Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
Přijde mi že Ubisoft se snažil vytvořit vlastní klon Gta a kdyby vypadal aspoň tak jako v původním traileru nemuselo by to být tak zlé. Jenže hra takhle nevyšla. V porovnáním s trailerem působí chudší grafikou a bohužel trpí dalšími neduhy. Přijde mi hrozné, když 7 let po vydání hra stále obsahuje game breaking bugy, které nevyřeší ani restart a musí se řešit s pomocí tutoriálů na Youtube. Co je smutnější je fakt, že tyto bugy jsou natolik rozšířené, že videí a rad na toto téma je více než dost.

Jízdní model je celkem otřesný a když si vezmu, kolik herního času hráč stráví v autě, je to smutné. Další mínus při jízdě je výběr muziky. Hra neobsahuje žádný výběr jednotlivých rádií - nabízí pouze pár songů které lze přeskakovat, ale jinak je to pořád těch pár songů dokola. Když to porovnám například s Gta San Andreas z roku 2004 které obsahovalo tolik rádií je to celkem na pováženou.

Bohužel je to stejný polotovar jako každá druhá hra Ubisoftu v posledních pár letech. Jediné pozitivum je pro mě příběh, který byl pro mě celkem zajímavý, ale možná zbytečně umělě natažený.

Pro: Příběh

Proti: Game breaking bugy, jízdní model, grafika

+8
  • PC 90
  • XOne 95
Watch Dogs patří k mým nejoblíbenějším hrám ever i přesto že vím že jsem v naprosté menšině.
Miluju celou atmosféru této hry a hlavně krásně vymodelované podzimní temné Chicago které je i po 8 letech nádherné, ano příběh není nejlepší ale mně bavil a přišel mi fajn to samé i hlavní postava Aiden Pearce kterého beru za moderního superhrdinu protože masku má, plášť také a místo nadpřirozených schopností ovládá celé město pomocí svých hackerských schopností díky kterým můžete hezky potrolit městkou polici TF (Twitch troll face emote). Soundtrack není tolik výrazný ale hlavní motiv celé hry který se jmenuje  Waiting For A Sign   mám velmi na poslouchaný a líbí se mi nehorázně, ty basy co v tom jsou mně vždy zvednou ze židle a vždy mám chuť tuhle pecku znovu zapnout. Mise by mohli být o něco nápaditější to jistě ale jsou vcelku kvůli hackování a příběhu zábavné a hlavně hra má spousty vedlejších úkolů od pokeru, zločineckých konvojů až po zhulené tripy kde máte střílet imaginární objekty které vypadají jako z Maria nebo jiné podobné 2D automatové plošinovky.
Měl jsem možnost hrát PC verzi i Xbox One verzi a obě jedou naprosto skvěle ale více mi vyhovovala Xbox verze protože můj počítač už není zrovna nejmladší a tak hra neběží zrovna nejlépe ale jak říkám Xbox verze je v pohodě.
Vím že jsem jistě na něco zapomněl a že mé hodnocení bude absolutně nepochopeno což chápu ale já prostě hru musím doporučit.
Pokud máte rádi městskou akci ve stylu Gta a chcete vyzkoušet něco nového a temnějšího tak vám Watch Dogs rozhodně doporučuji, za měn osobně je první díl lepší než fajn druhý a určitě je podle toho co jsem viděl několika násobně lepší než nedávno vydaný Legion :)

Moje hodnocení 9,5/10

Pro: Město, grafika,dabing, příběh, vedlejší úkoly, hackování, model vody který je jeden z nejvíce realistických jaký jsem kdy viděl

Proti: slabší hudba

+12 +14 −2
  • PC 75
Série Watch Dogs nám upadá do herních končin a tak jsem se rozhodl zahrát si první díl, který jsem nikdy nedohrál a díky výzvě konečně k tomu došlo.

Co k této hře jen říct? Nabourání se do systému v americkém město Chicago, řízení dopravních semaforů a způsobit tím nehody, útěky před policisty a v zápetí jejich nárazy do sloupů. To všechno je super. Příběh? Pro mě trošku ohrané klišé s pomstou hlavního protagonisty. Ano uznávám psal se rok 2014 a myslím si, že UBISOFT tehdy vydával hry jak na běžícím páse. Multiplayer nemohu říci, že by mě nějak nadchl. Obzvlášť teď, když už hru hraje málo hráčů.

Vydávat hry jsou pro hráče žně, ale zase jsem ten člověk co si radši počká na kvalitní hru, než průměr.

Pro: Hackovat pomalu vše co se dá.

Proti: Nestabilní řízení, klišé příběh

+9 +10 −1
  • PC 60
Až zbytočne zahodený potenciál, ktorý vychádzal z dobrého nápadu. A to ešte neriešim veľké množstvo bugov a zlú optimalizáciu.
+5 +6 −1
  • PC 65
Člověk si jen říká proč něco s tak velkým potenciálem skončilo jako Assassin's Creed skřízený s GTA? Už od oznámení jsem se zajímal co nám Ubisoft přinese protože oni opravdu umí dobré hry, jenže když vidíte co nám představili na E3 a co jsme dostali řeknete si proč? Proč si na to raději nevezmou víc času a nedají si na tom záležet jako Rockstar?

Tak či tak se jedná o opravdu zábavnou hru, ale na to že jde o titul kde má jít v první řadě o hackování tak jsme dosti omezeni na to co chtěli vývojáři a tak si tu a tam zvednete stěnu nebo odvedete pozornost... a nebo na to kašlete a prostě to vystřílíte. Na jednu stranu to je fajn, protože většinu času vás přímo netlačí na to jakým stylem máte hrát, ale já když chci nějakou základnu zvládnout tiše tak cítím že mám kolem sebe velké mantinely takže nakonec k té masivní přestřelce dojde.

Příběh je škoda slov, je to úplně o ničem a vedlejší mise to samé, některé zvraty jsou prostě divné a to samé se dá říct i o postavách, Aiden je sice cool badass co má slitování na bodu mrazu když je schopen vystřílet půlku města včetně policejního sboru. Naštěstí díky skvělému příběhu zjistíme že chudáček Aiden má city protože jeho vinou zemře jeho neteř, sorry ale s tím se běžte vycpat protože to je fakt divný.

Graficky to bohužel není nic moc, vše působí dost uměle na to co všechno Ubisoft nasliboval. Nejde nesrovnávat, Watch Dogs jednoduše trpí ztrátou identity, chce to být plnohodnotný titul ale spíš to je Assassin's Creed z budoucnosti které mělo náhodný sex s GTA. Díky bohu se tvůrci poučili a pokračování je úplně někde jinde.

Pro: Relativně zábavné mise, střelba, možnost hackování (i když dost oomezeně), pěkné zasazení (Chicago je opravdu dobrý nápad pro místo na hru)

Proti: Otřesný jízdní model, graficky ani ne půlka toho co tvůrci slíbili, umělá inteligence stupidní, příběh

+11
  • PC 70
Pamatuju si, jaký hype Watch_Dogs (a.k.a. "Pozorovat_Psy", jak jí interně přezdívám) ve mě vzbudila, když jsem poprvé viděl trailer s pobíhajícím maskovaným hackujícím mužem.

A pak hra vyšla, a všichni se shodli na tom, že je to docela... meh. Až tak meh, že ji Ubisoft jednoho dne dal všem, co si řekli, zadarmo. A tak se dostala ke mně.

Musím říct, že to nebylo vůbec tak zlé, jak jsem podle recenzí čekal. Ano, jízda autem je absolutně nezvládnutá a bude se vám z ní dělat špatně, "sběratelské" hry po městě jsou vlastně všechny o tom samém, příběh je na úrovni "dějí se náhodné věci a pak to nějak musíme ukončit", a to, že vás lidé "hackují", vám přijde nové asi tak v prvních třech případech. Osobně mi hodně vadilo, že v lore-heavy hře stavící na "morálně nejasném hrdinovi" je hlavní hrdina... well, tak moc morálně nejasný. Ať už v některých misích postupujete jakkoliv, hra z vás stejně na konci udělá násilníka. Když přejedete pár chodců, napravíte si to tím, že teleskopákem zmlátíte zloděje kabelek. A pak celá hlavní příběhová linie, která by se vůbec nestala, kdyby měl hlavní hrdina kousek rozumu.

Ale hru jsem dohrál do konce a nemůžu říct, že bych si ji neužil.

Když si zvyknete na špatně ovladatelná auta (asi největší bug celé hry), máte před sebou docela solidní cover-based střílečku se stealth prvky a zajímavými hackovacími zlepšováky. Plnou cenu bych za ni nedal, ale zadarmo... no, to rozhodně stála za ty peníze! Už jenom kvůli minihře s vojenským pavoukem.
+13
  • PC 100
Když se hra vyšla tak hodně lidí bylo zklamáno kvůli tomu že grafika byla horší než na E3 ale toto mě nevadí. Když jsem si hru kupoval tak jsem od kámošů pořád slyšel, nekupuj si to není to tak dobrý, grafika je horší než v prvních ukázkách a spousty dalšího, nakonec jsem si hru koupil a vyklubala se z toho pro mě jedna z nejlepších her co jsem kdy hrál. Nejčastěji jsem slyšel že příběh je špatný ale mě se líbil a to hodně a rád bych to vyděl zfilmované emoce na mě ve scénách fungovali protože Aiden Pearce který je hlavní hrdina hry tak si dává za vinu smrt své šestileté neteře a když jsem hru hrál tak mojí sestře bylo právě šest a asi proto to na mě tak působilo. Jak jsem řekl hlavní hrdina je Aiden Pearce o které taky říkali že není dobrá postava mě přišel fajn stejně jako většina vedlejších postav. Na hře je unikátní to že můžete třeba při honičce s policajty přepnout semafory a oni se tak vybourají, nebo zvednout most. Když ve hře dojde na přestřelku tak tu je velmi dobrý krycí systém který je bezchybný. No možná si řeknete je to je ale blbec on dal takové hře 100% jo, ale co je to můj názor a podle mě jeto dokonalá hra s výborným příběhem.

Pro: Příběh. prostředí a jeho velikost, grafika, možnosti hackování při honičkách, krycí systém. hlavní hrdina a většina vedlejších postav, dabing.

Proti: nic

+8 +11 −3
  • PC 70
S oznámením na E3 jsem se na Watch Dogs neskutečně těšil, po vydání jsem se ale hře jenom otráveně vyhýbal. Nicméně s vysockováním klíče k druhému dílu (díky Barbare!) jsem se přeci jen odvážil střihnout si i tu kontroverzní jedničku. Dojem není úplně nejhorší, ale ke spokojenosti mi řada věcí chybí. Začněme ale tím dobrým.

Chicago. Krásné, barvité, živé. Co Ubisoft umí, je nadesignovat skvěle vypadající město. Celá vizuální stránka je i přes určitý downgrade fakt pěkná a pokud si to člověk omoduje, vypadá to luxusně. Po celou dobu hraní se mi to neokoukalo, což beru jako obrovské plus. U hry mě dokázalo udržet.

Druhá věc. Přestřelky. Docela tuhé, mírně taktické a audiovizuálně příjemně intenzivní. Krycí cover-based systém zde patří mezi vůbec ty nejlepší - je jednoduchý a přitom funkční. Stealth též fajn, ale někdy je ho až zbytečně moc, nicméně hra do něj většinou nenutí a hlučný styl netrestá.

A teď co mi vadilo. Za prvé jízdní model. Ten sice není v základu špatný, ale ta přehnaná akcelerace rychlejších vozidel mi pila krev až do konce. Nejčastěji to totiž dopadá tak, že si objednám sporťák, naskočím na něj, motor zatůruje, kára vystřelí jako kdyby Aiden neuměl pracovat se spojkou a odnese to přinejlepším nejbližší osvětlení, při nejhorším partička klábosících bab. Plynulost řízení je rázem tatam a hratelnost tím dostává pořádně na frak.

Další věc. Lajdácký design. Máme tu nějaké hlavní mise, nějaké vedlejší, přeskinované "lezení" na věže a odemykání mapy, náhodná setkání a hromadu tradičních ubisofťáckých collectibles. Collectibles jsou tentokrát docela fajn a přináší s sebou srandovní minipříběhy. Stalkování lidi skrze webkamery jasně vede. Hůř jsou na tom už vedlejší mise, které jsem s radostí ignoroval. Jedná se totiž o klasické: "Hoši, přece nemůžeme zanechat tu mapu takhle prázdnou. Támhle Jarda navrhne jednu misi, támhle Honza druhou a Pepa ještě jednu. Každou misi znásobíme v průměru na 20x, dabéra necháme ke každé říct jednu větu a rozhodíme to po mapě. Máme to skoro bez práce a radši půjdeme na pivko." Prostě ne, takhle ne! Nejvíc ovšem zamrzí, že podobným stylem jsou navrženy i mise hlavní. Příběh to samé. Není špatný, to ne, jen je jeho podání děsně nenápadité a stejně jako samotný design postrádá jakékoli zapamatování hodné momenty.

Poslední věc: Hackovací minihra. Ta je celkem fajn, ale proč na ní sakra stojí polovina celé hratelnosti?

Abych to shrnul. Je to odfláklé. Řada věcí na té hře je supr a slušně funguje. Samotné jádro hratelnosti je povedené a společně s krásným městem mě u hry udrželo až do konce. Jenže to, co tvůrci tvrdili na E3, jsou samozřejmě jen samolibé kecy. Hra to není špatná, ale avizovanou volnost neobsahuje. Což by mi zas tak nevadilo, kdyby to aspoň celé nebylo tak příběhově mdlé. Ač se jedná o příběh ryze osobní a Aidenova motivace není nic jiného, než pomsta smrti blízké osoby, celé to působí až příliš nevýrazně a chladně.

Pro: krásné město, jádro hratelnosti - přestřelky, stealth, hackování, pohyby a animace pláště

Proti: neosobní podání příběhu, jízdní model, absolutně nenápaditý design všeho a absence jakéhokoli wow momentu

+30 +31 −1
  • PC 70
Nevidět video ze hry s Danvsw modem, pravděpodobně bych se k Watch Dogs kvůli negativním reakcím ze všech světových stran ani nedostal. S tímto modem však tato 2 roky stará hra poskytuje vizuálně nejhezčí zážitek ze všech městských akcí a bez problému v tomhle ohledu zastiňuje i svého úspěšnějšího rivala GTA V. Kdyby v tomhle stavu hra vyšla, určitě by si nikdo nestěžoval na lživou propagandu ze strany Ubisoftu (E3 2012). Stačilo by to ale k výrazně lepšímu přijetí mezi hráči ?

Nutno hned ze začátku přiznat, že Watch Dogs výrazně zaostává ve všech ostatních ohledech za již zmiňovaným GTA V. Příběh mi zezačátku přišel opravdu hodně stupidní, postupně se to však trochu rozjede a závěr rozhodně nemůžu označit za zklamání, ale spíše jako milé překvapení. Jízdní model a ovladatelnost, které byly též ze všech stran kritizovány, mi jako tak hrozné opravdu nepřijdou. Opět na RAGE engine se to nechytá, ale nic katastrofálního se taky nekoná a já s tím neměl sebemenší problém.

Co je tedy největším záporem hry ? Z mého pohledu jednoznačně stereotyp, který by si Ubisoft hravě mohl nechat patentovat. Tak jako v jiných hrách od nich tu je nespočet nudných misí, které se opakují vždy podle stejného scénáře. Nejdebilnější mi z nich přišlo sledování konvoje, kdy bylo za úkol cíl omráčit a nezabít. Takže člověk zabil 20 poskoků kolem, jen aby jako svatý mecenáš pouze obuškem zmlátil toho největšího padoucha. Logika nenalezena. A to ještě nemluvím o těch tunách a mracích zbytečných blbostí, které se zde dají sbírat.

Pokud však člověk rezignuje na tyto stereotypní činnosti, připraví se tím o podrobnější prozkoumání virtuálního Chicaga, které je zpracováno opravdu nádherně a s výstižnou atmosférou. Řekl bych ale, že tohle už je další specialita Ubisoftu, vytvořit nádherné prostředí a zapráskat ho tunou stereotypních činností, místo toho, aby si dali záležet s menším počtem originálnějších aktivit. Kvantita nad kvalitou.

Nejoriginálnějším prvkem hry je pak bezpochyby hackování, kterého je všude plno a tak dává Qčku na vaší klávesici úplně nový rozměr. Zábava je to zvlášť při automobilových honičkách, kdy dobře načasovaným zmáčknutím Qčka není problém zbavit se všech svých pronásledovatelů a v klidu tak uniknout.

Když to shrnu, Watch Dogs podle mě rozhodně není nějaký extrémní propadák. Pořád se jedná o nadprůměrnou městskou akci, kterých je jako šafránu a já bych lhal, kdybych tady psal, že jsem se nebavil. Vidím spíš v této hře dost nevyužitý potenciál a tak doufám, že to Ubisoft do druhého dílu vypiluje.

Pro: grafika, zpracování města, soundtrack, minihry

Proti: stereotyp, absence plnohodnotných vedlejších aktivit, nevyužité město

+21
  • PC 75
Nechvalné komentáře na hru Watch Dogs mě od hraní stále odrazovaly. Až konečně klesla cena na únosné tři stovky a já šel do toho! První krůčky ve hře dávají tušit nezaměnitelný styl Ubisoftích her - a nutno dodat, že pro mě poslední dobou už dost odpudivý styl. Postupem času se však obstojně probírám chaotickým UI. Na mapě začínám úspěšně ignorovat nesmyslné úkoly a body (ne)zájmu. Začínám se nořit do příběhu, který není nikterak přelomový, ale díky solidnímu napětí vytváří zvědavost a žene kupředu.

Moje první kilometry ujeté v autě byly dost krkolomné a nadával jsem jako asi všichni. K mému vlastnímu údivu jsem si ale na řízení postupně zvyknul a ke konci hry mně nevadilo.

Hra samotná mně přišla jako míchanice všeho možného. První co mě napadalo bylo přirovnání k dalším Ubisoftím kouskům - nejvíc asi k The Division a Assassin’s Creed. Je to takový městský open-world, kde krom hlavní kampaně není takřka co dělat. Snaha byla, ale marná (hraní skořápek na ulici zabaví jen jednou; sbírání zvukových záznamů zábava fakt není; digitální trip jsem zkusil jen jeden - větší herní WTF nepamatuju).

Celý ten open-world je prošpikován minihrami, a to je to, co odlišuje Watch Dogs od čehokoliv jiného. Tyto minihry, jejichž předlohu nebude těžké najít ve světě starých 2D her, tvoří jádro hratelnosti a jsou v zásadě tři. Občas navigujete některou z postav skrz “bludiště” strážníků do cíle, aniž by postava byla odhalena. Docela často se prohackováváte do sítí a systémů pomocí propojování jakýchsi vodičů. Tato část mi velmi silně připomíná mou oblíbenou flashovou hru s rozsvěcením vánočního stromečku Christmas Tree Light Up. A asi to hlavní, co děláte snad v každé misi, je hackování z jedné bezpečností kamery do další a postupné vizuální vkrádání se do střežených prostor. Celé to působí dost nesmyslně a nereálně, ale co, je to prostě nenáročná sci-fi zábava. Jen už je to v pozdějších fázích hry pořád to samé dokola. A když už je nějaká snaha vytvořit vedlejší úkoly a mise, tak hádejte, co je jejich náplní - zase ta samá minihra s propojováním vánočních stromečků - jako by toho nebylo dost už v hlavní příběhové kampani.

Co je ale horší je třeba ovládání - konkrétně vybírání správných pomůcek jako rušiček, granátů a dalších hovadin - to se prostě v akci nedá stíhat a za jízdy autem už vůbec ne! Proč hra nemůže v okamžiku losování z inventáře zastavit nebo aspoň zpomalit akci? Hra obsahuje online multiplayer - takový ten “plynule a bez loadingu” implementovaný do hlavní singleplayer hry nebo co. Nesnáším! Naštěstí jde v nastavení vypnout.

A jak tedy moje nahlédnutí do hackovacího podsvětí dopadlo? Ve výsledku jsem mile překvapen. Pokud někdo nemá problém hrát a dohrát Assassin’s Creed, potom nemůže mít problém dohrát ani toto. Obě hry jsou asi tak stejně debilní. Watch Dogs narozdíl od dnes již ohraných asasínů přináší zase něco trochu jiného. A já mám prostě rád prozkoumávání měst a ježdění autem. Jen škoda, že to město (jako obvykle) nevyužívá svůj pěkný potenciál.

Těším se na Watch Dogs 2, těším se na zábavnější a využitelnější San Francisco. A tentokrát už nebudu čekat, až cena klesne na 300 Kč.

Pro: Pěkné město (ale nevyužité), 25 hodin zábavy, lodě mají lepší chování než v GTA V (ale furt je co zlepšovat)

Proti: Celkově chaotické a (ze začátku) neintuitivní, nudné vedlejší aktivity, trochu stereotypní, obsahuje multiplayer, seká se to, občas idiotské checkpointy a ukládání

+20
  • PC 75
Hra je samozřejmě už profláknutá a padlo o ní nespočet slov. Díky této nové IP se Ubisoft pěkně zavhrnul, ale podle mě dosti neoprávněně. Jsem si vědom absolutně nevyužitého potenciálu a zes*atého příběhu. Dokonce i naprosto debilního systému řízení a absence jakéhokoliv charakteru u všech postav, ale stejně jsem se bavil. Vedlejší mise mají často lepší obsah než ty hlavní a díky velkému rozpětí volby aktivit máte opravdu na výběr, co zrovna budete dělat. Přesně tohle mě na Watch Dogs bavilo. Svoboda a akce, která byla závislá na hackovacím systému. Jo, ten stal taky za ho*no, ale jak chcete vymyslet rychlé hackování tak, aby jste ho mohli používat svižně v akci a efektivně?
Co se týče grafického zpracování, tak i po slavném downgradu vypadá WD naprosto skvěle. Okouzlující grafika se dá ještě vylepšit na "E3" grafiku díky různým modům.
I když to nenapraví stupidní děj, model řízení a jednoduchost, tak je hra pořád skvělou open world akcí s fajn výběrem hudby. Prostě to není špatná hra tolik , jak se o ní často říká.
Nenáročnost dělá z toho titulu příjemnou oddechovku, kterou si dáte nějakou chvilku po práci jako odpočinek. Nová IP má však obrovský potenciál a já doufám, že i přes řev haterů se Ubisoft chytí za pr*el a udělá takové pokračování, že budou všichni hledat čelisti pod kobercem. Fandím této sérii.

Pro: Možnost hackování, grafika, vedlejší aktivity, dynamický gameplay, soundtrack

Proti: děj, postavy, model řízení, celková nedodělanost, level design, tupé hlavní mise, hra " bez duše"

+6
  • PC --
Katastrofálny jazdný model, príbeh ako z reklamy a monotónnosť misií. Tak to sú pre mňa tri veci čo mi ničili zážitok z hry.
Rôzne mini hry, grafika a hlavne živé mesto ma príjemne prekvapili.
Ak sa niekedy dočkáme pokračovania, tak by mali hlavne zapracovať na jazdnom modely
a optimalizácii hry, ktorá bola tiež hrozná.


+7
  • PC 70
Na Watch Dogs jsem celkem těšil a vyhlížel, až vyjde. Ubi byl v té době na vrcholu popularity. Jejich hry byly velice oblíbené a ty nadcházející velice vyhlížené. Dalo by se říci, že právě Watch Dogs překlopilo onen pověstný jazýček vah...Vyšlo zabugované, špatně optimalizované a prý i downgradované (ale já na tyhle kauzy moc nedám). Každopádně to ale pošramotilo pověst Ubisoftu a já musím říci, že oprávněně. Ačkoliv z ukázek tento kousek působil velice revolučně, gameplay už takové terno nebylo, avšak dá se trošku odlišnému stylu přičichnout a zvyknout si. Hrál jsem hru od vydání, ale nakonec mě hra nechytla tolik a dohrávám jí až nyní skoro po roce. Člověk vlastně zjišťuje, že nechce dělat vedlejší mise a vůbec blbosti, což je u sandboxové hry trošku problém. Na to ale, že je to jejich první hra si myslím, že je to ještě dobré. Grafika je poměrně fajn a řekl bych, že na pořádné sestavě i dokáže vyrazit dech, ovšem mně jde primárně o hratelnost a s tou tedy moc spokojený nejsem a musel jsem si hodně zvykat. Hrál jsem však ale i horší akční hry a nakonec jsem na tón hry přistoupil a snažil se jí alespoň dohrát.
Příběh hodnotit zatím nechci, jelikož jsem ho nedohrál...plní svoji funkci a to je jediné mě u hry drží. Hlavní postava Aiden Pearce není sympaťák a těžko se s ním sbližuje, ale vlastně není úplně špatný, pouze poznamenaný minulostí. Z vedlejších postav mě taktéž nikdo k srdci nepřirostl.
Za vyplnění díry při čekání na pc verzi Gta V 70%.

Pro: Snaha Ubisoftu přinést moderní sandboxovou akci, hacking, cut-scény, celkový grafický styl (ačkoliv o revoluci se nejedná), samostatné ukládání hry (ostatně jak je v Ubi zvykem) a s tím související vhodně rozeseté checkpointy, teleskopický obušek, krytí

Proti: konzolové nepříjemné ovládání a vůbec těžkopádná hratelnost, jízdní model, tichý dabing (nevyvážená hlasitost), získávání nových zbraní, otravný rpg systém

+17 +19 −2
  • PC 85
Před kupováním Watch Dogs jsem nevěděl co od toho čekat, snažil jsem se vyvarovat Let's Playům a Gameplayům. Při zapnutí hry se mi líbilo už jen samotné menu, příběh byl zajímavý od začátku až do konce. Ale i tak se najdou bugy, jak drobné tak i větší.
Ale co nejvíc mě na této hře naštvalo byl nevyužitý potenciál, hra o hackování byla rozhodně úžasný nápad. Bohužel Unisoft tohoto potenciálu nevyužil, hackování mačkáním X-ka a řešením puzzlů jaksi není ono. Pak grafika, ta podle mě byla hezká, ale nesplnila očekávání lidí, kterým začnou hořet oči pokaždé, jak vidí něco pod 6000p. Dále nechápu lidi, kterým tak strašně znepříjemňoval gameplay fakt, že po vystřelení ze zbraně do vody voda nežbluňkne. Pak řízení, řekl bych, že to není chyba jenom této hry, je to tím, že každá hra má jiné řízení. Někdy mi osobně dělá problém hrát Need for Speed: Most Wanted a potom hned skočit třeba do Grand Theft Auto V.
+6 +8 −2
  • PC --
Ani když snížím detaily na minimum a hodím hru na SSD, nejsem schopnej zabezpečit 60fps při rychlé jízdě městem. Hra prostě nestačí tak rychle nahazovat další a další okolí a začíná se trhat. A vůbec celá optimalizace je i na Buggysoft docela hrozná. A to už jsem zkoušel i Unity.

V GTAIV jsem často vzal sporťák a vyjel si do doků si pořádně zařádit, až mi pneumatiky pod věčným driftováním praskaly. Sledoval jsem, jak se auto špiní, jak se naklání a jak je krásně a přesně ovladatelné. Vehicly ve WD po silnici jen tak plavou, při rozjezdech se nesmyslně okamžitě vytočí motor do nejvyšších otáček a obrazovka se začne třást, auta se celkově chovají dost arkádově a samostatnou kapitolou jsou motorky, které jednak przní až směšně rychlé nasedání Aidena, druhak je jejich fyzika prakticky nulová - např. žádné zákluzy tlumičů, žádné zvedání na zadní kolo, při výskoku se nemění úhel náklonu(!!!) a třeťak sejmout s ní sloup veřejného osvětlení není vůbec nic neobvyklého. Abych z motorky spadl, to už musím jooo narvat zeď ve velké rychlosti přímým zásahem. Naprostým vrcholem je pak cheaterské přizpůsobování rychlosti při naháněčkách, takže rychlost motorky mi je k ničemu, když nepřítel si jede ve velkém sedanu a docela dobře se mnou na rovince drží krok. Asi to chtěl mít Buggysoft víc čelendžing. Prakticky pokaždé jsem nasedal na motorku nebo do auta znechucen...

Mnohem zábavnější jsou jen tak obyčejné procházky městem, které je vytvořeno opravdu hezky a detailně. V parcích si lidé pouštějí letadýlka, hrají fotbal nebo jen tak lelkují. Až na pár okrajových částí, které tvoří hranici města, se město Chicago povedlo a rozhodně se je čím kochat. A při nočním osvětlení to platí x2.

Po vzoru AC nebo FC Buggysoft nacpal i sem hromady vedlejších aktivit. Jenže zatímco v GTA se člověk věnuje věcem reálně zapadajícím do města, tady si ve virtuální realitě hraju na Carmagedon, chodím s robo-pavoukem, lítám na houbách, střílím barevné mimozemšťany nebo běhám jako Mario a snažím se sbírat velké pixelovité cosi. Onu vážnou atmosféru Chicaga a vůbec celého plynutí příběhu tyhle blbosti dokážou dost narušit. Tohle jsou totiž přesně ty věci, které by se mohly dokupovat jako DLC, místo zbytečných oblečků a zbraní. Vedlejších aktivit je tolik, že jsem je všechny ani nepobral - jediná věc, která mě opravdu bavila, byly šachy.

Dva příběhy ze života ve WD:

Při jedné z misí mám zlikvidovat konvoj. Stoupnu si na křižovatku a čekám. Jakmile rozpoutám peklo, spustí se naskriptovaný hovor s Jordim, který se mě ptá, jestli mám vteřinu. Aiden, který je zrovna v přestřelce se záporáky, mu odvětí že jasně a ti dva se mezi sebou začnou bavit naprosto chladným hlasem bez emocí, zatímco já se snažím s Aidenem přežít v přestřelce. Do toho ještě začne vyřvávat policejní vysílačka a já jsem totálně v prdeli, protože nestíhám sledovat GPS lokátor utíkající oběti, rozhovor s Jordim, přestřelky s poskoky a ještě policejní scanning.

Týpek se jménem SoSueMe si přivlastnil data a má je schované ve svém laptopu. Infiltruj jeho haciendu a vymaž je. Fajn, stealhuju co to dá, nikoho nezabíjím, dostávám se konečně do ctOS rozvaděče, hakuju minihrou kameru a přes ní vymazávám data s jeho notebooku. V tu chvílí se spustí video, kterak SoSueMe opouští haciendu ve vozidle a vilu zachvacují hromady nepřátel. Mezi tím, co se dívám na naskriptované video, mi do mojí postavy zezadu pálí jeden z poskoků. Utíkám chytit SoSueMe-ho, ale né, ujíždí mi. Restart chekpointu, stojím opět před ctOS uzlem a opět musím absolvovat hakovací mezihru a opět mažu data z notebooku a opět sleduju animaci, kterak SoSueMe odjíždí a opět mi někdo střílí do zad, když nemám kontrolu nad svou postavou a opět utíkám a tentokrát se mi daří jej pronásledovat. Najednou na obrazovku naskočí, že jsem setřásl pronásledovatele a SoSueMe zmizí. V úkolech mi ale furt visí, že ho mám zlikvidovat... WTF!? Celá mapa je seklá, nemůžu nic, tak maximálně si načíst poslední checkpoint a absolvovat opět hakovací mezihru... OK, opět hakuju... počkat. Rozhlížím se kolem sebe... Cože? Oni se všichni nepřátelé, které jsem tak horko těžko vystealthoval, respawnovali? Fááááák!!!

Ne, vážně Buggysofte, s tímhle jdi do prdele. Zahrej si GTA a uč se, jak to má vypadat...
+25 +26 −1
  • PC 95
HRÁNO TRADIČNĚ NA XBOX360

Je hezký sobotní den tři dny po Vánocích(jestli to někoho zajímá, tak jsem dostal jen čtyři dárky, protože jsem byl zlobivý a Ježíšek to vidí). Sněhu nikde a já už si dlouhodobě plánuji zahrát Watch Dogs(WD - Voč Doks). Tak tedy umístím disk do svého Xboxu a spouštím hru. A překvápko!
Je hezký pondělní den a já už si v teple domácího ústředního panelového topení s kakaem na stole užívám tyhle řádky. Nu nic, endžoj(ach ta moje angličtina).

Spustil jsem hru a byl jsem překvapen grafikou, zejména. Byla skvělá. Aspoň mně se líbila. Asi jsem nenáročný hráč, co se spokojí s kraftěním kostiček a nebo nulabitovým hadem na legendární a všem známé Nokii třicet tři deset, která je tak legendární, jak spodní prádlo Nucka Chorrise. Zkrátka a dobře, grafika perfecto. Bál jsem se však, jak bude dlouhodobě vypadat hackování, třeba nějakých velkých objektů.

Příběh je přesně pro mě. Aiden je prostě machr, nebojí se konfliktů a když jsou potíže, řeší to zabíjením, to je hlavní postava jak má být. Žádný ubrečený chlapík, co dělá práci jak druzí písknou(Niko Bellic a jeho práce pro ruskou mafii a dál nevím). Svým způsobem také plní špinavou práci, ale za dobrým účelem a teď ať čtou jen ti, co hru hráli prosím...HLAVNĚ KDYŽ UNESOU JEHO SESTRU A ON MUSÍ DĚLAT PRO DAMIENA PRÁCI. ANO, JE TO SRABSKÉ, ALE SVÝM ZPŮBOSEM ODHALÍ TAJEMSTVÍ A POZDĚJI JE PRO VŠECHNY HRDINNOU A POLICIE HO NEMŮŽE SUNDAT, COŽ SE MI MOCINKY MOC LÍBÍ!

Příběh žádnou vadu nemá, jen by mohl být delší a rozmanitější, vlastně se ženete jen za jednou věcí ZACHRÁNIT SVOU SESTRU. Navíc Aiden má svůj tým, s kterým spolupracuje, ze začátku BadBoye17 a později takové pána(víte, že už nevím jeho jméno? Možná T-Bone?). To se mi líbí, vypadá drsně.

I když jsem tomu dal snad nejvyšší hodnocení ze všech(kdo dal vyšší, můžeme hodit řeč v poště), stále mi tam vadila ta největší chyba. Fyzika řízení vozidla. Kór při ujíždění(a že jsem s policajty moc problém neměl, protože se jim umím vyhnout, ale samotné ujíždění jim bylo skvělé a zábavné a bavilo mě to, ale někdy jsou otravní), kde prostě do všeho bourám. Dobře, do všeho zase ne, ale sem tam při vysoké rychlosti jsem to nemohl uřídit, každým autem. Připadalo mi to takové citlivé až jiné. Možná jsem až moc zvyklý na gtáčkovské řízení, ale tohle mi nesedlo. Co je však v enginu veliké +++ je to, že má Aiden ruce v kapsách, chodí jak největší frajer a ten sprint - assassín jakbysmet.

Další plus je to, že můžu používat MHD, respektive vlaky. To mě bavilo, měl jsem čas si udělat spoustu jiných věcí než jsem dojel na určené místo mise nebo jen tak jsem koukal po městě(což je vlastně nuda). MINIHRY - och! Moje srdcovka celé hry. Poker, pijácká soutěž, šachy. U toho jsem trávil nejvíce času. Typický rituál:
Chodím v dešti(počasí - k tomu se dostanu) v noci po centru Chicaga(čti si to jak chceš, slyšel jsem Čikégo, Šýkágo, Čikejgou, Čikigo, nebo jak by řekl jeden známý, který neumí anglicky Chycágo(ano vážně to řekl s "c")) a hackuju profily nic netušících lidí, vyrabuji jejich bankovní účty(dobrý byznys) a pak to vsadit v pokeru, který je tu velice dobře vytvořený. Můžete zjistit dokonce, jak je vás oponent nervózní, kdysi jsem dosáhl sta procent nebo zjistit jakou máte šanci na výhru. Já mám cca 530,000$, běda, jak mně někdo vyzve v online hře... A jó, vy nemůžete, nemáte mně přidaného na Xbox Live. Hahaha. Dobře vám tak. Stejně bych vás všechny porazil. Online hru jsem nehrál, takže neporadím jak je to dobré. U šach jsem nervačil, tak jsem to přestal hrát a pijáckou hru jsem zkusil jen v jedné misi, kde to bylo potřeba, jinak jsem se k tomu nedostal. Avšak ten poker mě bavil, to bylo skvělé. Hraji pořád a okrádám chudáky o jejich doláče.

To je ale velmi dlouhý odstavec.

Počasí! To je vážně skvělé ve hře. Jen tak si jdete večerní alejí a začne pršet. Ach, mokrý kabát, kapky se odrážejí od ramen Aidena Pearce, který narušuje soukromí neznámých obyvatel Chicaga. Pršení přes den je nuda, ale když všude svítí světla a je tma, to je mi zábavička.
Už se blížíme pomalu ke konci, ještě něco napíšu.
Samotné mise mě bavily, měly perspektivu a mnohotvárnost a nenudil jsem se, vždy se něco dělo, i když to bylo jen o střílení(v souvislosti s tím musím zmínit tzv."vymahače", kteří mi celkem komplikovali dohrání hry, protože byli silní a nedobytní, jen granáty či výbušninami, které šly hacknout). Samotné přestřelky mě bavily, protože fyzika třeba schovávání za zdí byla skvělá, reálná a mohl jsem na to jít stealth, což potěší nejednoho hráče a určitě jsem si to zkusil. Taky jsem mohl různě odreagovat či rozptýlit, což se hodí. Samotné hackování je vlastně úplně zábavné. Nejraději jsem si četl esemesky druhých nebo poslouchal hovory, tím jsem našel i příležitosti k dalšímu hraní, třeba potencionální zločiny, kde jsem mohl zachránit nějakého pána od zabití nebo úkryt gangu, kde jsem zase vystřílel nějaké pány a dva jsem musel omráčit. To mě bavilo, ale jen chvilku(až na ty potencionální zločiny, ty jsem si užíval). Nebo jen tak jít do kavárny a dát si kafčo bylo super, ta atmosféra všude kolem, na ulici se děje moc věcí a je to všechno takové živé, reálné, a já jdu, čtu si esemesky, nasávám slunečný den(v zimním období a deseti centimetrovým sněhem u mého domu) Chicaga a všechno je to boží.

Uf, to bychom měli... Konečně konec.

Napsal bych víc, jen nevím co a přemýšlet se mi nechce a už jsem toho napsal tolik, že to bude vyčerpávající, takže pokud nejste zběhlý čtenář nebo student literatury, tak to určitě utnete už u nadpisu, kde to bylo hráno. Ale čtení je zdravé na mozek a určitě vás to nějak inspiruje, ztratíte čas, zastavíte nudu a nebo to prostě ignorujte a zkuste napsat něco vy, všichni jsme zvědavi na vaši nula procentní kritiku.
S láskou váš Thundeus.

Pro: příběh, atmosféra, vše je živé a skvělé, mise, potencionální zločiny, hlavní hrdina frajer, poker, minihry.

Proti: řízení aut, občas nějaký lag, policie(ale to je drobnůstka, která nestojí za řeč).

+10 +12 −2
  • PC 60
Mé dojmy v podstatě vystihují Pride4U, AppleCore i Solidor. Já jen dodám, že mě trochu děsí neligočnost některých věcí. Hra, která chce být realistická, má spoustu věcí vymyšlených zcela nelogicky jen proto, aby mohli tvořit logické hádanky - typicky přístupové cesty na některá místa (nejčastěji věže ctOS), která by v reálu měla být dobře dostupná. Ve hře zjistíte, že k nim vlastně nevedou dveře a normální přístupová cesta, ale pouze ta "neoficiální," ke které máte přístup pouze vy. Občas se ptám, jak by se k té věži dostal údržbář, pokud by nechtěl skákat přes střechu...

Pro: Skvělá hra v roce 2010!

Proti: ...vyšla až v roce 2014...

+7 +10 −3
  • PC 50
A jéje, to zase jednou Ubisoft něco nezvládl.

Watch Dogs měla být první skutečně next-gen hra, kterou si zahraju. Výsledek? V porovnání s GTA V nebo dokonce i Sleeping Dogs jasně zaostává. Vypisovat všechny špatné nebo polovičaté věci nemá smysl, protože pro jejich množství jistě něco zapomenu. Největší z nich si zmínku ale zaslouží.

Předně máme našeho hrdinu Aidena. Nudná osobnost, nudný dabing a nudně se obléká. Plus neumí skákat. Vyložených nesmyslů je také požehnaně. Chicagská policie třeba nedisponuje čluny. Máte sice na výběr z mnoha zbraní, nicméně s automatickou puškou s tlumičem a granátometem projdete hru i s prstem strčeným v... čem chcete. Po vylepšení hackování je policie zcela bezmocná.

Všechno jde odpustit, obsahuje-li hra dobrý příběh. Zajímavý, epický, napínavý, plný nezapomenutelných postav. Takový hledejte jinde. Už si nevzpomínám, kdy mi byl děj tolik ukradený. Nejlépe lze vystihnout slovem neosobní. Bere sám sebe až přehnaně vážně, čímž vzniká propast mezi hráčem a charaktery na obrazovce.

Proč ale dávám psům průměrné hodnocení? Přestřelky jsou zábavné a vedlejší činnosti, možná trochu stereotypní, umožňují dostatečné vyblbnutí a takřka všechny jsem splnil už před dokončením druhé kapitoly. Bohužel po jejich dokončení nenastává radost z objevování a prozkoumávání města, známá z GTA, ale úleva.

Pro: dokáže být i zábávná...

Proti: ...většinou je ale nudná

+20 +23 −3
  • PC 55
„Hmmm“ – Tak asi nějak takhle lze shrnout můj pocit z Watch Dogs.

Asi už všichni víme, že to co prezentovala E3 ukázka z „hraní“ bylo něco docela jinýho. Ale v čem a proč? Třeba v tom, že atmosférou – byť vzdáleně – to třeba mě připomínalo Blade Runnera a to třeba proto, že noční scéna v dešti, kdy hlavní postava nastolí malý inferno, připomínala mi scénu, kdy Deckard naháněl replikantku v nočních temných ulicích Los Angeles. Ukázka taktéž prezentovala – alespoň vzdáleně – že možnosti herního světa budou takřka nevyčerpatelný. Ale třeba taky to, že grafika měla bejt vskutku revoluční…. A tak dále.

Nuže, vyndal jsem patnáct stovek z kapsy, obdržel hru, tu jsem nainstaloval a k mému nasrání zjistil, že si jí nezahraju, protože borci z Ubisoftu neměli pod palcem servery. OK! BERU! Ale mínus za to!

Tedy hraju: Ale co vlastně? První dojem je stejně jako u knihy, filmu tak i u hry zásadní. Když ale na mě vzhlídne rádoby realistický cosi, načež nezvladatelným autem krájím semafory jak párátka, tak přeci jenom zadumám, že tu něco neklaplo. Jízdní model byl sice po pár dnech zaktualizován k lepšímu, ale proč to nemohli takhle udělat hned… kurva!

Hraju dál: Ta grafika, ačkoliv tam je, není ani zdaleka tím, čím být měla. Sluníčko sice svítí, stíny lámou se v jasné tvary, vítr duje do stromů a listí ševelí ulicemi, ale to už jsem přece jenom viděl a hrál na tisíckrát. Zato déšť v nočním Chicagu, kdy se na mokrých vozovkách a vůbec všem odráží neony a světla vší chuti, dostává hra teprve nějakej feeling.

Hraju: Jenomže ten feeling je jenom zdánlivej, protože podíváte-li se na prezantačku z E3, ta famózní atmosféra a pocit svobody tam prostě neni. Že si můžete kde co hacknout a způsobit to i ono je moc fajn jenom v prvních dvou třech hodinách. Posléze (když zjistíte, že hacknutelných věcí je vlastně dost málo) rychle upalujete po příběhový linii, která nemá co nabídnout, protože hlavní charakter je nudnej, Lisbeth Salander utekla z románů Stiega Larssona a zbytek je tak rutinní lidská výplň, že ani nemá moc smyslu o nich rozjímat. A pokud máchnete rukou nad charaktery, zkuste popřemýšlet nad příběhem jako takovým. Ten taky hoří do prázdna.

Na chvíli se mi zdálo, že vedlejšáky jsou to nejlepší, co hra nabízí. Nahánění sériovýho vraha, nahánění online týpků, nahánění konvojů a násilníků všech typů. I to se ale po nějaký době pouze samo recykluje, opakuje… a vůbec.

Největším plusem jsou pro mě maníci, kteří to vývojářům pěkně natřeli, když pozapínali ve zdrojových kodech povypínaný grafický efekty. Ani s nima se ale revoluce nekoná. Proto dalším plusem jsou alespoň fantastický přestřelky a akce všeobecně.

Končím, už mě to sere, ačkoliv je toho k řeči ještě kus, tvůrci si taky dovolili vydat polotovar, tak proč bych nemoch já.

Pro: akce, na chvíli hackování, noční déšť - grafika

Proti: jízda ve vozidlech, nudný charaktery, chabej příběh, velká huba vývojářů, děsná optimalizace, absence atmosféry utopickýho světa ovládaného operačním systémem, etc.

+27 +28 −1
  • PC 90
[OMLUVTE DLOUHOU PŘEDEHRU PŘED SAMOTNÝM KOMENTÁŘEM]
Lidi, sakra, to že měla hra obrovský hype, který vás přesvědčil o tom, že bude nějaká světoborná a nic jí nepřekoná, nesvědčí o hře jako o takové. To, že Ubisoft jednou kdysi ukázal na E3 hru, která ve vás vzbudila nadrženost na herní orgie neznamená, že dodali nějakou špatnou hru.

Jelikož mě stará GTAčka o své kvalitě nepřesvědčila (nemluvím o zábavnosti, ta byla krátkodobě úžasná) a nové GTA V jsem ještě nehrál, jelikož v mém vlastnictví není žádná z konzolí, je pro mě momentálně Watch Dogs nejlepší open city sandbox akční hrou. Nechci tu ty hry srovnávat, protože uplně nenávidím ty kidy na facebooku jak se hádají že je GTA lepší, nebo naopak. Nevím co mají lidé za problém s tím, hrát obě hry vedle sebe a milovat obě.

[KONEC PŘEDEHRY]


Inu, začnu příběhem, protože to je to, po čem často jdu u her. Podle mě je zcela dostačující k tomu, aby člověka udržel v napětí a motivoval ho k dalším úkolům. Osobně mi přiběh jako nějaké ultra velké klišé nepřipadá, a příjde mi velmi hero, což mám opravdu rád. Příběh skýtá několik překvapení a několik dojemných scén, které jsou nádherně domalovány skvěle vykreslenými charaktery postav.
T-BONE - věrný brach
Clara - ani pořádně neví co dělá
Nicky - hodná sestra, co by se pro ostatní roztrhala
Jordi - prachy jsou všecko, ale dokáže zachranít prdel
atd. atd.
Příběh je zkrátka dost zoufalý a říkáte si, že to Aiden nemůže proti těm korupčníkům a mafiánům ani zvládnout. A hle, zvládl :D :D

Co se týče samotné hratelnosti, ta je skutečně skvělá, obzvláště stealth postup. Nasledně je tu ten všemi opovrhovaný jízdní mode, který alespoň mě připadá v pohodě a auta se hezky kontrolují (jediné co se moc nepovedlo je ovládání teréních motorek, na to jsem si vážně nezvyknul :D). V nabídce je velký počet zbraní a aut, která mají odlišné jízdní vlastnosti a odolnost. Bohužel člunů tu moc není, jen tři druhy různých barvách. Policie je zde skutečně nemilosrdná a často je skoro nemožné jí uniknout, protože se vás snaží zastavit opravdu agresivně a vůbec jí nevadí, že mezi tím co do vás tlačí 4 SUV sudnají právě ta jejich auta třeba houf lidí. Dále: hra je možná stereotyp, ale když je stereotyp zábavný, proč to dělat nezábavné? Další co je ve hře stereotypní, ale zábavné jsou vedlejší mise, ty jsou stereotypně rozděleny do několika skupin a rozhodně musím říci, že Watch Dogs definovalo stereotyp jako zábavnou formu hraní.

Grafické zpracování je skutečné impozantní, a k detailnosti textur a kráse nasvícení se přidává živost města, jako třeba poletující noviny, nebo Aidenův nádherně se pohybující kabát. Zvláště voda je zde pak úchvatná, a to, že jsou vidět dopadající kapky, dokonce i na kabát, je důkaz, že hra není technický blbost, jak spousta kidů na FB tvrdí. Sice je zde několik nepatrných bugů (dám je do spoileru, protože byste si jich mohli začít všímat a zkazit si hru) jako třeba voda z hydrantu se schopností průchodu objekty, odrazy od oken, které odráží naprosto něco jiného a nebo občasné prolínání aut při rychlém nárazu, ale opravdu nevím, proč na to někdo kouká. Mě spíše zajímají bugy, které člověku například znemožňují dohrání hry, a takové bugy zde, ani v jiné nové hře od Ubisoftu nejsou.

Soundtrack je opravdu skvělý, co se týče hudby, co běží u misí. Je dokonale odladěn podle hackerského prostředí a nechybí dostatek elektronických alternativních nástrojů. Co se týče hudby v autě, ta není moc kvalitní, ale i přesto dokáže hezky pobavit, a když běžela moje oblíbená písnička, tak jsem klidně i zůstal v autě a poslouchal jen tak, protože byla prostě pěkná.

Rozhodně Watch Dogs je pro mě momentálně nejlepší hrou roku 2014, možná to bude tím, že jsem hype absolutně ignoroval. Teď jdu každopádně na nového Wolfa, letos ještě příjde Assassín a FC4, dále pak nějaké další hry, tak schválně která Watch Dogs překoná, nebudou to mít u mě zrovna lehké.

Pro: Grafika || hratelnost (hlavě pak stealth)|| :O jízdní model :O || příběh :O || charaktery postav (hlavně T-BONE a Aiden) || vcelku zábavný MP a digitální tripy || Velmi zábavné vedlejší mise || živé město

Proti: nějaké ty bugy (ať hateři nežerou) || málo lodí || špatná optimalizace

+15 +25 −10
  • PC 70
Watch Dogs je hra, o kterou se zajímám už od chvíle, co byla oznámena, a vzhledem k tomu, že GTA V je na PC stále v nedohlednu, jsem její vydání uvítal dvojnásob.

První dojem ze hry nevyhnutelně souvisí s grafickým zpracováním, jež je skutečně úchvatné, a i když nedovedu posoudit, jestli vážně jde o nejlépe vypadající open-world hru (třeba Just Cause 2 vypadalo taky skvěle), rozhodně je v tomto směru jedna z těch nejlepších. Ať už odlesky, textury, voda nebo počasí - je zkrátka vidět, že na tom si dali vývojáři hodně záležet.

Bohužel se nemůžu zbavit dojmu, že tahle honba za grafikou, která má hráče posadit na zadek, jde podobně jako u jiných her na úkor hratelnosti. Ta má bohužel jednu velice zásadní vadu - otřesný jízdní model. Auta jezdí jakoby po kolejích, některá jsou při středně rychlém a rychlém zatáčení těžko ovladatelná, a na motorku snad radši vůbec nesedejte, protože kromě toho, že se vám bude špatně řídit, u toho možná budete pociťovat jistou nevolnost, jelikož kamera při jízdě na motorce dělá takové vylomeniny, že budete snad s láskou vzpomínat na "drunk cam" z GTA IV, a aby toho nebylo málo, zrychlení vozidel z 0-60 bych tipoval tak na půl sekundy, což plynulému ježdění taky příliš nepomáhá.

(Nenechte se mýlit, nejde o to, že bych vyžadoval superrealistické řízení jako z nějakého simulátoru, jenže v tomhle případě není ježdění jen arkádové - je zkrátka a dobře podělané jako uplynulé mistrovství světa v ledním hokeji.)

Zpackané řízení představuje větší problém, než by si leckdo možná mohl zpočátku myslet. Ve vozidlech totiž budete muset strávit podstatnou část hry - ať už v příběhových misích, kdy nemůžete z pochopitelných důvodů používat fast travel, nebo ve vedlejších, kde budete přepadat konvoje, nebo třeba, což je v tomto směru asi nejštiplavější osina v půlce, unikat policii.

Ta je ostatně kapitolou sama pro sebe, protože během toulek městem ji skoro nepotkáte, a pokud ano, existuje velmi primitivní způsob, jak ji setřást - najít si nejbližší most, zamířit k němu, hacknout ho, přeskočit s autem na druhou stranu a máte vyhráno. Zcela jiná situace ovšem nastává ve chvíli, kdy se vám na zoubek rozhodne podívat také policejní vrtulník. Ten totiž vývojáři naprogramovali tak šíleně chytře, že drtivou většinu času létá přímo nad vámi takovým způsobem, že je nemožné ho hacknout nebo sestřelit, takže musíte doufat, že vaše auto zvládne odolávat náporu tak dlouho,dokud se vám s jistou dávkou štěstí nepodaří vrtulník setřást a s větší dávkou štěstí pak nalézt nějakou podzemní garáž či jiné místo, kde se můžete ukrýt, dokud pátrání nepřestane. Zejména ke konci hry unikáte před policí (s maximální hledaností) hned ve dvou misích a přiznám se, že mě dokázaly vytočit do takové nepříčetnosti, jako když jsem v Pro Evolution Socceru onehdy nastřelil v zápase proti Řecku 7 tyček a nakonec remizoval 0:0.

Abych seznam mých výhrad ke hře dokončil, zmíním ještě pokus o sjednocení SP a MP. To lze sice vypnout v menu, ale i tak jsou ve hře odměny (např. i některé zbraně)., které se odemykají jen skrze plnění MP úkolů, ale přitom je samozřejmě vzhledem k této geniální integraci MP do kampaně můžete používat i v SP, což člověka svým způsobem ke hře online nutí. Pokud jsem zmínil zbraně, musím říct, že s arzenálem pušek, pistolí, samopalů či výbušnin jsem spokojen, ale je velká škoda, že zcela chybí možnost jakéhokoli vylepšování zbraní jako jsou mířidla, lasery, zásobníky atd.

Co se týče příběhu, k tomu bych řekl ve zkratce (i kvůli spoilerům) jen to, že mě sice nijak nepohltil jako třeba u Zaklínače nebo Batmanů AA i AC, ale rozhodně mi hru ani neznechutil - přirovnal bych to řekněme ke slušnému béčkovému akčnímu filmu.

Jednoznačnou pochvalu si ale rozhodně zaslouží propracovanost herního světa, byť hodně působí jako kombinace úspěšných her Ubisoftu, jmenovitě Far Cry 3, Assassinské série (parkour, rozhledny, ukrývání, design některých misí) nebo třeba Splinter Cella. Od kolegů z Rocksteady si také vypůjčili nápad s audiozáznamy, jejichž prostřednictvím se můžete dozvídat další detaily o příběhu, postavách nebo městě, ale vzhledem k tomu, že mě příběh zase natolik nevtáhnul, jsem se jimi příliš nezabýval. K dispozici je tu i schopnost zpomalení času (Focus), kterou můžete využít třeba pro rychlejší zneškodění většího počtu nepřátel, ale osobně jsem ji využíval jen minimálně.

Co rovněž potěší, je herní doba, která skutečně nabízí několik desítek hodin, pokud se nevykašlete na vedlejší mise, kterých je ve hře hned několik druhů a ve kterých si můžete zastřílet, zajezdit (nedoporučuju), zahackovat, a dokonce si i tak trochu zahrát na detektiva.

Samotné hackování různých objektů také dokáže přínést dobrou zábavu a otevírá spoustu možností, jak danou herní situaci vyřešit - můžete se někam jenom prohackovat přes kamery, aniž byste jedinkrát vytasili zbraň, nebo vzít nepřátele útokem a vyhazovat je do povětří mnoha způsoby. Nijak mi ani nevadily hackovací minihry, kdy musíte hýbat s uzly v jakémsi obvodu tak, abyste dostali signál až na poslední uzel sítě, v níž budete operovat.

Ve výsledku tedy Watch Dogs považuju za povedenou hru, kterou bohužel ke dnu táhne mizerný jízdní model a v menší míře také nedoladěné bojování s policí.

Pro: Impozantní grafické zpracování, rozsáhlý a propracovaný herní svět, krycí systém a parkourové pohyby, solidní porce zábavy na několik desítek hodin, hrátky s hacknutelnými objekty

Proti: Příšerný jízdní model, který dělá šmouhu napříč hratelností celé hry, v zásadě nic nového pod sluncem, chybí vylepšování zbrání, nesmyslná snaha o propojení SP a MP, špatná optimalizace, nevybalancovaná policie

+31 +36 −5