Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

@7c (15.10.2018 19:22): No... Tvému stanovisku rozumí asi každý, kdo se nad tím zamyslí. Ale když se podíváš na předobjednávky RTX karet, kdy si lidé kupovali zajíce v pytli...
@Rapier (15.10.2018 18:57): Koho zajímají nějaké benchmarky "před vydáním"? Což říkám jako potenciální zájemce. Až budou procesory venku a pořádně otestované každým (a jeho psem, ideálně), tak to bude mít nějaký jiný význam, než PR :-/

@Rapier (15.10.2018 19:04): Naposledy, když jsem o AQ uvažoval, jsem skončil na rozhodování, kterou verzi (jestli má cenu ta s integrovaným převodníkem, které vstupy a výstupy - a kabely - jsou u které varianty...).

Otázka pro majitele - jdou vypnout (a jsou potom bez jakéhokoliv zvuku) i při ponechání v napájení (některé reproduktory s tímhle mají problém)?
Z jiného soudku, podzim je tady a já stále nemám repro. Nakonec padla volba na AQ M24 ,které dle recenze v Hospodářských Novinách jsou zase o něco lepší, než starší model AQ M23.
@Bodkin (15.10.2018 17:22):
@Jab (15.10.2018 17:07): nejlepší na tom je, že redakce i tak zdůraňuje, že v případě Ryzenu nebyly použity vhodné paměti, pak by dle redakce klesl náskok pod 10%!

Mě by zajímalo kdo je cílový zákazník tohoto CPU, protože nikdo kdo hledí na poměr cena/výkon si nekoupí CPU s nejvyšším výkonem ale s 2/3 vyšší cenou než u konkurence!
Přestože bych na to peníze měl, nekoupil bych si to. Nikoliv, z důvodu je to Intel ale neboť poměr cena/výkon je totálně mimo jakoukoliv rozumnou hranici.
@Rapier (15.10.2018 16:46): Ono to bylo hned jasné, že to bude nějaká taková legrace. Trochu mě až překvapuje, že je kolem toho takové "haló". Takových zfixlovaných benchmarků už bylo...
On to samozřejmě bude problém jen některých žánru. Battlefield výbuchy už konkrétně problémy dělaly. Ale dá se to vždy kompenzovat denním světlem či rozsvícením jiného zdroje světla okolo (matné ips panely to zvládnou) nebo logicky stažením jasu. Tím víc by ale vstávala otázka, zda 1000 nits už není pro monitory zbytečně moc. Resp. takhle, že to bude moc v temné místnosti je jasné. To je moc kolikrát i těch 300 cd/m2. :)
@Garion (14.10.2018 16:58): HDR televizi zatim nemam pravda. Ale asi na ni dojde s novou generaci konzoli, pac mam dojem ze asi ani jina koupit nepujde. Stejne jako dnes uz zacina byt krapet problem koupit 1080p televizi.
@Charllize (14.10.2018 16:37): tak to bez debat. HDR v té době byla revoluce. Každý kdo neměl Xbox si MUSEL koupit novou GPU. s DX9. Oblivion s HDR a bez HDR to bylo jako s/bez 3Dfx, a to nepřeháním.

Ale je pravdou, že FM7 na Xbox One S s HDR i na mé LCD IPS TV Samsung, cca 8 let staré dokáže vykouzlit velmi slušné oslňení. Mít HDR TV tak by to bylo ještě lepší.
@Garion (14.10.2018 16:39): Hmm, krome toho ze to vypada lip mi to jako kdovijaky milnik neprijde. Mozna to bude znit divne ale jako vetsi pokrok mi prijde ze ve hrach kdyz prsi tak tam je mokro a treba se delaji kaluze, ale to nikoho moc nebere:)
@Charllize (14.10.2018 16:24): Tak na televizi to opravdu "jeste nikdo nikdy nevidel" :) Nativni HDR pro bezneho uzivatele opravdu novinka je. Je spousta technologii, ktere existuji, tedy "jsou stare" (napriklad aktualne propirany ray tracing), ale v beznych zarizenich se jeste neobjevily a az se tak realne stane, bude to docela halo.
V 3D grafice oběcne jsou 3 momenty, které znamenaly z pohledu BFU (rozuměj kažuál hráče ) největší revoluci.
No. 1 s 3dfx/D3D bez 3Dfx/D3D. S jedinou výjimkou a to Unreal, ten i bez 3D karty vypadal lépe než Quake 2 s 3D kartou!
No. 2 HDR. Oblivion, jen kvůli němu jsem prodal svou high-end ATI 9800 256MB a zakoupil slabší ATI X1650 PRO 256MB neboť uměl DX9 a HDR.
No. 3 HDR na konzolích, TV. Ale tady souhlasím s Jabem ve vší účtě k Charlliezemu, není HDR jako HDR, tohle HDR je jiná liga než to co předvedl svého času graficky top 1 Oblivion. Kde jsou ty časy kdy RPG bylo graficky nad skoro čímkoliv co tehdy vyšlo! V tomto ohledu jsou další hry Bethesdy propadák. Skyrim byl roky pozadu...
@Charllize (14.10.2018 16:13): Tak to bys mohl rict prakticky o cemkoliv z grafiky ve hrach. Vlastne vsechno tu uz od dob prichodu 3D akceleratoru bylo, jen je to ted dokonalejsi a prirozenejsi :) (Skodlivejsi asi maloco.)
@Garion (14.10.2018 16:07): to jsem pochopil hned na zacatku oc mu jde. Mozna i proto jsem muj prispevek adresoval obecne a ne primo na nej. Me celou dobu slo o podobnost funkce a ze uz tu je dlouho a ze moc nechapu proc je kolem toho takove halo jakoby by neco takoveho nikdy nebylo. Jen to je ted dokonalejsi a prirozenejsi a nejspis skodlivejsi:)

Jemu holt to klasicke HDR prislo o nicem a me ne.
@Charllize (14.10.2018 15:57): Jasne, ze se to snazi delat obdobnou vec (vlastne stejnou), rozdil je v tom, ze HDRR je emulace a HDR je ... trochu mensi emulace :) HDRR simuluje vlastnosti oka uvnitr enginu a samotnemu oku dava standardni obraz, HDR se snazi napodobit realny svet a to "oslneni" nechat na samotnem oku cloveka, ktery sedi pred obrazovkou.

Jab mluvi o vypalovani oci proto, ze zatimco u HDRR sviti displej porad stejnou intenzitou (placnu treba 250 cd/m^2), HDR displeje sviti dle toho, co ve hre delas (deje se ve filmu) mnohem vic (400/600/1000 cd/m^2). Jeho argument je, ze zatimco u filmu si dokaze predstavit, ze te z toho bolet oci nebudou (koukas na to 2 hodiny treba ze dvou metru), u her si to uplne predstavit nedokaze (koukas na to treba 6 hodin napriklad z jednoho metru).
@Charllize (14.10.2018 15:39): Precti si, prosim, odkaz ode me. Cely :)

tl;dr V Oblivionu bylo HDRR (tedy HDR vyrenderovano a pote namapovano na SDR), o cem tady Jab mluvi je nativni HDR.

Pokud bych to mel vysvetlit na tvem prikladu se sluncem (samozrejme za predpokladu, ze to sam chapu).

Pri HDRR se obraz vyrenderuje tak, jakoby jsi mel i HDR displej, ale protoze nemas, nakonec se to namapuje na obycejny displej, vysledkem je to, ze vidis normalni obraz jako u kazde jine hry, ale hra rekla, ze kvuli slunicku bys nemel videt skoro nic okolo, takze na displeji vidis spoustu bile a po krajich jsou nejake tmave kusy, v kterych je temer k nerozeznani trava (napriklad).

Pri nativnim HDR se ve skutecnosti udela to, ze jednotlive pixely zobrazujici slunecni zari sviti na displeji vic nez pixely zobrazujici travu, ale ty podrobnosti tam porad jsou a to "oslneni" (tedy ze vidis zejmena bily flek a travu skoro vubec) zaridi tvoje oci.

Takze pokud bys vzal ruku a zakryl na displeji slunce pri HDRR, uvidis porad misto travy jen nejake tmave fleky. Pokud bys zakryl slunce pri nativnim HDR, tak uvidis normalne travu osvetlenou sluncem se vsemi podrobnostmi.
@Gordon (14.10.2018 15:31): o tom se ale nebavim. Pokud si pamatuju puvodne jsme psal ze HDR tu uz je dlouho a bylo treba v Oblivionu, to ze to televizni vypaluje oci jsem neresil. A psal jsme to obecne ne konkretne Jabovi.



@Jab (14.10.2018 15:32): Mno, treba v tom Oblivionu byl rozdil z a bez HDR celkem velky, i na shitovem monitoru. A zrovna tak byl velky rozdil v nastaveni bloom vs HDR. Bloom je soucast HDR, ale neni to jedina vec co HDR dela, tedy to renderovaci.

navic nevim proc jsou na PC treba nejnovejsi grafiky kdyz na PS4 to je reseny softwarem.

A prestan zase debilkovat, ja nic nevyjadroval.
@Charllize (14.10.2018 15:26): Ech. HDR bylo dávno před monitory. Umí jej (nejen) lidské oko. A stále daleko lépe. Ta technologie má samozřejmě svou historii. Ale logicky pro její vývoj musí být podmínky hardwarové i softwarové. Na staré monitory s shitovým kontrastem a nízkým jasem prostě žádnou HDR magii nevytvoříš. V současné době potřebuješ na zobrazení HDR obsahu novější AMD a Nvidia karty (u Nvidií od řady 900 dále).

@Gordon (14.10.2018 15:31): Charllize vyjádřil touhu, abych si jej odblokoval. ;)
@Jab (14.10.2018 15:23): Počkej, neměl si ho bloklého? :-D

imho diskuze o hovně, prostě bloom effect který se zesvětluje a snižuje v závislosti na tom kam čumíš takže když čumníš do černé hlíny tak se ti bloom na Slunci vytuní na max a když na něj koukneš tam máš vypálené oči načež se to utlumí.... DYNAMIC RANGE bitches... Jabova myšlenka je v tom že telky tohle dělají v bodovém podsvícení takže to pak vypálí oči doopravdy. Bože!
@Jab (14.10.2018 15:23): zbytecne ze me delas pitomce, vim co si pamatuju a jak to bylo. A ze zrovna ty ignorujes stranku na Wiki ktera se HDR renderingu venuje me prakvapuje.

High-dynamic-range rendering (HDRR or HDR rendering), also known as high-dynamic-range lighting, is the rendering of computer graphics scenes by using lighting calculations done in high dynamic range (HDR). This allows preservation of details that may be lost due to limiting contrast ratios. Video games and computer-generated movies and special effects benefit from this as it creates more realistic scenes than with the more simplistic lighting models used.
@Jab (14.10.2018 15:18): zajimavy ze nam ten odkaz ukazuje oboum nejakou blbost.

Hmm, ja si to pamatuju jinak, ta dnesni mladez vsechno zkresli a dela ze to prislo za jeji doby. HDR bylo uz v Oblivionu a delala ho graficka karta, bloom vypadal jinak a nektere karty HDR neumely sel pres ne jen prave ten Bloom, nedokazu si vysvetlit proc by to tak bylo kdyz by slo o to same.. Jeste bych souhlasil ze HDR byl zdokonaleny bloom, coz je ale vlastne i ted v tech televizich.
@Jab (14.10.2018 12:58): tezko soudit, ta funkce je dost podobna. A vazne si pamatuju ze tenkrat se to bralo dost seriozne, po Oblivionu to melo i vic her. V Oblivionu mas normalne v options moznost zapnout HDR nebo Bloom. Ona ta definice High dynamic range muze delat to same ruznym zpusobem, ale zrejme dokonalejsi je to kdyz to dela to zobrazovadlo.



@Gordon (14.10.2018 13:00): ne to teda nemyslim:)

https://en.wikipedia.org/wiki/High-dynamic-range_rendering

Mel to treba Half Life Lost coast