Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Hmmm, tak první Uncharted byl docela slaboučký nadprůměr. Netuším co za idiota vymyslelo, že hlavní složka gameplaye má být střelba, takže vyřeším nějakou super složitou hádanku (rozuměj, podívám se do deníčku a otočím to podle toho), dostanu se do super tajné místnosti, kde nikdo nebyl od 16 století a pak už to lidem přišlo příliš dlouho bez střelby, tak se tam objeví nepřátelé, kteří prostě... no něco.

Kdyby to tak byla stealthovka :( Bylo by to možná lepší a minimálně by to tak dávalo smysl.
@Sadako (07.06.2015 17:08): Zkrachovalá existence jsem, ale metal ani emo neprovozuji ani nekonzumuji, ale autora komentáře chápu. Nejsem pacifista v tom ohledu, že bych bil krucifixem každou hru, jejímž účelem je ničení a pobíjení pixelů namísto péče o motýly a květiny. Pobíjím pixely, jež jsou ve hře mými nepřáteli. Ne přímo opovrhuji, ale přijdou mi zbytečné hry, kdy je zabíjení a vraždění někoho pixeloidního, proti komu příběhově nic nemám, devizou a účelem hry a tedy mě přinejmenším míjejí Carmageddony, Postaly a stejně tak i Hatred. A popravdě dokáži opomenout i taková GTA, kde je možné všechno. Na druhou stranu do toho nikomu nekecám a případně přecházím jen s pomyslnou reakcí, což by mohlo být třebas i ponaučením...
(z diskuse u Hatred)
@AiMLEzZz (07.06.2015 08:58): Druhá věc pak je, a to říkám jako někdo, kdo není nějak extrémně citlivej na násilí, politickou korektnost atd. atd., že pro mě osobně to není ani tak otázka toho, jestli tahle hra má právo existovat a je morálně obhajitelná (nebo ne), ale proč by ji vůbec někdo chtěl hrát?

Mě třeba baví ve hrách zabíjet lidi.
Hatred by pro mne byl ideální titul, kdyby nevypadal tak hnusně a nepůsobil, že se bere smrtelně vážně tím nejdebilnějším způsobem. A na emokecy nějaké zkrachovalé metalové existence fakt nejsem zvědavá.
Moment, moment, moment, moment, moment. Carmageddon je závodní hra?

Pokud mě paměť neklame, tak nejvíce se mi 'záporácká' cesta líbila u Arcana, protože tam právě nebylo ono psychoušské "jsem zlej, musím všechny zabít!"

@John Mirra (07.06.2015 11:56): Já tedy osobně ono 'odmítneš prachy, získáš větší reputaci' používám vždy, když dovolím hráči odmítnout platbu, protože mi to dává smysl.
@John Mirra (07.06.2015 11:56): Dungeon Keepera jsem nikdy nehrál, takže netuším, jak daleko můžeš jako "zlý správce dungeonu" zajít. Většina RPG je IMHO dělaná pro hraní "za dobro". Ono se také smysluplné a celistvé "hraní za zlo" těžko vymýšlí, odvracet z posledních sil nebezpečnou hrozbu se prodává lépe než "Chcete pobít vzdorující hrdiny a ovládnout/zničit celý svět?" I hlavní postava Hatred nemá nějaký "vyšší cíl" (vybudování zlého impéria jako ze Star Wars), prostě jen jako "správný" Chaotic Evil kosí co vidí.

V Manhuntu asi něco takového (maniak na útěku) proběhlo, ale když po Tobě hned střílejí, tak Ti stejně nic jiného nezbývá (hra nepočítá s tím, že by ses vzdal nebo nechal zabít jako s relevantním "dohráním"). Carmageddon tady proběhl coby jedna ze "zlých her", opět jsem nehrál (závody obecně moc nehraju). V KotORech to asi celkem propracované bylo, ale hrál jsem klasicky "trapně" za Mirka Dušína, takže nevím :-) Kreia byla samozřejmě v prvé řadě manipulátorka, ale alespoň myslela mimo "vyjeté koleje".

A souhlasím s tím, že ty volby "za dobro" jsou většinou takové, že to nepředstavuje žádnou velkou oběť, přitom by to vymyslet šlo (třeba zisk opravdu silné zbraně nebo schopnosti teď vs nezištná pomoc hlavnímu hrdinovi od daného NPC v budoucnu).
@Phoenix (07.06.2015 11:31): DK je sice parodie, ale na druhou stranu tam můžeš hrdiny umučit/nechat vyhladovat k smrti... to už je takové docela na hraně :)
A ano, ty hry jsou obecně dělaný spíš pro klaďase - hlavně to BG, Fallout se mi zdál v tomhle směru propracovanější... Ale třeba Enkláva (by tě k sobě stejně nevzala, protože jsi mutant :)
Co se Manhuntu týče, tak tam jsi z policejního pohledu vraždící maniak na útěku, pokud vím, takže je pochopitelný, že "si začnou" - i když možná je to tak, že jsou zkorumpovaní a chtějí tě dostat, ale to už si moc nepamatuju.

Ještě mě napadl ten Carmageddon, ve kterém zabíjíš civilisty, abys získal čas navíc...

V zásadě ale s tebou ale souhlasím, i když v Kotorech za záporáka můžeš dělat fakt hnusný věci (nechat zabít Mission Zaalbarem... ouuuu, to je fakt krutý :D) A co se té Kreiy týče, tak když žebrákovi tu almužnu nedáš, tak ti zas řekne "co jsi to za netvora, styď se" :D

Jo, první Zaklínač v tom byl dobrej - hlavně když se tě ještě občas snažili natáhnout :) Jinak je škoda, že většinou, když má hrdina možnost odříct odměnu, má za to nějakou výhodu - buď mu vnutěj odměnu jinou (a často mnohem lepší), nebo se mu zvedne aspoň reputace atd. Málokdy je k vidění, že odmítneš odměnu a máš za to jen dobré slovo... :) Nebo když se máš něčeho vzdát ve prospěch druhých (např. když máš hrad v BG 2), jsou to většinou jen almužničky v porovnání s tvým jměním (dát 1000,- na opravu hráze, zatímco mám v kapse 20 000 + x tisíc v artefaktech...) Prostě dobrý skutek tě většinou nic moc nestojí :)
Ale to neříkám jako výtku, jen mi to přijde zajímavé. Předpokládám ale, že v Kingdom Come tohle nějak pořešej! :D
Že by Steam skončil se fakt nebojím. Jednak si myslím, že je to primární distribuční herní kanál (a snaží se být nejen herním distribučním kanálem) a druhak v případě potíží spíše opustí ostatní zájmy jako vývoj her a pripriet. Spíše půjde o to, že ty hry, které na něm vychází, postupem času nebudou operačními systémy a hardwarem podporované, zastarají. Pak tu hru sice budeš stále na Steam účtu mít, ale nebudeš ji mít kde spustit (pokud tedy nebudeš mít dualboot nebo extra počítač jen na starší hry).

GOG i přes nesporné své výhody těží stále primárně ze starších her a vedle Steamu drží spíše druhou, ne-li třetí příčku. Tou druhou totiž může být pro mnohé neznalé např. Humble Bundle, protože tam kupují spoustu her (že je pak aktivují na Steamu, GOGu a jinde je netrápí, znám to i z okolí).

Origin je na tom hodně podobně, ale devalvuje se svojí politikou prodávání DLC za jakési body a minimálními jakc slevami tak vůbec nějakou propagací. Další Ubi story, GetGamesy atd. žijí jen díky přidružení k nějaké velké spolenčosti nebo službě a samotné obchody, které jsou jen eshopy nespojené s někým dalším, jsou postupně odsouzeny k záhubě. eShopy s přeprodeji pouze klíčů žijí na prahu šedé zóny a je nepravděpodobné, že vymizí z trhu, maximálně sem tam nějaký zanikne a hned vznikne další.

Z tohohle pohledu mi přijde, že Steam je držák a zatřese-li se něco s ním, zatřese se všechno, protože to ukáže na případné neduhy všech.

(PS: Skvělá by byla nějaká spolupráce Steam+GOG, kdy hry, které na Steamu nejsou podporované pro novější systémy by Steam umožnil aktivovat na GOGu a ze Steam library by postupně zmizely. Jen nevím, co by z toho GOG měl... :D )

PPS: Nokia byla leader, ale zaspala dobu s přechodem na chytré telefony. Teoreticky by mohl Steam zaspat dobu s přechodem na pouhé streamování her namísto jejich stahování a instalace. Ale to je hudba budoucnosti a nemyslím, že by Valve nemyslelo :)
@LIUWIL (05.06.2015 23:04): Tak pravděpodobnost zkrachování Steamu mi přijde asi podobná, jako zkrachování Microsoftu:). Steam je v podstatě monopol, který mnohonásobně převyšuje prodeje všech ostatních.

DRM je sice volba distributorů/vývojářů, nicméně k instalaci je pořád nutné mít ten "pitomý" program nainstalovaný a spuštěný (přehledný list DRM-free her je třebas zde a že jich taky není tak málo:)). Osobně bych docela uvítal, kdyby steam na DRM-free hry více upozorňoval a přidal možnost stáhnout si z webu samostatný instalační balík jako to nabízí GoG.

Imo GoG vyloženě konkurovat Steamu zatím též nemůže, na druhou stranu je to hodně příjemná služba s moc fajn nabídkami (100% DRM free, no region prices atd.), a i když pravděpodobně velikosti Steamu nikdy nedosáhne, budoucnost má myslím zajištěnou, anžto spousta lidí dá GoGu díky podobným fajn "zásadám" zkrátka přednost před jinými službami.
Nicméně se Steamem tu GoG ani nikdo vyloženě neporovnával, spíše jde o to, že když zkrachuje GoG, tak to uživatelům může být putna (víceméně:)), anžto si vše mohou zálohovat a hrát bez nutnosti spouštění nějaké další služby (ani ten jejich Galaxy není k ničemu vyžadován). U Steamu pak záleží jak se k tomu postaví distributoři, jestli ty hry vydají na jinou platformu či je dají DRM-free, či se na ně vykašlou úplně... však GFWL byl krásný příklad toho, jak pád podobné služby funguje v praxi:) (se Steamem si myslím by tomu nebylo jinak).
@Zx Atari 500 (05.06.2015 17:08): Srovnávat to s Desurou je mírně mimo - ten servis byl na pokraji zániku už hodně dlouho - prodával převážně odpadní indie tituly a hry, o kterých v životě nikdo neslyšel. Steam servisuje takřka všechny vydavatele, malé i velké.
Steam je jedna z těch značek, kterým bankrot opravdu nehrozí - musel by nastat nějaký průmysl-bořící zvrat, který by sebral i všechny ostatní.
Hráčská základna jim však neustále roste - teď mají přes 125 mega aktivních uživatelů, víc než konzole. Prodeje herního HW taktéž stabilně rostou a jak se ukázalo, mobilní platformy pro PC hraní nejsou absolutně žádnou konkurencí. Na obzoru žádný zvrat nevisí.

GOG je suprovej servis, nicméně kvůli svým zásadám bude Steam dohánět dost dlouho.
Jinak možná jste si toho sami nevšimli, ale Steam jako takový je sice většinou povinný (jeho vnímání jako DRM je spekulativní - dá se brát i jako platforma), nicméně samotné hry DRM obsahovat nemusí a existují i tituly které lze hrát bez Steamu. Takže DRM-free rozhodně není něco, co by Steam mohlo poškodit.
Steam je v první řadě distribuční servis a jako takový má na PC trhu v podstatě monopol.
@ViRus (05.06.2015 18:58): Jo ták. No třeba si ji díky svým kontaktům sehnal u JRC sám a černý Petr vyšel právě na tebe :) Jinak ale fakt smůla. Doufám, že se to nějak normálně vyřeší a ty svou sběratelku nakonec dostaneš.
@Isair (05.06.2015 20:11): "Spíše očekávám zánik Originu a U-play" no uz aby to bolo, vcera bolo neskoro. A Social Club k tomu.

Pravdepodobne su 2 scenare ako pise Isair. Odstranenie DRM alebo migracia na novu platformu.

Zeby to len tak zmazali a ludom povedali fuck-off je krajne nepravdepodobny scenar (hoci teoreticky mozny).
@Zx Atari 500 (05.06.2015 18:05): Meh, beztak už kupuji spíše na GoGu.

Ale Steam je silná značka, pochybuji, že to bude v horizontu pár let:). A i zde záleží spíše na tom, jak se k tomu postaví samotní vývojáři (jako v případě GfWL), tj. jestli hry vydají dodatečně DRM-free či přesedlají na jinou platformu (jako třebas Capcom, kde si vlastníci mohli své hry aktivovat dodatečně na Steamu).
Spíše očekávám zánik Originu a U-play:).
@Bodkin (05.06.2015 00:17): Škoda, že tam není To End All Wars a Hannibal nebo Gary Grisbyho Válka na Západě :) Já si nedávno pořídil World War I : Centennial Edition, která je asi po "To End All Wars" nejlepší tahovka z WWI. Jinak obecně Slitherine mají většinu her hodně levně, pro mě lepší volba než díky humblu přes Steam :)
POZOR ! Kdo nakupoval na digitální platormě Desura, tak se objevily informace o jejich bankrotu. Takže raději si zálohujte instalační soubory, kdyby náhodou systém vypnuli !
Dnes došlo z JRC: Vážení hráči,

jak jsme již jednou avizovali. Ze strany dodavatele došlo ke zrušení
počítačové verze hry Batman: Arkham Knight Special Edition. Standardní
edice hry se jistě nevyrovná kvalitám speciální edice, ale byla by škoda
o hru přijít úplně. *Pokud tedy máte o hru stále zájem, tak nás
kontaktujte zpět i s číslem vaší objednávky a my vám objednávku upravíme
na standardní edici hry. V opačném případě budeme nuceni vaši objednávku
zrušit.

To je jako fakt? Montano? :-)
Tiež sa hlásim k tým, čo majú achievementy radi a tým pádom odpoveď "Na co" tak nejak nechápem :D
Humble Bundle Weekly je tentokrát ve znamení Slitherinu a Wargames. Takže jestli furt máte nutkání chodit fňukat k CoH, že to není dost hardcore, tak držte hubu a kupujte tohle.
Hrál někdo MINIMUM ? :) Jako, kdyby těch kostickovanejch stříleček nebylo dost.. Je pravda, že tahle vypadá ze vsech nejlepe.
Dneska už je fakt, že achivmenty přináší do her oživení a dávají znovu hratelnost. A radost z jejich sbírání je velmi uspokojující, jsem rád že v tom nejsem sám :D
Jen je škoda, že oproti PlayStation trofejím a Xbox Live achievmentům nejsou ty Steamové nijak rozlišeny dle hodnoty. Xbox má bodíky a PS má bronzové, stříbrné, zlaté a platinové.

Jinak pro mě mají achievmenty přínos hlavně v tom, že normálně bych titul už opustil a přesunul se k jinému, ale často mi to nedá a snažím se ještě něco dalšího splnit, což mi prodlouží dobu, po kterou mě titul zabavil.
Poslední dobou popravdě taky přicházím ačívům na chuť. Takhle si můžu na Steam profilu vystavit že jsem v Mafii 2 našel všechny playboye :)
@Akhera (04.06.2015 13:07): To už varíš z vody. Popis má byť originálny, ale nikde nie je napísané, že nemôže byť od tvorcov. Naisto viem, že by si tu nebola prvá, ale žiadny konkrétny názov ti nepoviem, pretože si nepamätám. A ako tu už bolo povedané, kto vie viac o fungovaní hry a herných princípoch ako ty? Ktokoľvek si pri písaní popisu musí zisťovať informácie a to zaberie čas. U teba to v tomto prípade nehrozí.
Kdyby někdo chtěl, tak se budeme s pár lidma vzájemně držet vzhůru při sledování E3 - jistě se vytvoří chat i zde, ale kdyby náhodou, tak zvu na fb event.

A možná tam bude i člověk, který bude fyzicky v LA na expu, ale nevím, jestli bude mít čas chatovat zrovna u mě na fb :D
@Akhera (04.06.2015 00:06): Já si naopak myslím, že napíšeš popisek nejlepší, nemusíš v něm nikde nic hodnotit, zkrátka popsat principy jako to máš na homepage nebo na Steamu. Víš o hře nejvíc, z nás ji určitě zatím nikdo nemá. Já s popiskem od tebe nemám rozhodně problém.