Dostalo se mi do ruky nové železo. :) Dell Latitude 6420 notebook s Intel Core i5 2520M (Sandy Bridge) s iGPU HD 3000 2GB sdílené RAM a SATA II HDD 320GB 7200ot/m. Místní IT support mě za dobré slovo do notebooku dal 2x 4GB DDR 1333 Hynix CL9, takže mám vysněný Dual Channel RAM.
Poctivý kus železa s 6bit TN 1600x900 display. Na TN je to poměrně kvalitní (bez vadných bodů), ale jak už je člověk zvyklý na IPS a OLED ty barvy jsou nehezké, nemluvě o omezení úhlů ze kterých lze sledovat display.
Každopádně překvapilo CPU, ačkoliv papírově je TDP 35W, tak cca 60 sec dle HW info může zvýšit TDP na 56W a 43,75W po neomezený čas. :) No nevím, žádná hra co jsem testoval nedokázala CPU dostat nad limit 35W, ale to bude nejspíš tím, že TDP je sdílené s iGPU.
Na to jak psali na notebookcheck.net oslavné články na HD 3000, aneb konečně máme použitelnou Intel iGPU s masivním nárůstem výkonu, viz.
https://www.notebookcheck.net/Review-Int ... olution.43710.0.html tak mám tak trochu rozporuplné pocity, mimo jiné i z Intel ovladačů.
TES Oblivion to dá v pohodě, TES Skyrim DX9 i přes nižší rozlišení a snížené detaily fps mezi 20-30. Ten Skyrim se po přivření obou očí dá hrát, tedy pokud člověk není zmlsaný z 60 fps. :)
Far Cry 2 až na low detailech hratelných 30 fps v 800x600. Dokonce i Half-Life 2 to tak tak utáhne pokud zvolím max. nativní rozlišení a detaily na 25-30 fps.
CMR 2005 jako jediná závodní hra z té doby s odřenými ušima, bez AA vyhlazování okolo 30 fps, na to, že to je hra z roku 2005, ehm, ehm, na trati je jedno auto a okolí.
Race Driver GRID bohužel i po snížení detailů na ultra low a 800x600 stále nebylo možné hrát s plynulými 30 fps všude, a paradoxně nezáleželo na tom zdali na trati byl max. počet aut nebo jsem jen sám. Grid 2 byl ještě náročnější, bez šance docílit plynulých 30 fps.
Civilization V to v DX 9 rozjelo na max. detaily, ovšem ve scénáři kde toho již bylo hodně na scéně (Fall of Rome) nezbylo než počkat na dočtení textur terénu poté co jsem se myší přesunul po mapě. :)
Parádně, po náležitých úpravách DX dll a Open GL dll běží v nativu i Star Wars: Jedi Knight II Dark Forces, Star Wars: Jedi Knight II Outcast, Star Wars: Jedi Academy s vysokými fps. Na tyhle staré pecky je notebook jak dělaný.
Crysis to ovšem nedá v 30 fps ani na medium detaily a 800x600, pekelně náročná hra na HD 3000. Překvapil ovšem The Witcher 1, po vypnutí limitu v nesplněných min. HW požadavcích, byl v nativu na max. detaily plně hratelný = 30+ fps, ovšem s low texturami, takže to vypadalo náležitě
hnusně. :)
Tomb Raider z roku 2013 byl překvapivě na nižších detailech také hratelný, okolo 25 fps.
Commandos, Sudden Strike a Origin Wars a další 2D strategie to ovšem zvládne levou zadní i díky výkonnému Sandy Brigde CPU s 2 cores a HT. Docela fajn notebook na retro hraní. Škoda jen, že integrovaná iGPU není schopna v žádné náročné hře běžet na max. frekvenci díky TDP limitu. Ačkoliv je notebook skutečně těžká váha, patřičně tlustý a masivní, chlazení je stále jen jedno a limit TDP obejít nelze. :)
Jako návrat do historie fajn, ale dám přednost novějším kouskům. S 8GB RAM a Windows 10 překvapivě použitelné na kancelářskou práci a internet úplně v pohodě.
EDIT: kdyby to náhodou někoho zajímalo, tak jsem CPU otestoval i v Cinebench R15, Single core 85cb, Multi Core 250cb. To není vůbec špatné na mobilní CPU. Konkurenční stolní AMD Phenom II X4 945 přetaktovaný na 3,45Ghz s 125W TDP dává téměř stejný výsledek. Zkrátka Intel Sandy Bridge CPU tenkrát válcoval AMD konkurenci naplno.
PS: jak zmínil Jab, notebook na TES Skyrim už mám, na zbytek konzoli Xbox One S. :)