Ten konvenční pohled, že k checku je třeba dostat se ke credits nebo zhlédnout většinu obsahu, je samo sebou pochopitelný. Sám se při hraní snažím o maximální poctivost. Ale u toho to navždy zůstane.
Pokoušet se to povýšit na pravidlo už je tak trochu příštipkaření. Podporuje to bezduchou konzumaci a přesvědčování se o falešné autoritě, kterou získává ten, kdo si hru odškrtne. Předpoklad, že "obecně má člověk, co hru skutečně dohrál, větší nadhled", z něhož vycházel Artran, není pravdivý.
A vzato obecněji, hry procedurálně generované, bez konce či s New Game+ , ale i ty, které jsou založené na tom, že si z nich vykrojíte pouze část (David Cage vyslovil přání, aby jeho rozvětvené interaktivní příběhy byly každým dohrány pouze jedinkrát), stejně jako Charllizeho příklady, nejsou výjimkou potvrzující pravidlo, ony pravidlo vyvrací.
@
Kunick (09.03.2022 16:19) to vyjádřil lépe a stručněji, musel jsem ho podpořit.