@
kuler91 (29.10.2017 12:29): Jestli se bavíš o hrách s někým, kdo tě bude soudit za to, že hraješ Maria, pravděpodobně bys u něj uspěl možná tak s Fifou a CoDkem. To nemá vůbec smysl. A stydět se za to jakbysmet.
Nechápu, proč Cuphead nebo Ori mají víc smyslu než Mario. Obě vychází ze značek proslavených na Nintendo konzolích (Cuphead je Contra, Ori je Metroid) a do formulí svých vzorů nepřináší lautr nic nového kromě svojí grafické stylizace. Na čemž nutně není nic špatně, že jo (Ori je samozřejmě super metroidvania, i když vykrádá Super Metroid, jak to jen jde), ale pravděpodobně jsou ještě míň inovativnější, než je Mario Odyssey. Ten se naopak snaží inovovat, jak to v rámci žánru lineárních plošinovek jen jde, ať už v tom, že v gameplayi kombinuje 2D a 3D části, v struktuře úrovní, která se inspiruje moderními open worldy a v každém světě nabízí unikátní mechaniky, které v té sérii nikdy předtím nebyly. Je to pořád plošinovka, ale je to úplně jiná plošinovka, než bylo Galaxy, což zas bylo úplně jiná hra, než bylo Sunshine.
To samozřejmě všechno čtu z recenzí, které jsi určitě taky četl, vlastní zkušenosti ti nabídnout nemůžu, protože Mario sérii nemám moc nahranou. Víc bychom se mohli klidně bavit o Zeldě nebo Metroidu, kde jsem toho hrál podstatně víc, ale o tom tahle debata není. Co ale mají všechny tyhle Nintendo hry společné je to, že mají naprosto perfektně zvládnutou základní hratelnost. Mají naprosto bezproblémové ovládání, mají nulové bugy, mají návykový gameplay loop, který tě nutí jít pořád dál a dál. Nikdy si u nich neřekneš, že tenhle kus hry tady je, aby se to natáhlo o další dvě hodiny, že tahle mechanika je tam jen proto, že je ve všech ostatních hrách, co letos vyjdou, tak nesmí chybět. Dělají si hry prostě po svém a příliš se nezajímají o nějaké trendy, což pak zvenčí vypadá tak, že pořád dělají to samé dokola (což není pravda) Ale to ti těžko vysvětlím, pokud si ty hry sám nezahraješ a nebudeš se ochotný odprostit od toho, že hraješ za "upoceného, obtloustlého instalatéra".
A ačkoliv s tebou souhlasím, že ten hype je pravděpodobně trochu přehnaný, za rok se uklidní a teprv tehdy se dozvíme, jak dobrá ta hra ve skutečnosti je... to je u každé AAA hry a neříkej mi, že ne. Rozdíl nějakých pěti procent na Metacritic už je irelevantní, jsou to jen čísla na nějaké stupnici, kterou má každý web a recenzent jinou. O to se je lepší nezajímat a určitě je lepší se nerozčilovat, že to má víc procent, než tvoje oblíbená hra.