Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Samurajovka vypadá fakt skvěle i když skoro nic neukázali. Divím se, že někdo něco takového neudělal dřív - možná tím trochu vzali vítr z plachet Ubisoftu, no ni?:)

Doufám, že tam bude nějaká ninjovská infiltrace pevností...to jsem si chtěl dycky zahrát.

Někdy v pozdní pubertě jsem si vysnil něco jako splinter cell x hitman v roli ninji ve středověkém japonsku, tzn.HC stealth v tomhle prostředí s číháním, plížením, tichou likvidací, katanama, šurikenama atd...:). Takže trochu z toho tam mít by byla pecka.
Ta nová samurajovka od Sucker Punch vypadá pěkně, snad to nepodělaj a bude to zajímavější než Infamous.

TLOU trailer graficky nabouchanej, ale bez kontextovej, takže nic moc.

Spiderman vypadá hodně dobře, konečně první trailer co mě zaujal.

Detroit grafika skvělá, ale Cageovi prostě nevěřím, jizvy z Beyondu jsou ještě čerstvé.

God of War - lineární mlátička, zatím mě to nebere.
Tak jsem hrál rozšíření do deskovky Scythe"Scythe: Invaders from Afar" a pokud hraje víc lidí, tak je to asi OK, ale pokud je už v základu hra dobrá, tak to prostě bylo takové meh. Každopádně brzy (asi za dva týdny zahrajeme) bude k dispozici "Scythe: The Wind Gambit", na to se těším podstatně více. To už by mohlo být zajímavější. Každopádně je ta hra vážně skvělá. Časem si ji taky asi pořídím. Jen mi budou chybět ty železné penízky no. :D
@Shoggot (29.10.2017 14:13): Tuším, co ti na tom vadilo, ale nejsem si jistý, zdali v tomhle není na vině pouhá japonská receptura. Zdánlivě nesourodé kombinace všemožných vysokých a nízkých žánrů jsou přinejmenším v tamním hlavním proudu něčím osvědčeným a záměrným.

Kolem a kolem mě MGS vždy oslovil po všech stránkách, a to zejména právě prolnutím herní stránky s tou vypravěčskou - v téhle svornosti podle mě tkví jeho největší síla. Nevyvracím, že má svoje mouchy, ale třeba druhý díl byl tak jinaký, že jsem je přes to oslnění ani neviděl.
Vzdycky se u MGS objevi, cas od casu, nekdo kdo tvrdi ze to je blbina. Pripomina to obcasne kritizovani Mony Lisy ze je to brak:) kdysi za to upalovali, dneska se muzem jen hadat na forech.

Mimochodem, me MGS nikdy moc nebavil, herne, jedine co to u me tahlo byl prave pribeh a postavy, coz je u me dost nezvykle, pac u her u me vzdycky hraje prim spis to syrove hrani.
@Drolin (29.10.2017 13:52): Na poměry her je poměrně dost důmyslné i leporelo, takže tam tohle ani nijak moc nehodnotím.

Gameplayově a co se tyče designu některých věcí bylo opravdu MGS poněkud dále, jakmile jde o příběh, tak jediné, co je v v něm opravdu zajímavé je, jak moc má Kojima rád sám sebe. Hlavně je ale dobrý marketér nejspíš, takže tu svoji patlaninu dokázal prodat jako výborné psaní (celé je to tím, že tímhle byl první MGS výjimečný a dál si už nejde přiznat, že Kojima je prostě matlák, co měl jednou štěstí).

Že je důležitá jsem nezpochybnil, ostatně je to přímo v tom, co o té bublině říkám. Bublina to je ale pořád.
@Shoggot (29.10.2017 13:40): Na poměry her určitě .)

Chápu, že to je pro mnohé "japonská píčovina", ale minimálně historická důežitost sérii nejde odepřít. Stejně jako to, že Kojima jde dále než většina designérů.

I honestly believe Metal Gear Solid 2 to be the greatest video game ever made
(něco pro tebe - "MGS2's meta-nature, postmodernism and absurdly deep and layered story" :))
METAL GEAR SOLID 2: One of the Bravest Games Ever Created

Dost možná jde o nejdůležitější sérii videoher vůbec, a to žádný extra fanoušek MGS nejsem.
@Shoggot (29.10.2017 13:26): V tom je právě ta síla, ačkoliv se to vše může zdát jako ptákovina největších rozměrů (což i často je), tak je to také poměrně důmyslná kritika určitých poměrů a například zneužívání technologii (zvláště druhý díl jde v tomto nejdále). Že se to vše skvěle hraje a má zcela profesinální zpracování je pak věc sekundární - ale ten přesah je jedním z důvodů, proč to právě stigmatizováno asi nikdy masověji nebude a naopak bude kultovní sérii na pomezí mainstreamu a obskurního díla.
@Drolin (29.10.2017 13:18): MGS je asi nejpřeceňovanější a nejnafouknutější cringefest v celém světě videoher. O žádném elitním vkusu to není, je to naopak mainstreamem vynášeno do nebes.

Narozdíl od Maria si takové MGS stigmatizaci zaslouží.
@Shoggot (29.10.2017 12:31): Hraní MGS je bohulibá činnost nesoucí v sobě známky elitního videoherního vkusu, tedy tvá domněnka je lichá. Naopak Mário je stigmatizován přesně tak, jak bylo popsáno. Zkus nějaké slečně říci, že hraješ za upoceného instalatéra a pak, že ovládáš Solid Snakea a Big Bosse.
@kuler91 (29.10.2017 12:29): Jestli se bavíš o hrách s někým, kdo tě bude soudit za to, že hraješ Maria, pravděpodobně bys u něj uspěl možná tak s Fifou a CoDkem. To nemá vůbec smysl. A stydět se za to jakbysmet.

Nechápu, proč Cuphead nebo Ori mají víc smyslu než Mario. Obě vychází ze značek proslavených na Nintendo konzolích (Cuphead je Contra, Ori je Metroid) a do formulí svých vzorů nepřináší lautr nic nového kromě svojí grafické stylizace. Na čemž nutně není nic špatně, že jo (Ori je samozřejmě super metroidvania, i když vykrádá Super Metroid, jak to jen jde), ale pravděpodobně jsou ještě míň inovativnější, než je Mario Odyssey. Ten se naopak snaží inovovat, jak to v rámci žánru lineárních plošinovek jen jde, ať už v tom, že v gameplayi kombinuje 2D a 3D části, v struktuře úrovní, která se inspiruje moderními open worldy a v každém světě nabízí unikátní mechaniky, které v té sérii nikdy předtím nebyly. Je to pořád plošinovka, ale je to úplně jiná plošinovka, než bylo Galaxy, což zas bylo úplně jiná hra, než bylo Sunshine.

To samozřejmě všechno čtu z recenzí, které jsi určitě taky četl, vlastní zkušenosti ti nabídnout nemůžu, protože Mario sérii nemám moc nahranou. Víc bychom se mohli klidně bavit o Zeldě nebo Metroidu, kde jsem toho hrál podstatně víc, ale o tom tahle debata není. Co ale mají všechny tyhle Nintendo hry společné je to, že mají naprosto perfektně zvládnutou základní hratelnost. Mají naprosto bezproblémové ovládání, mají nulové bugy, mají návykový gameplay loop, který tě nutí jít pořád dál a dál. Nikdy si u nich neřekneš, že tenhle kus hry tady je, aby se to natáhlo o další dvě hodiny, že tahle mechanika je tam jen proto, že je ve všech ostatních hrách, co letos vyjdou, tak nesmí chybět. Dělají si hry prostě po svém a příliš se nezajímají o nějaké trendy, což pak zvenčí vypadá tak, že pořád dělají to samé dokola (což není pravda) Ale to ti těžko vysvětlím, pokud si ty hry sám nezahraješ a nebudeš se ochotný odprostit od toho, že hraješ za "upoceného, obtloustlého instalatéra".

A ačkoliv s tebou souhlasím, že ten hype je pravděpodobně trochu přehnaný, za rok se uklidní a teprv tehdy se dozvíme, jak dobrá ta hra ve skutečnosti je... to je u každé AAA hry a neříkej mi, že ne. Rozdíl nějakých pěti procent na Metacritic už je irelevantní, jsou to jen čísla na nějaké stupnici, kterou má každý web a recenzent jinou. O to se je lepší nezajímat a určitě je lepší se nerozčilovat, že to má víc procent, než tvoje oblíbená hra.
@kuler91 (29.10.2017 12:29): "Upřímně ... říct někomu že volné chvílé trávím čas hraním za upoceného, obtloustlého instalatéra, který skáče po plošinkách a sbírá měsíčky a ještě se pochloubit tím, že jsem za to spokojeně vyplázl 1500,- Kč, tak si asi bude myslet, že jsem trošičku mimo ..."

To platí obecně o hrách. Třeba právě ten Metal Gear Solid.
@Ronik (29.10.2017 12:08): Mě je úplně jedno, že to bude letos top 5 nejprodávanější hra, to bejvá call of duty taky ...
Upřímně ... říct někomu že volné chvílé trávím čas hraním za upoceného, obtloustlého instalatéra, který skáče po plošinkách a sbírá měsíčky a ještě se pochloubit tím, že jsem za to spokojeně vyplázl 1500,- Kč, tak si asi bude myslet, že jsem trošičku mimo ...
Jsem alergickej na lidi, kteří na různých foréch, diskuzích tohle vynášejí do nebe, jak to zase Nintendo každému natřelo, jak je to geniální hra a konkurence nemá žádnou šanci ... Přitom je to hra, která za posledních 20 let ? Nepřinesla nic nového .. furt je to stejně pitomá, infantilní hopsačka ... Tady je vidět, jak dobře funguje marketing a jméno ... Lidem je úplně jedno, že je to píčovina, ale ostatní to přeci vynáší do nebes, tak já budu taky. Vsadím se s tebou, že 90 % lidí kteří tohle kupují jen proto, že to má skvělé recenze ....
V pátek jsem poslouchal hpod z hrej a bylo mi z nich nablití, když 35 - 40 Jarda říkal, že je to přesně ta hra kvůli které se vyplatí koupit tuhle hnusnou krabici za 8 tisíc, tak mi bylo za něj trapně ... Každej to chválí, ale nikdo nedokáže říct realnej důvod, proč a co je na té hře tak j super ...
Pokud chci super plošinovky, tak si 100 x raději zahraju smyslplného oriho nebo cuphead, co dělá z Mária lepší hrou na poli skákaček než mnou zmíněné hry ?
@kuler91 (29.10.2017 11:43): Ty už sis to zahrál, že tak přesně víš, jak to je obtížné? Povídej, jaké to je? A svoji definici běžného hráče bys asi měl přehodnotit, když Zelda je bezpečně v top 5 nejprodávanějších her letoška a Mario na tom nebude o nic hůř (pravděpodobně spíš o tak milion až dva kusů líp). Než začneš mluvit o trapasech, chtělo by se to podívat mimo českou bublinu.
@kuler91 (29.10.2017 11:43): toz co uz. Nekdo povazuje za vrchol pojmu hrani sportovni tituly. Nekdo MMOčka s partou. Ja naopak rad prozivam pribeh, ktery ve me zustane a preferuju reseni střetů, ktere podporuje hracovu logiku a fantazii. Kazdy to ma jinak. Nic proti nikomu.
@kuler91 (29.10.2017 11:43): Je to pro lidi, kteří měli NESy a spol jako děcky a na máriech a zeldách vyrůstali. Ti pak tomu neváhají střelit absurdní stovky a našinec (či jiný nintendem tenkrát ignorovaný/nepolíbený jedinec) pak jen kroutí hlavou.
Ale jo Mário by mohl být fajn zábava, ale pro děti ... bohužel je obtížnost asi trochu vyšší, takže to děti ani vlastně hrát nemůžou, tak pro koho je ta hra určena ? Celá hra je o tom, jak člověk sbírá měsíčky, žádný příběh, pro běžného hráče slabá výzva ... ehmm co to je vlastně kurva za hru ? Ty 100 % hodnocení jsou opravdu hodně objektivní ... chtít za tohle 1500 kč chce taky odvahu ... je to trapas ...
@7c (28.10.2017 19:47): no nevim..hodnoceni 97 na MT z 63 recenzi mi polarizovane neprijde, spis to vypada ze to hodnotil uplne kazdy vetsi herni web na zemekouli:) Ale za tim spis bude takova nutnost hodnotit Nintendo dobre...je to podobne jako u Applu. je strasne cool a in tohle honorovat. lidi se pak cejtej lip:)

Ale tim nechci rict ze to je spatna hra, to urcite nebude. Ale jen myslim ze se to proste prehani..
@Charllize (28.10.2017 18:56): Nintendo je v tomhle jako Blizzard - nebojí se inspirovat u ostatních, a výsledný mix obohatí o originální nápady a dotáhnou vše takřka k dokonalosti. Jediné v čem Nintentu "ujíždí" vlak je online - ale tady to je spíš ideologické: Nintendo věří na hraní s reálnými kamarády side by side.
@Shoggot (28.10.2017 18:42): nejde tak ani o samotnou hru. Ale spis o ty hodnoceni, vsichni nekolik let vydavaj hry, snazi se jak muzou a s bidou dosahnou na 80-85% na MT, pak vyjde zelda nebo mario a tesne atakujou stovku...je to proste priblbly. jako kdyby vsechny hry byli smejd..
Jooo jasne, hodnoceni na MT je o nicem balbla..bla....ale proste existuje a je hodne frekventovane.
Copak nejakej Wolfenstein nebo Asasin..to jsou srajdy..jasnej vitez je Super Mario Odyssey..97% na MT..vsichni serou magi v kostkach..zase to Nintendo ..hahaha :)
nedavno jsem o tom tady psal, takze, komu nevadi anime, grind a neboji se investovat do hry stovky hodin na PC prave vysel Sword Art Online Hollow Realization v kompletni edici se vsemi DLC. jen upozornuju ze to neni MMO ani jina online hra, jak nazev muze napovidat, je to simulace MMO ktera se hraje single:)
odkaz
@RNDr. Gunár Pavel (28.10.2017 11:43): No já si to koupím jenom ze zvědavosti, co se právě může o hrách na papíře ještě psát. :D Herní časák jsem si koupil někdy naposled ještě v pátý třídě a už i tenkrát to bylo spíš kvůli demo discu.
@Luďa (28.10.2017 11:29): Chápu nostalgii po tištěných periodikách, ale už nejsou devadesátá léta, proč bych měl v době internetu utrácet za časák, když ty peníze mohou jít rovnou do her, které chci + upřímně pochybuji, že mě může zrovna pan Tuček se svým kolotočářským stylem sdělit o herní problematice něco, co ještě nevím. .) Naposledy jsem si koupil Score s Quantum Breakem na obálce, to číslo mě připadlo plné pravopisných a faktografických chyb a ten pubescentní styl psaní mi nikdy neseděl. Není to tak hrozné jako svého času Xbox 360 magazín, ale pořád nevím, proč bych měl dávat Tučkově skvadře prachy - a to čtu (a píši) o hrách rád.
Už někdo četl ten nový Playstation magazín? Prý za tím stojí Mikoláš Tuček a když bude zájem, bude dále nepravidelně vycházet. Možná si v pondělí pro něj skočím do JRC.