@Gordon (10.03.2022 22:22):
Není to 30fps, ale 24fps. Ve 48 fps natáčel už Edison, se současnými digitály pak padly i jakkoli zvýšené náklady na materiál. Ale přesto tak natáčí jen pár experimentátorů a to výhradně kvůli 3D - kde to má smysl, stuttering je u nich mnohem větší problém. A on i ten Cameron už po Avataru říkal že to bude omezovat, snad používat jen někde, kde to dává smysl. To samé afaik dělal Jackson u pokračování Hobita.
A jak říká Zx Atari, dokument není film, je jedna věc zachycovat prostě realitu, a úplně jiná věc se snažit realitu "nafejkovat" protože natáčíš film, používáš kulisy a ne skutečné prostředí, a herci předvádí akci jen jako a ne že tam skutečně zhebnou. HFR znamená mnohem víc detailů které sypeš do mozku diváka - což ale nemusí být vždycky dobře, s percepcí diváka se ve filmech extrémně pracuje, a tímhle se nabourává suspension of disbelief. Obzvlášť když ten film nebyl natáčený přímo s tímhle záměrem. Výprava musí být mnohem dražší, a i herci pak vypadají víc falešně - to je ten soap opera effect. Dobře to rozebírá třeba tady.
Proto taky animované filmy jsou v HFR mnohem smysluplnější - ale i v těch občas schválně snižují framerate, třeba animovaný Spiderman byl částečně v 12fps
Není to 30fps, ale 24fps. Ve 48 fps natáčel už Edison, se současnými digitály pak padly i jakkoli zvýšené náklady na materiál. Ale přesto tak natáčí jen pár experimentátorů a to výhradně kvůli 3D - kde to má smysl, stuttering je u nich mnohem větší problém. A on i ten Cameron už po Avataru říkal že to bude omezovat, snad používat jen někde, kde to dává smysl. To samé afaik dělal Jackson u pokračování Hobita.
A jak říká Zx Atari, dokument není film, je jedna věc zachycovat prostě realitu, a úplně jiná věc se snažit realitu "nafejkovat" protože natáčíš film, používáš kulisy a ne skutečné prostředí, a herci předvádí akci jen jako a ne že tam skutečně zhebnou. HFR znamená mnohem víc detailů které sypeš do mozku diváka - což ale nemusí být vždycky dobře, s percepcí diváka se ve filmech extrémně pracuje, a tímhle se nabourává suspension of disbelief. Obzvlášť když ten film nebyl natáčený přímo s tímhle záměrem. Výprava musí být mnohem dražší, a i herci pak vypadají víc falešně - to je ten soap opera effect. Dobře to rozebírá třeba tady.
Proto taky animované filmy jsou v HFR mnohem smysluplnější - ale i v těch občas schválně snižují framerate, třeba animovaný Spiderman byl částečně v 12fps