Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Mám určité pochybnosti, že by Fallout 2 měl vůbec na takový New Vegas. Steam mi u něj (Ultimate Edition) ukazoval nahraných nějakých 180 hodin před tím, než jsem vůbec vstoupil do toho shluku kasin, ani jsem nenavštívil Caesarův tábor, nemluvě o mnohém dalším. Splnil jsem pouze všechna DLC a důkladně prošel přes polovinu mapy.

U her od Bethesdy budou podle mě podobné časové cifry, v případě nových Bioware zrovna tak.
@Rapier (04.04.2017 19:41): Máš to dosť skreslené, všetky Mass Effecty majú dlhší hlavný príbeh ako napríklad tebou spomínaný Fallout. Hral som, takže to viem posúdiť. Tvoje argumenty nie sú validné :D
@Rapier (04.04.2017 19:57): Úplně stejně to hraju i já, a neřekl bych, že Fallout 2 je delší než Mass Effect hraný stejným stylem. Nedávno jsem dohrál Thief 2 na nejtěžší obtížnost - 23 hodin, méně než akční Rage.
@special_plan (04.04.2017 19:47): Rage jsem nehrál. S tím Falloutem 2, podle mě záleží hodně na stylu jakým to hraješ, já v něm strávil desítky hodin plněním všech možných vedlejších úkolů aniž bych šel vyloženě po hlavní linii.
Nebo co takový hardcore Thief 1, na nejvyšší obtížnost kde nesmíš nikoho zabít jsem strávil moře času. Pochybuji, že takové hry dnes až na výjimky vycházejí.
@Rapier (04.04.2017 19:41): Například zmiňovaný Rage je delší než Future Shock. Podle Steamu mi dohrání trvalo 24 hodin. A to umím FPS hrát. :) Fallout 2 podle mě není delší než Mass Effect. RPG na desítky hodin vychází stále. Třeba Zaklínač 3.
Co se týče Unreal tak určitě si ho letos zahraji a dám pak vědět jak dlouho mi to zabralo v roce 2017 kdy jsem (nabo alespoň byl půl roku zpět) naskillovaný z MP v Battlefield 3/4. :)
Stále se ale nemohu zbavit dojmu, že dohrát Unreal jen do sotva poloviny mě zabralo min. 2 x tolik času jako dohrát celou kampaň v Battlefield 3 nebo 4!

Co se týče už zmíněných leteckých simulátorů tady mohu zcela bezkonkurenčně prohlásit, že byly MNOHEM delší než ty dnešní. Krásný příklad je F-22 Total Air War kde je 10 dynamických kampaní o DID a každá zabere v průměru tak mezi 50-70 hod. Naproti tomu jakoukoliv kampaň v DCS World, např. DCS: A-10C Warthog dohrajete za předpokladu, že umíte ovládat letadlo, odhadem tak do 20-30 hod max., včetně opakování neúspěšných misí. Je to pochopitelně dané tím, že mise v kampani jsou prakticky statické, po sobě jdoucí a je nutné je splnit aby bylo možno postoupit do další mise.

Nebo takový už zmíněný Terminator Future Shock mě dal pořádně zabrat. Kam se na to hrabou dnešní jednohubky? Neříkejte mě prosím, že dohrát TFS zabere 10 hod, protože jsem to osobně hrál několikrát a přišlo mi to pekelně dlouhé!

Také si moc dobře vzpomínám kolik hodin jsem strávil u hraní System Shock II nebo Fallout 2, kam se na to hrabe nějaký Bioware s nějakým Mass Effectem, že?

Známý který hraje dnes jen příběhové RPG (a v minulosti hrál vše, včetně dungeonů) mě říká, že tehdejší hry byly delší proto, že byly obtížnější a byly založeny na těžkých soubojích, hádankách a celkově na vyšší obtížnosti než dnešní hry.

A pak nikdy nezapomenu jak můj kamarád pařil desítky hodin Wizardry VII kam se na tohle hrabou ty dnešní RPG? Je nějaká hra obtížnější nebo delší než W7?
@GodOfTheSick (04.04.2017 12:00): Unreal single player byl dlouhý extrémně. I když - zajímavá myšlenka, Unreal nebyl možná dlouhý ve smyslu délka hrací doby, ale dlouhý ve smyslu rozsáhlý - cestování a celkový dojem "rozlehlosti" světa byl možná to hlavní.

V současnosti je tu naštěstí (i když, jak kde) zase éra "open world" FPS, kde je možné hrát "normálně". Ta kritika krátké hrací doby vznikla myslím právě v koridorové éře, kdy se nová FPS dohrála za odpoledne (na druhou stranu zase člověk mohl strávit stovky hodin v MP, takže je to takové podivné "čachrování" s hrací dobou).

Staré (resp. i některé současné) hry naopak vynikaly znovuhratelností - konkrétně třeba Resident Evil 2 jsem ke konci dohrával za 1:30 na scénář, ale i tak bych celkovou "hrací" dobu viděl na alespoň 30 hodin. Stejně tak RE: Remaster, kde mám 50 hodin.

Hmm, zajímavé, co se FPS týče, tak namátkově čas strávený hraním (podle Steamu):
5+ hodin: Call of Juarez 1 a 2, FEAR PM, HL2 EP2, Hard Reset, Mirror's Edge, DNF
10+ hodin: Crysis 1 a 2, Metro 2033, RE Raccoon City, Shadow Warrior, Doom, Alan Wake, RAGE
20+ hodin: Bioshock 1 a 2
30+ hodin: Dishonored, Far Cry 2
40+ hodin: Dark Messiah of Might and Magic
50+ hodin: Deus Ex: HR

Dishonored a Deus Ex jsou výjimky nejspíš kvůli plížení a hraní bez zabíjení + vyzkoušení vyvraždění celé mapy a následně load. DMoMM je potom opakované hraní.

A RAGE mi tedy přišel pocitově delší... Možná také dáno rozlehlostí...
@Richmond (04.04.2017 16:04): Tak RPG jsou dlouhá pořád stejně. Snad jsem nehrál žádné s herní dobou pod 30 hodin. Ale staré RPG jsou dlouhý hlavně díky celkově špatnému designu, kdy na spoustu akcí musíš provést speciální kombo několika úderů do klávesnice, což zdržuje. Dnes to provedeš jedním klikem nebo rychlo tlačítkem.

I když i některé nové hry jsou dosti mimo. Mám v notesu zapadlý rozepsaný komentář k Deadly Premonition a tam je nutné k použití lékárničky nacvakat následující kombo - Esc, D, E, D, E, E, E, E, R, R, R.

Holt, japoncy :-)
@special_plan (04.04.2017 16:13): Taky nějaké vezmu na milost :) Z těch delších můžu jmenovat třeba King
's Bounty, Grimrock 2 anebo MM:X. Ty měly podle mě akorát tak správnou délku. Já náhodou nejsem už dávno žádnej nadšenec do gigantických her. To pak je fakt na dlouho.
@GodOfTheSick (04.04.2017 12:00): Na druhou stranu, když bych si vzal moje nejdéle hrané hry, tak to s přehledem vyhrajou ty nejstarší (MM1, MM2, MM3, Krondor, Amberstar a pochopitelně Daggerfall, Wizardry 7 a to jsem NAŠTĚSTÍ nehrál ten monstrozni amigáckej Fate). Ale porovnávám rpgčka, protože to je přeci jen královskej žánr :)
Je to tak. Délka starých her je mýtus. Tvrdit to podle jednoho Unrealu, který vlastně taky není moc dlouhý, je zavádějící. Ať mi někdo vyjmenuje aspoň 30 starých stříleček s dlouhou herní dobou aspoň 15 hodin a víc. Ty nejznámější jako Doom, Blood, Heretic, Hexen, Duke, Shadow Warrior jsou prostě krátké - 12 hodin a míň.

Realms of the Haunting měl v profilu na DH uvedenou herní dobu 40 hodin. jsem ten nesmysl musel hned opravit, protože jsem to teď naposledy dohrál za 9:30. A to jsem nikam nespěchal a krásně si to užíval.
@pipboy (04.04.2017 11:26): našly by se dlouhé i krátké hry, ale pravda je, že to naše vnímání délky her tehdá je dáno tím, že jsme to prostě neuměli hrát. Dooma jsem poprvé dohrál v roce 2004 asi za 5 hodin, přitom jsem ho v "mládí" ani nedohrál, jak mi přišel dlouhý a těžký... Terminator FS je asi tak největší oldschool, který jsem za poslední dobu dohrál a dlouhé to nebylo, stejně tak megakrátký Skynet.
@pipboy (04.04.2017 11:26): Heart of Darkness bolo rozhodne dlhsie ako napriklad Another World (ktory sa da dohrat do hodiny, ked vies co, kde a ako), rovnako Full Throttle, nebol o nic kratsi ako Monkey Island. Ale bol (puzzle a spol) jednoduchsi. Ale herna doba +/- 4 - 5 hodin (?). Ze boli hry nejako extra dlhe, to je mytus. Jasne, velke RPGcka a adventury so sialenymi puzzlami, na ktorych riesenie si neprisiel. Pri akcnych hrach, zase cloveka brzdila obtiaznost. Strategie su zase ine kafe.
No mytus... Tak dekadu dozadu bylo 8-12 hodin na kampan celkem normalni delka. Dneska uz je to clekem cajk zas, vetsina her ma 20+
To, že hry boli kedysi dlhšie, sa mi tiež javí ako mýtus. V tomto aspekte možno vynikali niektorí kandidáti, ale rovnako sa našli sa krátke hry. Naopak mám dojem, že v dnešnej dobe, sa už pomaly každý snaží o open world zaplnený množstvom vedľajších úloh, alebo iných aktivít. :)
@Garion (03.04.2017 21:37): tyhle tabulky mě "fascinují". Pamatuji si, že když jsem hrál naposledy Unreal tak jsem měl odehráno min. 25+ hod. a byl sotva v polovině hry. A to jsem tedy akční hry hrával od 90 let 20 století více méně pravidelně.
Nevím jak to tihle borci dělají ale zrovna Unreal byl (v single playeru) bezkonkurenčně nejdelší hra z FPS co jsem hrával. No nejspíš jsem nebyl řádně naskilovaný. :)
@Paul (03.04.2017 22:05): Tak to zrovna nie su zle priklady, zober si, ze TFS bola hra, ktora zadefinovala standard ovladania fungujuci dodnes ako zaklad existencie FP hry - Mouselook (hoci uz skor vysiel na stupidnom mekintosi prvotny definovatel, ale kto by registroval nejaku hru na mekintosi ze ano, definoval to v hernom svete TFS - Marathon sa to volalo tusim?).

A Albion je legenda, byt ja osobne ho povazujem za linearne orezavatko Ambermoonu a 100% by som mu nikdy nedal.
Já si pamatuju že první 10/10 ve score byl Terminator Future Shock, ale pak už to šlo častěji, další byl zanedlouho mám dojem Albion.
@Richmond (03.04.2017 21:10): Náhodně jsem si rozklikl jedno číslo Excaliburu, bylo v něm asi 5 her s hodnocením 90+. Dnes her samozřejmě vychází mnohonásobně více, takže si média vybírají, o čem budou psát. Tudíž je pochopitelné, že na průměrné a podprůměrné věci se nedostane.
@special_plan (02.04.2017 21:41): Stejný mýtus jako "dřív byly hry delší". // jelikoz hraju hlavne letecky simy a ww2 strategie , tak plati ze driv byly hry lepsi pac to co dneska v 99 procentech vychazi s letadlama jsou arkady budgetovy a ww2 strategie poradne nevysla nova zadna , nastupce steel panthers je teprv ve vyvoji a Steel Division: Normandy 44 snad do podzima vyjde, jinak povetsinou jen matrix games na enginu z 90 letych let vlastn jen pridavaj herni algoritmy a data do databaze zbrani , grafika stoji na miste
@Rapier (02.04.2017 21:33): "Zatímco dříve bylo jen pár desítkových her za rok, dneska má ultimátní hodnocení každá druhá s prominutím sračka, protože je to prostě takhle nastavené."

Stejný mýtus jako "dřív byly hry delší".
Doporučuji všem přečíst si následující článek a hlavně diskuzi pod ním. Stojí to za to. Člověk hned získá přehled jak to funguje v praxi :) odkaz

Aby toho nebylo málo tak recenzant na ZINGU nemá koule dát Andromedě 5/10 protože, no ostatně opět doporučuji přečíst si dizkuzi. :) Vše podstatné je tam totiž řečené. :)
Aneb ať žije průměr 7 z 10. :)
odkaz
Nevíte někdo jak se jmenovala stará hra, hrál jsem to na 386, hráč ovládal myší kuličku (pohled byl shora jako v prvním GTA) a musel ji dostat do exitu přes různé překážky a tak... pamatuju si na jednu úroveň, kde byla dřevěná podlaha, která postupně praskala :)
Když kulička spadla dolů, tak se s charakteristickým KŘACH rozbila... :)
@Indian (28.03.2017 21:17): Nevím, přes pochybnou literární úroveň Sword Art Online mi přišel ten systém VR, který popisují jako ideální - tj. žádné VR, kde hráč pobíhá po místnosti jako opice, ale ležení v relaxované pozici se 100% ponořením do herního světa. Raději bych viděl budoucnost v tomhle směru.
@Richmond (30.03.2017 19:02): No tak schvalne jsem napsal nejviditelnejsi karieru,abychom zamezili nejakym vyssim managementum nekde apod.;) Je jasny, ze.ty kluci, ktery tehdy meli jako jedni z mala komp, brali na tehdejsi dobu skvely prachy za recenze a byli takrikajic v centru deni (90s) dnes nebudou rozvazet pecivo v kamionu nebo sedet na vratnici v Kolbence.

BTW do Score kdysi za Mrkvicky par clanku napsal i Venca Dejcmar, to uz je asi neprekonatelnej sukces, ale zase to nebyla osobnost v ramci herne novinarske sceny.:)
@Garion (30.03.2017 16:37): Ještě Chlumský to dotáhnul na větší zvíře na centrum.cz, ale to už je pár let. Plus ten milionář Dundy z Excaliburu, se kterým jsem kdysi vyměňoval diskety poštou a co založil první půjčovnu her, než mu na to vlítli, teĎ prý chodí s Partyšovou :))
@Garion (30.03.2017 16:37): No, ten mel loni nebo kdy obdobi, kdy poskytl rozhovor vsemu moznymu od DVTV, pres Euro az po Maxim, minimalne z toho, na co jsem uplnou nahodou natrefil, asi k tomu mel nejakej duvod (...), ale jinak se udrzuje v zakrytu, coz ani pri povaze jeho podnikani jinak moc nejde a spis to v urcitych kruzich pritahuje pozornost proto, ze to byla nejvetsi osobnost herne novinarsky sceny.