Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@becki_tu (01.04.2013 17:53): Když něco opakovaně kritizuješ, tak ti na tom zpravidla alespoň trochu záleží a přeješ si to změnit/zlepšit. Takhle bych viděl kritiku AAA her. Chci mít hry s kvalitní technickou (grafika, hudba) stránkou, ale zároveň takové hry, které se dobře "hrají". Resp., které se hrají. Za poslední roky jsem moc takových nepotkal, a i u těch lepších na tom byla znovuhratelnost dost bídně (dost si slibuji v tomhle směru od Dishonored a Dark Souls, uvidím).
@becki_tu (01.04.2013 17:53): Jasně, že jsou dobrý indie hry. To jsou takový ty hry, který obvykle nemívají rozsah a současné technické a audiovizuální vymoženosti, protože se do nich nedává moc peněz, narozdíl od Tomb Raideru. No uvidíme, co vyleze z kickstarteru.
Trochu nechápu hráče, kteří soustavně nadávají na "současný styl" áčkových herních titulů. Mají přece možnost si zahrát "intelektuálnější" indie hry. Pak akorát chodí po diskuzích a nadávají, že nehrajou hru, ale film...

Jinak článek "Kde je má hra?" je psán hodně tendenčně, nemluvě o tom, že autor asi nepochopil, o čem je nový TR...
@Garret (01.04.2013 16:38): Ano, nejsem takový old-school hardcore hráč, jakým jsi dozajista ty. Vzhledem k tomu, že ten čas, co mám na hraní her, věnuji obvykle multiplayeru nebo titulům, které mě hodně zajímají, nerozehrávám tyhle starý pecky - který jsou mi ostatně naprosto volný - a místo toho jednou za čas sáhnu do klobouku i pro nějakou áčkovou věc na dvě odpoledne, co ostatní vychvalují do nebes, abych se podíval, co se teď vyrábí a všem tady blahosklonně ukázal, jaká hovna to uctívají. :) Ostatně někdy jsem příjemně překvapen, jako v novým Bioshocku.

@Borghal (01.04.2013 16:52): Já osobně jsem pro zavedení dalších tagů, například "tobogán". Jako jo, mám rád ve hrách realismus, ale tady jde spíš o to, že nemám rád laciná, jednoduchá řešení a jednotlivé věci mají podle mě mít souvislosti a vytvářet celek. To, že tomu tak obvykle není, považuju za chybu a proto o tom píšu. Nevidím důvod, proč bych si na paškál nemohl vzít zrovna Tomb Raider, když je to velkej hit, co vydělá hodně peněz - tyhle neinteraktivní akční zívačky jsou teď jednou z hlavních tváří celý produkce.

@NateLogan (01.04.2013 15:21): Jo, sorry, jsem myslel, že jsi reagoval na můj koment (potrefená husa, to víš :) ).
@Walome (01.04.2013 16:44): Hádám že proto, že v případě realističnosti a her opravdu platí pořekadlo o psovi a holi - jenže hledat takovou hůl není vůbec namístě, pokud se titul nepyšní přídomkem "simulátor" nebo aspoň "realistický".
TR je popcornovka, o tom zadna, ale tak nevim proc by to mel byt nutne zapor. Taky nekoukam na anime haremovky kvuli pribehu, ze.
Docela mě překvapuje jakou vlnu zase vzbudil komentář, kterej je 100% pravdivej a vesměs objektivní - nového TR dohrajete s prstem v nose na nejtěžší obtížnost, jednotky jsou skutečně na místech, kam se horko těžko dostane Lara, natož banda tupců s oteplákama na sobě a často jsou jejich počty skutečně přehnané...
Proto jsem mu dal plusko, a to i přesto, že jsem si TR naprosto užil. To je tím, že už pomalu začínám přijímat dnešní styl her.

To ovšem nic nemění na tom, že za největší gampleyový orgasmus považuju nutnost držení klávesy pro zachytávání se za překážky z prvních dílů :) Na druhou stranu musí pochválit, že v novém TR LZE spadnout, což už dneska taky není moc zvykem.

A to samozřejmě nemluvíme o zapálených loučích, které se nachází v místech, do kterých se Lara dostala skrze zamčené dveře :)
Adieu má samozřejmě pravdu ve svém komentáři, ale taková je dneska doba. Takže místo toho, aby si zahrál minulé díly, si zahraje ten nový, protože ten teď letí. A pak začne nadávat. Takže na tom novém přístupu asi něco bude, když ho to přinutilo tu hru dohrát a neusnout u toho nudou...
@Adieu (01.04.2013 15:00): Jo, skákání a lezení rozhodně není automatické. :P jednoduché, to ano, ne automatické. Ten člověk prostě přímo porovnává dvě odlišné hry a stěžuje si, že jsou odlišné. Původní TR jsou explorativní puzzle plošinovky s prvky akce, tohle je akční příběhová hra s prvky plošinovky a puzzlů. A TR:U je někde mezi.
Nenávidím se za to, že to říkám, ale Adieu má pravdu. Bohužel...
A taky jsem nehrál žádnýho Tomb Raidera (akorát Guardiana), a je to úplně jedno. Ten poznatek nevychází z žádnýho srovnání. Je to prostě další hra, která se hraje sama...

Píšu to do diskuze, protože jsem cca ve čtvrtině hry (podle loading screenu). Změní se něco nějak zásadně, nebo je to pořád to samý kolem dokola? Abych kdyžtak přestal ztrácet čas...
@Adieu (komentář): tak trochu mi hlava nebere stížnost od člověka, který nedohrál ani jednoho z Tomb Raiderů, ačkoli toho nejnovějšího, nejkonzolovitějšího a nejjednoduššího dohraje a začne prskat...
Nevím v čem je problém,ale prostě to nák nejde vím kde mám použít šípy s lanem atd,ale prostě mi to nák nejde nemám je jen ty obyčejný. Nevím možná mám stáhnul blbou verzi a prostě blbne. Tak jsem ji odinstaloval a stáhnul jinou tak ji zkusím jestli to bude dělat to samé teda.
@valis068 (31.03.2013 00:03): Pokud není chyba mezi klávesnicí a židlí, je to nějaký bug. Ve hře je dokonce kdesi specificky psáno, že těch šípů je nekonečno - tutorial, loading screen tip, už nevím...
@CJ (30.03.2013 23:49): hraji s Gamepadem ne klavestnici a myší a vím že šípy mám normální a s lanem ani jeden navíc mi ukazuje když je přepnu tak s lanem mám 0 a normální pořád 30 tak nevím kde je chyba. :(((((((((
Aho j chtěl bych poradit mám problém při hraní . Když hraji tak potřebuji šípy s lanem a nemám a nemůžu je najít vím,že včera jak jsem hrál tak jsem je měl a taky si ty šípy s lanem šetřil. Jsem teprve u toho jak jdu za tím pilotem jak ztroskotal a mám tam modrej dým.Když jsem to dnes rozehrál tak vůbec ty šípy s lanem nemám a nevím jak to zrovna těd je potřebuji. Může mi někdo poradit proč je nemám nebo kde je prosím chyba díky. za pomoc a radu.
@Borghal (28.03.2013 22:50): ...a to je přesně ono. Na základě jednoho pre-release traileru se půlka hráčské obce, ochránců lidských práv, feministek a dalších příslušných skupin mohla zbláznit, když viděla NÁZNAK možného znásilnění hlavní hrdinky ve hře. A i tady se rozebírá půlku vlákna... Ano, ve hře je náznak, ale to je vše. A vzhledem k povaze celé hry to není nic, co by mělo hráče nějak výrazně pobuřovat.
Tomb Raider je vedla Witcher 2 najdospelejšia hra za poslednú dobu. Tiež som hru nesledoval a nič veľké nečakal, ale ked som videl prvé recenzie, začal som sa tešiť.

Surové, akčné, zbesilé, pekné...prekvapenie roka zatial a rozhodne hra, ktorú si treba zahrať.
Vždycky budou lidi, který si najdou důvody, proč hru sestřelit nebo rovnou ji přestat hrát po tutorialu. Bohužel hodně to dělají různé "zaručené" informace o finální verzi, trailery apod. Jen se podívejte na první skicy a návrhy o čem měl být původně tenhle díl...

Jen doplním, že nový Tomb Raider je u mě zatím jedním z aspirantů na hru roku.
To je hezke, ja bych to vubec nepoznal, kdyby nekdo nekde nezminil, ze kdyz clovek nic nezmackne, tak ji ten chlap proste jen uskrti. (No byl jsem nejaky pomaly s cudlikama no.) Kdyby z ni rval tricko, nebo ji aspon sahnul na prdel, ale tohle je fakt vtip...
@Falagar (28.03.2013 12:21): Přesně :)

Jsem na tom úplně stejně. Taky jsem viděl jen trailer a gameplay z E3 a nic víc jsem o hře nevěděl. Dokonce ani předchozí díly jsem nehrál, ale něco mi říkalo, že tohle si prostě koupit musím. A dělám to tak snad u všech her, alespoň pak nejsem zklamaný..

A někde jsem četl (Možná tady) něco o tom, že první zvíře Lara musí zabít aby přežila a pak už je zabíjet kvůli přežití nemusí. No to by byla úžasná zábava, kdyby mezi tím napínavým příběhem vyjela hláška, že Lara je hladová a vy jste tak museli nechat příběh ležet a jít do lokace se zvířaty něco ulovit....
Ta znasilnovaci scena je na zacatku ten rusak jestli to dobre chapu? V tom nekdo videl pokus o znasilneni?