Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@Charllize (23.09.2022 19:40): Hm, u mě jde o to si spíš položit otázku proč hatit, když na tom buď můžu najít něco hezkého nebo jít koukat na/hrát něco jiného? Jeden z důvodů proč mají moje komentáře vysoké hodnocení, kromě faktu, že já jsem zkrátka málo kritický, je to, že nehraju to o čem předem vím, že mě fakt nebude bavit.

@Zx Atari 500 (23.09.2022 19:41): Ach, tohle otevírá další Pandořinu skříňku :) No, beru to.
@Cathan (23.09.2022 19:33): Bez s objektivitou někam, plno lidi se řídí prostým bavi/nebavi a je to tak v pořádku. Není fakt potřeba u všech filmu zakládat filozofickou fakultu :)
To jako má někdo kdo se bavil pak provést sebezpyt aby došel ke vzniku vsehomira a dat jednu hvězdu aby byl objektivní? :)
@Zx Atari 500 (23.09.2022 19:35): A tohle je myslím krásný příklad toho, že ty podle mě nehodnotíš ten film jako celek, ty prostě hodnotíš žánr toho filmu :) Samozřejmě je to jen můj názor, ale prostě tohle bombastické přehánění je fakt trochu moc.
@M.a.t.t. (23.09.2022 18:49): Protože Shadow of War/Mordor se takto již dopředu reprezentovalo, říkali, že to pojali jako vlastní tvorbu a že nikdo nemá očekávat korektnost s originálem a přesto se snažily, aby hra byla co nejvíce v souladu s nastaveným settingem filmů, Amazon ovšem lže, vytváří si skandál pro pozornost a těží z něho označováním fanoušků za rasisty kteří kritizují, že to není takové, jak prezentovali. Vsunují do seriálu alegorie na moderní společnost a podle toho odvijí děj. Je to patetické, vlastně mi to připomíná rétoriku naší východní "super"velmoci, jen z opačného extrému. :)
Taková tvorba, kde tvůrcům jde více o jejich ideologii, než o to, aby vytvořily kvalitní dílo, si opravdu zaslouží backlash a označení za bullcrap prvotřídní jakosti.

Jasně, někomu se to líbí, má to podle něj super vizuál atd. atd. Každýho věc, je úplně jedno když v seriálu jsou takové zákysi, jako když mají půl dne na nalodění a pak zjistí, že nemají potraviny a musí se vrátit... (wtf?)
Nebo ty pokusy o nostalgii kdy postava přímo opakuje na slovo přesně text z filmů... Je to naprosto boží 11/10, jako komedie.
@Zx Atari 500 (23.09.2022 19:27): Nechtěl, protože si zkrátka uvědomuji, že je to můj osobní problém :) Kdyby si tohle při hodnocení uvědomovalo víc lidí, na světě by hned bylo lépe! Nicméně, ano, jakékoliv MCU před Smrtelnou pastí, tisíckrát.
Z Mrvel trashe tu dela nekdo div ne transcendentalni zazitek a pak by skoro chtel davat odpady Pastickam? Stopnete to, nez bude pozde! :D

Jiz se tesim, jak si vecer pustim novy dil Lotra a v pondeli budu brecet u zpackaneho HoD :)
@Dan9K (23.09.2022 19:01): Doufám ze jsi použil verzi s českým dabingem. A teď mám strojní pušku, ha ha ha :)

Jo však plno věci z toho filmu používají tvůrci dodnes jako vzor. Na poměry doby kdy to vzniklo to bylo na akcnaky až podezřele logicky udělané.
Ono i v té době bylo dost lidi co kroutili marně hlavou když viděli třeba Commando, Die Hard byla oproti tomu ještě vcelku inteligentní zábava :)
@M.a.t.t.: kazdy dil RoP je potreba zkoumat, analyzovat, diskutovat o nem .. navic lide by se verejne meli zrict toho, ze se jim to libi .. proc treba nemuze bejt ve formulari kdy si vytvaris ucet na DBH prohlaseni, ze nesouhlasis s RoP ?? To co jsi napsal s tou srackou je podle me strasna hloupost ... muze to bejt absolutni sracka i kdyz to bude 5 miliard dolaru a budou tam vsichni bili arijci s modrejma ocima (ne ze by mi na tom zalezelo - RoP nastesti svoji srackovitosti odsunul otazku etnicke diverzity ve stredozemi na asi patou kolej) ..

Ja cetl LotRa cesky i anglicky nekolikrat .. jenom z jazykoveho hlediska se mi vzdy, kdyz zacnou mluvit, zacne chtit na velkou (pak to ale nejde, kdyz tam sedim) .. JRRT byl profesor anglickeho jazyka a lingvista, myslim ze by trpel nekonecnejma mukama jen kdyby poslouchal, jak jeho "migrujici" prahobite mluvi a nebo jak se mezi sebou bavi numenorska omladina ..

podle me by mel bejt nejakej monstr proces s reziserem, scenaristou, produkcnim a dalsima .. mela by je soudit nejaka zaprisahla polednova, ale profesorka anglickeho jazyka a znalkyne dila JRRT ..
@Charllize (23.09.2022 18:55): já jsem si dal Smrtonosnou past loni na Štědrý den po hodně dlouhé době a právě to dobové hodnocení pro Past podle mě vyznívá velmi příznivě. Přijde mi to jako velké zjevení, kdy se ten film výrazně vymyká, samotnou podstatou hlavního hrdiny, absencí klišé (několikrát se stane úplně něco jiného, než bych čekal), kvalitním scénářem, pochopitelně dokonalým záporňákem, jehož motivace a konání je 100% pochopitelné, akce samotná není samoúčelná, ale vyskystuje se pouze v momentech, kdy to dává dějový smysl atd.

Důkazem budiž to, že na to byla schopna koukat i přítelkyně, která filmy toho žánru do jednoho nenávidí a přijde ji neskonale trapné, když se ve filmu střílí nebo jsou tam nějaký gangsteři (fakt je v tomhle dost extrém :-) ).

@Cathan (23.09.2022 19:00): vůbec bych se nedovážil předpokládat, že lidé hodnotí cokoliv objektivně :-) Jsem teďka upřímně spíš v životní etapě, kdy jsem celkově zdrcen z přístupu lidí k čemukoliv a tohle je jedna z věcí.

tebou zmíněné filmy jsem ani jeden neviděl, tak nemůžu soudit.
@Dan9K (23.09.2022 18:49): Slyším d, píšu t, jasné ne? :)

Nicméně, když jsme u toho problému hodnocení zas jednou, já nyní v rychlém sledu shlédnul hodně MCU seriálu. A jedna věc mě vážně zaujala. Daredevil má 86%. Jessina Jones 76%. A Moon Knight 72%. Za sebe mohu s čistým svědomím říct že MK má mnohem lepší writting a gradaci než Daredevil. Jako fakt o hodně.

V čem vyniká Daredevil? Temné scény, temný děj a akční krváky. Toť vše. Zbytek je spíše mírný nadprůměr, a ačkoliv jsem si to poměrně užil to hodnocení 86% je směšné. A upřímně je to jen proto, že ten děj je prostě temný, tedy dospělí a tedy zřejmě lepší. Já zkrátka nevěřím, že lidé se byť jen vzdáleně pokouší něco hodnotit objektivně. Fakt ne.
Aj tak má Rings of Power má od sračky ďaleko, no ľudia majú tendenciu zveličovať, ak im niečo nesadne. Chápem, inak že najskalnejšie jadro bude prskať tak či tak - to sa deje vždy a všade, nielen v tomto médiu, No pokiaľ by sa divák dokázal nezaujato pozrieť na seriál z toho pohľadu či funguje aspoň ako bežný fantasy seriál, pochybujem že by sa bežne dochádzalo k podobnému verdiktu. Bol to nakoniec sám Gordon, ktorý nedávno obhajoval videoherný Shadow of War, že funguje aspoň ako fikcia, preto nechápem, prečo je na jednej strane prípustná tolerancia a na tej druhej zase nie.
@Cathan (23.09.2022 18:43):  já mám samozřejmě taky rád, když standarta splňuje určité standardy :-)

ale teď vážně, souhlasím, taky dávám odpad zcela výjimečně a i filmu, který mě monumentálně sral (K zemi hleď), jsem dal 2 hvězdy. Zase na druhou stranu si dovedu představit, že až budu jednou v důchodu nakoukávat všechny ty comicsové filmy, že možná i ty odpady začnu sázet, přestože to má skvělé efekty, které mě ale vlastně vytáčejí, mimojiné třeba i proto, že mi vlastně tak skvělé nepřijdou a nevidím v tom ty kvality, které já hledám, a sice kvalitní zápletku, dialogy, nápad, příběh, nějakou přidanou hodnotu atd. Ale nevím, třeba se mi v tom pokaždé něco nakonec najít podaří.
@Dan9K (23.09.2022 18:38): Myslím, že jde celkově o to, ale nechci mluvit za M.a.t.ta, tohle je čistě můj názor, že doslova drtivá většina věci si nezaslouží hodnocení "odpad". Odpad musí být něco co je ze všech stran naprosto příšerné, není do toho vložena žádná invence, zájem, nemá to absolutně žádnou kvalitu.

To platí jako pro hry, tak pro filmy a seriály. Něco co si fakt zaslouží odpad se objeví jednou za hodně dlouhou dobu a nalepit to na něco co se mi jen nelíbí nebo to nesplňuje co jsem čekal nebo to zkrátka nesplňuje jeden určitý standart není podle mě prostě správné. Já furt říkám, že pak bych musel dát odpad asi každé Smrtonosné pasti, protože jsou podle mě ty filmy příšerné, ale očividné určité standarty pro určité lidi splňuji.
@M.a.t.t. (23.09.2022 18:22): s většinou souhlas, ale nesouhlasím s tím, že by produkční kvality automaticky znamenaly, že něco není sračka. Kroutil jsem třeba často hlavou nad tím, když byl nějaký totálně stupidní animák, a lidi tomu dávali 3 nebo 4 hvězdy s tím, že je to úplná sračka, ale ta animace, že je úžasná a že jim to muselo dát spoustu práce. Případně úplně to samé u comicsových hovadin, kdy ti lidé přiznávali, že je to úplná hovadina, ale že to má boží efekty - šup 4 hvězdy (nebo dokonce pět).

Za prvé to pak degraduje smysl hodnocení, za druhé, oceňovat tyto kvality bych chápal u něčeho, co tyto kvality přineslo nově. Chápu třeba, že někdo ocení první Toy Story, i kdyby to příběhově či scenáristicky stálo za prd, ale nechápu, proč totéž oceňovat u 800. animáku tohoto typu. A naopak, když něco tyto produkční kvality nemá, neznamená to, že to není geniální dílo.

Samozřejmě, každý má právo na to hodnotit a vnímat dílo jak chce, ale já pak mám zase právo vnímat takovéhle ohodnocení kvality za dost povrchní a nemotivující pro tvůrce se vůbec o něco snažit, když lidem stačí stále to samé, akorát v pěkném balíčku.

U těch Zlatých malin to chápu tak, že to není reálně nejhorší dílo, protože to pravděpodobně ani nikdo neviděl, takže to nikoho nezajímá. Spíš bych to přeložil jako "největší zklamání". nebo největší průšvih ve smyslu tom "měli jste spoustu peněz a udělali jste tohle". Asi by nebylo úplně fér zazdít zlatou malinou týpka, který si udělal film o pěstování kytek před garáží a dát mu malinu za nejhorší kameru roku.



@Cathan (23.09.2022 18:30): vidíš, já bych ten druhý odstavec právě do kamene netesal.
@Dan9K (23.09.2022 18:16): +1 Už minule som naznačil, že je to trochu únavné. Fakt neberiem nikomu jeho názor, no pokiaľ je to diel od dielu identický hate, písať to dookola zaváňa... no hocičím len nie snahou o zmysluplnú diskusiu.

A nie, nie je to "sračka", pretože skutočné "sračky" nemajú ani tie produkčné kvality na adekvátnej úrovni. Nemusíme sa automaticky znižovať na úroveň Zlatých malín, kde sa medzi najhoršie filmy roku tie skutočne najhoršie veci takmer nedostávajú.
tak já nevím no, je tak těžký na to prostě nekoukat, nebo se tu bude řešit každý další díl, že je to zase sračka? :-)
Vždyť je tisíce seriálů, a to i těch kvalitních, že jeden život nestačí, tak neztrácejte čas anebo ho ztrácejte, ale jaký má smysl to furt řešit :-) Přitom je to podle všeho sračka už od začátku. Chápu třeba, když by to byla 8. série a tak...
tak Rings of Power S01E05 jsem jeste nevidel .. na CSFD ale spadlo hodnoceni na 58% ... no, to nevypada dobre :P - tak co, videl nekdo posledni dil ? Co me ceka ?
Tak jsem konečně dosledoval Sandmana a pocity jsou docela rozporuplné. Nechápu, jak může seriál s perfektním castingem ( většina dúležitých postav je jako kdyby vypadla z komiksu) a s momenty, které jsou do posledního detailu věrnými citacemi originálu totalně zabít nekonzistentní tempo. Sere pes drobné změny, které jsou spíš nelogické nebo zbytečné. Když už chtějí něco přidávat, tak to má být zajimavé, má to být chytré a má to mít přesah. Takhle jen doufám, že vznikne fanouškovský sestřih který se zbaví zbytečného balastu. A nejhorší je, že ten potenciál tam je, jenže všechno musí být vysvětlené doslova, každá myšlenka musí být citována alespoň 2x aby náhodou nějakému diváku neutekla a nedej bože, aby něco zůstalo nezodpovězené... a o to víc oceňuju, že to dokázali s Nadou.

Jako na někoho, kdo nezná předlohu to asi může fungovat líp, ale pro fanouška jde o horskou dráhu, kdy nadšení je střídáno totálními WTF momenty. Myslím, že je škoda, že to nezfilmovala raději BBC nebo aspoň někdo s míň mainsteam pohledem...
celou dobu cekam, jestli si nekdo na tema RoP "nezabičuje" se mnou .. to se vam to vsem libi ? o.O
@M.a.t.t. (19.09.2022 12:56): je to silnejsi nez ja ... abych te uklidnil, ten prispevek jsem rozepsal opet v rozsahu mensiho traktatu .. pak jsem vse az na prvni dve vety (realne nebyly prvni dve) smazal - takze jak vidis, snahu (nejakou) mam ..
Bože, tohle je geniální :D Je to teda geniální v tom nejhorším slova smyslu, ale má to esenci těch kultovních béčkových hororů :D