Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@Dan9K (21.08.2022 13:11): no a i lidi, kterým se běžně tvorba Tří tygrů líbí říkají, že tohle je fakt už špatný, tak si představ to utrpení při sledování... jakože, dvakrát jsem se pousmál, což je u filmu, který sází jen na vtipy dost špatný...

Jinak už jsem za polovinou Sandmana a za mě dost dobrý... Především díl se Smrtí byl top a docela slušně hrál na city, to se mi líbilo. Hodně se mi líbil i ten kontrast proti předchozímu hodně divokému dílu, který byl neméně zdařilý. 5. a 6. díl za mě zatím TOP celé série.
@Artran (21.08.2022 13:50): jj, přesně, když jsem to čet, tak mě napadla ta Gubaidulina. Tak ony vzhledem k úzké historii skladatelek se dají považovat za nejlepší i v rámci všech dob. Historicky mě napadá jen pár jmen typu V. Kaprálová,  G. Tailleferre, I. Loudová, ale vesměs nemám žádnou naposlouchanou, přestože poslední jmenovanou jsem znal osobně.

Z mladé generace je určitě slyšet o mých věčných spolužačkách a kolegyních Elišce Cílkové (dcera slavného brouka pytlíka Václava a zaujala hlavně ukrajinskými klavíry z Pripjati) a Kateřině Horké vyhrávající z nějakého důvodu jednu mez. soutěž za druhou...ale nesmí ze mě mluvit zhrzenost :D
@strejdafido (21.08.2022 13:41): máš chybu v odkazu.

A on neni knedlík jako knedlík. My těmhle bramborovým doma říkali "trnkové gule" a není problém jich do sebe natlačit 10 ještě před obědem :D když jich nedoplniš smetanou nebo máslem tak jich jde "sežrat" tunu.
@Dan9K (21.08.2022 13:44): Já jsem ji asi rok nazpátek poslouchal tak nějak celou (chronologicky podle toho, co šlo dohledat) a asi bych řekl, že ji považuju za nejvýznamnější žijící skladatelku (když pominu žijící osmdesátníky jako Gubaidulinu nebo devadesátníky jako Kurtága). Přijde mi velmi konzistentní co do kvality (byť ty její novější věci už nejsou tak výrazné jako ty z raného a středního období). L'Amour de loin je už soudobá klasika.
@Dan9K (21.08.2022 13:11): Monteverdi patří mezi mé nejoblíbenější skladatele :-) Miluju jeho madrigaly, sakrální hudbu i opery. Ještě jsem neviděl Návrat Odysea do vlasti. Ten Orfeus je jako opera ale nádherný, tomu dej určitě někdy šanci. Ještě nahrávka od Williama Christieho je super (snažili se být sénicky věrní původnímu nastudování). Taky jsem ho dlouho znal jen z CD, ale zkrátka... vidět to s komplet je úplně jiný zážitek. Jinak fakt doporučuju tu Popeu, tu je ale nutné obzvlášť vidět a rozumět tomu, co se děje.

Co se týče těch oper, tak bych ještě zmínil L'Amour de lois od Kaji Saariaho. Ty ji asi budeš znát. Je to soudobá opera, kterou fantasticky nastudovali v MET. Odehrává se na řece a scénograf ji vytvořil z pásků pokrytých tisíci malých LCD displejů. Vypadá to neskutečně.
@Artran (21.08.2022 09:14): Monteverdi je skvělý, Orfea jsem poslouchal celého asi třikrát, bez obrazu. Ani to nepůsobí jako moc opera ještě. Zpěvy jsou krásně čisté, bez koloratur a vibrat.
I co zbylo z jeho druhé opery, Nářek Ariadny, je super. Hned ty první čtyři tóny zpěvu jsou na tu dobu velmi odvážné.

@S4TW (21.08.2022 09:18): Tři tygry jsem zaznemal asi před 4 měsíci, že vyprodali O2 arenu či co. Dal jsem asi 4 jejich videa na youtube, a ano, za mě velmi trapné.
@Naginata (21.08.2022 11:51): Boris jsem neznal, není to zrovna můj styl, ale nezní to špatně. Jako soundtrack k nějaké akční hře bych to bral. :D Vaporwave si pamatuju, to souhlasím, že začalo nudit velmi brzy. Některé remixy známých skladeb mám rád, ale není to nic, co bych vyhledával. Víc mě bavil třeba japonský future funk, pokud jde o podobný styl, ale taky mi to dlouho nevydrželo. Vůbec co se těchhle chill věcí týče, tak nejlepší je prostě lo-fi. To mě ani nemusí nějak extra zaujmout a stejně to mám rád, i když je to generické. Uvařit si kafe, sednout někam ven, pustit lofi playlist... ideálka. Občas si to pouštíme i u ohně, když chodím na houby nebo na pozadí k práci. Parádní žánr pro spoustu situací.
@Fritol (21.08.2022 08:52): No já mám hlavně synthwave dost oposlouchaný, protože ho znám už 10 let od Hotline Miami, takže už málokdy najdu něco co upoutá mou pozornost. Pamatuješ si například na vaporwave? Ten styl mne nikdy nechytl, protože přestal být zajímavý téměř hned jak vznikl. A jo, Soilwork hudba může znít tobě genericky, ale já nemám tenhle styl melodického metalu tak naposlouchaný, tak mě to teď celkem baví. Tí Holy Fawn znějí zajímavě, znáš legendu Japonského metalu Boris? Ti teď vydali další album.
https://www.youtube.com/watch?v=sHojb-9y6yY

Opery a orchestrální hudba jsou něco co se příjemně poslouchá, ale nikdy tomu nevěnuji velikou pozornost a dávám si to spíše do pozadí, je to typ hudby co respektuji, ale prostě mě nějak výrazně nebere až na soundtracky.
Viděl jsem Tři Tygři ve filmu: JACKPOT a jako fakt velký špatný. Neřekl bych, že jsem na humor zrovna náročný, ale tohle je prostě strašně trapný humor i na mě…
Jestli můžu za sebe doporučit nějaké opery, tak bych neváhal začít tou první dochovanou Monteverdiho Orfeem. Viděl jsem asi čtyři nahrávky, ale nejvíc se mi líbila asi ta pod vedením Jordiho Savalla z Gran Teatre del Liceu Barcelona. Řekne se první opera, ale je to naprosto úchvatné dílo, navíc tady ještě s krásnou výpravou. I druhá Monteverdiho dochovaná opera Korunovace Popey je skvělá, ale zde spíše díky výbornému libretu (dost temnému, mimochodem).
Jinak jsem měl jednu dobu slabost pro opery Benjamina Brittena, které jsem viděl vesměs všechny (až na nějaké ty dětské), ale ten Peter Grimes je zkrátka nakonec asi nejlepší.
Z českých je určitě dobré si poslechnout nějaké ty Smetanovy, jsou vážně dobré (osobně navíc Smetanu preferuju o něco víc něž Dvořáka - toho už poslouchám vlastně dost málo). Jinak je skvělý pochopitelně Janáček, od něj mám nejraději asi tu Bystroušku, Její pastorkyňu a Z mrtvého domu. Vlastně ale i Věc Makropulos. A pak také Martinů má skvělé opery, Hlavně tedy Juliettu nebo Hry o Marii (obzvláště doporučuju Mariken z Nimègue.) Jen ty Řecké pašije mi nikdy moc nesedly, a to jsem na nich byl i v Národním.
@Naginata (21.08.2022 00:01): Na dně s kreativitou je spousta umělců ve všech žánrech. Originality je dnes poměrně těžko dosáhnout, neb ať už si vybereš jakýkoliv styl, tak v době internetu je prostě šíleně velký výběr všeho. Souhlasím však, že synthwave je na jedno brdo často. Člověk si pustí různé hodinové mixy na youtube a je to všechno jak přes kopírák. Ta skladba od Soilwork cos postl mi taky přijde jako poměrně generický metal, ač neříkám nutně, že to je špatné. Něco, co by mi nevadilo poslouchat v rádiu.

Co se nějaké "tvrdší" tvorby týče, tak v září očekávám nové album od Holy Fawn, ti mi přijdou poměrně ojedinělí. Takový nezvyklý mix shoegaze a post-metalu/rocku.
@Dan9K (20.08.2022 23:58): No máš pravdu, že můžu na youtube hledat opery, no to je jako tam hledat ten sport nebo filmy. Většinou je to nekvalitní a nelegální. Moje tv navíc youtube asi neumí. Navíc to většinou nemá titulky a nerad cíleně vyhledávám nějaký titul. A dalších x důvodů:) Prostě čt mi v tomhle plně vyhovovala, no poslední dobou z nějakého důvodu nic dobrého nedává.
Zkoušel jsem Eternals. Film s asi devadesátiminutovým prologem. 3/10. To i Stalker měl svižnější děj.
Legenda se vrací
https://www.youtube.com/watch?v=GtL1huin9EE

@Fritol (19.08.2022 13:03): Sorry ale na kpop pořád nejsem, synthwave beru jako celkem zábavný trend, který je už pár let ale na pár výjimek jako Perturbator,  Dan Terminus a Dance With the Dead na dně s kreativitou a každý umělec zní víceméné stejně. Rozhodně to ale byl lepší trend než dubstep. Pořád by mě ale zajímalo, proč je ten žánr tak populární mezi fanoušky metalu.

Teď vyšel jinak nový Soilwork album, nejsem moc na tenhle styl hudby, ale tohle mě celkem bavilo.
https://www.youtube.com/watch?v=fBKixj7XAHU
@Red (20.08.2022 20:42): já teda nevím, protože koukám akorát na čt24 a občas nějaký sport, ale divím se, že někdo, kdo umí psát příspěvek do diskuse, je odkázán na program čt art :-)
vždyť na youtube je toho tolik, že si můžeš dávat operu každý den :-)
Nebo máš takovej ten dobrej pocit, že když na to teď kouká i někdo jinej v tu samou chvíli, tak je to lepší? :-)
Když se tady mluvilo o operách, přijde mi že na ně čt art úplně zanevřela. Rád jsem si co týden podíval na operu no a teď nic nebylo tak dlouho, že jsem přestal vůbec sledovat program. Jsem úplně operně deprivovanej, i fyzicky jsem byl naposledy na opeře před covidem. Prakticky už na čt neběží nic zajímavého, samý reprízy starých francouzských komedií nebo amerických westernů. Jediný na co se teď koukám je ten Endeavour, ale to dávají ve středu v 11 večer a popravdě už mi ty případy taky připadají nějak nesmyslně překombinovaný.
@Fritol (19.08.2022 13:35): Tí čo sa neustále presúvajú a tlačia sú najhorší, obzvlášť ak si chce niekto aspoň trochu zatancovať a furt niekto chodí hore dole. Inak na HVOB som bol tuším v 2017 alebo 2018 a našťastie nebolo úplne plno, takže tam som aj relatívne vpredu (ale nie pod pódiom) mal kľud.

Inak to, že je mladšie publikum je predsa známka, že tá hudba oslovuje aj mladšiu generáciu. Zvykol som chodievať na koncerty do Viedne a tam pri x veciach bývalo staršie publikum a sralo ma, keď sa potrebovali vykecávať, čo je pri niektorej hudbe, ktorá ma tichšie pasáže obzvlášť na facku, ale zároveň som zažil aj to, že hudba bola energická a aspoň nejaký pohyb to chcelo, ale publikum tam stálo úplne nepohnuto ako kôl v plote.

Bohužiaľ lepšie publikum som zvyčajne zažil na menších koncertoch a klubovej scéne, keď tam tí ľudia naozaj idú za tou hudbou, ale na väčších a mainstreamovejších veciach sa vždy nájde kopec debilov. Samozrejme nechodím na punk, len som počul, že tam to vie vyzerať strašne. :D

Jeden z najhorších zážitkov som mal inak pred rokmi na koncerte Marka Lanegana, keď ako prídavok dával skladby od Queens of The Stone Age a ja som tam bol s jednou babou spolu asi v nejakej desiatej rade a jeden týpek rovno pred nami si tam začal sám dávať moshpit a vrážať do ľudí a nikto o ten jeho moshpit nemal záujem a keď som ho upozornil, že nech do nás nevráža tak ma poslal, že nech idem na balkón pozerať, keď sa mi nepáči.
@Drolin (19.08.2022 13:31): Narážení je snad ještě horší. Hlavně debilové co se nacpou s celou partou dopředu a pak co 20min chodí pro pivo a prodírají celým davem. Půlku z toho ofc rozlijí, takže okamžitě je podlaha lepkavá a cítíš, jak se ti lepí boty s každým krokem. Koncert HVOB byl v tomhle letos nejhorší. To jsem si skoro neužil právě kvůli publiku. Co mi přišlo uplně absurdní bylo, když při závěrečném "ještě jednu!" typek šel pro pivo a zas zpátky dopředu... srsly, těch 10min to nešlo vydržet.
@Fritol (19.08.2022 13:25): Obojí je hrozné! Za mě bylo nejhorší publikum tento rok na Nitzer Ebb (stálé diskuze nebo naopak házení se, narážení do ostatních, po celé ploše) a naopak nejlepší na Dead Can Dance - starší, dobře oblečení posluchači, žádné ruchy mimo hudby samotné... nádhera :)).

Něco podobné, jako na Pendulum, jsem čekal na Underworld, ale nakonec to také bylo fajn a povedený koncert i ze strany publika.
@Drolin (19.08.2022 13:16): Pubertální publikum nebude na škodu. Teď jsem byl na Let it Roll a tam to byl samý 30+ arogantní chuj nebo vyfetlí idioti, kteří víc mluvili než poslouchali. Při vystoupení Pendulum nemělo mé okolí nic lepšího na práci, než shánět trávu a ečko. Jako kurva, hrají hodinu, tak držte chvíli huby.
@Tulareanus (19.08.2022 13:05)
@Fritol (19.08.2022 13:10)

Já mám zase raději ty "tvrdší" songy a tvůrce. Peturbator je super, She Is Young, She Is Beautiful ... patří mezi mé nejoblíbenější songy a klip je úplně boží :)

A souhlas, že Leather Terror je jejich nejslabším albem, nicméně stále je to hodně dobré na poslech.

@Drolin (19.08.2022 13:16): Jn, nebyla to naše chyba :( Tak ale speciálně pro tebe..
@Fritol (19.08.2022 13:03): Carpentr Brut byl na živo (na zaskákání) fajn, určitě více jak Pertubator, ale to pubertální publikum, to tedy bylo něco :)). Ale pokud "snajpnu" lístek za polovinu, tak asi půjdu znovu.

@Zoltan (19.08.2022 12:07): Já si říkla, že zde ten KPOP zanedbáváte a žádné tipy se neobjevují...
@Fritol (19.08.2022 13:03)
@Zoltan (19.08.2022 12:48): Akurát včera som tento album od Carpenter Bruta počúval, niektoré songy sú fajn, ale z toho čo nahral mi to príde ako jednoznačne najslabší album, primálo synthwave, priveľa "obyčajných pesničiek".

Ja som žiaľ kvôli covidu, keď bol v 2020 zrušený jeho koncert vo Viedni, na Carpenter Brut nešiel, inak by som určite chcel ísť. Z toho čo som videl tak je to pecka.

Gunship mi inak prídu práveže v rámci synthwavu takí slabší, popoví, menej "bangerov" majú a zároveň nemajú ani také tie atmosférické skladby ako má medzi novšími Perturbator alebo Dynatron.
@Zoltan (19.08.2022 12:07): Mně se to Pink Venom docela líbí, ale asi nic, co bych poslouchal furt dokola. Je fakt ale, že oproti DDU-DU, How You Like That nebo Lovesick Girls je to děsně nevýrazné. No jsem zvědavý na to album. Každopádně Lise to tam sekne, ty vlasy jsou super. A ta její rapová část s Jennie je nejlepší z celé skladby.

Abych se přiznal, tak letos kpop vůbec nejedu. Nesleduju ani TWICE jestli mají něco nového. Teď jsem na IG snad zahlédl, že bude nové EP či co. Takže pro letošek za mě nejlepší cover Monsters od Dahyun. :))

Tomboy docela jde ovšem.

Ovšem zatím co kpop letos nuda, tak pro dnb skvělý rok!
@Fritol (19.08.2022 11:45): Hm, asi ok. Měly lepší ale. Ale i daleko, daleko horší (viď, Seleno? :D) 

Jinak letošek nic moc co? Snad jen Le Sserafim jakožto očekávané talenty ukázaly nějaký potenciál do budoucna. Až na vládnoucí (G)I-DLE je spíš vše takové... no pár half decent věcí tam je, ale spíš nuda :)
@Dan9K (18.08.2022 16:05): klasická hudba mě naplňuje víc, než rock, pop, techno, blues, jazz nebo rap.

Dřív jsem neměl moc možností se s operou/klasickou hudbou obecně se seznámit.

Ne všechno, co mám z opery za sebou, se mi líbilo. A když, tak spíš jen jednotlivá "čísla," než celá opera. Ale zrovna Turandot těch čísel má povíc, navíc to má jen zhruba dvě hodiny a ne pět.

Jinak ta konkrétní nastudování jsem si vybral taky kvůli režisérům (Zhang Yimou, Kaiser Chen, Zeffirelli).

BTW kdybys měl tip na něco podobně "naslapaneho" jako ta árie, co jsem postoval, nebo Vivaldiho La Folia (chybí mi terminologie, ale líbí se mi ta energie, rytmičnost) nebo naopak něco jako to Gira la cote (na dějí nezáleží, i když zrovna v tomhle jde o kata, co bude popravovat prince z Persie). https://youtu.be/A_yDTJhG5yM https://youtu.be/Jew0LUfZJ48
07:35
@M.a.t.t. (18.08.2022 15:54): Já si myslím, že podobně to mají 2 ze 3 Iron Manu, první Doctor Strange, Avengers asi všechny, a rozhodně Captain America... neříkám, že MCU uhodil či uhodí hřebíček na hlavičku s každým filmem. Thor či Strážci Galaxie se minuli účinkem, ale zkrátka tam ty umělecké ambice vidím. Především možná v Captain America (což bych před pěti lety nevěřil, že někdy napíšu, ale jsme tady xD)
@Cathan (18.08.2022 15:49): Aj čistokrvná zábava predsa dokáže utkvieť v pamäti ak je dostatočne štýlovo nakrútená. Za všetky ma napadá napríklad posledný Mad Max, kde sú i tie potenciálne zaujímavé myšlienky výrazne osekané v prospech akcie a formálne je to takmer dokonalé ;)
@M.a.t.t. (18.08.2022 15:44): Rozumím, za mě by ale pak filmů i kvalit s vyššími ambicemi bylo děsně málo, protože jen málo který film mi utkví v hlavě. Proto se snažím věci hodnotit spíše z řemeslného hlediska, s čímž všeobecně MCU problém nemám. Snad ve fázi 4 vážně chybí taková ta bombová jiskra zatím, to se ještě ale může změnit.
@Cathan (18.08.2022 15:38): Tak.. záleží. Ako som uviedol nižšie, dokážem si užiť marvelovskú produkciu, keďže mi vie ponúknuť slušnú oddychovú zábavu, ktorá si viac-menej drží podobný kvalitatívny štandard (čiže tuto s ALieNom nesúhlasím). No väčšina z nich mi ako celok či jednotlivými scénami výraznejšie neutkvie v pamäti, čo je u mňa jedno z dôležitých kritérií pri posudzovaní.

@AlieN (18.08.2022 15:39): Kritiku druhého Stranga úplne nechápem, i vďaka Raimiho skvelej réžii je to za mňa podstatne lepší diel ako ten prvý. Ja mám inak každopádne pocit, že už dlhší čas sa tam skôr hatuje ako chváli.
@M.a.t.t. (18.08.2022 15:32): Na Moviezone jsou v diskuzích příliš Marvel-pozitivní a spoustu problémů ignorují právě kvůli svým nízkým nárokům na ten žánr, tak jsem to tam musel trochu kontrovat. Od průměru třeba hodnocení třeba od Civala nebo imfa se tam skoro neliším - třeba u Doctor Strange 2 jsem i dost výrazně nad nimi.
@M.a.t.t. (18.08.2022 15:35): Já bych s tímhle ale třeba nesouhlasil. MCU jako celek má poměrně vysoké umělecké ambice. Samozřejmě je to i zábava pro masy, ale ono se podle mě nevylučuje. Wandavision bych dokonce označil za umělecký "film" podle platné definice.
U marveloviek je hlavne potrebné počítať s tým, že obzvlášť tie novšie sú takmer výhradne zábavou pre masy bez vyšších ambícií. Za mňa je to v pohode aj kvôli tomu, že sa dokážu takmer neustále vtipne zhadzovať a tým pádom na ne nemusím aplikovať podobné nároky ako na očividne ambicióznejšie filmy ako The Batman, Joker, Logan a podobne (len dodávam, že všetky tri sú za mňa lepšie ako väčšina marveloviek, ktoré mám rád iným spôsobom - česť výnimkám ako posledný Spider-Man alebo švrtí Avengers)