@
Ringo (02.05.2019 14:03): Samonavigaci vypneš a použiješ mapu ve hře, to je pointa mého příspěvku. Případně se naviguješ podle prostředí (cedule ve hře, landmarks, ...), podle toho co ti řekne NPCčko, ...
@
Drolin (02.05.2019 14:01): S těmi analogovými prvky prostě nesouhlasím. Dovedu si představit design pro hru s rozšířenou realitou, která počítá s tím, že budeš dělat něco ve fyzickém světě (chtěl bych si zahrát třeba nějaký RPG které by vzalo základ z Pokémon Go a udělalo z toho pořádnou hru a ne jen blbůstku), ale pro hraní u PC/konzole podle mě nemá člověk potřebovat nic jiného než ovladač a HW na kterém to hraje.
Ne každá hra je stavěná na navigaci bez berliček, s tím souhlasím, ale zrovna u toho Witchera to jde (ale jo, ten svět není úplně ideální, Gothic 2 je mnohem lepší příklad), ale neznamená to, že to dnešní hry neumí. A jak jsem psal, přijde mi zajímavější od NPC dostat zadání "půjdeš po téhle cestě, až narazíš na rozcestí, půjdeš vlevo a někde u té skály bys měl najít vchod" než si třeba kreslit mapku dungeonu, což je pro mě věc, která by měla být automatizovaná (a troufnu si tvrdit, že mohla být automatizovaná i před 30 lety).
Jinak já nic fyzického nesbírám, takže pro mě odpadá i nějaký ten požitek z vlastnění něčeho fyzického. Pro mě je podstatný ten zážitek a nepotřebuju krabičku abych si ho připomenul...
A jistě že v každém období se dělají věci, které médium posouvají (pokud nestagnuje), ale prostě "dřív to bylo lepší" je mimo. Nebylo, bylo to jiné, punkovější, v lecčem amatérštější, v něčem progresivnější...
Nemám, chybí mi tu dost her a dost her jsem taky nedohrál, pokud mě nazaujaly...