Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

@Charllize (14.10.2018 11:44): Je to tak jak píšeš, je to softwarová jasnění, dost mě to štvalo v noci v GTA V, kde lampy v podstatě zneviditelňovali okolí. HDR v televizi ti to ale právě ještě zesílý že to bude realističtější...
@Charllize (14.10.2018 11:44): Dovolím si hádat, že to na videu není HDR ale nějaké fejkové řešení přímo té hry. U televizí je btw HDR už delší dobu, tam to zrovna moc horká novinka není. ;)
@Jab (14.10.2018 11:37): Muj zrak to nedela, protoze kdyz to HDR vypnu tenhle efekt zmizi. Prave v dobe kdy Nvidia zacla delat karty co HDR umely, 6000 rada myslim, to co popisuju bylo hodne propagovane v ruznych ukazkach. Co jsem si vsiml tak zapinani ci vypinani HDR u dnesnich her uplne zmizelo, bud to tam uz proste je dafaultne nebo se pouziva neco jinyho. Prave proto mi nejde do hlavy ten rozruch kolem televizniho HDR jako velke novinky. Ale mozna jde o jine featury se stejnym nazvem. I kdyz oboji by mela byt prace ze svetlem.
https://www.youtube.com/watch?v=9pZ1je_XfJg
@Charllize (14.10.2018 11:30): Já si sice dokážu vysvětlit, co myslíš, ale nevím, zda ti to neudělá tvůj vlastní zrak. A zda to je samotné HDR či jen naprogramování hry, která tohle simuluje při zapnutí HDR (tohle mi přijde více logické). Platí ale, že televize jsou v implementaci HDR dále. Na tvou otázku ale nedokáži odpovědět s jakoukoliv jistotou.
@Charllize (14.10.2018 10:58): HDR celkově umožňuje větší rozdíly mezi nejsvětlejším a nejtmavším bodem na obrazovce (plus maximální jas je vyšší také). Přesně nerozumím, zda to myslíme oba stejně. Ale pokud by tvoje postava vystupovala z jeskyně na denní světlo, tak někde za sloupem v té jeskyni bude celkem tma, zatímco do chodby ven už bude proudit jasné světlo. Nebude na úrovni normálního slunce. To má tuším 16 000 000 000 cd/m2 a to opravdu na monitoru (a ani v realitě) vidět nechceš. Ale ten rozdíl i tak bude o hodně bližší realitě. Jinak řečeno jas bude daleko více odstupňován. V realitě tě také přechod ze tmy do denního světla také oslní. Ve hře to bude samozřejmě stále mírnější. Různé výbuchy v Battlefrontech atp. už ale i tak mohou být nepříjemné. Skoro bych pak řekl, že z těch tří vesa standardů dle maximálního jasu (400, 600, 1000) se to chytne max do těch 600 (to je jen dočasné maximum - standardně ty monitory budou mít max udržitelný jas okolo 450 cd/m2 - už je jich na trhu víc takových). HDR v televizi tak bude trvale lepší, neb od ní sedíš dál (a tedy si mohou dovolit vyšší jas), což prokazuje i dále posiluje množství konzolových herních titulů s HDR (oproti PC). Adopce HDR obsahu je na televizi logicky lepší i díky filmům.

Jinak řečeno na HDR bude na PC monitorech vždy trochu nouzovka. Aby ti to při nočním hraní nevypálilo zrak.
@Jab (14.10.2018 08:08): tak ja to videl a obcas mi prijde ze to je az moc vysvicene a prebarvene. Jinak pokud se nepletu HDR delal i ty nekdy ne moc prijemne prechody ze sera/tmy na svetlo kdy by jako hrac mel byt chvili oslnen, to ty televizni HDR umeji taky? Sice nektere hry, jako treba Elex to maji ze to pripomina pri vychodu z domu atomovy vybuch ale jinak to je pomrene realisticka featura.



@Kwoky (14.10.2018 08:21): ja muzu prispet konzolovou zkusenosti. V Playstationu mam 1TB 5400 HDD a pak mam 2TB 5400 externi pres USB 3. Ten externi je kupodivu o neco rychlejsi. Muze to byt tim ze ten externi disk je mrnavej a tenkej ? Ty plotny budou hodne male, tudiz ten pristup je rychlejsi? A co vim z testovani SSD na Playstationu je rychlejsi jen u nekterych her, zdaleka ne u vsech. Ale to muze byt specificke jen pro konzole, kdo vi. Kupodivu na konzolich podavaji lepsi a stabilnejsi vysledky hybridni disky.
@Kwoky (14.10.2018 08:21): Mam 7200 otacek a 256MB cache, takze netusim. Cekal bych, ze se to odviji maximalne od poctu ploten a ne od absolutni velikosti (ale to se klidne muzu mylit). Zalohuji pouze vybrane adresare na ostatni (mensi) disky, v planu je ale koupit dalsi stejne velky a zalohovat mirroringem. Kapacita roste relativne pomalu uz ted (zhruba 1-2TB rocne?), ale je fakt, ze ty nejvetsi disky uz se vlezou do 3,5" slotu uplne akorat a mezi disky uz prilis mista nezbyva. Revoluci bych ale v nejblizsi dobe necekal, takze pokud kapacity porostou, bude to zhruba tempem jako doposud.
Btw z toho článku níže:

To say the least, 1,000 nits of brightness is a lot to have so close to your face, and testers have reported that explosions and other gaming visuals are almost too bright.

Z tohohle důvodu by mě právě zajímalo, zda HDR vůbec bude normální součástí PC monitorů. Navíc když požadavky na něj se daleko hůře plní u IPS panelů, které jsou nejoblíbenější. Na konzolích je těch HDR her daleko více logicky. Tam už to jede na plné obrátky.
@mrazikcomp (14.10.2018 02:50): Za ty peníze bych si to nechal předvést na místě, jinak nebrat. V balíku bych čekal cihlu.

@Garion (14.10.2018 07:55): Je potřeba 7200 otáček nebo už u téhle kapacity dává disk vysoké rychlosti přenosu i při nižších? Dá se takový gigant vůbec nějak rozumně zálohovat? Dá se čekat, že kapacity ještě porostou, nebo už jsou výrobci na limitu a kapacita poroste pomalu?
@Charllize (14.10.2018 02:00): Pokud myslíš umělé nastavení HDR (tzn. není to ve vlastnostech obrazovky), tak to stojí si houby. On ten rozdíl mezi HDR a normálním zobrazením ani nejde moc ukázat (podobně jako 4K, když nemáš 4K monitor). Prostě je třeba si zajít třebas do obchodu s televizemi a podívat se na ten rozdíl na vlastní oči na dvou televizích vedle sebe, z nichž jedna má HDR (ideálně se standardem Dolby Vision či jiným obdobně dobrým).

Nějaké větší dodržování standardů u PC monitorů by mělo také v budoucnu fungovat.
https://www.engadget.com/2018/05/16/hdr-monitor-buying-guide/?guccounter=1
Hdr je ve hrach uz leta, nevim jaky je rozdil mezi tim co dela graficka karta a tim co ted delaji televize a prijde mi ze to je spis novinka v oblasti domaciho sledovani filmu ale u her mi to jako kdovijaka novinka neprijde, mozna to setri vykon a je to dokonalejsi? Moznost hdr mel uz oblivion v roce 2006.
Vlastníte někdo interní HDD větší než 4 TB? Zajímaly by mě vaše zkušenosti.
Btw docela by mě taky zajímalo, zda se chytne HDR hraní (na monitorech) a zda se po čase neobjeví větší množství hráčů, které z toho pálí oči a bolí hlava. :) Přece jen to vyjasní určité body na monitoru (sluneční světlo!) a ztmaví třebas jiné. A právě tenhle kontrast je to, co "v realitě" oči dráždí (viz když vyjdete ze tmy na ostré slunce - což se ve hrách děje nemálo). Chápu to tedy u televizí a filmů na dvě hodiny. Ale u celodenních herních seancí, kdy člověk ještě navíc přímo sedí před tímhle relativně silným zdroje světla... Doteď jsme měli monitory s max jasem okolo 300 cd/m2 (nits). Až to bude běžně těch tisíc, čtyři tisíce či více... Trochu bych se bál o zrak hráčů. :) A zda nepochybně za krásnější zobrazení neobětujeme právě kus vlastního zdraví.
Btw těch 4K monitorů letos nápadně ubylo. Asi není těžké uhodnout proč. 4K je zombie do té doby, než se grafiky vrátí do normálních cenových relací a zmizí zbytečná přirážka v podobě gsyncu.
@Jab (12.10.2018 16:29): Díky, na video ale kouknu až večer doma se zvukem. Snad je tam vše, co potřebuju :)
PS: Aha, takže HDR1000 je podle všeho jenom "marketingové" označení HDRka a ty televize by tedy měli nabízet v tomto ohledů to samé... proč to ale mají na svých vlastních stránkách pojmenované pokaždé jinak? Proč dlabou na konzistenci?
@BINGMAN (12.10.2018 15:35): Někde jsem kdysi viděl tabulku, ale teď ji nedohledám. Ale ty základní standardy jsou ak na wikipedii.
https://en.wikipedia.org/wiki/High-dynamic-range_video

Tak v poho. Linus to tam jmenuje aj s rozdíly.
https://www.youtube.com/watch?v=tzm2XjcyKDQ&feature=youtu.be&t=106

HDR1000 je prý jen marketingový termín a ne standard. Imho to znamená, že to zvládne ten jas 1000 cd/m2 (resp nits).

Imho ta QLED bude lepčejší snad.
Může mi nějaký znalec vysvětlit, jaký je rozdíl mezi HDR10+ a HDR 1000? Resp. do které z těchto dvou televizí byste šli? A btw, na ofi. stránkách Samsungu mají oba poznačeno HDR10+, ale u jedné televize to mají napsané v závorce po označení HDR1000, u druhé zase ne... Kdo se v tom má teda vyznat?

(Určeno především na hraní s PS4 Pro a propojeným počítačem)
Ono to mimo hry moc nevyužiješ. Ani v těch filmech vlastně moc ne. Podobně HDR obsahu na počítači také moc není. Ale když obé jde, tak je to pastva pro oči. :) Pro mě stále vítězí v budoucnu příští generace Xboxu. A k tomu třebas ten 4K monitor. ;)
@Jab (12.10.2018 13:30): Už takmer dve dekády hrám na budgetových mašinách, poslednú som skladal pred rokom a QHD utiahne len tesne. Filmy by boli v 4k super, ale trojáčkové hry ma už dávnejšie akosi prestali baviť a na tých pár indie noviniek, ktoré si občas zahrám, high-end zostavu nepotrebujem. Postupne sa mením na retro kasuála! :-)
@Jab (12.10.2018 08:09): Tak já vyměnil 1080 za 1080 Ti a podle mě je blbost si koupit za 14000 novou 1080 když za skoro stejnou cenu je možno koupit 1080 Ti se zárukou 2+ let. ALe chápu, že třeba někdo bazarovkám nevěří, nicméně já takhle jedu už přes 10 let, takže si myslím, že dokážu minimalizovat riziko nepovedeného nákupu (výběr platformy pro nákup, konkrétní značky, prodejce atd.) takže se neženu jenom za nejnižší cenou, ale hledám ideální kombinaci poměru cena/"výkon" pro ten obchod.
@Thellwin (12.10.2018 00:17): Osobně bych vzal za tu podobnou cenu raději nebazarovou 1080. Ale uvidíme hlavně, zda se AMD konečně ukáže na CESu.

Btw doporučení pro nákupy mobilů odteď dále. Vyhledávejte procesory
Snapdragon 670, 710, 835, 845
Kirin 710, 970, 980
Mediatek Helio A22, P22, P60

Mediateky jsou základní procesory, nižší střední a střední třída. Kirin 710 je střední třída. Snapdragony a zbylé Kiriny jsou pak vyšší střední třída a vlajkové lodě. Je to teď velmi jednoduše odstupňované. Z procesorů vyrobených technologií 12 nm a menší jsem vynechal jen postarší Helio X30 (de facto jej v mobilu nikdo neprodával) a Snapdragon 850 (určen pro notebooky). Na vrcholu mezi Androidy teď je Kirin 980.

Odstupňované od nejslabšího k nejsilnějšímu to bude Helio A22 (jen 4 jádra), P22, P60, Kirin 710 (jen o malinko silnější než Helio P60), Snapdragon 670, Snapdragon 710, Kirin 970/Snapdragon 835, Snapdragon 845, Kirin 980.
Pokud nová stojí přes 20k, tak ano. Důležitá je původní cena a ne cena jako taková ne?
ZA 10k se prodávají bazarové 1080ky s dlouhou zárukou a 1080 Ti se dá když má člověk štěstí sehnat už od 14k, od 15k pak opět s dlouhou zárukou.
Ceny starších pascalů mi teď přijdou celkem ok. Co jsem koukalna czc, tak 1070 cca za deset a půl, 1070ti za dvanáct a 1080 za čtrnáct. Teprva 1080ti a 2080 jsou mimo a pod dvacet tisíc to s nimi nepůjde. Uvidíme, jak se trh pohne s příchodem 2070. Ale po letech jsem se na to podíval a... Čekal jsem to horší.
@ugraugra (10.10.2018 11:05): Už s tými fanboymi prestaň, presne tak isto sa predsa správa aj AMD. Doteraz som nevidel jediný oficiálny test od AMD, v ktorom by spustili testovací softvér využívajúci natívne 512 bitové vektorové registre a sady inštrukcií pre AVX-512. Vieš prečo? Lebo je to technológia, ktorú intelácke procesory od Skylake vyššie natívne podporujú, každý z ich procesorov má 32 registrov so šírkou 512 bitov, ale AMD to iba emuluje cez dva 128 bitové moduly pri AVX2 a cez štyri 128 bitové moduly pri AVX-512. Sa kukni ako si intelácke Skylake maže Ryzen na chleba pri testoch od Sisoft, ktoré boli naprogramované špeciálne pre využitie AVX-512:
http://www.sisoftware.eu/2017/06/23/inte ... -cpu-avx512-is-here/
@Kwoky (10.10.2018 08:55): No mě vždy udivuje, jak se výsledky z některých youtube videí liší od tabulek z věrohodnějších HW webů, co jsou k nalezení na netu.

Vždy přemýšlím, jestli ti lidé nenápadně ovlivňují výsledky záměrně, ať už z důvodu že to jsou Intel fanboyové, nebo jestli za to dostávají nějakou odměnu od Intelu.