Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

Vy ste hrozní :-D

Namiesto toho aby ste sa potešili, že chce upgradnúť svoje herné povedomie tak ho začnete trolliť :-0

... aneb kto nedohral The Dark Heart of Uukrul je len smiešna konzolová lamka, ktorá sa zmôže maximálne na odklikávanie interaktívnych filmečkov.

@Coldplaz (22.10.2017 15:12): Daj na kamarátov, Witcher 3 je dobrá voľba, ale zase minimálne 80-100 hodín.
Mnou odporúčaný Šedouran má všetko dobré čo žáner reprezentuje a nezaberie enormné množstvo času.
Určite by som mu nedával nič staré, kvôli "user-unfriendly vlastnostiam" ako interface, grafika atď.... ale zase ani nič tak veľmi "casual" ako Mass Effect .

Preto som šikovne zvolil Shadowrun - je to dosť nové aby to netrpelo neduhmi "mega HC oldschool" a zároveň ani príliš casual filmeček.

Určite radšej odporučím Witchera 3 ako Skyrim.

EDIT - teraz som si preklepol jeho zoznam hodnotení a má tam Alpha Protocol !
Takže predsa len..... nikdy žiadne RPG nehral, Ehm....
@Coldplaz (22.10.2017 15:12): Já sice žádný tip nedám, ale taky asi bude záležet, jestli dotyčný bude chtít mít větší/menší frekvenci soubojů, zda mu nevadí tahové/rubací souboje, zda chce silně příběhovou hru nebo spíš příběh v pozadí, zda mu nevadí fantasy atd. :)) No nezávidím mu to :) Ještěže já to měl jednoduché, když mi domů přišly 2 kluci ve věku 12 let a nabídli mi Dungeon Mastera na disketě :)
Žebříčky mají krásnou vlastnost, a to, že se k nim vyjádří poměrně dost osob - a o to zde jde (jsme na diskuzním webu o hrách). Takže jsem rád za zmíněné názory, a napsání toho, co tam dle Vás patří.

@Coldplaz (22.10.2017 15:12): Velmi těžká otázka, ale osobně bych známému doporučil asi Skyrim nebo Zaklínače 3. Ale opravdu těžko říci, co muže chytnout více - nebo snad Mass Effect či Dragon Age?
Drolin trollí s objektivitou (a nebo blbne), ale že si on i tolik jiných tolik považuje Chrono Trigger bych mu klidně věřil.
Ale stejně tak to považuji za výsledek hlavně nostalgie, a zohledňování doby kdy to vyšlo. Side by side s moderními, i mnoha dávno už ne moderními, hrami je to prostě casual blbůstka s primitivním příběhem (ale zajímavě vyprávěmým skoky v čase), repetivními souboji (všemi krom bosů), a dost povrchním světem. Jen o málo zajímavější než Pokemoni (kteří mě ovšem jako mobilní hra rovněž bavili).
Grafiku a hudbu neřeším, ta by by převedená do HD a kvalitních audio nahrávek byla dobrá.

Ekvivalent Cesty na měsíc od Meliése ve filmech.
@90210 (22.10.2017 12:48): Pouze jsem chtěl poukázat, že žádný žebříček, který se honosí "of all-time" je subjektivní vevšech směrech. Validní jsou pouze topky osobní konkrétního člověka.
Nejvíc blízký mému pohledu z těch žebříčků v médiích byl ten n rpgcodexu (ne že bych tam neměl spoustu výtekú).

Jinak UU samozřejmě musí být v TOP5 minimálně, společně s UU2 je to to nej rpg, co jsem hrál :).
@Drolin (22.10.2017 12:12): To je sice pravda, ale i tak tam jsou naprosté excese - Bard's Tale 1/Torchlight 2/Titan Quest jako před Wizardry 8??? Jade Empire nebo Neverwinter Nights (proboha!!) přes Krondorem a UUčkama? :)
Drolin s Chrono Triggerem určitě netrollí, má pravdu, že se ta hra objevuje na skoro každém top RPG žebříčku (a často i v top 10). To, že ho v tomhle regionu skoro nikdo nezná/nehrál, případně má svůj pohled na RPG utvořený úplně jiným stylem her, je už druhá věc, čeští hráči mají prostě trochu specifický vkus (Mafii byste v žádném top 100 žebříčku jinde taky nenašli).
@90210 (22.10.2017 12:17): CT není (jakkoliv tě to může šokovat) trollení (byť třeba s uvedeným "top ten" bych taky nesouhlasi, ač z jiných důvodů). RPG prostě neznamená PC RPG - že se někdo dobrovolně omezil na určitou skupinu her, je jeho problém.

Žebříčky by se mohly rovnou řadit mezi diskuse o politice a náboženství - ztráta času.

S tím tvým samozřejmě taky nesouhlasím :)

Jinak, BG2 dle mě rozhodně "nenastartovala dominanci" BioWare - naopak to byla jejich poslední dobrá hra (bohužel).

To samé Diablo 2 - jediné, co rozpoutalo byla armáda (vesměs zbytečných) klonů, nic dalšího z toho nevyplynulo (navíc Blizzard byl už tou dobou "full time" na WoW). Z tohohle hlediska má mnohem větší (historický) význam Warcraft 3 - a konkrétně DotA (ale to už nemluvíme o RPG).

TES si jede stále na svém vlastním "písečku" - iterace a "pokrok v mezích zákona" (občas nějaký ten reskin F3+).

W3 - přes veškeré klady mě retrospektivně víc bavil Gothic 1. Určitě ho nepovažuji za špatnou hru (stejně jako W1 a W2), ale nechápu tu adoraci (nedokážu si ji vysvětlit). Jestli bude mít nějaký větší dopad, těžko soudit (nevím tedy v jakém směru by to mělo být).

Dungeon Master - nezažil jsem v době vydání, určitě (narozdíl od některých) mě bavil, ale nejsem si jistý dopadem, kromě uživatelského rozhraní (dungeonů bylo vesměs dost, ne)?
Ona je otazka jak to pojmout, jestli nejlepsi nebo nejvyznamnejsi s tim, ze je to stale jeste hratelny. Urcite by se lip sestavovala ta druha varianta, protoze nejlepsi je strasne subjektivni zalezitost, pokud si odmyslim Drolinovo zamerne trolleni s Chrono Triggerem, coz je asi jako kdybych tam ja cpal Ishar: Legend of the Fortress.;0)

Osobne bych do takoveho TOP 10 urcite zaradil :

The Elder Scrolls III: Morrowind - Legendarni hra, ktera restartovala nejen Bethesdu, ale svym zpusobem cely pojeti open-world RPG. Dalsi pokracovani uz jen nasledovala tento model.

Ultima VII: The Black Gate - U nas to neni tolik proflakly, ale jinak asi ultimatni pribehova izometricka zalezitost a vrchol cele sagy, na zacatku 90. let to vyrazne predbehlo dobu.

Final Fantasy VII - nejdulezitejsi jRPG vsech dob, ktere japonske pojeti zanru v masovem meritku predstavilo hracum z celeho sveta.

Fallout - Dvojku mam radsi, ale jednicka byla pribehove ucelenejsi. Start znacky, ktera funguje dodnes.

Baldur's Gate II: Shadows of Amn - Tady mam naopak radsi jednicku, ale vseobecne se za lepsi povazuje dvojka, ktera nasledne nastartovala dominanci Bioware a nasmerovala dalsi pojeti zanru.

The Witcher 3: Wild Hunt - Popravde - dohral jsem jen jednicku a dvojku, ale co jsem slysel mi staci. Podle vseho ultimatni moderni RPG.

Diablo II - Jednicka byl zacatek, ale dvojka je vpravde legendarni zalezitost.

Dungeon Master - Otec modernich dungeon crawleru, prevratna zalezitost, ktera predbehla dobu, vzala si to nejlepsi ze starych Wizardry nebo Might and Magic a cely zanr na nekolk dalsich let nasmerovala smerem k bloudeni v kobkach.

Posledni mista bych nechal otevrena, videl bych to treba na Vampire: The Masquerade - Bloodlines, Gothic 2. Bioware uz v zebricku je zastoupeno, to samy jRPG, dungeon crawler, Bethesda, diablovka...
@90210 (22.10.2017 09:59): Objektivně jde o nejlepší RPG, to je myslím všem jasné (stačí se kouknout na většinu žebříčků). Někomu ale nemusí sednout, to je také jasné. TOP TEN by vypadala (pokud by ji sestavil expert na problematiku) asi takto:

Ultima VII
Chrono Trigger
Final Fantasy VII
Fallout 2
BG II
Gothic série
The Witcher 3
Vampire: Bloodlines
Planescape

a desátý spot by byl obsazne Xenogears/Arcanum/Wizardry 8/MaM6/Personou/Earthboundem/Dark Souls/KotOR,

(SS a DE neřadím do čistokrevných RPG)
Pod vlivem nedávné diskuze tady jsem se pustil do Chrono Trigger.
Velice příjemná pohádka, díky za doporučení, do mobilu ideální - celkově moc nechápu proč by někdo na mobilu marnil čas u nových pay to win hříček, když může mít emulátor staré konzole a skoro nekonečnou zásobu skvělých her.

Byť zařazování mezi nejlepší RPG hry všech dob je tedy docela úsměvné, nejen že to má blíž k adventuře, ale hlavně v konkurenci jen o málo novějších her aka Fallout, BG, System Shock, nebo za mě i skoro stejně staré Shadows over Riva se to moc nechytá - ale ve své době, tomu bych klidně věřil. Vliv na historii videoher je jistě zásadní, ono i současné konzolovky jedou pořád podle skoro stejných schemat jaké byly tady.
@mazar1234 (27.09.2017 00:26): Jo, nejakej generator tam bude, ale asi ne uplne komplet. Jsou to vzasade jen podobna patra s lootem a potvorama. V japonsku je to dost popularni, a jak znamo z pohledu nasince se tam dost casto kokotinama zaobiraji. Kuprikladu jelikoz je ted max lvl 999, tak kdo nema na casomire co bezi v inventari 999 hodin (je to maximum, dal to uz nepocita) tak je posera. Uplne ty japonce vidim jak nechavaji bezet konzoli cely dny aby ten cas nahonily. Ale ono tam je tolik grindu a vsemoznyho vylepsovani ze kdyz to nekdo chce vsechno obsahnout snadno se i pres tech 999 hodin dostane bez podvadeni. Cele je to o tom jestli to nekoho bavi, pokud jo, tezko mu vysvetlis ze dela kokotinu:)

EDIT: ted jsem si jeste vzpomel. Na PS2 byl vybornej krokovaci dungeon Wizardry: Tales of the Forsaken Land. Hra mela deset pater, nutno rict ze pomerne obsahlych. Ale po dohrani se otevrel nepovinny, nahodne generovany dungeon kde po 20ti patrech byl superboss. Zajimave je to ze ta hra potom generovala patra dal. Par lidi na gamefaq tenkrat melo tendence dojit na konec, Myslim ze rekord byl nekam mezi 3000 - 5000 pater. Cele se to vztahovalo k jekemusi bonusu, o kterem mluvil jeden z vyvojaru kdesi na nejakem setkani s novinarem, a mel by se prave nachazet v tom nekonecnem dungeonu. Samozrejme nikdy nikdo nic nenasel. Ale kdo vi, treba tam fakt neco nekde bude:) Jinak se ma za to ze to byla jen nejaka spatna interpretace z japonstiny, proste kachna. Ja to tenkrat nedohral, byl jsme v poslednim patre a chcipnul mi priest, a jelikoz jsem zariskoval a pokusil se ho ozivit kouzlem ktere nevyslo rozpadl se na prach. Pote, jsem sel do klastera, kde byli schopni ho ozivit z toho prachu a to se taky nepovedlo. Pak jsem idiot zjistil ze jsem si asi 10 hodin neulozil hru (tolik mi zabralo predposledni patro a ukladat slo jen venku z dungeonu) A bez priesta, vytrenovanyho by to proste neslo. Pri predstave ze bych musel zase desitky hodin delat novyho priesta, nebo se vratit o deset hodin zpet jsem to odlozil a uz se k tomu nevratil. Ale stejne sem byl uz na konci. Ale ten nekonecnej dungeon tam je, vim o nem...ty resty..sakra.

PS: sice mam taky nejakej pud sebezachovy, ale sakra..tisicipatrak bych si ve svoji herni historii odskrtnout chtel:)
Díky. Spíš se jen porozhlížím - aktuálně se snažím pročistit resty a jen na Steamu to pár měsíců zabere...
@7c (26.09.2017 20:56): Jo, tenhle posledni dil je fajn. zapletka je v tom ze jakasi firma udelal VR helmu ktera prenese hrace 1:1 do nejakeho virtualniho sveta. Ve vsech hrach jsou ty same postavy. V minulem dile byla pointa ze si tu helmu nemohli sundat, pac nejaka evil korporace jim ji napojila do mozku a kdyz by si ji sundali umreli by, a par hracu skutecne umre. Tenhle dil na to navazuje, zase stejne postavy a udajne novy provozovatel ktery zarucil bezpecnost helmy aby se nestalo to co posledne. Jinak hratelnost je velmi podobna tomu kdyz hrajes nejake MMO, socialni prvek tam je pomerne silny a prolinaji se tam problemy jak herni tak realne. Hratelnost sama je dost akcni, s tim ze pouziva stejnou terminologii jako MMO. Cele to je o gearu, skillech a levelovani a samozrejme o craftu. jsou tam i raidy, kde se k tve skupine pridaji treba dalsi tri skupiny a jdete kydlit raid bosse. japonci tyhle falesny MMO obcas delaji a nektery jsem hral, a muzu rict ze tohle je skutecnymu MMO podobny nejvic. realnej problem predstavuje herni doba ktera se tema DLC nafoukla na 1000+ hodin, coz je u MMO sice bezne, ale ono to prave MMO neni, to je to:) Anime zpracovani an prvni pohled pusobi lehce obycejne, ale casem clovek zjisti ze jsou ty postavicky vlastne hodne povedene, neco podle hesla, v jednoduchosti je sila. A obcas tam jsou i ingame animace, takze ne jen 2D obrazky. je to jen v japonstine, a pro zenskou postavu chybi bohuzel dabing.
JInak nedoporucuju PS VITA verzi (coz te asi moc nepotesi) pac ty fps tam kolikrat padaji k jednocifernym hodnotam:( Na PS4 spomerne stabilnich 60 fps a jednoznacne nejlepsi grafika z cele serie, nektera prostredi vypadaji fakt krasne. Ale k tomu aby to byl plnohodnotny AAA titul, tak k tomu tam jeste malej zdibicek chybi, to je pravda. Ale pokud nekdo rad MMO, rad vylepsuje postavy a nevadi mu anime, je to super.

Je to hruza, mam rozehranou Mary Skelter, coz je minimalne na 100 hodin, do toho tohle DLC a pristi tejden Dragons Dogma pro PS4. Ach jo.

PS: malem bych zapomel, dost se mluvi, i kdyz neoficialne o PC verzi. davalo by to smysl, namco na pc hry vydava a tenhle posledni dil by i u narocnejsich PC hracu graficky mohl obstat. A momentalni podnebi na PC na tyhle anime hry je taky vic nez priznivy.
@Charllize (26.09.2017 20:18): Stojí vůbec za to SAO hrát? Svého času jsem ho přečetl a nepřišlo mi to nějak moc použitelné jako předloha single player hry na konzoli/handheldu (namátkově de-facto VR hra, kde je důležité obchodování a specializovaný "crafting"). Navíc i anime zpracování mi přišlo docela slabé (předpokládám, že sloužilo jako visuální předloha her). I když je fakt, že recenze na Hollow Realization jsou celkem pozitivní (ve smyslu první dobré SAO).
@Richmond (26.09.2017 20:34): parta bude urcite, je to simulace MMO, takze zivy hraci tam nejsou, misto nich mas NPC ktery se snazej chovat jako hraci nejakyho MMO. Ten dungeon je grindovacka s minoritnima ukolama, takovej endurance test, jedno patro za druhym, sem tam boss a na konci nejaka mega ultra uber prisera s poctem zivotu ze to neprectu:)
@Charllize (26.09.2017 20:18): No teĎ aby ty patra byly aspoň trochu komplexní, ne? :) nebo tam jen budou souboje? Škoda, že nemám konzoli a mám vyloženej odpor k DLC :) Tak pak napiš dojmy, mně to fakt zajímá, jak to pořešili.
Na PS4 prave vyslo posledni dlouho ocekavane DLC pro Sword Art Online Hollow Realization. Coz je MMO pro jednoho hrace:) Do hry pridava uzasny tisici patrovy dungeon a level cap navysuje na 999. Slovo grind dostalo novy rozmer..lol :) Jsem zvedav jestli tohle nekdy dam, tech her je tolik...ale sakra tisic pater, to je slusna vyzva:)
@Richmond (25.09.2017 19:39): Pokud člověka něco opravdu chytne a nepustí, je schopen roztodivných a naprosto neuvěřitelných věcí a výkonů, nad kterými druzí kroutí hlavou, či si rovnou klepou na čelo. :c)) Neboj, mám to občas naprosto stejně, takže vím, o čem píšeš. ;c)
@samorost (25.09.2017 19:35): Entuziasmus nechyběl :) A to ani u druhého dílu, kde to bylo téměř stejné. Ona to ale byla nutnost, jinak bych to nedal (musel bych čučet do hotových map a to bych už snášel hůř) :)
@Charllize (25.09.2017 10:06): To mi trochu přippomíná moje hraní Might&Magic 1. 52 map 20x20, každé z těch 2 000+ políček ručně zaznačeno (a hezky graficky orámováno) do Excelu včetně poznámek. Heroickej výkon! :)
Tak cca 30 hodin za mnou. Hraju na nejvyssi obtiznost a dost grindim, takze az na par vyjimek to je tezky tak akorat. Ale teda ty dungeony jsou neco. 48x48 policek na patro a tech pater je v dane tematicke oblasti treba 8. Dle mapy sveta by tech oblasti melo byt osm, jsem na konci druhe. Trosku opruz je nightmare potvora co me pronasleduje a je nesmrtelna do te doby dokud neznicim heart of dungeon, ale zase to krapet pridava napeti takze mi to zas tak nevadi. Takze zatim super, rozhodne jedno z nejlepsich japonskych DRPG co jsem hral. Doufam ze se to nejak neposere:)