Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Dobře, nastolím příklad.

V Caesarovi máš skladiště, ze kterýho si trhovkyně bere zásoby a roznáší mezi lidi - nemůžeš jí nastavit trasu ani ze kterého skladiště si má zásoby brát, prostě se to snažíš postavit tak, aby to měla co nejblíž a cestou z trhu do skladiště obešla domy, které potřebuješ.
Dneska bych si uměl představit, že si sám zakliknu kudy a kam má trhovkyně chodit, je to tak?

Jojo, Bodkine, dík, dyťjávim :) na to Men of War se chystám od doby, cos mi o tom psal, což je... asi už 2-3 roky. Ale příští tejden se chci vrhnout na CoH Opposing fronts.
@Richmond (07.04.2015 10:28): Paradoxí hry jsou kapánek jiný žánr, než ty tradičnější.

A ano, vždycky se dají najít nějaké zajímavé a kuul a dobré a tak dál, ale Walome se ptá na dnešního hráče, což čtu jako mainsream.

A budovatelky nezmiňuju, v nich pořádný AAA přehled nemám.
@Bodkin (07.04.2015 10:10): Pak máš plejádu RTS strategií od Paradoxu, kde to není úplně maintream. Pořád říkám, že pokud někdo chce pořádný strategie, ať zajde na stránky matrixgames. Tam jsou fakt povedené a těžké wargamesy (tahové i realtime).
@Walome (07.04.2015 09:14): Jak ses ptal, tak ti odpovídám.
"vše je snadnější a jde více na ruku dnešnímu hráči?"
"RTS téměř zanikly."

V mainstreamu tu máš akorát Starcraft 2, což je furt stejné jako jednička z devadesátek, modernizovali především přidáním 'meta hry' - tj to co neděláš přímo v jednotlivých misích.

Pak je tu Relic a jejich W40k/CoHy, kteří jdou jiným směrem - co nejméně mrdání se se základnou a maximum strategie/taktiky při pohybech jednotek.

A pak tu máš Total Wary, kde je to jen (menší) část hry.

A exWestwood se teď pokusil vrátit opět s devadesátkovkou (Grey Goo) a menší se snaží zopáknout Total Anihilation nebo Red Alert nebo TW.

Mainstream - 3 jména.

Shrnutí: Na ruku dnešnímu hráči to jde tak, že mainstream podobu žánru tvoří pouhopouhá tři jména. Dnešní hráč (ať je to tedy co je to) nestojí o RTSka.

Edit: Kurva! Opomenul jsem Men of War, tudíž 4 jména! Byť ty jsou tak napůl, 3.5 jména.

Edit2: A European Escalation, ale ty jsou taky jen za půl bodu :)
@Walome (07.04.2015 08:53): Tvl, si ani nedovedeš představit.

RTS teďka jen klikneš a hra pozná, na co klikáš a jednotka tam vyrazí nebo něco. Kdežto v Duně 2 jsi musel kliknout na jednotku, pak na move a pak kam ji poslat. Nebo na Attack a pak na koho zaútočit. A ty jednotky byly tak debilní, že pokud jsi je neustále nekontroloval, tak je někdo bez problémů vyzabíjel a mohls to začít hrát znova! To se ti dneska nestane! Zasraný děcka a casuálové a mainstrým!

Btw - RTS téměř zanikly.
Dotaz na místní stratégy - řídí se dnešní strategie (RTS, budovatelské) stejným trendem jako TPS a FPS = vše je snadnější a jde více na ruku dnešnímu hráči? Já teď například hrál Caesara 3 a jednu misi dělám nějakých 6 hodin (nepočítám neúspěšné pokusy předtím) a jsem těsně před splněním zadání, ale ještě teda nemám vyhráno. Takové Tropico 3 člověk plní s prstem v nose, ale širší záběr nemám, proto se ptám znalejších.
@Say (06.04.2015 16:27): Docela zábavné, arkádové závody (trochu ve stylu SW Racer) mi kdysi přišly Rollcage, Rollcage Stage II či snad ještě trochu Dethkarz (které jsem však nikdy příliš nehrál, čili neposoudím, jak moc jsou dobré).

Z trochu jiného soudku pak třebas Tank Racer, Plane Crazy, Extreme-G 2.

Sranda v mp je ještě Ignition, což sice jsou autíčka, nicméně ne zcela tradiční, co se závodních her týká (školní autobus, monster truck, normální truck) s navíc moc fajn překážkami na trati:).
Já bych bral Fahrenheit, jehož DRM na DVD už od Windows Vista a dál nefunguje, takže je potřeba složitě ukládat DVD na disk, modifikovat, instalovat, aktualizovat a crackovat ... jenže tam není žádný klíč. Sice bych si to mohl někdy ve slevě pořídit, ale proč kruci platit za něco znovu jen proto, že nefunguje zprasená ochrana proti kopírování, když už jsem za to jednou platil a mám to legálně, přesto dnes již nefunkční.
Mozno to niekto vyuzije (tak ako ja), na GOG je mozne si pridat do kniznice niekolko hier ktore vlastnite ako fyzicke medium. Staci natukat aktivacny kluc z DVD verzie a hra sa automaticky zadarmo prida do kniznice.
Ja som si tak naklikal do kniznice kompletnu trilogiu Stalkera, ktoru vlastnim na DVD.

Este je tam Eador a Mount & Blade, ale uz tam ukazuju ze "more titles coming soon" takze uvidime co este sa bude dat "digitalizovat".
@Paul (03.04.2015 13:43): Presne tak. Notch, ktorý venoval do KS kampane pre Wasteland 2 10.000 dolárov, mal v tej dobe denný príjem z Minecraftu približne pol milióna dolárov. Suma, ktorú vrazil do KS, teda predstavovala 2% z jeho denného zárobku a keby sme to previedli na tunajšie pomery, je to presne rovnaká čiastka, akú predstavuje u našinca s príjmom 30.000 českých korún dvadsaťkorunáčka. :)
@LIUWIL (03.04.2015 20:58): Zenimax je v podstatě přejmenovaná Bethesda, shell kterou si udělali než vykopli Weavera. Říkám jim Bethesda protože je to jméno známější a vedou to ti samí lidé (Altman).

Jinak další důvod proč do FNV Obsidian šel (kromě pokračování svý existence) je to, že se jedná o Fallout. Sawyer a Avellone tohle prostě nemohli odmítnout.
A Avellone o tom bonusu nijak zahořkle nereferoval. Jenom věcně odpověděl na dotaz fanouška:

http://www.gametrailers.com/side-mission ... eet-Obsidian-FNV.jpg
@Paul (03.04.2015 16:58): Obsidian ale přece nikdo nenutil spolupracovat s Bethesdou, takže si za celou situaci můžou sami. Stejně tak je nikdo nenutil podepisovat smlouvu obsahující pro ně nevýhodné podmínky. Jestli dobrovolně přistoupili na to, že bonus dostanou bude-li hra mít na Metacritic 85+, tak to jen a pouze jejich volba/chyba. A pokud o tom Avellone zahořkle referoval na Twitteru, tak ze sebe udělal akorát dokonalýho blba.
@Isair (03.04.2015 17:03): bohužel, někteří jo, přitom je to naprostej nesmysl. Tyhle věci by měli závist na prodejích, ne na nějakém arbitrárním čísílku. Ale Bethesda prostě, scum..

Taky Chris Avellone tím že tuto informaci zveřejnil (a rychle následně z twitteru smazal, ale už bylo pozdě) tak dost možná zabil jakoukoliv možnost další spolupráce s Bethesdou (což je dnes možná dobře, ale kurvadrát já chci novej Fallout od Obsidianu).
@Jack_Dark (03.04.2015 16:45): No Obsidian pracoval jen na smlouvu kdy byli placeni za dosažený milestones. Po vydání hry měli ještě nárok na bonus, POKUD hra dostane 85+ na metacriticu. No a protože jim to Bethesda vydala zabugovaný (QA má na starosti vždy vydavatel), tak měli Metacritic....84.
Bethesda shrábla všechno a Obsidian byl placen jen během vývoje, ale ze samotných prodejů už neměli nic.

A proto je úžasný že z Pillars of Eternity bude mít Obsidian 70%, Valve a Paradox si rozdělej těch 30%, a Obsidian snad nekrachne (což jim reálně hrozilo poté co jim MS zrušil project North Karolina na kterém pro ně dělali).
Ano, raději budu tím mecenášem (byť pak samozřejmě naštvaným, pokud to vývojáři poserou, třebaže samozřejmě do toho s tím rizikem jdu), než to nechávat na investorech a dostávat hry jako CoD Modern Warfare 5, Assassin's Creed 7, Elder Scrolls 345 atd.-> tj. se do budoucna dočkat pouze maximální debilizace herní scény :).
@Walome (02.04.2015 22:19): Nevybavuju si, ze by nejake datum bylo garantovano. KS slouzi hlavne pro podporu projektu, nikoli pro garanci ze neco dostanes. To si to pak muzes koupit az to vyjde. A jestlis chtel celou hru zacalovat, klidnes mohl. Investora hledali docela dlouho :P
BTW znáte SteamSpy?
Dle metodiky ArsTechnica to prochází steam profily lidí a zjišťuje kolik se prodalo steam kopií her. Vzhledem k tomu jak si Valve a publisheři tyto informace hlídají jsem zvědav jak dlouho to vydrží:
http://steamspy.com/

Zajímavá čísla, třeba:
Skyrim prodal na PC 8 milionů kopií,
GTA 4 prodalo na steamu 3.5,
Cities Skylines 850 000,
ArmA 3 1.6 milionu,
Fallout New Vegas 3.2 milionu (A Obsidian z toho měl hovno),
Bioshock Infinite 3.3 milionu,
Space Engineers 1.7 milionu,
Dark Souls 2 milion..
@Walome (03.04.2015 12:57): Jakou na sebe bereš zodpovdědnost tím, že někomu přihodíš tisícovku do budgetu?

Přirovnávat člověka, kterej má na kontě několik milionů kusů prodaných kopií, k bezďákovi žebrajícímu o housku, je trochu over the top.

Já chápu co tě na tom sere, ale nechápu proč si myslíš (nebo mi to tak připadá), že máš právo být nasraný.

A když už jsi do toho tahal pravicovou ideologii - crowdfunding v zcela v souladu s pravicovým smýšlením.

Ještě k transparentnosti - to víceméně záleží na tom, kdo o peníze žádá (nikdy jsem nečetl podmínky kickstarteru, takže nevím jestli kickstarter něco garantuje v tomto ohledu). Navíc mě vůbec nezajímá, co s těmi penězi udělají, to je jejich věc (mé peníze to už nejsou). Zajímá mě pouze, jestli dostanu to, za co jsem si zaplatil (a pokud ne, tak je to moje blbost a neměl jsem ty peníze dávat, když jsem neměl garantováno že to dostanu).
Plus koncovej zákazník=investor na sebe bere riziko poměrně minimální. Buď dá nějakou normální částku, o níž pokud přijde tak se z toho nesesype (ikdyby KCD nevyšlo, tak mě ty dva litry co jsem za to dal nevytrhnou a neposeru se z toho), nebo dá nějakou velkou částku (max je těch 10 tisíc dolarů nebo kolik) a pak se z toho taky nesesype, protože na to asi má prachy, žejo.
A hlavně, bez lidí co jsou ochotný to miniriziko podstoupit by spousta skvělejch projektů nevznikla.
@Walome (03.04.2015 12:57): Nikdo ti na zacatku KS nemuze zarucit ze z toho nebude fail a je jen a pouze na tobe jako backerovi do jaky miry veris ze z toho fail nebude. Neveris ze to dobre dopadne? Neprihazuj. Beres cil KS jako samozrejmost, prihodis a pak to failne? Tvoje blbost a nemas co fnukat. A to je naprosto v poradku, protoze nikdo a nic ti nezarucuje finalni kvalitni produkt.

A riziko na sebe bere v prvni rade investor a ve druhy autor. Koncovy zakaznik nenese riziko vubec zadny. To ze investor je obvykle i zakaznik s tim nema nic co delat, riziko tak jako tak plyne z investice.
@orromis (03.04.2015 12:38): Já to tak nevidím. Zopdovědnost na sebe nebere autor a investoři, ale koncovej zákazník. To je prostě špatně. To je vlastně úplně padlý na hlavu. Je to tak padlý na hlavu, že nechápu, že to většině lidem nevadí. Vlastně znám jen jednoho člověka, kterej to vidí stejně jako já. Prostě tomu nerozumim.

To je jak když chce bezďák peníze na housku. Můžu mu je dát, ale kdo mi pak zaručí, že si nekoupí pivo.

Je vůbec KS nějakým způsobem transparentní? Víme, jestli všechny peníze skutečně byly vynaložený na projekt a věci s ním spojené? Nevíme.

btw za chvíli jedu na chatu, v úterý můžeme pokračovat :)
@Walome (03.04.2015 11:56): ok, v pohodě.

@orromis (03.04.2015 12:38): to je taky dobrej point. Mnohem lepší když hru zafinancuje publikum a developer si jí může vydat až když je hotová a kvalitní a má pak z ní všechny zisky (Pillars of Eternity), než když jí zafinancuje Bethesda, která developera donutí vydat to zabugovaný, čímž se vyhne zaplacení bonusu a navíc shrábne všechen profit, zatímco developer téměř krachuje (Fallout New Vegas).
@Bodkin (02.04.2015 22:47): Znač si všelijaké perličky, bonmoty a kiksy z vývoja do notýsku a spíš to do blogu, až po vydaní hry skončí informačné embargo. Mám tušáka, že by to bol najčítanejší a najkomentovanejší blog v histórii DH. :-)
@Walome (03.04.2015 10:45): Pfff... já doufal, že budeme kamarádi :/

A mě teda přijde crowdfunding jako mnohem lepší způsob financování, než normální model, kde se muselo žebrat u investorů. Především pro autorské věci (film, hudba, hry).

Navíc při crowdundingu máš mnohem větší zodpovědnost - pokud z penězma zdrhneš, projekt nedokončíš a nebo něco posereš, tak už peníze neseženeš nikde a budeš v prdeli. Pokud nedokončíš projekt pro investora, tak jsi pořád v pohodě (především v očích veřejnosti).