@
Kwoky (22.11.2019 17:20): moc pěkné! Tak nějak to více méně bude. :)
Nvidia si nevidí do
huby. Na jednu stranu je jejich šéf
chvástá o tom jak Ray Tracing (RT) je cool a současnost, na druhou stranu stále vydávají GTX karty bez HW RT jednotek. Trochu si Huang protiřečí, jistě nechtějí předat část marketu AMD tak raději vydají levnější GPU bez HW RT. Nvidia si navíc musí být dobře vědoma pokroku AMD v GPU části, musí mít z RDNA architektury solidní vítr když vydávají Super verze všech grafik GTX, a to jsou zatím RX 5500/RX 5500 XT stále na volném trhu nedostupné.
Za co si Nvidia zaslouží poděkování je fakt, že tlačí Ray Tracing. Tahle technologie má budoucnost.
Na RX 5500/5500XT po tom co předvedla AMD s vyšší střední třídou/nižším highendem RX 5700/5700XT čeká asi hodně lidí, včetně mě. Do méně výkonného PC ideální karta.
@
Zx Atari 500 (23.11.2019 08:49): GTX 1650 má výborné TDP a spotřebu, jenže to by nebyla Nvidia aby tam nebyl nějaký háček. Tak kdepak ho máme milá Nvidia?
Zakopaný pes je z mého pohledu ve dvou bodech:
1. GTX1650 nepoužívá téměř žádné z moderních technologií architektury Turning jako je podpora videa, apod., fakticky je technologicky na úrovni GTX 1050/Ti. Trochu smutné v roce 2019.
2. cena, cena a ještě jednou cena vzhledem k bodu 1 + nízkému výkonu v porovnání s architekturou AMD Polaris, konkrétně RX 570, je naprosto neakceptovatelná,ani nízké TDP/spotřeba to nezachrání.
A opět už se zanedlouho vyrukují se Super verzí s GDDR6 pamětmi. Ti musí mít s AMD vítr. Na rozdíl od Intelu ale jednají a to poměrně rychle.
Pozitivum vidím v tom, že Nvidia už díky bohu opustila vizi s 2GB a 3GB GPU. Včera u oběda mě kolega z práce vykládal o tom jak za 2 litry koupil synovi do PC s Ryzenem 2200 GTX 1060 3GB. Na akční hry jako Fortnite a podobné ptákoviny je to dokonalé ale na Forzu Motorsport 7 je to nepoužitelné. Propad min. 30% fps u GTX 1060 3GB na rozdíl od GTX 1060 6GB je u FM7 tak citelný, že jeho slovy (v běhu jsem to neviděl) je to prakticky nehratelné. Totéž mě sdělil pokud jde o civilní letecké simulátory. Málo VRAM.
Abych byl upřímný to srovnání s RX 570 není tak úplně fér, protože podobně jako Pascal i Polaris už považuji za architekturu za zenitem (byť oboje ještě poslouží). Polaris bych si nikdy nekoupil,
především kvůli vysoké spotřebě a TDP. To už raději GTX 1660 Super/Ti.
Vlastně v mém oblíbeném RDR2 si Polaris taky nevede zrovna moc dobře. Totéž platí pro ten Cryteck Ray Tracing benchmark. Jak říkám, architektura za zenitem.