Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Plus koncovej zákazník=investor na sebe bere riziko poměrně minimální. Buď dá nějakou normální částku, o níž pokud přijde tak se z toho nesesype (ikdyby KCD nevyšlo, tak mě ty dva litry co jsem za to dal nevytrhnou a neposeru se z toho), nebo dá nějakou velkou částku (max je těch 10 tisíc dolarů nebo kolik) a pak se z toho taky nesesype, protože na to asi má prachy, žejo.
A hlavně, bez lidí co jsou ochotný to miniriziko podstoupit by spousta skvělejch projektů nevznikla.
@Walome (03.04.2015 12:57): Nikdo ti na zacatku KS nemuze zarucit ze z toho nebude fail a je jen a pouze na tobe jako backerovi do jaky miry veris ze z toho fail nebude. Neveris ze to dobre dopadne? Neprihazuj. Beres cil KS jako samozrejmost, prihodis a pak to failne? Tvoje blbost a nemas co fnukat. A to je naprosto v poradku, protoze nikdo a nic ti nezarucuje finalni kvalitni produkt.

A riziko na sebe bere v prvni rade investor a ve druhy autor. Koncovy zakaznik nenese riziko vubec zadny. To ze investor je obvykle i zakaznik s tim nema nic co delat, riziko tak jako tak plyne z investice.
@orromis (03.04.2015 12:38): Já to tak nevidím. Zopdovědnost na sebe nebere autor a investoři, ale koncovej zákazník. To je prostě špatně. To je vlastně úplně padlý na hlavu. Je to tak padlý na hlavu, že nechápu, že to většině lidem nevadí. Vlastně znám jen jednoho člověka, kterej to vidí stejně jako já. Prostě tomu nerozumim.

To je jak když chce bezďák peníze na housku. Můžu mu je dát, ale kdo mi pak zaručí, že si nekoupí pivo.

Je vůbec KS nějakým způsobem transparentní? Víme, jestli všechny peníze skutečně byly vynaložený na projekt a věci s ním spojené? Nevíme.

btw za chvíli jedu na chatu, v úterý můžeme pokračovat :)
@Walome (03.04.2015 11:56): ok, v pohodě.

@orromis (03.04.2015 12:38): to je taky dobrej point. Mnohem lepší když hru zafinancuje publikum a developer si jí může vydat až když je hotová a kvalitní a má pak z ní všechny zisky (Pillars of Eternity), než když jí zafinancuje Bethesda, která developera donutí vydat to zabugovaný, čímž se vyhne zaplacení bonusu a navíc shrábne všechen profit, zatímco developer téměř krachuje (Fallout New Vegas).
@Bodkin (02.04.2015 22:47): Znač si všelijaké perličky, bonmoty a kiksy z vývoja do notýsku a spíš to do blogu, až po vydaní hry skončí informačné embargo. Mám tušáka, že by to bol najčítanejší a najkomentovanejší blog v histórii DH. :-)
@Walome (03.04.2015 10:45): Pfff... já doufal, že budeme kamarádi :/

A mě teda přijde crowdfunding jako mnohem lepší způsob financování, než normální model, kde se muselo žebrat u investorů. Především pro autorské věci (film, hudba, hry).

Navíc při crowdundingu máš mnohem větší zodpovědnost - pokud z penězma zdrhneš, projekt nedokončíš a nebo něco posereš, tak už peníze neseženeš nikde a budeš v prdeli. Pokud nedokončíš projekt pro investora, tak jsi pořád v pohodě (především v očích veřejnosti).
@Walome (03.04.2015 11:09): já furt nevím ale co tě na tom tak rozčiluje :)
Já jsem z crowdfundingu nadšenej, protože nám přinesl tolik supr her a mimochodem kompletně revitalizoval žánr klasických RPG a vesmírných simulátorů..

nějakej ten občasnej shafer či jinej podobnej šmoula na tom nic nemění..
@Walome (03.04.2015 10:45): tvle ta diskuze je výživná :D
sorry ale tolik debilních keců bych nečekal ani od tebe, a to nic ve zlým :)

kua když tě kickstarter tak sere, tak na něm nepřispívej, ale neser se do lidí co na sebe ten risk darování pár šupů vezmou a díky nim pak vzniknou pecky jako Shadowun, Divinity, Pillars of Eternity, Wasteland 2 a snad nakonec i Kingdom Come.

"Podle mne vládu nad ním už dávno převzal jeho beard."

:D nejlepší příspěvek!
@Walome (03.04.2015 08:15): pádný argumenty, haha ok. Friendnul jsem tě, chci si počíst :)

Já osobně early access taky nemusím, hry v něm nehraju, ale beru ho jako obrovský pozitivum, protože hry co pak hraju, finální, jsou díky němu (a lidem co early access kupují a testují) lepší. Divinity i Wasteland 2 by byly horší hry nebýt early accessu.
@Say (03.04.2015 00:26): Otázka je, jestli se skutečně jedná o (neplánované) prodloužení vývoje znamenající vyšší náklady. Podle mě už v době oznámení KS kampaně moc dobře věděli, že termín 2015 nestihnou. Akorát z marketingových důvodů nemohli jít s pravdou ven. Čili všechno jde podle plánu :-)
Walome: Copak na KS to (obzvlášť v případě her) bylo někdy jinak? Já třeba čekám na Hero-U, původně to mělo vyjít v říjnu 2013 a aktuálně se připravuje druhá kampaň na KS. :-)
@Paul (02.04.2015 23:57): pro mě jsou to pádný argumenty. Tak či tak jsem se v téhle kauze spletl, jak jsem napsal níže (@Walome (02.04.2015 22:58)) a včera jsem se na fb (si mě friendni jestli chceš, nechce se mi to tady opakovat) )vyvztekal a tím to pro mě skončilo.

@Say (03.04.2015 00:26): Mně je to naprosto jasný, ale ve výsledku to pořád je tak, že já na to dal peníze a teď mohu jen čekat a doufat. A neboj, vám tam nějakou pětku hodim, už jsem to slíbil. Přinejhorším vám pak na srazu načůrám do piva, no.

Hele, Waloumí. Je ti jasné, že prodloužení vývoje = větší naklady? To není nic, co by developeři dělali pro nasrání fanoušků.
@Bodkin (02.04.2015 22:47): I ta beta byla ohlášena už na začátku KS kampaně, již jsem na fb vlákně uznal svou chybu. Samovznítil jsem se zbytečně. Řekni to Vávrovi, třeba o mně napíše příští Jámu.
@M.a.t.t. (02.04.2015 22:17): Výmluvy. Já mu na to dal peníze za jeho slib jak a kdy to bude. Neni to tak, mám právo bejt nasranej. Bejt investor, tak je situace jiná, ale takhle můžu jen štěkat. Kdo se o tom se mnou chce bavit, přidejte si mě na fb, už tam o tom vedu vláknu a opakovat se tu nebudu.
Tak práve toto by som Vávrovi nevyčítal, chce aby hra bola komplexná a tak si na tom logicky musí dať záležať. Holt nemá za sebou toľko ľudí ako obrovské štúdiá. Iná vec je, že nemusel sľubovať tak skoré vydanie, ale úprimne... riziko, že by mu to nezafinancovali by bolo väčšie.
@mazar1234 (02.04.2015 21:58): Nevěřim, ale termín je mi vesměs jedno i když teoreticky by na hře měli makat a vydat ji ve slibovaným termínu a kvalitě, protože nám to slíbili, když od nás žebrali prachy.
Hele Sayi, není to přesně ten blábol, co jsem předpovídal? Maštění Čínský a Japonský kultury dohromady?