Nejlépe hodnocené komentáře
Assassin's Creed: Valhalla
Yakuza 3
Pro: Je to prostě Yakuza, soundtrack.
Proti: Horší grafika, toporné ovládání i kamera, toporný soubojový systém.
Pinball FX3
Kompletně jsem odehrál jen dva stoly v nabídce, bohužel rád bych zkusil i ostatní, ale kupovat si stůl za 300 kaček mi přišlo trochu ( ikdyž jsem to chvíli vážně zvažoval ), ale to nic nemění na faktu, že graficky, herně a chytlavosti je hra bezkonkurenční - 90 %
Gears 5
Gears 5 vás nezklamou. Přestřelky i konflikty tváří v tvář mají pořád šťávu, hektolitry krve tečou proudem a tempo ani na chvilku nepolevuje. A to i přes nové plíživé prvky, které neruší a můžete je vesele ignorovat. Ve zbrojním arzenálu přibylo pár nových kousků. Do rukou se vám dostane dosud neviděný typ Lancer GL.
RPG prvky se dostaly i do Gears, protivníky může probít elektrickým výbojem, hodit mezi ně elektrické miny, zneviditelnit vás nebo dočasně ochránit štítem. A dokonce umí na chvíli ovládat některé protivníky. Jacka budete postupem hrou upgradovat díky součástkám, které najdete všude možně v úrovních. A tím se dostáváme pomalu k první velké novince, která se Gears až do nejnovějšího dílu vyhýbala. RPG prvky se sem nakonec probojovaly, ale nejde o nic trapného ani nechtěného. Naopak! Tím, že jsou zaměřeny na robota a ne hlavní hrdinku, nepůsobí nuceně. Jste stále ta silná a neohrožená ostrostřelkyně, ale nečeká vás nic jako steroidy do žil, díky kterým se stanete svalnatější a rozbijete zeď. Váš robot je však schopnější a stává se z něj cennější společník. Navíc můžete za Jacka i hrát. Celou kampaň lze projít až ve třech hráčích, a to nejenom přes online službu Xbox Live, ale i na rozdělené obrazovce. Což je paráda protože když hrajete ve více lidech je to větší zážitek, ikdyž jsme zkoušeli nejtěžší obtížnost, tak dvě ovládačky k xboxu to bohužel nepřežily ( moje naštěstí ne :D ).
Zatímco je začátek a konec vyloženě lineární, v druhém a třetím aktu narazíte na dva menší světy s otevřeným prostranstvím. Nejde o nic megalomanského ve stylu Red Dead Redemption 2. Stejně tak nebylo přerušeno nepolevující tempo ani spád, kterými je série proslulá.
Zasněžená i písčitá lokace však skýtá fajn možnost projet se v nezvyklém vozidle Skiff a splnit pár vedlejších misí. Pokud chcete dokončit jen ty příběhové, tak fajn, nic vám nebrání. Dostanete staré dobré Gears s menší projížďkou. Jestli zatoužíte po pár nepovinných masakrech či exploraci lokací, máte poprvé tu možnost. Vedlejší mise slouží především k tomu, abyste získali další součástky pro Jacka. Bohužel vývojáři nevyužili plný potenciál otevřeného světa. Takže po chvíli bloudění vás to přestane bavit.
Normálně bychom asi na open world prvky prskali, ale zde jsou tak nenucené, že jsme ve finále rádi, že The Coalition posunuli sérii opět o kousek dál. Skiff je přitom zajímavý kousek. Jde o kombinaci saní a plachetnice. Na ovládání tohoto vozidla si budete chvíli zvykat, ale zanedlouho se s ním budete prohánět po sněhových závějích i písčitých dunách jako profíci. Navíc si na něm můžete skladovat zbraně, což se nejednou hodí.
Kampaň je tedy povedená, i když ti, kteří vzdychají nad tím, že je stále dokola o tom samém, budou vzdychat i nadále. A svým způsobem mají pravdu. V několika málo okamžicích repetitivnost při hraní vadila i nám. Než kampaň dohrajete, uplyne něco málo přes deset hodin, což není špatné. Zvláště, když si můžete prodloužit životnost klidně o další tři nebo čtyři hodinky díky nepovinným misím. A to u akční videohry není vůbec marné.
Bohužel co se týče multiplayeru, tak se nemohu vyjádřit protože jsem ho nezkoušel. Ale tak. hru jsem si užil a řele doporučuji. Dávám krásných 85/100 a tedka jdu rozjet si Bordelands 3
Pro: Stále poctivá řežba, Parádní kooperace,, Robot Jack jako neocenitelný pomocník, Nové prvky jsou nenucené a tudíž fajn
Proti: Repetitivnost občas vadí, Nic moc příběh s otevřeným koncem, Nevyužitý potenciál otevřeného světa.
Quake
Výsledný dojem je ale stejný jako tenkrát - opakující se potvory, které navíc nejsou moc kvalitně zpracované ( chápu zub času, ale i tak ) a změť chodeb. Co se týče arzenálu, budiž tady jsem byl celkem spokojený, hřebíkomet nebo jakýsi energetický metač beru, i to, že na shniláky zabírá jen výbušná munice, povedený hudební doprovod, ale v rámci levelů je těch šmejdů někdy až zbytečně moc a finální bossové nejsou nepřekonatelným oříškem.
Takže sumasumárum lepší průměr, za mě pořád o fous lepší fotr Wolfenstein nebo Doom, ale chápu kolegy, kteří mají Quakea za svou srdcovku - 65 %.
Saints Row: Gat Out of Hell
Pro: Zasazení, nepřátelé, zbraňový arsenal, svět
Proti: Slabší spád hry oproti základní hře, cutscén by mohlo byt více, pro někoho relativně jednoduché
Mortal Kombat 1
Pro: Zajímavý nápad na restart/pokračovaní, příběh, nový system kameo bojovníků, grafika, zajímavé mapy, kvalitní fatality
Proti: Režim invasion, chudý obsah režimů
High on Life
Na začátku mimozemštani unesou celý náš barák na svou planetu, kde se do něho nasáčkuje bývalý bounty hunter, nyní bezdomovec Gene, který nás zasvětí do řemesla a a vyšle nás na první zakázky. Těch je asi osm, jsou to zajímavě provedené boss fighty, kvůli kterým se vyplatí projít tuctovou nenápaditou střílečkovou část. Marketing před vydáním byl založen hlavně na tom, že používáme střelné zbraně, které jsou mimozemské bytosti dabované zmíněným dabérem Ricka a Mortyho, ale bohužel většinu hry jsem strávil s první z nich, která měla velmi otravný, ubrečený hlas a nebavila mě. Komentář pode mnou to přirovnával k nějaké postavě ze seriálu. Ostatní zbraně byly o dost lepší, hlavně poslední retardovaný Lezduit, který měl jedinou hlášku a to "lezduit". Vrcholem byl ale psychopatický nůž Knifey, tam sem několikrát musel hru pauznout kvůli záchvatu smíchu.
Střílení bylo teda takové obyčejné, ale každá zbraň měla doplňkový skill, který umožňoval dostat se na nedostupná místa, kam normálně nešlo jednoduše vyskákat (např. jedna střílí zpomalovací bublinu, která zastaví rotující větrák, aby bylo možné jím proskočit). Tyhle téměř plošinovkové pasáže mě bavily hodně.
Když jsem se mezi misemi vracel do domu, zjistil sem, že Gene sleduje v televizi film, chvíli jsem se na to zadíval, byl tam šíleně rozpohybovaný tyranosaurus a nějaký bláznivý vědec, říkal jsem si co je to za debilitu, ale pak se zjevila na scéně mladá Denise Richards, takže jsem samozřejmě sledoval dál a později jsem zjistil, že je to film, který se u nás jmenuje Tyranosaurus Junior (nebo pod ještě lepším festivalovým názvem Tamča a Tyrča), kromě zmíněné herečky je tam ještě Paul Walker z Rychle a Zběsile. Tady byste měli přerušit čtení a jít se podívat na csfd na trailer. Zjistil jsem, že jsou tam celkem čtyři celé filmy podobné nebo horší kvality, o kterých napsat, že to jsou béčka by byla urážka normálních béčkových filmů.
U hry jsem se celkem bavil, některé části mě trochu nudily, některé hodně bavily a občas jsem si říkal, co to kurva sleduju. Určitě pokud jste fanda Ricka a Mortyho , tak to bude mít pro vás další rozměr a i pokud hledáte nějakou oddychovou střílečku, tak lze High on Life doporučit.
Pro: Boss fighty, Knifey, Denise Richards
Proti: na to že je to hlavně střílečka je škoda, že to není moc dobrá střílečka
Gears of War: Ultimate Edition
Pro: Gunplay, level design, vizuální ton, zpracování cover shootingu, grafika, hlavní hrdina, zbraň s motorovkou
Proti: Malý arzenál, uměla inteligence parťáků
Far Cry 4
Pro: Atmosféra, Kyrat, Vedlejší Postavy, Záporák, Seznam zbraní a jejich modifikace
Proti: odhalování věží, Dlouhé po pojížďky, bez FPSBoostu na XSX tak jen 30 snímků.
Shadow of the Tomb Raider
Z celé nové série mi trojka sedla nejlépe (jen do mne!). Do začátku mne trošku naštvali změnou ovládání, ale atmosféra, příběh, puzzle i zvukové zpracování mi to naprosto vynahradilo.
Pro: grafika, příběh, puzzle
Proti: někdy zbytečně očividné
Twelve Minutes
Tenhle citát od českého velikána sedí na tohle zklamání roku jak zadek na hrnec.
Geniální myšlenka časové smyčky a hřišťátka, kde byste si mohli dělat co chcete a vymýšlet bizarní řešení pohřbívá chatrný děj a mátožnost postav. A taky to, že z hřišťátka si můžete půjčit jen bábovičky a lopatičku použít jen tu a tam.
Za hru mě napadlo několik řešení, jak problémy vyřešit, ale hra mi to nedovolila. Nebo ještě hůř. Už jsem věděl jak to vyřešit a měl jsem pocit, že jsem již všechno nutné našel. Ale dialogová možnost jinde.
Na hlavu je také úplný konec, který nedává smysl a osobně jsem čekal, že přijde ještě jeden twist, který ten poslední vysvětlí. Nepřichází.
Nezachraňuje to ani hvězdný dabing, na kterém je trochu slyšet, že herci asi neměli tolik času na samotné nahrávání nebo za to může režísérská chyba.
Pro: geniální myšlenka a koncept
Proti: příběh na hlavu, nevyužité herní prostředí
Iris.Fall
Díky tomu mechaniky jednotlivých puzzle nejčastěji stojí na principech světla, stínů a často tak i prostorové orientaci (jako část zmiňovaných IQ testů). V celkem osmi kapitolách jich je však jen málo, takže máte hru za sebou za přibližně 4 hodinky. Což je možná dobře - skončí dřív, než by stihla začít jakkoliv nudit.
Ve výsledku mě tak rozčilovalo asi jen ovládání na pomezí 2D a 3D.
Pro: zábavné puzzles, vizuální styl, nejednoznačný příběh
Proti: občas ovládání
Battlefield 3
Pro: Tempo, grafika, audio, pocit ze střílení, mise mají různorodé prostředí a náplň, často správně cinematické
Proti: Příběh, v jádru vlastně až moc klasická střílečka, nic moc postavy
Rise of the Tomb Raider: Baba Yaga - The Temple of the Witch
Pro: příběh, závěrečný boj
Gears of War 4
Příběh je průměrný, postavy jsou mi sympatický. CutScény se zdařilo dobře. Místy i vtipné. Hra běží na UNREAL Enginu a vyladěné je to velice dobře, za celou hru jsem si nevšiml jediného bagu. Co se týče zbrojního arzenálu, tak na můj vkus je tam málo zbraní i když z 90% padají jen z nepřátel.
Co se týče ještě toho příběhu, tak řešení rodinných problémů je pěkná změna oproti prvním dílů. I tak hru doporučuji.
Pro: Grafika, Celkem Příběh, Postavy, vyladěnost hry,
Proti: Xbox One verze, doba zabití nepřítele
Red Dead Redemption
Špeciálne mi pilo krv to, že keď som sa vybral do prérie zbierať rastliny či loviť, prakticky vždy na mňa zaútočili vlci či kojoti (ktorí mi navyše raz-dva zabili koňa). V RDR2 ste sa pritom mohli prechádzať po lese aj niekoľko minút bez toho, aby vás nejaký dravec ohrozil. A pôsobilo to oveľa realistickejšie (a menej otravne). Liezlo mi tiež na nervy občasné podivné správanie koňa (ktorý nedokázal stáť na mieste, keď som sa chcel vyšvihnúť do sedla a furt pobiehal okolo).
Celkovo sa dá povedať, že hra je po všetkých stránkach jednoduchšia ako neskoršia dvojka. Žiadne craftovanie, varenie, žiadny custom postavy, a tak ďalej. Mne osobne to ale neprekážalo a keď sa oprostím od porovnávania, tak je RDR aj dnes poriadne zábavná hra s dobrým príbehom, sympatickým Johnom Marstonom ako hlavným hrdinom (aj ďalšími fajn postavami) a nenudiacimi misiami (pozrieme sa aj do Mexika).
Marston je agentmi prinútený vystopovať niekoľkých členov svojho bývalého gangu, vrátane Dutcha van der Lindeho. Ak tak neurobí, už nikdy neuvidí manželku a syna. Neviem ako by na mňa príbeh zapôsobil, ak by som tento diel hral ako prvý, ale dovolím si tvrdiť, že som ho takpovediac precítil viac s vedomosťou, ako sa Dutchov gang vlastne rozpadol a čo všetko tomu predchádzalo.
Zub času sa na hre síce už sem-tam podpísal, hrateľnosť nie je vždy úplne plynulá, sem tam sa objaví nejaká chybička v grafike... Hru som si však stále náramne užíval, aj keď tentokrát som zďaleka nemal takú veľkú túžbu daný svet preskúmavať. Čo je ale logické a spôsobené tým, že oproti dvojke skrátka nie je taký bohatý, takže sa v ňom nedá vykonávať toľko aktivít.
Suma sumárum: výborná hra a som rád, že som si príbeh mohol takto skompletizovať. Pevne verím, že nám Rockstar jedného dňa doručí aj nejaký poriadny remake/remaster v štýle dvojky. Nepochybujem, že v takom prípade by som prihodil aj tých zvyšných 10 pecent.
Pro: príbeh, skvelá atmosféra, misie, postavy
Proti: sem-tam nejaký glitch, hrateľnosť nie je taká plynulá, menší dôraz na realizmus
Ravenlok
Po slabším asi půlhodinovém úvodu na farmě se naše hrdinka, dívka Kira, dostane skrz zrcadlo ve stodole do pohádkového světa, který proklela zlá královna a Kira ho musí samozřejmě zachránit.
Svět je inspirován Alenkou v říši divů, takže se setkáme s mnoha postavami z této knihy/filmu např. Madhatter, kočka, králík z čajové párty a další.
Ravenlok je akční adventura, je poměrně dost jednoduchá, k dispozici je pouze meč a štít (který jsem ani jednou nevyužil), veškeré souboje probíhají drcením tlačítka pro útok a občasným úskokem. Kromě soubojů hra obsahuje několik hádanek a pro posun do dalších nových lokací obvykle poslouží jednoduchý quest dones 5 tohohle, najdi 3 tyhle a podobné.
Největším kladem je pro mě grafické provedení a hudba. Grafika je nádherně kreslená, plná výrazných barev, na to že je hra krátká (5-6 hodin) obsahuje hodně různých prostředí, nejvíc se mi líbila Tea Party, kde se všude povalovaly šálky a talířky v nadživotní velikosti, ale zajímavé a výrazné jsou skoro všechny lokace. Velmi nápadití jdou i nepřátelé a hlavně bossové, na kterých se vývojáři opravdu vyřádili. Hudba je ještě lepší, mění se neustále podle místa, kde se zrovna nacházíme a někde jsem se i na minutku zastavoval jenom abych se na chvíli zaposlouchal.
Ravenlok je podle mě ideální na hraní rodiče s menším děckem, které při sledování hry bude mít pořád vykulené oči. Nehrozí žádné záseky a těch zhruba pět hodin jsem si strašně užil.
Pokud předplácíte Game Pass, tak je to jasná volba a po hrách jako Signalis ,Archvale , na začátku dubna SOMA a dalších je tohle další perla, o které bych se jinak určitě nikdy nedozvěděl. Hra končí v předplatném na konci měsíce.
Need for Speed Payback
Pro: Jízdný model, grafika, technická kvalita cutscen, příjemná mapa, akční kamera při bouračkách nepřátel
Proti: Systém tuningu, příběh, cutscen by mohlo byt více, pro fanoušky starších dílů asi až moc odlišný přístup
Night in the Woods
Jedným slovom? Zbytočné. Celkom ma zaskočilo ako veľmi mi to nesadlo. Zvlášť keď vidím toľko nadšených reakcií.
Mali ste niekedy skvelý nápad na film? Pravdepodobne áno. Malé percento z vás to môžno skúsilo pretaviť do písania scenára. No a pri tom drvivá väčšina ľudí príde na to, že nie sú žiadny Quentin Tarantino. Toto mi napadlo počas prvých dvoch hodín hrania. Scenáristi hry Night in the Woods však zrejme nemali pri sebe nikoho, kto by im dal úprimnú spätnú väzbu. Dialógy sú o ničom, miestami až infantilné. Opustené dejové linky som od určitého momentu prestal počítať. Hovorím si, aspoň sa oplatí čakať na tú geniálnu zápletku, ktorú autori proste museli zhmotniť do herného diela. No, neoplatí. Záver je absolútne "antiklimatický" a ničím výnimočný. Paradoxne, boli to práve dialógy, ktoré ma začali v druhej polovice baviť viac. Preberali sa temnejšie a dospelejšie témy ale vo výsledku to aj tak nikam neviedlo.
Hrateľnosť tiež nič mimoriadne. "Rozdvojené" dialógy nemajú prakticky na nič vplyv. Minihry sú bez nápadu a repetitívne, loading screen-y na každých 10ich metroch sú na facku. Nech mi nikto nehovorí, že medzi dvomi obrazovkami, kde sa nič nedeje, potrebujeme v dnešnej dobe 5-sekundový loading screen. Hudba fajn, dabing žiadny. Grafika síce má svoje osobitné čaro, ale žiadny zázrak to nie je. Autori hry Pentiment ju však uvádzajú ako inšpiráciu pri tvorbe ich vizuálu. Za mňa jediný neochvejný argument, ktorý ospravedlňuje existenciu Night in the Woods.
Čo na záver? Nič nebolo vyslovene zlé ale nemám ani mnoho slov chvály. Možno si hovoríte, že "ukecané adventúry" proste nie sú môj žáner. Omyl, napr. na spomínaný geniálny Pentiment nedám dopustiť. Iste, jedná sa o indie záležitosť od malého štúdia. Lenže obdobne veľké štúdio prinieslo svetu indie hru Hades a pýta za ňu podobnú sumu peňazí. Holt, žiadnu poľahčujúcu okolnosť pre zdvihnutie totálne priemerného hodnotenia som nenašiel.
Pro: Hlavně grafika, jinak bych to asi ani nedohrál, soubojový systém, vikingové
Proti: Prostě pořád to stejné v bledě modrém. Nekonečný loot, obří mapa, obří menší mapy, příběh...