry vlastně vstávat, proč bych měl vůbec jíst, když tím jen zbytečně tratím podstatněji trávený čas..Hra mě jednoduše stravovala tou nejpodlejší formou, aby ve čtvrtině ukázala na tvrdo svoje tesáky, zakousla se a do svého konce mě již definitivně nikam nepustila....Já byl tak ztracen, ale věděl jsem, že hraju něco hodně vyjímečného..

Zaklínač mě pohltil. Nejde tu jen o výborné souboje, příběh, rpg systém a ďábelskou atmosféru..Jde o celek. Zaklínač jako celek je vyjímečné RPG, bez bláznivých minotaurů a podobných tisíckrát viděných zjevení. Zaklínač servíruje námi Čechy výborně známou evropskou mytologii a co víc, v tom nejvítanějším hávu, přímo jako z Erbenovi Kytice..A tak zatímco jsem v Oblivionu za doprovodu nonšalantní hudby v nablištěné zbroji nemotorně bojoval na svahu s kostlivcem v brnění, v Zaklínači jsem s ošuntělým Geraltem po pár vypečených parádičkách s mečem skolil v močálech takové bestie jako polednice, bazališky nebo topivce..


Pokud bych měl zpětně tedy hodnotit situaci, děkuju za to, že jsem o své pozice v Oblivionu takto násilně přišel, protože přijít o tuhle hru, by byl asi jeden z největších průšvihů herní kariéry vlastně nás všech..

Pro: neskutečná atmosféra, dabing, vychytané mouchy, příběh, 2 děje navíc, styl, hudba, rpg, všechno..

Proti: nic..(pro mě nejlepší RPG všech dob)

+24 +25 −1
  • PC --
Hodně povedené rpg moderní doby, které podle mě poráží spoustu jiných dnešních her tohoto žánru a to především svým příběhem, svou délkou a hratelností. Já jsem hrál asi dva týdny, tolik mi trvalo, než jsem Witchera pokořil a ani na chvíli jsem se nenudil. Líbilo se mi na něm skoro všechno, od grafiky, přes hratelnost až po vývoj postavy. Tohle se mi nestává u každé druhé hry. Jinak bych ještě vyzdvihl souboje, které jsou sice jednoduché, ale zábavné a nikdy vás nezačnou nudit. Je to něco mezi diablem a Never Winter Nights. Mezi zápory patřří časté načítání a pro některé taky české nadabování.

Pro: grafika, souboje, příběh, možnosti rozhodnutí se v určitých pasážích hry a tím pádem ovlivnění budoucího chodu hry, délka, hra vás nepřestane bavit ani na konci a příjemně překvapuje až do závěrečných titulků.

Proti: časté načítání a některým lidem se nelíbil český dabing, takže to beru jako mínus

+1 +8 −7
  • PC 100
Co k Zaklínačovi napsat? Tuhle hru jsem jednoho krásného dne vyhrál v soutěži. A protože jsem zrovna měl co hrát, tak jsem Zaklínače uložil do poličky. Z poličky se na mě neustále díval a já jeho rozehrání neustále odkládal na dobu "až bude víc času". Ta doba nikdy nenastala a tak jsem já debil začal hrát uprostřed zkouškového. No co vám budu vyprávět. Zaklínač mě stál několik neúspěšných zkoušek a abych řekl pravdu, bylo mi to celkem jedno. Prostě jsem hrál a hrál. Krásně udělaný svět kolem Wyzimy mě naprosto uchvátil a já se nemohl odtrhnout dokud jsem hru nedohrál... Vím, že není bezchybná a těch 100% si nejspíš nezaslouží, ale nemám jinou možnost.

Pro: prostředí, mechanismy, systém boje

Proti: občasné bugy, místy zdlouhavost

+21 +24 −3
  • PC 90
Původního Zaklínače jsem hrál v původní verzi. Nedávno jsem ho rozehrál v rozšířené edici, abych zjistil že tam prakticky není žádná výrazná změna (a taky že má mizernou replayabilitu), takže od opakování hlavního příběhu jsem upustil a ani se mu tady nehodlám věnovat.

Čemu se hodlám věnovat jsou dva nové samostatné příběhy:

Cena Neutrality je poměrně malý quest s zajímavou zápletkou a minimem (1) postranních úkolů. Staví před hráče rozhodnutí hlavně morálního rázu, které se mi tu nechce příliš rozpatlávat - v zásadě se jedná o klasickou šablonu, kde se jedna stana obviňuje druhou z čehosi a obě strany mají vlastní verzi historky. Na hráčovi je, aby rozhodl, jestli je ono obvinění oprávněné a jak situaci vyřešit.

I když postupné odkrývání obou verzí příběhu je zpracované velmi pěkně, trochu mě zklamal závěr, kde jsem nakonec vybíral jen asi dvakrát nebo třikrát ze dvou černobílých možností. To si myslím vzhledem k rozsahu celého questu mohlo být zpracováno mnohem košatěji, ale budiž.

Co mě tu taky zaskočilo byla docela vysoká obtížnost, i když cokoliv mě zabilo až na jednu výjimku nebylo součástí hlavního questu a/nebo dalo se tomu vyhnout. Každopádně s dodanými talenty a nedostatkem materiálů pro alchymii mi přišel výběr fauny na některých místech tak trochu drastický. (Plus úplně poslední rozhodnutí, které jsem učinil, vedlo k mé smrti ve 3 vteřinách. Druhá možnost naštěstí dopadla možná i lépe než jsme zamýšlel.)


Vedlejší Účinky se odehrávají v obchodnické(?) čtvrti Wyzimy, kde je vaším úkolem sehnat 2000 orénů, kterými se Marigold (hnijící v místním žaláři) nevhodně zadlužil v místním podsvětí. Zatímco první dobrodružství bylo na questy poměrně skoupé, Vedlejší Účinky jsou naopak pořádný quest-fest.

Už na začátku je vám hra předhodí větší quest a pokud nejste docela slepí, narazíte na řadu dalších - ty na sebe navíc všelijak navazují a odměna z jednoho questu nakopne quest jiný. Do to si můžete vydělávat i hraním pokeru, pěstními souboji, s prodejem alchymistických ingrediencí, trofejí a magických předmětů a dojde i na chlastačky.

Nějaký hluboký příběh tu ale nečekejte - tohle je opravdu jen o plnění řady nenáročných, ale pořád ještě zajímavých questů.

Každý z přídavků jsem splnil v jednom herním dni a za dnešní reálné odpoledne, takže určitě nejsou nějak dlouhé, ale jako extra Zaklínačský nášup mě rozhodně potěšily a asi alespoň zkusím i další nové questy z patche 1.5. (Snad u nich překousnu absenci dabingu.)

Pro: extra porce Zaklínače

Proti: nic, co by při tomhle formátu a ceně stálo za zmínku

+22
  • PC 95
Pro mě byl zaklínač opravdu velmi příjemné překvapení. Čekala jsem průměrnou šedivou fanstasy, kde se akorát sem tam objeví nějaká ta polednice nebo jiná pro germánské fantasy neobvyklá potvora.
Ovšem od prvního spuštění bylo jasné, že to tak není. Už v prvním aktu se ukázalo, že svět Zaklínače rozhodně není černobílý a žádné vaše rozhodnutí není uplně dobré nebo úplně špatné.
Moje obavy týkající se soubojového systému byly taky zbytečné - nejedná se monotónní klikání, souboje mají svůj rytmus, nejsou ani příliš těžké, ani triviální, alchymie je rovněž zajímavě řešená. Zrovna tak mě potěšilo, že boss fighty nejsou nijak frustrující, snad až na bosse v prvním aktu.
Příběh je docela propracovaný, i když má taky své slabší momenty (které ale popisovat nebudu, nechci zbytečně spoilovat).
Nelze opomenout úžasné a nápadité lokace, které vypadaly naprosto úchvatně, hlavně venkovské prostředí IV. aktu mi úplně bralo dech.
Taktéž byla příjemná variabilita vedlejších questů, které rozhodně nepůsobily jako dělané přes kopírák, jak to v jiných hrách bývá.
Jako jediná tady jsem asi Zaklínače zbaběle hrála v angličtině, protože polština je mi jako jazyk nepříjemná a vůbec jí nerozumím. A ačkoliv podle toho, co jsem slyšela, je anglický dabing co se týče nadávek a sprosťáren dost okleštěný, rozhodně není nevydařený.

Pro: příběh, hlavní hrdina, úžasné lokace (hlavně lokace v polích), dobře řešený soubojový systém, možnost volby, neobvyklá monstra

Proti: občas otravné nahrávací obrazovky

+22
  • PC 95
Zaklínač je přesně ten typ hry, který se mi trefil do vkusu. Za posledních několik let je tohle jediná hra, která mě svým způsobem vyprávění příběhu přikovala k monitoru na dlouhé desítky hodin. Dohrání hlavní linie spolu se všemi side questy a zakázkami zabere dobrých 50 hodin. I tak jsem si ale přál, aby příběh pokračoval - a on může! Ve hře se nachází mnoho rozhodnutí, která úplně změní požitek ze hry, takže opětovné hraní tady není možností, ale poviností.
Navíc - poslední patch, který CD Projekt vypustil poskytuje další balík fanouškovských - ale kvalitních (!) příběhů. To k 2 oficiálním, již dríve vydaným přináší několik dalších hodin zábavy.
Doporučení: Hra má i své mouchy a největší z nich je obtížnost - na lehkou to zvládne pomalu i cvičená opice. Doporučuji proto hned začít na nejtěžší, ale i ta není kdovíjak těžká. Ještě, že je tu tak početná komunita, která i tenhle aspekt v podobě modifikace vylepšila.
Zaklínač je hra, která by neměla chybět v poličce žádného fandy RPG :-)

Pro: Příběh, Geralt, Alchymie, Side Questy propojené s hlavní dějovou liníí, karty :-)

Proti: nevyvážená obtížnost, stejná NPC, optimalize mohla být lepší

+14 +15 −1
  • PC 95
Nemůžu si pomoct, ale zaklínač je pro mne asi nejlepší rpg. Zabodoval u mne hlavně příběhem a atmosférou(to se musí vidět), což považuji u rpg za nejdůležitější.A díky jeho nečernobílosti, ho stavím nad takové skvosty jako KOTOR.

Zaklínač běží na aurora enginu, což není žádný mladík(využíval ho už Neverwinter Nights),ale i tak nevypadá hra na dnešní dobu špatně. Lví podíl na tom mají překrásné lokace.Ale daní za starší engin jsou časté loadovací obrazovky, opakování modelů npc a vyšší hardwarová náročnost.

Za obrovský klad považuji, že spousta vedlejších úkolů se promíta do hlavního příběhu a mají většinou několik řešení, ale ne černobílé. A pak tu jsou typické vedlejší úkoly typu přines mi ... ,ale díky Sapkowskeho monstrům, je i ty radost udělat. (Napomáhá tomu celkem dobrý bojový systém.)

Zvuková stránka je téměr perfektní: nádherný soundtrack, dobré zvuky a slabý český dabing, naproti tomu polký dabing je na profesionální úrovni.

Zaklínač si mne prostě naprosto získal. A ostatním doporučuji.

Pro: příběh, atmosféra, hratelnost, polský dabing, hudba

Proti: malo typů postav, epilog ,český dabing

+31 +32 −1
  • PC --
Zaklínač je rozhodně jedno z nejelpších rpg poslední doby. Přináší vylepšený soubojový systém, který ale není nikterak složitý, není nutnost pauzy a plánování. Dynamika soubojů tedy zůstává vysoká. Klikání jen ve správnou chvíli zachrání myšky od jisté smrti, ruku hráče od zmrzačení, ale zároveň nijak nezkazí zážitek i fanouškům akčních rpg typu Diablo.

Zaklínač také klade velký důraz na příběh, který je plný zvratů, politických machinací a velkolepých ideálů zahrnujících vyvraždění celé sučasné nedokonalé rasy a nastolení nových 'pořádků'. Celkově se mi příběh velice líbil. Hra za samotného Geralta z Rivie je tah dobrý i špatný. Ztráta paměti většinou nezmění ducha osbnosti. Ano, některé činy dotyčný zapomene a proto k jiným bude přistupovat bez jejich ovlivnění, ale postoj to nezmění. Takové věci se dějí jen ve filmech. Na stranu druhou hra za Geralta přináší pocit opravdového hrdinství.;)

Úkoly jak hlavní, tak vedlejší jsou kvalitní, zajímavé, zábavné. Vyplývá to také z celkové povahy hry kdy i ten naoko nejnudnější úkol je zábavné splnit. To je vlastnost hry, která se jen těžko popisuje a opravdu jen minimum her jí disponuje. Z

Zkušenostní strom je zde skromný. Umění s meči ve třech odlišných stylech, 5 zakletí, posílení síly, obratnosti, inteligence, výdrže. Ke konci hry je možné mít naplno skoro vše. Přesto i s tak skromným rozpočtem se dá organizovat velké divadlo. Jednoduše hlavní devízou celé hry je zábava a té je tady požehnaně. Herní čas se totiž pohybuje kolem 40 hodin jen hlavní dějové linie.

Graficky je to vynikající. S ohledem na to, že je to primárně izometrické rpg je v pohledu třtí osoby překvapivě detailní a přesto nemá nijak přemrštěné HW nároky. Na některé postavy zde byl kladen opravdu velký důraz, a Geralt je asi nejdetailněji vymodelovanou postavou her vůbec. Charakterů použitých pro NPC postavy je relativně dost, přesto bych si jich dokázal představit ještě o pár více. Animace postav a skvěle vytvořené přechody mezi dnem a nocí svět řádně oživují. Celková atmosféra hry působí temněji než v jiných rpg, ale stále jsou zde určité rezervy.

Audio je také velice kvalitní. Dabing je možné spustit snad v pěti jazycích, kde mě se zdál ten polský asi nejkvalitnější. Český dabing je také dobrý snad kromě Geralta. Ten působí jak z nějaké opravdu špatné parodie na Herkula. Hudba je vynikající. Nejenom, že skvěle pasuje tam kam má, ale není problém si ji pustit samotnou jako soundtrack. Opravdu kvalitní počin.

Zaklínač je bezesporu velice kvalitní rpg a v rozšířené edici, krom ruzného bonusového materiálu, dokonce bez otravně dlouhých loadingů a opakujících se NPC.
+26
  • PC 95
Na zaklínače jsem se opravdu nějaký ten pátek těšil, slintal, a okousával svůj počítačový stůl s přáním NEODLOŽTE TO.Po té jsem honem rychle běžel do obchodu koupil si sběratelskou edici a hupky hupky strčit do DVD ROMky.
No a pak jsem byl "nemocný" týden. Ne žádná práce, žádné tréninky, žádná přítelkyně, žádná hospoda jen Geralt,Zoltan, Shani,Marigold aj.
Dle mého názoru absolutně povedená hra - po dlouhé době nudy konečně neotřelá zábava, konečně mám jakous takous možnost volby. Tato hra má koule!!!
Je tu obsaženo vše co od dobrého rpg očekávám. Boj, příběh, sex, bossové, povedené postavy hrdinů a co mě opravdu dostalo jak si autoři pohráli s relativním pohledem Dobro - zlo.
Questy jsou inovativní a dokonce i ten český dabing není tak špatný až na zoltanův nepovedený hantec (ale i ten mě občas dostal do kolen)
Zkrátka a dobře všem jen doporučuji,ale varuji předem !!! Mě to stálo týden drahoceného času něžli jsem tuto hru otočil třikrát a nebýt konce nemocenské možná bych u ní ztvrdnul do dnes. Když už tak o tom přemýšlím asi si ji znovu zahraji kucky kucky

Pro: Neotřelé pro mě zajímavé questy,komba,příběh,herní doba,

Proti: Hantec, bojím se že nebude další díl

+16
  • PC 100
Hodnocení a komentář platí pro The Witcher: Enhanced Edition, původní verzi jsem nehrál, takže nemůžu porovnávat.

Zaklínač je rozhodně nejlepší RPG za posledních pár let. Popravdě jsem se nejdřív bál hry za samotného Geralta, jehož charakter prakticky znemožňuje nějaké rozhodování ve smyslu dobro/zlo, klíčové to prvky ostatních RPG. Naštěstí to nebylo tak hrozné. Neutrálně Geralt odehrát jde, nicméně je třeba hnidopišsky nehledat rozdíly mezi jeho chováním v knihách a hře. A to samé platí o příběhu, který v souvislosti s koncem knih samozřejmě skřípe.

Ona by to byla škoda, protože sám o sobě je příběh velmi dobrý, gradující s výborně napsanými dialogy (což platí o všech textech ve hře). Vedlejší questy jsou chytlavé, stejně jako questíky s kostkama a boxem (který byl ale směšně jednoduchý).
Vývoj postavy by mohl být propracovanější, což ovšem neznamená, že není dostačující. Stejně tak soubojový systém, který jsem docenil až v pozdější fázi hry. Potěší neokoukané potvory, na které jsem při hraní narazil. Taková polednice, půlnočnice, kikimora nebo i obyčejný utopenec byl osvěžením.
Živost herního světa je úžasná. Při dešti se lidé v ulicích schovají pod okap a nadávají nad počasím, potloukají se po měste, pomlouvají, nadávají, chodí do práce a večer zalehají do postele (což neplatí o té hnusné babizně, která mě nechtěla pustit za Shani ani o půlnoci :-)). Ono najít kde se zrovna nachází takový Zoltan byl občas problém.

Zaklínač je vynikající a dokázal mě připoutat k PC jako málo her. Ale úplně splněný sen to není. Byl bych raději, kdyby byla hra zasazena před románový cyklus a mohli bychom se tak setkat s Yennefer, Ciri nebo Yarpenem. Aspoň že ten Marigold tu nechybí... Ale co, třeba někdy ve druhém díle :)

Pro: Příběh, questy, grafika, hratelnost, povedené přídavky Cena neutrality a Vedlejší účinky

Proti: Opakující se obličeje obyvatel a grafika jeskyní a krypt, někdy negeraltovské rozhodování

+107 +110 −3
  • PC 85
Původně jsem měl strach z obtížnosti a rozehrál jsem Witchera na střední, což se později ukázalo jako veliké podcenění mých hráčských schopností - hraní bylo velmi jednoduché, a až na pár obtížnějších soubojů ze začátku jsem neměl žádné problémy, hlavně díky tomu, že jsem se hojně věnoval alchymii. Hraní jsem si velice užíval, rozhodně se jedná o kvalitní RPG, na kterém mě nejvíce zaujal fantasy příběh plný sexu, drog, vražd, úplatků, rasismu, špíny a jiného svinstva. Nikdo není svatý, i samotný Geralt plní úkoly jen za úplatu. Zpočátku mě frustrovalo rozhodnutí designerů umístit dlouhé rozhovorové pasáže hned před souboje s bossy (bez možnosti přípravy), které obyčejně končí ještě nějaký soubojem, ale nakonec jsem to s několika nadávkami přežil. Hra občas zamrzne, hlavně při taskování, soubojový systém je originální, trvanlivost vysoká, stejně tak i repleyabilita. I přes chybičky jsem velmi spokojen.
+17 +18 −1
  • PC 100
Zaklínač je pro mě osobně nejlepší RPG od dob Vampire Bloodlines.Perfektní atmosféra, která skvěle vystihla knihy, charismatický Geralt (alespoň v anglickém dabingu teda), naprosto skvělé questy, výborný příběh.Pro mne jakožto milovníka původních knih (dvě povídkové plus pětidílný román) byla tahla hra splněným snem - jsem hrozně moc rád, že se to CDProjektu takhle povedlo!Těším se na druhé dohrání, už za dva měsíce v Enhanced Edition verzi : ).

Pro: Všechno

Proti: Nic, protože i těch pár maličkostí bude opraveno v Enhanced Edition

+10 +12 −2
  • PC --
VELMI povedené RPG z mě notoricky známého a k srdci neskutečně přirostlého světa. Příběh a jeho podání v zásadě nemá chybu, jenom v samém závěru notně hapruje, protože v totálním rozporu se vším předcházejícím dějem se najednou Geralt opravdu začíná chovat jak naprogramovaný golem bez vlastní vůle a jde a zabíjí a jde a zabíjí...

Příjemná grafická stránka, krásná hudba, silná atmosféra a nejen díky proměnlivému prostředí velmi dobrá hratelnost.
Autoři navíc slibují enhanced edition update zdarma, což je věc v herním průmyslu mnou nevídaná.

Pro: grafika, hudba, atmosféra, hratelnost, přístup tvůrců

Proti: divný vývoj skillů, poněkud odfláknutě působící epilog,

+12 +14 −2
  • PC 95
Zaklínač se ukázal být jako stvořený pro RPG hru. Díky této postavě bylo možné vyhnout se několika nedostatků snad každé hry tohoto žánru. Už sebou netaháte tuny zbraní, protože Geralt používá jen své dva meče. Peníze mají konečně nějakou cenu, dají se za ně nakupovat různé užitečné receptury a tak je zábava je vydělávat. Výroba lektvarů a celá příprava před bojem hře neuvěřitelně přidává na atmosféře. Dokonce tady máme i vydařený pokus o zapracování rozhodnutí a jejich skutečných a viditelných následků. Takže potlesk míří do Polska. A nakopnutí do pr**** míří do lokalizačního týmu, za zpackanou českou verzi.
+1 +5 −4