Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@Naginata (28.03.2022 17:28): Mně se Birdman strašně líbil tou myšlenkou, hrozně se mí líbil ten trailer, kde použili snad všechny efekty, co v tom filmu byly, a ten film samotný je úžasnej podvod. Ale bohužel tím, jak je to úžasnej podvod, tak vlastně jako film stojí trochu za prd :-)

Jinak co se týče toho, o "čem mluví lid", tak to bohužel má hodnotu ekonomickou, ale nemělo by to mít a naštěstí nemá to hodnotu toho, co je dobré nebo špatné a co by mělo vyhrát Oscara a co ne.

Já v tom vidím ten problém, že dneska se dělají dobré věci rovnou pro televizi. Pro kina se buď dělají trikové kraviny anebo rovnou filmy, které nemají jiný cíl, než uspět na Academy Awards. Není to tak, že by tvůrci prostě udělali film a neměli by předem jasný plán, který kus koláče si chtějí urvat. To má pak za následek jednak rozevření nůžek mezi těmito světy, ale pak také, že jsou ty filmy pro Akademii prvoplánové, protože prostě jedou podle příruček.

Na druhou stranu mě přišlo celkem i dobré, jak se to v posledních dvaceti letech snaží nějak rozumně nakombinovat. V nominaci na nejlepší film se často objevovaly i komerční věci, které ale mají k tomu i nějakou uměleckou úroveň (Interstellar, Gravitace, Mad Max, Parazit, 1917, Duna atd.), přijde mi ale, že to v posledních dvou letech maličko opustili.

Takže mě to celkově přijde, že je to vlastně tak, jak by to mělo být. Jenom do toho naprosto přes míru vstupují mimoumělecké faktory (tzn. kdo má co mezi nohama, kdo má jakou barvu, kdo preferuje, aby měl i ten druhý to samé mezi nohama, kdo si není jistý tím, co má mezi nohama atd.). To mě na tom vadí zdaleka nejvíc. Lidé by chtěli, aby tam bojovali Marvelovky s DC, a to by mi vadilo asi o dost víc, než jak je to teď.

Ale snažím se taky říct, že vidím problém i v tom, že takové ty "všemi milované" filmy typu Rocky, Forrest Gump nebo Titanic už prostě moc nevznikají a pak taky nemá co dostávat ty sošky. Sošku dostane buď film, co jede podle příručky na Oscara nebo film, který krom toho má ještě eso v rukávu v podobě něčeho, co se zrovna musí protlačit a udělat z toho téma.
Kdybych mel davat Oscara ja, tak by to byla  Válka zítřka, kdyz tak koukam na svoje hodnoceni za minulej rok :)
@M.a.t.t. (28.03.2022 16:52): Tak mnohem více lidí si například pamatuje nového Mad Maxe s působivými efekty než nudnou dramu jako Spotlight. A lidi určitě budou v budoucnosti mluvit více o Blade Runner 2049 než o Shape of Water.

Birdman se mi mimochodem moc nelíbil a přišel mi dost nafoukaný a self-indulgent, ale aspoň se snažil o něco jiného.
@AlieN (28.03.2022 13:19): Presne, keby Akadémia hlasovala ako v minulosti, vyhrala by Duna, ktorá by zároveň získala najväčší počet sošiek. Presne toto mi na Oscaroch už dlhšie trochu prekáža, že absolútny víťaz večera je poväčšine vybraný len kvôli téme, uspeje v pár kategóriách, aby sa nepovedalo, no už málokedy ide o skutočne výraznú záležitosť, o ktorej sa hovorí dlhšie medzi masami. Čo potom neprekvapivo škodí aj samotnej prestíži Oscarov.

Artist je práve jeden z tých filmov, na ktorý sa mám pocit trochu zabudlo a Birdman tiež nie je nejakou hitovkou. Súhlasím jedine s Parasitom, ktorý bol vlastne až prekvapivým hitom a ten bude v pamäti rezonovať ešte dlho.
Já to měl s Oscary ještě nedávno tak, že jsem celý únor nakoukával všechno, co se dalo a bylo nominované byť v jedné kategorii, abych byl v obraze. Byl to taky celkem pohodlný způsob, jak aspoň trochu zůstat v obraze.

Už mě to přešlo. Jak kvůli samotné kvalitě těch filmů, tak kvůli současné kulturní válce, kvůli nahodilosti vítězů (nahodilost je ještě dobrá oproti "předplacenosti"), kvalitě té "show". A když jsem se teď dozvěděl, že řada zásadních ocenění, včetně hudby, proběhla za oponou, je to pro mě jasný umíráček téhle ceny.

To, že upřednostňují menší filmy oproti digitálním blbostem, schvaluji, digitální blbosti mají dost pozornosti celou dobu, o to je ostudnější, když se pak nějaká tahle digitální echtblbost (viz Black Panther) dostane i sem jenom kvůli té kulturní válce. Pak to v mých očích shazuje celý koncept na dno.
@AlieN (28.03.2022 12:40): Parazit a možná Birdman a The Artist jsou jediné filmy, o kterých lidé budou mluvit o 10 let. Je to hlavně show pro plebs, takže se nedá čekat, že to vyhrají nějaké moc hluboké filmy, ale nevím co plánuji teď dělat když jim pořád propadá sledovanost.

Já současnou Hollywoodskou tvorbu téměř úplně ignoruji a koukám na starší věci. A v budoucnosti to bude jen horší když chtějí diskvalifikovat filmy, které nemají dostatečně "různorodé" obsazení.

Dunu je ale teď dost těžké soudit, když vyšla jenom jedna část a příběh je nekompletní.
@M.a.t.t. (28.03.2022 12:48): To každopádně... devadesátkám by jsme se přiblížili leda by to vyhrála Duna. A nebo Last Duel který nebyl ani nominovaný :)
The Power of the Dog byl dobrý film. A Drive my car taky. Ale pořád jsou to právě ty malé indie filmy.... i když třeba Drive my car rozhodně je nezapomenutelné.
@AlieN (28.03.2022 12:40): To je síce pravda, ale stojím si za tým, že ako Nomadland, tak CODA mieria na trochu iný typ diváka. Aj keby vyhral The Power of the Dog (ktorý si to zase nezaslúžil podľa mňa, akokoľvek pracuje so zaujímavými témami), tebou spomínaným deväťdesiatkám by sme sa nepriblížili ani o centimeter.

A Will Smith si to inak zaslúžil, bez ohľadu na to extempore. :)
No všechno jsou to levné indie filmy o tom jak se těžko žije lidem na okraji. Zábavné, milé, v tom svém okrajovém tématu s pár silnými scénami... a celé je to hrozně zapomenutelné a jednotvárné. Když si srovnám oscarové vítěze poslední dekády s filmy co to vyhrávaly v devadesátkách, tak je mi z toho smutno.
@Zx Atari 500 (28.03.2022 11:25): Ty oscarové filmy už mě většinou nezajímaj, takže nemůžu vyloženě soudit, ale vyjádřil bych jen pochybnost, zda Will Smith byl skutečně nejlepším hercem za minulý rok. Protože to příhodně hraje do karet těm minulý výtkám, že jsou málo oceňovaní černošští herci.
@Naginata (28.03.2022 11:44): Nomadland nie je ani zďaleka taký crowdpleaser ako Green Book a CODA a bežného diváka svojim miestami až artovým spracovaním neosloví. Rozhodne by som teda tieto snímky nehádzal do jedného vreca.

Za víťaza som však osobne veľmi rád. CODA totiž po dlhej dobe pôsobí ako film, ktorý nevznikal s oscarovým kalkulom, a vzhľadom na dobu v ktorej žijeme je mi skrátka sympatické, že Akadémia nešla cestou ďalšej tradičnej slzopudnej drámy, či ďalšieho neveľmi diváckeho filmu a miesto toho skrátka ocenila jednoduchý milý ľudský príbeh... ktorý je len tak mimochodom kvalitným remakom :)
Lze to nazvat "černým humorem" ? Nektery ty komentare pod pod clankem o Oscarech jsou lespi, jak cela ta show :)

Celkem zvlastni, co to vyhralo za film. Videl jsem to par mesicu z5 a takova fajn limonada na nedelni dopoledne. Ale jako ze nejlepsi film?
@AlieN (28.03.2022 08:27): No, nemůžu ani říci, že bych podobný vtip nikdy neudělal. Mám kamaráda, který nemá od dětství ani vlásek kvůli nějaké genetické chybce. Je to bývalý paragán, až ten mi to spočítá, tak mě složí do krychličky. :) Ale asi má proti hollywoodským hvězdám vyšší toleranci "bolesti" a nejede v potřebě extra "safe environment", zatím se vždy směje. Ale... To se Will Smith smál nejdřív také. :)
Zajímavě mrdnutej moment. Hádám Ricky Gervais měl roky ochranku?
@Dan9K (27.03.2022 01:04): Nějaká soudržnost v tom songu je. Většinou, co jsem jako amatér, ne jako profesionál jako ty, tedy mé druhá já, vypozoroval, je že zpočátku progresivní song něco buduje, něco představí, pak od toho odbočí a nakonec se k tomu vrátí a ještě to trošku vyhrotí nebo okoření. A to "něco" může být nějaká melodie, refrén, kombinace riffů, cokoli... Ale asi to neumím tak dobře popsat. Pointa je v tom, že i když to může působit jako 2-3 slepené songy, je to soudržné, protože to má např. nějaký emocionální náboj, který vrcholí právě v té poslední části, přičemž kdyby ten song byl rozdělený, nefungovalo by to tak dobře. Ideální příklad s jeden z mých prvních oblíbených progresivních songů je Ayreon - The Age of Shadows.
@H34D (26.03.2022 21:58): zajímavé, že tohle píšeš...ono není problém udělat dlouhou písničku, která je vlastně kompilátem několika písniček, ale udělat soudržnou věc, která je dlouhá a je vnitřně obhajitelná jako dlouhá, je úplně jiná disciplína, než udělat přesně takovýhle kompilát :-) Aktuálně se tím zrovna relativně zabývám.

Obecně mě ta délka písniček fascinuje. Mně se to vlastně nedaří....udělat 5+ písničku, abych z ní já sám necítil, že jsou to vlastně spíš dvě písničky v jedné. Ale hrozně mě to vlastně i baví nad tímhle dumat. V rámci vážné hudby nemám problém udělat 15 minutovou věc, kde to bude soudržné, ale písnička je jiná disciplína. Naopak vlastně poslední věc, co jsem splodil, tak byla moje úplně nejkratší záležitost....má to dvě minuty, a to jen díky tomu, že jsem tam na konci nechal dohrát reverb :-) Ale i přesto si myslím, že je to nejlepší song, co jsem kdy udělal (ve chvíli, kdy si to autor o své poslední věci nemyslí, tak je něco špatně :-) )
@Naginata (26.03.2022 20:31): Dík za tip, nevěděl jsem o tom a je to dost zajímavé. Ty přechody jsou někdy až trochu moc nápadné - takové to, když někdo chce za každou cenu progresivní skladbu a ví, že progresivní skladba je většinou ta, která kombinuje více prvků/žánrů/melodií/nálad a je dlouhá, ALE... ale je to super. :)
Btw začal vycházet seriál Halo, a nepřekvapivě je to už podle první epizody zcela zapomenutelný odpad. Jediné pozitivum je že tam hraje Natascha McElhone z Californication, ta holka je i v padesáti pořád strašně sympatická.
@MCZ (26.03.2022 18:59): je jasné, že u všeho se najde někdo, kdo něco z toho rád nemá, jinak by to mělo 100 % :-) Já to mám rád, čisté 4/5.
Já taky akceptuju, že mají lidi rádi comicsové filmy, ačkoliv to považuji za nejhlubší umělecké dno :-) (čest výjimkám )
@Naginata (26.03.2022 14:49): Pro mě stále vede z "komediálních" Rick and Morty, Red Dwarf, Yes Minister/Prime Minister, MASH, Community a o něco níže Harley Quinn a poslední asi Star Trek: Lower Decks.

Vlastně všechny patří i do mého seriálového Top 10, kde by byl ještě Firefly a Star Trek: Deep Space Nine (což je asi můj nejoblíbenější seriál vůbec).
@Dan9K (26.03.2022 14:31): Simpsonovi, HIMYM, The Office a TBBT mají jen pár dobrých sérii, potom ty seriály začnou být dost trapné a postavy se stanou obětí Flanderizace. Futurama a IT Crowd ale napríklad skončili v nejlepším. Na Britských seriálech a většině Anime kromě těch shounen sérií se mi líbí, že nejsou tak hrozně dlouhé.

@Malignus (26.03.2022 14:34):  All You Need is Kill jsem ještě nečetl ale vím že , podle toho byla udělaná jediná dobrá Anime Hollywood adaptace Edge of Tomorrow. Trinity Blood mi přišel jako slabší Hellsing a Chrono Crusade jsem pár dílů viděl ale nic si nepamatuji.
@AlieN (26.03.2022 14:31): No anime je děláno hlavně pro adolescenty, takže pro ně je střední škola více známé prostředí. Poslední roky je ale velmi populární trend Isekai, kde se běžný chlapec dostane do fantasy světa a už ich je opravdu moc, takže to mně vadí o dost víc.
@Naginata (26.03.2022 14:25):  high school, high school, high school, high school, high school, high school,...

Kurva ta absolutní neoriginalita anime už mě tak strašně sere, tohle prostředí bych jim už natvrdo zakázal, ať si zkusí konečně natočit i něco jiného :D
@MCZ (26.03.2022 13:59): zas na druhou stranu je zajímavé, že u seriálu je tomu celkem naopak - Simpsonovi, Futurama, Přátelé, HIMYM, Big Bang, Red Dwarf atd. celkem všeobecná shoda a vysoké hodnocení, přitom jsou to víceméně čisté komedie. 


Ale jsou i čistě filmové komedie, které mají vysoké hodnocení a je na tom celkem i shoda, a není to jen Sám doma...Život Briana, Bláznivá střela, Žhavé výstřely.....

Kdybych měl z fleku odhadnout nejlépe hodnocenou primární komedii, tak bych tipnul právě Žhavé výstřely 2, Sám doma mě překvapil :-)