Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Zdravím, chci se zeptat, poradil by mi někdo nějakou hru, typově řekněme něco jako Alan Wake? tedy 3rd person, akce, klidně nějaké post-apo nebo nějaké mysteriózní, nějaký řekněme podobný thriller?
Velmi děkuji :-)
Aby bylo možné típat skrze Steam klienta screeny z her, které to umožňují, musí být spouštěny přímo přes Steam klienta nebo stačí být jen do klienta přidané?
Ešte k tej grafike, pýtam sa preto, lebo by som reálne chcel vedieť, čo vlastne môj pc dokáže, je rok starý a nekupoval som high end, ale zatiaľ sa mi darilo všetko hrať na max a vychutnávať si to vo vysokých fps. Z tých spomínaných hier som však zatiaľ na ňom hral len AC: Unity a The Vanishing of Ethan Carter, ktoré je síce krásne, ale textúrovo mi nepríde až také megahyper. A priznám sa, že veľmi pekné sa mi zdá Dragon Age Inquisition, ktoré som asi hodinku skúšal.
Jagged Alliance sa neráta? Rozličné predmety sa dajú odhadzovať a zároveň použiť na odlákanie pozordnosti, pretože pri dopade vydávajú zvuk na ktorý NPC reagujú. Aj deštrukcia prostredia funguje, kto pri frontálnom útoku neodpálil céštvorkou stenu Kingpinovho baráku akoby nežil! :P
@Walome (13.04.2016 09:52): mě házení želvama, barelama, korejskejma vojákama..bavilo .p a kácení stromů je klasika, to byl next gen když se to zlomilo přesně tam kde jsem střílel, whoa /neo
@Paul (13.04.2016 09:26): tehdy ano, ale hrál jsem to loni a právě ta možnost sebrat cokoli (a ukáže se ikona uprostřed obrazovky "možno sebrat") byla spíš otravná. Brát želvu fakt nepotřebuju.

Baráky zničit šly, takovýty plechový, ale s dřevěným molem nehnul ani raketomet.

V dobách HL2 jsem si myslel, že to půjde nahoru, ale ono to jde spíše dolů. Buď není fyzika předmětů vůbec, nebo je a všechno lítá na všechny strany (projdeš kolem koše na odpadky a to ho vystřelí do vesmíru).

Nakonec mě asi nejvíc baví fyzika ve strategiích :)
@Paul (13.04.2016 09:26): Jop, Crysis byl super. Ta hra působí mnohem lépe, když kulometem pokácíš stromy - prostředí není tak plastické. No a ten význam je právě v tom, že se to realisticky vypadající prostředí i tak nějak realisticky chová a nerozbitná bedna mě z toho světa nevytrhne.
nj tak taková fyzika se blbě ukazuje na screenshotech, navíc pro spoustu her prostě nemá moc význam..a když už něco nadčasovýho, tak první crysis, kde šlo sebrat a házet prakticky s čímkoliv a nějaký ty baráky bourat taky šly .)
@orromis (13.04.2016 07:56): Jak říká orromis. A ty sračky by navíc měly zůstat ležet na místě, ne za dvě vteřiny zmizet :)

Bourání zdí nikdo nechce, to když někde je tak je to akorát přehnaný. Jde o fyziku všech okolních předmětů. To co HL2 zvládl před 12 lety. A to ani nepotřebuju, aby byla součástí hratelnosti, ale aby tam prostě byla. Dneska je všechno jen statická kulisa a je to dost škoda. Klidně bych kvůli tomu oželel fotorealistickou grafiku.

@Paul (13.04.2016 07:52): Třeba aby po výbuchu granátu se ta dřevěná bedna rozsekala na sračky. Já když do nečeho seknu (hlavně v tak dobře vypadající hře jako je třeba Witcher) a očekávám, že by se to mělo rozpadnout a ono nic, tak mi to celkem vadí.
Tak mi napadlo, aké sú teraz graficky najlepšie hry z čisto technologického hľadiska? Nejde mi o žiadnu estetiku a renderované/kreslené adventury a HOMAM 3 ftw, ale čo je dnes z hľadiska kvality textúr, nasvietenia, tieňovania, rôznych efektov a podobne top. Predpokladám, že medzi nimi asi bude Witcher 3, čo ďalej?
@M.a.t.t. (08.04.2016 23:17): Tak to máš pravdu, ale ty právě vůbec inovativní být nemají ale mají přinést očekávané (příběh, několik cest, spoustu konců).

Pokud by bylo Umineko rozsekáno po vzoru Her Story a hráč by to hrál ještě k tomu nelineárně tak by to bylo největší světová záhada :D

Když jsme u roku 2015, tak daleko inovativnějším počinem je The Beginner's Guide, které je k mému podivu skoro ignorováno hráči (na rozdíl hodně nadhonocených Undertale a Her Story).
@Drekt (08.04.2016 21:46): Díky za video, zajímavé.

Nicméně tomu rozumím, ale i tak mi to nepřijde inovativní jelikož myslím na podobném principu pracuje i řada jiných her. Ty se ale objevili v jiný čas nebo mimo steam.
@Drolin (08.04.2016 20:36): Prečo mám dojem, že ak by sa to rozsekané video týkalo Umineka, tak by si bol nadšený a písal by si niečo najlepšej hre všetkých čias? :) Tú inováciu tam samozrejme vidím - netvrdím, že to musí sadnúť každému, ale rozhodne to má vďaka tomu vyhľadávaniu originálnejšiu náplň ako bežný walking simulátor, alebo vizuálna novela ;)
@Drolin (08.04.2016 20:36): Her Story může být nedoceněno jen někým, kdo nepochopil, v čem je skutečně inovativní. Protože to není příběhem ani rozsekáním videa, ale těmi mechaniky, které dávají větší volnost odkrývání příběhu než ostatní hry. Koukni na https://youtu.be/EFvbN3K6EA8 kde to máš vysvětleno víc.
@7c (08.04.2016 19:39): Stále mě ale překvapuje jak titul s poměrně nezajímavým příběhem, kde je (jen!) video rozsekáno na části, dokáže být tak populární.

Proti tomu je Dear Esther i Umineko vrchol interaktivity.