Ona je otazka jak to pojmout, jestli nejlepsi nebo nejvyznamnejsi s tim, ze je to stale jeste hratelny. Urcite by se lip sestavovala ta druha varianta, protoze nejlepsi je strasne subjektivni zalezitost, pokud si odmyslim Drolinovo zamerne trolleni s Chrono Triggerem, coz je asi jako kdybych tam ja cpal
Ishar: Legend of the Fortress.;0)
Osobne bych do takoveho TOP 10 urcite zaradil :
The Elder Scrolls III: Morrowind - Legendarni hra, ktera restartovala nejen Bethesdu, ale svym zpusobem cely pojeti open-world RPG. Dalsi pokracovani uz jen nasledovala tento model.
Ultima VII: The Black Gate - U nas to neni tolik proflakly, ale jinak asi ultimatni pribehova izometricka zalezitost a vrchol cele sagy, na zacatku 90. let to vyrazne predbehlo dobu.
Final Fantasy VII - nejdulezitejsi jRPG vsech dob, ktere japonske pojeti zanru v masovem meritku predstavilo hracum z celeho sveta.
Fallout - Dvojku mam radsi, ale jednicka byla pribehove ucelenejsi. Start znacky, ktera funguje dodnes.
Baldur's Gate II: Shadows of Amn - Tady mam naopak radsi jednicku, ale vseobecne se za lepsi povazuje dvojka, ktera nasledne nastartovala dominanci Bioware a nasmerovala dalsi pojeti zanru.
The Witcher 3: Wild Hunt - Popravde - dohral jsem jen jednicku a dvojku, ale co jsem slysel mi staci. Podle vseho ultimatni moderni RPG.
Diablo II - Jednicka byl zacatek, ale dvojka je vpravde legendarni zalezitost.
Dungeon Master - Otec modernich dungeon crawleru, prevratna zalezitost, ktera predbehla dobu, vzala si to nejlepsi ze starych Wizardry nebo Might and Magic a cely zanr na nekolk dalsich let nasmerovala smerem k bloudeni v kobkach.
Posledni mista bych nechal otevrena, videl bych to treba na Vampire: The Masquerade - Bloodlines, Gothic 2. Bioware uz v zebricku je zastoupeno, to samy jRPG, dungeon crawler, Bethesda, diablovka...