Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Jagged Alliance sa neráta? Rozličné predmety sa dajú odhadzovať a zároveň použiť na odlákanie pozordnosti, pretože pri dopade vydávajú zvuk na ktorý NPC reagujú. Aj deštrukcia prostredia funguje, kto pri frontálnom útoku neodpálil céštvorkou stenu Kingpinovho baráku akoby nežil! :P
@Walome (13.04.2016 09:52): mě házení želvama, barelama, korejskejma vojákama..bavilo .p a kácení stromů je klasika, to byl next gen když se to zlomilo přesně tam kde jsem střílel, whoa /neo
@Paul (13.04.2016 09:26): tehdy ano, ale hrál jsem to loni a právě ta možnost sebrat cokoli (a ukáže se ikona uprostřed obrazovky "možno sebrat") byla spíš otravná. Brát želvu fakt nepotřebuju.

Baráky zničit šly, takovýty plechový, ale s dřevěným molem nehnul ani raketomet.

V dobách HL2 jsem si myslel, že to půjde nahoru, ale ono to jde spíše dolů. Buď není fyzika předmětů vůbec, nebo je a všechno lítá na všechny strany (projdeš kolem koše na odpadky a to ho vystřelí do vesmíru).

Nakonec mě asi nejvíc baví fyzika ve strategiích :)
@Paul (13.04.2016 09:26): Jop, Crysis byl super. Ta hra působí mnohem lépe, když kulometem pokácíš stromy - prostředí není tak plastické. No a ten význam je právě v tom, že se to realisticky vypadající prostředí i tak nějak realisticky chová a nerozbitná bedna mě z toho světa nevytrhne.
nj tak taková fyzika se blbě ukazuje na screenshotech, navíc pro spoustu her prostě nemá moc význam..a když už něco nadčasovýho, tak první crysis, kde šlo sebrat a házet prakticky s čímkoliv a nějaký ty baráky bourat taky šly .)
@orromis (13.04.2016 07:56): Jak říká orromis. A ty sračky by navíc měly zůstat ležet na místě, ne za dvě vteřiny zmizet :)

Bourání zdí nikdo nechce, to když někde je tak je to akorát přehnaný. Jde o fyziku všech okolních předmětů. To co HL2 zvládl před 12 lety. A to ani nepotřebuju, aby byla součástí hratelnosti, ale aby tam prostě byla. Dneska je všechno jen statická kulisa a je to dost škoda. Klidně bych kvůli tomu oželel fotorealistickou grafiku.

@Paul (13.04.2016 07:52): Třeba aby po výbuchu granátu se ta dřevěná bedna rozsekala na sračky. Já když do nečeho seknu (hlavně v tak dobře vypadající hře jako je třeba Witcher) a očekávám, že by se to mělo rozpadnout a ono nic, tak mi to celkem vadí.
Tak mi napadlo, aké sú teraz graficky najlepšie hry z čisto technologického hľadiska? Nejde mi o žiadnu estetiku a renderované/kreslené adventury a HOMAM 3 ftw, ale čo je dnes z hľadiska kvality textúr, nasvietenia, tieňovania, rôznych efektov a podobne top. Predpokladám, že medzi nimi asi bude Witcher 3, čo ďalej?
@M.a.t.t. (08.04.2016 23:17): Tak to máš pravdu, ale ty právě vůbec inovativní být nemají ale mají přinést očekávané (příběh, několik cest, spoustu konců).

Pokud by bylo Umineko rozsekáno po vzoru Her Story a hráč by to hrál ještě k tomu nelineárně tak by to bylo největší světová záhada :D

Když jsme u roku 2015, tak daleko inovativnějším počinem je The Beginner's Guide, které je k mému podivu skoro ignorováno hráči (na rozdíl hodně nadhonocených Undertale a Her Story).
@Drekt (08.04.2016 21:46): Díky za video, zajímavé.

Nicméně tomu rozumím, ale i tak mi to nepřijde inovativní jelikož myslím na podobném principu pracuje i řada jiných her. Ty se ale objevili v jiný čas nebo mimo steam.
@Drolin (08.04.2016 20:36): Prečo mám dojem, že ak by sa to rozsekané video týkalo Umineka, tak by si bol nadšený a písal by si niečo najlepšej hre všetkých čias? :) Tú inováciu tam samozrejme vidím - netvrdím, že to musí sadnúť každému, ale rozhodne to má vďaka tomu vyhľadávaniu originálnejšiu náplň ako bežný walking simulátor, alebo vizuálna novela ;)
@Drolin (08.04.2016 20:36): Her Story může být nedoceněno jen někým, kdo nepochopil, v čem je skutečně inovativní. Protože to není příběhem ani rozsekáním videa, ale těmi mechaniky, které dávají větší volnost odkrývání příběhu než ostatní hry. Koukni na https://youtu.be/EFvbN3K6EA8 kde to máš vysvětleno víc.
@7c (08.04.2016 19:39): Stále mě ale překvapuje jak titul s poměrně nezajímavým příběhem, kde je (jen!) video rozsekáno na části, dokáže být tak populární.

Proti tomu je Dear Esther i Umineko vrchol interaktivity.
@Drolin (08.04.2016 13:30): Tak, vytvořit hru, která se nehraje asi svým způsobem "innovation" žánru je - "Something new, and contrary to established customs, manners, or rites." Tímhle tempem určitý žánr "her" brzo konvertuje k TV seriálům.

Naštěstí je tu stále dost tvůrců, kteří produkují hry.
Já nevím, že vás ta ocenění vždycky tak žerou. Je to jen názor pár anglických týpků. Já mám třeba svůj žebříček top her úplně jinak.
CENA ZA NEJVĚTŠÍ INOVACE
1. Her Story
2. Everybody’s Gone to the Rapture
3. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Ha, hra která je horší a méně inovativní jak půlka 90kových FMV ala Spycraft: The Great Game.
@Paul (07.04.2016 22:54): Až na tu GOTY vcelku pěkný. Rapture sem hrál zatím jen dve hoďky, ale to co dostal si s přehledem zaslouží (hlavně ten audio achievement) a spěje k tomu i scénář.
@Paul (07.04.2016 22:54): Falut 4 vyhral goty pri bafta? Si robis prdel? Nevadi, zajtra pozistujem, dneskaj ani nemam volu. A ta sracka everybody rapture? My gods. Why? Her štyory ešte nejako chapem, ale walking sim, bez interakcie? No tak!