Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@pajmič (14.05.2020 14:55): ja jen ze japonci Unreal moc nevyuzivali, jedine snad SquareEnix ho pouzil na par her, verzi 3.
A na UE4 bezi ted japonskych her docela dost. Coz u japoncu s jejich trdicnim nahlizenim na svoje hodnoty, musi neco znamenat :)
@Charllize (13.05.2020 23:06): Unreal byl, je, a bude nejpouživanější tech na tvorbu her. Po dost špatným UE4 se zdá, že s pětkou se Epic opět dostane na vizuální vrchol.

Frost je sice pěknej ale dělat s ním je voser, nejde na něm dělat efektivně prakticky nic, kromě prostředí a zvuku. Nekdejší BW pracant, který pracoval s Unreal enginem na ME, se vyjádřil, parafrázuju: "Frostbite je pěknej kus hovna, vypadá hezky, ale to je tak celý. Unreal je pomalejší, ale MNOHEM spolehlivější"
Nějak jsem myslel že ta prezentace Unrealu je jen ten minutový závěr. Až teď vidím celé video. A vypadá to, že se zaměřili přesně na ty věci, co mi vadí nejvíc. Kontrast.. navíc každá blbina vrhá stín, vypadá to neuvěřitelně. A nepravidelné animace pohybu postavy. To bude parádní generace. Hned jsem na tu PS5 nahajpovaný o něco víc.. :D
První UE5 hru čekám tak 2022 nejdřív..spíš později. Nepočítám Fortnite který tam hoděj 2021.
@pajmič (13.05.2020 22:17): Jo, jsem celej zapatlanej jak jsem se pocakal euforii z PS5 :)


Popravde me ale spis ta PS5 sere, pac nektery vyjadreni Sony se mi nelibi ani trochu, a vypada to ze moje ruzny obskurni JRPG se spis presunou nekam na Switch nez na PS5. Me dalsi Gof of Wary bez loadingu nezajimaj :(

BTW, je zase ocividne jak to MS zacina zesirat uplne od pocatku aniz by konzole jeste byla na trhu.
Epic udělal Sony rozhodně lepšá reklamu, než Ubisoft MS. To, že AC hry mají prdelní engine, který neutáhne na 60fps 4k ani 2080ti nikdo neřeší. PS fanboys si ted můžou nějakou dobu honit tvá pochroumaná ega :)

Jako tech demo opravdu nice, ale je to pořád "jen" tech demo, kdo ví, kdy a nakolik to využijou budoucí hry.
To that end, Unreal Engine 5 is being "optimized for next-generation storage." The PlayStation 5 storage tech is "god-tier," says Sweeney, while PCs have some catching up to do. That said, "on a high-end PC with an SSD," and especially with an NVMe SSD, we should get "awesome performance" from Unreal Engine 5 games. (With a good GPU and CPU too, of course.)
@Bursoft (13.05.2020 22:00): Ja to nemam rad jeste vic, pac jsem toho svedkem uz mnoho let kdyz ma vyjit nova konzole ( jeste vsasade v prvni linii kdy to lidi v kramu papouskuji od rana do vecera), a vetsinou to je...skutek utek...a vubec bych se nedivil kdyby to u PS5 nebylo tak ruzovy jak se vypada. I kdyz to pusobi dost nadejne.

jedina konzole kde podle me dodrzeli z casti co tvrdily byla PS3, jenze na ni pak nikdo poradne neumel programovat :D
@Charllize (13.05.2020 21:48): Tak to jsem psal taky, že je to nejspíš náročnější na HW, kdyby mi to přišlo důležitý, jakože nepřijde, tak bych pustil Afterburner a srovnal to.

Pointa je v tom, že máš častokrát mnohem líp vypadající hry na jiných enginech, u kterých prostě textury nedoskakují i na slabším HW, zatímco na UE očividně musíš speciálně "něco" naimplementovat, aby se textury nedočítali a ještě doufat, že na to budeš mít HW.

Jinak to PS5 demo vypadá suprově, jenom těch 40 minut kecání bylo hrozných. Nemám rád takový superlativy, jakože "něco takovýho jsme nikdy nikde neviděli" apod., pak jenom přijde zklamání, viz AC: Vallhala na 30 FPS na XSEXu (tudíž předpokládám i na PS5).
@Charllize (13.05.2020 21:38): Ale já vím, že na slabším HW se ty textury dočítají pomaleji, pamatuju si to z Bioshocku. UE s tímto má "problém" i v dřívějších generacích. Já jen psal to, že očividně existuje možnost, kdy i v UE lze dočítání úplně eliminovat speciálním nastavením. Tudíž ten engine očividně umí fungovat i bez doskakování. A tím se vracím k úplnýmu začátku, kde někdo psal, že bude fajn, když na UE5, potažmo PS5 nebudou textury/objekty doskakovat (nvm, co Paul myslel tím pop-inem, já předpokládám textury) a já jen chtěl reagovat, že to umí už dnešní HW, jak v UE, tak v jiných enginech, kde to prostě problém není (ne takovej, aby se o tom psalo na reditech třeba :))
@Bursoft (13.05.2020 20:43): Tak to nebylo myšleno. Samozřejmě, že v první řadě potřebuješ engine, který to umí. Aby to ale dokázal v potřebné kvalitě, bude potřebovat dostatečně výkonný hardware. Těžko se vyjádřit ke konkrétním hrám, kór když jsou tak rozdílné a dělí je osm let. Jestliže ale Sweeny tvrdí, že dokáží využít právě tohoto faktu, jak by demo vypadalo, kdybys ho pustili na HDD? A co to bude znamenat pro reálný vývoj?

Každopádně vykreslování vzdálenosti je jedna věc, pro mě ne až tak zajímavá, v souvislosti s SSD v konzolích se ale také mluví o změnách v designu her. Na to se těším velmi, ale už z logiky věci vyplývá, že se to bude týkat především exkluzivních her, protože ty multiplatformní budou muset stále počítat s nejmenším společným jmenovatelem.

A tím se vracím na začátek. Jestliže demo, které jsme viděli, opravdu sází do velké míry na rychlé úložiště, troufám si říct, že se podobné kvality u multiplatformních her ještě dlouho nedočkáme.
@Bursoft (13.05.2020 21:27): Pisu ze 4k texture pack je na PS4 PRO a tedy samo i na XBOXu ONE X. A ze to tam doskakuje minimalne.

Mimochodem melo ti to dojit u toho prikladu s x360, kde mas moznost hrat hru primo z DVD a doskakuje to jak prase. Ale X360 ma moznost instalace na HDD, kdyz B2 na HDD das tak se to doskakovani eleminuje z 50%. A proc, proste proto ze to je rychlejsi z toho disku. I kdyz to samo doskakuje taky.

problem UE to je, ale znam hry kde textury doskakuji taky a UE to neni. A opet se to eliminuje tim vic cim je dany HW vykonejsi. Dragons Dogma, Black Desert, Skyrim atd.
@Charllize (13.05.2020 21:19): Ale já jsem psal, že na PC má ta hra v nastavení možnost to doskakování eliminovat (je to někde ve spodu v grafickým nastavení), když to nebylo zapnutý, tak doskakovaly stejně, jako v těch Gearsech. Plus jsem psal o texture packu, který pravděpodobně na konzolích není. A i s těma vylepšenýma nedoskakovali po zapnutí toho nastavení.

Tudíž: Doskakování textur je vlastnost UE, nicméně jde to vyřešit, pokud vývojáři chtějí. Já to se svým strojem nedokážu říct, ale je pravděpodobný, že to nastavení je náročnější na HW (asi to nasosá víc textur do paměti nebo nvm) a samo záleží, jak rychlej máš HW u her, který tu možnost "nedoskakování" v B2 nemají.

Každopádně jsou hry, který vypadají líp, než na UE (FC 5, RDR 2, cokoliv na Frostbitu) a textury jim nedoskakují, takže to je především problém enginu.
@Bursoft (13.05.2020 21:09): Borderlands znam, dohral jsme dvojku i s DLC. Jednicku tak do pulky a trojku taky. A ok gears tactics jsme nehral. A proste B2 na PC z 4GB ram, mechanickym diskem a 260GTX problem s doskakovanim textur meli. Zrovna tak jako ho ma trojka na PS4. Pak jsem taky hral dvojku na PS3 a tam taky doskakovaly, zrovna tak na X360 ( kdyz to na X360 hrajes rovnou z DVD doskakuje to mnohem vic nez kdyz si hru nainstalujes an disk, pac to je z disku rychlejsi) a PS VITA. Pak jsem taky hral dvojku na PS4 PRO se 4k texture packem a tam to nedoskakuje (mozna kratce po laodingu na vterinku). Proste to vypada ze jde o silu hardwaru. Navic tvoji domenku ze jde o blbou optimalizaci jsme uplne nevyloucil, kdyz si poradne prectes co jsme predtim psal.
Takze si udelame rekapitulaci.
Charllize hral Borderlands 2 na : PS3, X360, PS VITA, PS4, PS4 PRO a PC. (ok ne tvrdim ze jsem je vsude dohral az do konce)
Bursoft hral Borderlands 2 na : PC
A presto me poucuje ze tu hru neznam :)
@Charllize (13.05.2020 21:01): Prosím, když ty hry neznáš, tak o tom nepiš. Borderlands 2 má stáhnutelnej texture pack, kterej je skoro větší, než samotná původní hra (textury ve 4k). Zatímco v Gears Tactics jsou textury mimo cutscény obyčejný, rozhodně ne tak ostrý, jak v Borderlands, protože kamera je oddálená a ani nejde pořádně zazoomovat.

Doskakující objekty můžou fungovat na stejným principu jako dočítající se textury anebo nastavení LODu (tak, aby se grafika neupekla, kdyby měla někde 30km daleko vykreslovat objekt stejně detailně jako před očima). Nicméně LOD jde většinou nastavit ve větších hrách a doskakující "objekty" jsou taky premisa čistě UE - to se zrovna v Borderlands stane semtam.
@Bursoft (13.05.2020 20:55): Tak to jsi se ale minul tematu, pac byla rec o doskakovani objektu :)
A spojitost to ma, protoze pro kazdyho pak bude snazsi to doskakovani textur lip optimalizovat, za predpokladu ze to obstara ten disk v Ps5.

BTW, kdyz hrajes Borderlands na slabsim HW tak to doskakuje. A proc? Protoze je pomalej:) Chapes, textury v borderlands nejsou tak narocny jako textury v gears tactics. Primarne to bude spis fakt o ty rychlosti HW. Samo kdyz nekdo posere optimalizaci tak to asi taky nejakej vliv ma.
@Charllize (13.05.2020 20:51): Já jsem psal to, že pokud dnes u UE4 doskakují textury, tak to není kvůli pomalýmu disku, ale špatné/líné implementaci, když existují hry na tom stejném enginu a textury nedoskakují.
@Bursoft (13.05.2020 20:43): Podle Tima Sweenyho se proto máme připravit na svět, kde už neexistují zdlouhavé nahrávací obrazovky. „Architektura úložného prostoru v konzoli PlayStation 5 je daleko před čímkoliv, co je možné si koupit za jakoukoliv cenu na PC. Pomůže řídit budoucí směr PC. Až trh s PC uvidí tuto věc, tak si řekne, že jí musí dohnat,“ řekl Tim Sweeny.
@Paul (13.05.2020 17:30): Ty (ne)doskakující objekty nesouvisí ani tak s UE5, ale s rychlejším úložištěm, v tomto případě s tím, co bude v PS5. O něm Sweeney řekl tohle:

“Sony’s storage system is absolutely world-class. Not only the best-in-class on console, but the best on any platform. Better than high-end PC. (…) The world of loading screens is over. The days of geometry popping up as you’re going through game environments are ended.”

Myslím, že si ještě pár let počkáme, než tohle bude norma.

Ale mohlo (a mělo) by to hrát do karet first-party hrám.
@Bursoft (13.05.2020 18:52): ne fakt, já mám strašně rád dvě věci.. a nejlíp je dělá moje nejoblíbenější hra: Vampire the Masquerade: Bloodlines. Za prvé je to pocit paranoie, kdy mi přijde, že nemůžu věřit nikomu. Že mě neustále někdo sleduje apod.. a druhá věc je prostě narušovat soukromí lidí. Ono to zní strašně blbě, ale už od Kotoru 1 mě bavilo ve hrách procházet něčí byty. Tam byly myslím v Tarisu dokonce tři různé oblasti s byty. Zde máš e-mailové korespondence, mini příběhy obyvatelů bytů apod.. skvěle to dělal třeba i nový Prey, kde se jedná o obyvatele vesmírné lodě. Ale prostě když to jsou obyčejné byty, má to své kouzlo. Jako ideální příklad kombinace té paranoie a narušování soukromí je, když ve Vampire pátráš po nákaze a v jednom bytě je mrtvola a na záznamníků vzkaz od sousedky, zda by ji nemohl donést léky, že ji je špatně. A to tě úplně láká jít do toho bytu nahoru.. a zároveň se bojíš.. a prostě.. tehdy to na mě zapůsobilo natolik, že kdykoliv se mi ty pocity vrátí u něčeho, tak si je užívám.

A obojí ten Deus Ex měl. Teď doufám, že Cyberpunk v tomto taky nezklame.

edit: sakra.. asi rozehraji Human Revolution. :D :D
@Bursoft (13.05.2020 17:18): DE: Mankind Divided má svoje chyby, ale stále je to veľmi zábavná hra s rôznorodou náplňou. Syndicate a Unity je repetivný sandbox bez unikátnych misii v nádhernom prostredí a v prípade Syndicate takmer bez príbehu a v Unity s nie až tak zlým príbehom, ale bez zábavnej hrateľnosti až na pár výnimiek. Osobne ma však určite viac bavil Unity než Syndicate.
@BUMTARATA (13.05.2020 17:13): jinak tohle vypadá strašně impresivně. Zajímalo by mě jak toho docílili, pokud nekecaj. Pokud nextgen padne nutnost vytvářet lody a bude kompletně eliminován pop-in, tak hurá díky bohu sweeneymu za to, už bylo na čase.
@Paul (13.05.2020 17:17): Nad Unity taky přemýšlím, i v Paříži jsem byl (resp. projížděl :D).

Ještě se zeptám jinak. Nehrál jsem nikdy žádnej Deus Ex ani AC, chápu že typově jsou to jiné hry, ale jako zábavnější nebo zajímavější vám přijde AC (Unity, Syndicate) nebo DE: Mankind Divided?
@SilentWolf (13.05.2020 17:10): Myslím, že Eziovky je treba hrať po sebe. + pre Revelations je znalosť prvého dielu asi podstatná. Ale napr. Black Flag alebo AC III sa dá hrať úplne samostatne. Alebo aj Unity a Syndicate. Akurát Rogue samostatne trochu stráca zmysel, lebo tá hra je založená na pointe, že hráč sa na to pozrie z trochu iného pohľadu.
@Bursoft (13.05.2020 16:06): Ani nie, nevedel by si, čo sú zač pieces of eden, ale toho sa týka tak 10 minút deja. Ono tá hra vlastne ani moc nie je Assassin's Creed a zároveň tam nie je ani moc príbehu. Keď tak nad tým rozmýšľam, tak je tam najslabší a najkratší príbeh zo všetkých AC, ktoré som hral (nehral som Origins a Odyssey).
Pro znalce Assassinů.. kdybych si chtěl zahrát Syndicate s tím, že jsem nikdy žádný jiný AC nikdy nehrál, přijdu o něco zásadního z příběhu? Chtěl bych kouknout na ten starý Londýn a zároveň přemýšlím, že si to hodím do výzvy..