@Naginata (28.03.2022 17:28): Mně se Birdman strašně líbil tou myšlenkou, hrozně se mí líbil ten trailer, kde použili snad všechny efekty, co v tom filmu byly, a ten film samotný je úžasnej podvod. Ale bohužel tím, jak je to úžasnej podvod, tak vlastně jako film stojí trochu za prd :-)
Jinak co se týče toho, o "čem mluví lid", tak to bohužel má hodnotu ekonomickou, ale nemělo by to mít a naštěstí nemá to hodnotu toho, co je dobré nebo špatné a co by mělo vyhrát Oscara a co ne.
Já v tom vidím ten problém, že dneska se dělají dobré věci rovnou pro televizi. Pro kina se buď dělají trikové kraviny anebo rovnou filmy, které nemají jiný cíl, než uspět na Academy Awards. Není to tak, že by tvůrci prostě udělali film a neměli by předem jasný plán, který kus koláče si chtějí urvat. To má pak za následek jednak rozevření nůžek mezi těmito světy, ale pak také, že jsou ty filmy pro Akademii prvoplánové, protože prostě jedou podle příruček.
Na druhou stranu mě přišlo celkem i dobré, jak se to v posledních dvaceti letech snaží nějak rozumně nakombinovat. V nominaci na nejlepší film se často objevovaly i komerční věci, které ale mají k tomu i nějakou uměleckou úroveň (Interstellar, Gravitace, Mad Max, Parazit, 1917, Duna atd.), přijde mi ale, že to v posledních dvou letech maličko opustili.
Takže mě to celkově přijde, že je to vlastně tak, jak by to mělo být. Jenom do toho naprosto přes míru vstupují mimoumělecké faktory (tzn. kdo má co mezi nohama, kdo má jakou barvu, kdo preferuje, aby měl i ten druhý to samé mezi nohama, kdo si není jistý tím, co má mezi nohama atd.). To mě na tom vadí zdaleka nejvíc. Lidé by chtěli, aby tam bojovali Marvelovky s DC, a to by mi vadilo asi o dost víc, než jak je to teď.
Ale snažím se taky říct, že vidím problém i v tom, že takové ty "všemi milované" filmy typu Rocky, Forrest Gump nebo Titanic už prostě moc nevznikají a pak taky nemá co dostávat ty sošky. Sošku dostane buď film, co jede podle příručky na Oscara nebo film, který krom toho má ještě eso v rukávu v podobě něčeho, co se zrovna musí protlačit a udělat z toho téma.
Jinak co se týče toho, o "čem mluví lid", tak to bohužel má hodnotu ekonomickou, ale nemělo by to mít a naštěstí nemá to hodnotu toho, co je dobré nebo špatné a co by mělo vyhrát Oscara a co ne.
Já v tom vidím ten problém, že dneska se dělají dobré věci rovnou pro televizi. Pro kina se buď dělají trikové kraviny anebo rovnou filmy, které nemají jiný cíl, než uspět na Academy Awards. Není to tak, že by tvůrci prostě udělali film a neměli by předem jasný plán, který kus koláče si chtějí urvat. To má pak za následek jednak rozevření nůžek mezi těmito světy, ale pak také, že jsou ty filmy pro Akademii prvoplánové, protože prostě jedou podle příruček.
Na druhou stranu mě přišlo celkem i dobré, jak se to v posledních dvaceti letech snaží nějak rozumně nakombinovat. V nominaci na nejlepší film se často objevovaly i komerční věci, které ale mají k tomu i nějakou uměleckou úroveň (Interstellar, Gravitace, Mad Max, Parazit, 1917, Duna atd.), přijde mi ale, že to v posledních dvou letech maličko opustili.
Takže mě to celkově přijde, že je to vlastně tak, jak by to mělo být. Jenom do toho naprosto přes míru vstupují mimoumělecké faktory (tzn. kdo má co mezi nohama, kdo má jakou barvu, kdo preferuje, aby měl i ten druhý to samé mezi nohama, kdo si není jistý tím, co má mezi nohama atd.). To mě na tom vadí zdaleka nejvíc. Lidé by chtěli, aby tam bojovali Marvelovky s DC, a to by mi vadilo asi o dost víc, než jak je to teď.
Ale snažím se taky říct, že vidím problém i v tom, že takové ty "všemi milované" filmy typu Rocky, Forrest Gump nebo Titanic už prostě moc nevznikají a pak taky nemá co dostávat ty sošky. Sošku dostane buď film, co jede podle příručky na Oscara nebo film, který krom toho má ještě eso v rukávu v podobě něčeho, co se zrovna musí protlačit a udělat z toho téma.