Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@účet smazán (19.12.2016 15:41): Pro akční scény použili kameramani závěrku na kameře otevřenou na 45 stupňů. Tomu se občas říká právě "efekt vojína Ryana", protože jednoduše odstraní takřka motion blur, dodá ostrost, podle hlavního kameramana Ryana dodá pohybům "staccato", je vidět každý detail a částice exploze (proto pro některé scény nevhodné a je třeba je natočit precizně připravené), dodá pohybu na platně jakousi frenetickou trhanost.

Celé to pak působí velmi realisticky a intenzivně.
@Shoggot (19.12.2016 15:38): "precizně použitým trikem se závěrkou kamery"
Teď jen nevím - co konkrétně tímhle myslíš?

Jinak souhlas, Ryan mě taky dostane i dnes, i když se na něj dívám na 23" monitoru. Natož v kině, to musí být pořád i dnes naprostý masakr. Přitom film z roku 98... Ten film je pro mě takový zlatý argument, když někdo dostane nápad nějak zpochybňovat Spielbergovo umění.
@účet smazán (19.12.2016 14:15): Tak jak jsem už psal, zvuky, kamerou, efekty a tím precizně použitým trikem se závěrkou kamery je Ryan stále IMHO nepřekonaný.
Jak moc je skvělá scéna s vyloděním, tak závěrečná řež je něco, při čem napětím člověk skřípe zuby.

Přítelkyně to nedávno viděla poprvé a prý ji právě ta intenzita finále úplně uchvátila. Scéna s 20mm dělem vyvolává mráz po zádech napoprvé každému.
@Shoggot (19.12.2016 13:48): Uvidíme, třeba to bude zajímavé. Ale Ryan je tak dokonalý film, že pochybuju, že mě to nějak dostane. Ale přece jenom ty IMAX scény budou asi na velkém plátně kulervoucí. Navíc jestli to uvidím přímo na IMAX plátně, tak to bude o to lepší....
@účet smazán (19.12.2016 13:10): Tak akce tam muže být, přece jen se musí bránit proti útočí německé pěchotě :))
Pěchota dál pokračovala v tu více, tu méně úspěšných operacích, aby získala lepší pozice pro konečný útok. Tanky (které sloužily jako hrot hlavního úderu) tehdy zcela nečekaně zastavili (i v traileru říká "Enemy tanks have stopped".) a a rozhodli se Spojence vykosit ze vzduchu, jenže blbé počasí a RAF jim v tom naštěstí zabránili.
@Shoggot (19.12.2016 13:04): Hm, tak to je docela logický, že tam toho střílení apod. nebude tolik, když to není vyloženě bitva typu vylodění v Normandii, ale spíš útěk před bitvou, to mi taky mohlo dojít, ale je to asi tím, že toho o tom nevím nijak moc.
Mě právě zajímalo, jak Nolan zvládne válečný velkofilm z hlediska akce, protože je tak nějak známý tím, že mu akce moc nejde - a hele, on tomu uteče a udělá to takhle. Škoda. Pro mě teda asi zůstane Spielberg s Ryanem nepřekonán, protože tohle pro mě asi bude po Interstellaru další nuda...
@účet smazán (19.12.2016 12:57): Každý film si stanovuje něco jiného. Podle prvních sedmi minut Dunkirku právě Dunkirk s dynamikou pracuje jinak. Má to být v první řadě depresivní a pracovat právě s tím, že postavy si přejí, aby evakuace proběhla co nejvíc dynamicky a co nejrychleji.
Proti té touze ale má stát ta ohromná náročnost a komplikovanost úkolu, jakým ta evakuace byla.

Nevím jestli překoná nebo nepřekoná. Nolan taky nemusí chtít ukázat vše a chce vyprávět evidentně víc příběhů na pozadí velké události.
Velkolepostí asi snesou srovnání, ale oba filmy se asi fakt snaží každý o něco jiného.
Tak co, myslíte, že Dunkirk překoná Ryana? Tohle srovnání mi připadá asi nejlepší, protože přece jenom Saving Private Ryan je velkofilm podobných proporcí. Co jsem zatím viděl trailer, tak bych řekl, že ani ne. Možná bude výsledný film vypadat jinak, ale v traileru na Dunkirk mi chybí dynamika. Která je v Ryanovi dovedená snad k dokonalosti.
@SilentWolf (19.12.2016 12:38): Lone Wolfa mám za sebou jen jedničku a jo, bavilo. Jen škoda, že většina gamebooků u nás vydaných jsou klasický sword and sorcery, klidně bych nějakou urban fantasy. Nicméně mě to baví i tak.

Ale teda ten čas :) jelikož to často i recenzuju, nelze to projít jen jednou a teda je to dost náročný, kam se hrabou pc hry!
Vcera jsem se konecne pustil do Magie (serie gamebooku) a hned me zarazilo,jak zavazna tiskova chyba tam je. Jsou tam jiste kouzla Zed a Zet. Zed by melo vyvolat barieru a Zet je supertajne kouzlo jehoz.ucinek nikdo nezna a myslim jde vyvolat az ve 4 dilu (co dela jsem si uz bohuzel vyspoileroval). Nicmene jde o to, ze se to v prvnim dile hemzi moznostmi vyvolat Zet, coz ale funguje jako ta bariera co mela byt Zed. Hodne to kazi dojem.
.. rovnako mraučí náš šesťročný kocúr, keď zvoláva ostatných mačacích konkurentov do bitky.
@7c (18.12.2016 12:26): To trochu pleteš pátý přes devátý. Já jen říkám, že v pohádkách nemusíš vysvětlovat, jak se k něčemu takovému dojde, protože z narativního hlediska pevnost potřebuje nějakou slabinu, která zároveň funguje dramaticky.

Navíc teda si lze klidně odmyslet, že ta šachta byla bug, ale vlastně nějaký podivně (je to Star Wars, co už) nutný prvek a proto kolem toho nasrali ten zákop, děla a lasery. Věděli o tom, ale rebelové holt ne.
Ono je hlavne blbosť, aby sa prebytočné teplo odvádzalo von zo stanice priamo cez šachtu. Pôsobilo by to ako akceleračná tryska a pri každom odvádzaní tepla by sa celá Hviezda smrti roztočila. o:-)

Okrem toho, nepracovali energetické zdroje v Star Wars na princípe studenej fúzie, ktorá žiadne nadbytočné teplo negeneruje?
@MIGtheDRAGON (18.12.2016 08:43): Ono je zcela jedno, jestli je to věrohodné nebo ne, protože je to pohádka. Hrad zlého draka má vždy nějaký tajný vchod, kudy se hrdina může dostat. Drak má vždy nějakou díru v šupinách, zlý čaroděj má vždy nějakou na první pohled skrytou, ale pak už naprosto evidentní slabinu.
Navíc, to co říkáš stejně jako to moje reaguje na tu výtku SilentWolfa. Pitomci byli všichni předtím, pitomci jsou všichni i potom, "největší nesmysl" stále zůstává.

Ale to je jedno, protože to je pohádka. Nebo teda aspoň byla kdysi, pak s tím začali dělat nějaké kokotiny.
@Shoggot (17.12.2016 22:44): Ber to tak, že tohle není nějaká klasická vesmírná stanice. Miliony lidí pracovali na každém kilometru stanice a nikdo jí nestavěl od vnější části až k reaktoru. Takových šachet tam jsou tisíce, takže mi přijde celkem věrohodné, že si nikdo nevšiml, jak tahle jedna malinká šachta vede až k hlavnímu reaktoru.

Já byl celkem s filmem spokojený. Jen škoda, že kromě toho droida mě žádná z postav nijak nezaujala, takže konec na mě neměl až takový vliv.
Za mě také Rogue One naprosto bezvadný a 9/10. Asi nejlepší bitva, jakou jsem v SW viděl. Dobře zasazený příběh, slušní herci a padnoucí pocta původní trilogii. Hlavně to temnější pojetí mně extrémně vyhovovalo. Je rovněž dobře, že to s ním autoři nepřehnali.
Rogue One super. Konecne vysvetlen nejvetsi nesmysl- proc jde cela stanice znicit jakousi sachtou- to byli vsichni pitomci? Nikoliv..ale madafakin Mads.

Rusily trochu ty cgi postavy z puvodnich filmu. Ale mozna lepsi, nez kdyby tam nebyly. Tarkin potesil.
Star Wars napodruhé jsou už o dost lepší, zásadní je imo prostě smířit se s tím že to není ani stylem a přístupem další díl ságy, takže to nebude mít ani tu poetiku a osudovost plnou silných srdečních scén, ani tu odlehčenost dobrodružné pohádky (a Force Awakens je proto pořád mnohem lepší a "víc SW").
Chybí tam víc humoru, a hudba je pořád mizerná, ale jinak je to výborné válečné sci-fi.
@Gordon (16.12.2016 23:36): No a? Schválil spoustu věcí, včetně kravin, protože mu tehdy ta IP patřila. Schvaloval věci, co mu vydělávají. Původní trilogie byla ještě dobrá, protože mu to do toho kecali jiní. To je jednoduše fakt.