Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Garion: Asi si mě špatně pochopil. Pravdou/nepravdou jsem měl na mysli:

Modelová situace: Postava A mi řekla, že mám dojít do místa B, které je zemí věčného léta. Ale když tam hráč dojde zjistí, že je tam ve skutečnosti věčná zima.

Pokud nyní do diskuze napíše, že v zemi věčného léta byli tuzí nepřátelé až na posledního nejedná se o spoiler. Protože netvrdí nic více než hra v počáteční fázi.
Pokud by, ale napsal že v místě B není teplo, ale zima. To by spolier byl. Protože to nelze předem předvídat.
Eru: Tak krome toho, ze prave pises, ze vis, co za informace je pravdive a co ne (coz fakticky vylucuje to, abys mohl objektivne rozhodnout o tom, co je spoiler, protoze ostatni hraci, kteri to jeste zahrane nemaji, si muzou MYSLET, ze postava, o ktere ty VIS, ze mluvi pravdu, lze a naopak), je take velmi dulezita user experience z produktu (=hry), kazdy hraje hru jinak a kazdy ma jine zazitky a prekvapi (pripadne naopak neprekvapi) jine momenty. Pokud vynecham zanry jako jsou napriklad adventury, kde proste musis vedet vsechno pro postup dal, nemusi treba lidi plnit vedlejsi ukoly, behem nichz se dozvi nejake stripky, diky kterym jsou schopni predvidat nadchazejici udalosti, tudiz pro ne mohou byt tyto udalosti prekvapive. Typickou ukazkou muze byt u mne napriklad zanr FPS a v "posledni" dobe moderni zapisky, deniky, audiozaznamy a podobne. Pokud mi pribeh neprijde opravdu zajimavy, nikdy nic takoveho nectu ani neposloucham, protoze FPS hraju od toho, abych si zastrilel, proto pro me muzou byt lecktere udalosti zajimave a necekane, i kdyz ostatnim, kteri vsechno cetli/videli/slyseli je to prece uz "jasne".
Garion: Jednoduše. Hru jsem již hrál. Proto vím, kdy a od koho se hráč dozvěděl určité informace. Které byly pravdivé a které ne. Ale, vy kteří jste hru nehráli pochopitelně nemůžete rozlišit mezi důležitou a nedůležitou informací.

Fg: Jenže právě tuto situaci se hráč dozví přímo ze hry daeko předtím než se tam vůbec dostane. Znamená to snad že přímo ve hře by měla být označení "Toto je spoiler" ? Jistě že ne, proto to nevadí ani tady.

j.calling.2bad: Kromě toho co zmiňoval USER47 jsou ostatní v podobném stylu. Mě osobně se ta omáčka líbila, ale jelikož tobě asi ne, tak jdi do 2.kapitoly. Vyjímkou jsou pouze dva úkoly. Jeden získáš na cestě mezi dvěma nejjižnějšími městy (jeden člověk tam staví dům) a pokud máš rád labyrinty, tak si za 100 zlatých kup v Bayanu od jedné postavy u pokerových kostech, umístění prvního.
A sakra, to jsem tu rozpoutal zas debatu. Osobně taky nepovažuju to, co jsem napsal, za spoiler - na tom, že na vrcholu nejmenovanné věže vás čeká nejmenovanný boss je snad něco natolik konkrétního, že s tímto vědomím bude váš zážitek chudší? Nepříjde mi, ale jestli to tak je, tak se tedy srdečně omlouvám.

USER47: Tak ten jsem zrovna udělal. Nechal jsem si ujít asi jenom 4, které jsem rozpracoval, ale pak mě tak začly nudit, že jsem je prostě nedokončil.

Eru: Jak bych to řekl...zajímavost? Pestrost? Většina těch sidequestů v první kapitole mi přišla taková o ničem a kdybych tak akutně nepotřeboval sbírat xp a skillpointy (a peníze), asi bych se na tuhle většinu vyprd.
Ani bych neresil, zda je situace predvidatelna ci ne, jelikoz jak rika Garion, kazdy to vnima jinak. Tak ci onak porad to bude vyzrazeni nejake casti hry a nekteri lide si hru i koupi za velke penize a pokud vi, co se bude ve hre odehravat je ochuzen o zazitek a v podstate okraden o penize...
Eru: Zajimalo by me, jak vybiras mezi predvidatelnymi situacemi a nepredvidatelnymi. To se s nejvetsi pravdepodobnosti uplne lisi clovek od cloveka, nelze to globalizovat (pokud neuvazujes situace nekoho prastim pesti - prasti me zpatky).
j.calling.2bad: Některý vedlejší questy v první kapitole jsou poměrně dobrý. Pokud jsi například minul tu linii s pátráním po vůdci podsvětí + řešení vražd, tak jsi přišel o hodně.
Herní situace a scény v konkrétních lokacích jsou pochopitelně součásti děje. Pokud jsou nepředvídatelné a někdo je vyzradí jedná se spoilery, ale j.calling.2bad mluvil pouze o předvídatelných. To jsem se snažil vysvětlit.
Garion: pro me je spoiler vyzrazeni cehokoliv, co mi pri hre muze zkazit zazitek, jelikoz jsem to uz nekdy nekde slysel, cetl videl....

Eru: spis slo o bosse na vrcholku veze, ale je to fuk ja to hrat nebudu a pro ostatni to prejdou

ano sem te nejvetsi neinformovany chuj
Nehodlam to tu cist (tedy hodnotit, zda to jsou spoilery nebo ne), ale definici spoileru mam asi stejnou jako Fg, tedy nejenom pribeh, ale i herni situace, lokace atp.
pro me jsou to i herni situace a sceny, v CoD pujde asi tezko o pribeh, ale kdyby mi nekdo presne popsal situaci a deni, dost by me to nastvalo...
Fg: Spoiler znamená vyzrazení děje, který není možné předem odvodit.

Už asi po třiceti minutách hry, kdy skončí prolog, se hráč doví že se má dostat do této věže. Jelikož se tyčí nad celým ostrovem, není těžké zjistit že se k ní nedá dostat, ať už pokusem ji obejít nebo prostudováním mapy. Jediná zbývající možnost je proto podzemí. Existence bossů je v RPG velmi běžná. Výskyt sentinelů nic neřekne. Jelikož si pod tím nelze představit žádnou konkrétní nestvůru. Obtížnost bossů je subjektivní. Mě osobně přišel těžší. A ano v RPG jsou zástupy nepřátel, překvapivé že? Nebo mi chceš tvrdit že vyšší obtížnost hry před věží je spoilerem?

P.S. Jsem zvědavý, jestli dokážeš veřejně uznat svoji chybu.
"a hra umí být tak krásně těžká...průchod těma tunelama do tý věže na konci první kapitoly...lebeda. Škoda toho bosse na vrcholku věže, kterej mi po všech těch sentinelech přišel strašně lehkej." tohle se mi zda dost konkretni ale whatever, takze ve druhe kapitole v Dead Space 2 jsem narazil na takoveho velkeho *****, ktery me **** - to si vlasne nehral, tak nemuzes posoudit co je spoiler....jasne sem uplne tupy ;)
No doprdele, fakt? Nesplnil jsem všechny vedlejšáky, ale většinu jo (si myslím). Když už jsme u toho, zlepší se to s nima? V první kapitole mě to od asi desátýho vedlejšáku táhlo k plnění pouze hlavních questů (což bych "naštěstí" nemohl).
Ta hra umí být tak krásně těžká...průchod těma tunelama do tý věže na konci první kapitoly...lebeda. Škoda toho bosse na vrcholku věže, kterej mi po všech těch sentinelech přišel strašně lehkej. Nicméně první kapitola mi zabrala něco málo přes 12 hodin. Kolik to má vůbec celkově kapitol a jak na tom jsou další, co se délky týče? Ať vím, jak dlouho mi to tak zhruba vydrží. :)
j.calling.2bad: Tuto chybu (a pár dalších) opravil hotfix 1.1.2, který je dostupný už od středy.
Mohl by mi někdo vysvětlit, co tu tak zhruba mám dělat? Mám toho týpka následovat, ale ani on tu bránu neodemkne. 0_o

EDIT: Tak podle všeho za to může skutečnost, že jsem aplikoval 1.1 patch a nezačal přitom hru hrát od úplnýho začátku. No to mě poser. No nic, použil jsem na tu bránu cheat a hotovo.
Na vraždění po připlížení se vykašli. To je zbytečná dovednost. Pokud nehraješ za klasického bojovníka, tak budeš je doporučuji brát postupně. Pokud seš bojovníkem, ober je o jednu z jejich zbraní (obouruční, podobná kopí) a nebudeš mít problémy.
Ty vole ta hra jě ňák těžká. Z ničeho nic mi tam blikne úkol vyvraždit pár Varnů (nebo jak se jim nadává), ale to, že jsou v dosti velký přesile, a jsou asi jenom 65415316548646541561x silnější než já, to je zřejmě vedlejší...a proplížit se ke každýmu a pokusit se o tiché zabití není možné, pro jednou se všichni nečumí jedním směrem...-_-
Patch 1.1 přináší několik důležitých změn, jako je velikost inventáře, motion blur, další možnosti grafického nastavení, balancování mága, atd.

j.calling.2bad: Nejnovější patch se instaluje před PRVNÍM spuštěním hry !!!
Základní operace je vytvořit externí config:
"Make a folder called "Parameters" in your tw2 directory.
In this folder make a file (e.g. with notepad) called "autoexecGame2.con"

Do toho můžeš nacpat hromadu příkazů, tady jich je pár:
Engine.BloomMultiplier 0 (vypíná bloom)
Engine.edgeaablend 0 (vypíná rozmazávání hran objektů v dálce)
Graph.SetFastRunSpecialEFX 0 (vypíná rozmazávání při běhu)
Engine.MBlurIntensity 0 (vypíná motion blur při pohybu kamerou)

Důležitý je, že za tu nulu můžeš obvykle dosadit i jiný číslo, takže to není jen vypnuto/zapnuto, ale můžeš ladit i intenzitu. Osobně jsem neměl úplně vypnutý nic, jen jsem to stáhnul na hodnoty kolem 0,5. Ještě jsem používal pár příkazů, ale už si je nepamatuju.

btw: můžeš si to nejdřív vyzkoušet tím, že to zadáš do konzole a hned uvidíš výsledky. Do toho configu se to cpe jen proto, aby se ti to nesmazalo po restartu hry.
ugraugra: 1.0 a povolání jsem si asi ještě nevybral, hrál jsem jenom hoďku a půl, teprv jsem získal koně.

USER47: Tak jsem našel mod na zmenšení položek v inventáři (i když je to furt hnusně velký) a na zmenšení ikon ve hře, který mi ale příjdou nějak furt stejně velký. Na přepísklý efekty zatím nic, ale taky se mi na to kouká docela blbě.
Mrkni na ofic. fórum, třeba už ten interface někdo omodoval. A taky doporučuju najít si tam pár tweaků na zmírnění těch postprocess efektů, jsou děsně přepísklý...
Tak jsem to rozehrál, docela mě to baví, ale ten inventář je PŘÍŠERNEJ a celý to neskutečně smrdí konzolí (doufám, že takhle nebude smrdět Zaklínač dvojka). Ale je to docela zábavný, takový netypický, vcelku fajn dialogy, pěkný cutscény (na což v tomhle žánru nejsem vůbec zvyklej, ale dost se mi to zamlouvá)...jenom je to fakt všechno naprosto debilně obrovský, jak kdyby to dělali pro jedince s nejtěžšími vadami zraku. Nebo se to dá někde nastavit? Přiznávám, že v menu jsem moc času taky nestrávil, tam je to taky příšerný.
Já se tam právě vrátil a oni nic takže předpokládam že si musíš pokecat s tou princezničkou venku :-)
Tak se vrať do základního tábora na tom prvním ostrově a zkus si tam pokecat s ostatníma.
a první kapitola končí jak? Mě přijde že už nic nemam... v Chazznadaru i Hatmandoru mam všechno, od guild tady taky už nic nemam, jen vedlejší quest "Dog´s Life" ale že bych mě ještě rozjetou ňákou hlavní linku mi nepřijde... no radši zkontroluju quest log
Po odehrání první kapitoly by se ti měl odemknout teleport v New Ashos, ne?
Prosím poraďte mi někdo jak se dostanu na Eollas Island? NA tom prvnim ostrově jsem nahrál 15h a nemam tam už co dělat a rád bych šel na další ale hra mě zatim za ručičku nedovedla dál... klidně i lehkej spoiler
Eru:

1) Mágových dovedností je 11, ale proč bych je měl všechny maxovat? Jel jsem necro/summonera (a kvůli resistům některých nemrtvých potvor jsem nakousl i fire), tak proč bych měl cpát body do earth/air/water? A proč bych měl maxovat summoning, když mi v něm stačili 4 body+další body z equipu? Stejně jsem nikdy nevyvolal víc jak 5 potvor najednou (seknou se o skálu, vyvolají se někde vzadu a nemůžou dopředu bo není místo). Stejně tak skilly wisdom a Sorcery Artisan jsem měl z půlky, protože jsem dané karty nevyužil (moc velká mana náročnost). Ve finále mi to vychází že do mágových skillů bych ted nacpal tak 60 bodů, další do regenu života, třech resistů, 5 bodů do páčení (stačí) a pak následují věci bez kterých bych dokázal přežít. 105 bodů a to přemejšlim že bych možná nedával do Elemental Focus, protože s novym patchem je regen many fakt prasácky zvednutej - 100 bodů pohoda :)

2) Taková ta svině na dlouhejch nohách ve 2. kapitole na východě. Pohybovala se fakt slizácky úchylně :)
3) Ne, bylo to přesně naopak. První kapitola celkem pohoda, ve 2. jsem se musel sakra ohánět a hlavní problém byl regen many a náročnost kouzel na manu, kdy jsem musel používat slabší kouzla. Po nahrání patche jsem zahodil všechny mana poty (do konce jsem pak už ani jeden nepoužil) a jelikož se mana cost snížil o 75%, tak jsem všechny kouzla napral na maximum a potvory pak padali po tuctech. Kdyby nebylo patche, musel bych zůstat na svym a bylo by to daleko těžší.
4) Mě ten quest prostě přišel už přehnanej, jako kdyby nestačilo že jsem musel zabíjet šílené pštrosy na které má dcerka alergii nebo šílené vandalské bobry u řeky. Ano, zabij&přines questy jsou všude, ale tady mě to začalo po chvíli vyloženě srát.
ugraugra: Pár drobností ke komentáři:

1) Píšeš že jsi měl víc bodů než je potřeba, ale osobně jsem si myslel že mág a lučištník jich má nedostatek, jenom bojovník víc než dost. Za hru jde na namaxovat cca 13-14 dovedností. Mágových i lučistníkových dovedností je 11, další důležitá jsou regenerace životů a páčení zámků. Zbylých pár bodů znamená, že tyto povolání musí vypustit kovářské vylepšování luků, toulců, zbrojí nebo rouch a magických holí (mág hlavně kvůli zvyšujícímu se množství vložitelných krystalů). Dovednosti na fyzickou/magickou ochranu taky nejsou špatné (zvlášť v úzkých prostorech).

2) Která potvora tě vyděsila?

3) Píšeš, že závěrečné kapitoly, kdy si hrál s patchem 1.1 jsou za mága lehké, není to ale všeobecně tradovaná věc, že mág to má v RPG těžké na začátku a lehké na konci?

4) A vedlejší úkoly. Např. tebou zmiňované deštníky jsou sice jenom klasickým úkolem dojdi a zabij, ale v kterém předchozím RPG jsi bojoval s deštníky? Pointa je právě v podání takových úkolů a ta se zde povedla, protože ruku na srdce, úkoly typu zabij a přines najdeš v každém RPG.
@ugraugra: k recenzi - v podstate to vystihuje me dojmy. Jak pises, ze se mozna pouci z chyb, tak to podle me nehrozi, kdyz si to srovnas jednicka je to samy v bledemodrym, proste Zuzex nebo jak se jmenuji umi tento typ hry.
Protože je to pravda. Závěr a v podstatě celý dvě poslední kapitoly stojej za hovno.
Závěr mě teda totálně vykolejil. Proč mi přijde že ten příběh nedává smysl?
NO TO SI DĚLÁŠ PRDEL? Ježiši, vyvolání summona ted stojí místo 2000 jen 500 many, regen je vysokej jak prase (když kouzlim firebally jeden za druhym tak se to stíhá doplnovat takže mám furt plno), kouzla jsou silnější a celkově je to ted totálně o hovnu, protože jsem naprosto neporazitelnej. Achjo, že já tam ten patch dával... :)
Eru: Sláva, konečně. Škoda že už jsem na konci druhé kapitoly, celou kapitolu jsem se trápil :) Zejtra to testnu a dám vědět.