@
GodOfTheSick (04.04.2017 12:00): Unreal single player byl dlouhý extrémně. I když - zajímavá myšlenka, Unreal nebyl možná dlouhý ve smyslu délka hrací doby, ale dlouhý ve smyslu rozsáhlý - cestování a celkový dojem "rozlehlosti" světa byl možná to hlavní.
V současnosti je tu naštěstí (i když, jak kde) zase éra "open world" FPS, kde je možné hrát "normálně". Ta kritika krátké hrací doby vznikla myslím právě v koridorové éře, kdy se nová FPS dohrála za odpoledne (na druhou stranu zase člověk mohl strávit stovky hodin v MP, takže je to takové podivné "čachrování" s hrací dobou).
Staré (resp. i některé současné) hry naopak vynikaly znovuhratelností - konkrétně třeba Resident Evil 2 jsem ke konci dohrával za 1:30 na scénář, ale i tak bych celkovou "hrací" dobu viděl na alespoň 30 hodin. Stejně tak RE: Remaster, kde mám 50 hodin.
Hmm, zajímavé, co se FPS týče, tak namátkově čas strávený hraním (podle Steamu):
5+ hodin: Call of Juarez 1 a 2, FEAR PM, HL2 EP2, Hard Reset, Mirror's Edge, DNF
10+ hodin: Crysis 1 a 2, Metro 2033, RE Raccoon City, Shadow Warrior, Doom, Alan Wake, RAGE
20+ hodin: Bioshock 1 a 2
30+ hodin: Dishonored, Far Cry 2
40+ hodin: Dark Messiah of Might and Magic
50+ hodin: Deus Ex: HR
Dishonored a Deus Ex jsou výjimky nejspíš kvůli plížení a hraní bez zabíjení + vyzkoušení vyvraždění celé mapy a následně load. DMoMM je potom opakované hraní.
A RAGE mi tedy přišel pocitově delší... Možná také dáno rozlehlostí...