@
Charllize (14.10.2018 15:39): Precti si, prosim, odkaz ode me. Cely :)
tl;dr V Oblivionu bylo HDRR (tedy HDR vyrenderovano a pote namapovano na SDR), o cem tady Jab mluvi je nativni HDR.
Pokud bych to mel vysvetlit na tvem prikladu se sluncem (samozrejme za predpokladu, ze to sam chapu).
Pri HDRR se obraz vyrenderuje tak, jakoby jsi mel i HDR displej, ale protoze nemas, nakonec se to namapuje na obycejny displej, vysledkem je to, ze vidis normalni obraz jako u kazde jine hry, ale hra rekla, ze kvuli slunicku bys nemel videt skoro nic okolo, takze na displeji vidis spoustu bile a po krajich jsou nejake tmave kusy, v kterych je temer k nerozeznani trava (napriklad).
Pri nativnim HDR se ve skutecnosti udela to, ze jednotlive pixely zobrazujici slunecni zari sviti na displeji vic nez pixely zobrazujici travu, ale ty podrobnosti tam porad jsou a to "oslneni" (tedy ze vidis zejmena bily flek a travu skoro vubec) zaridi tvoje oci.
Takze pokud bys vzal ruku a zakryl na displeji slunce pri HDRR, uvidis porad misto travy jen nejake tmave fleky. Pokud bys zakryl slunce pri nativnim HDR, tak uvidis normalne travu osvetlenou sluncem se vsemi podrobnostmi.