Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

Poslouchá tu někdo podcast Neplecha ukončena? Všem fandům brýlatého kouzelníka doporučuji!
@John Mirra (30.09.2022 00:47): Proto doporučuji jen seriály, které jsou co díl uzavřené nebo jsou jen jedna série.
(Krajní meze, BLack Mirorr, El inocente, Černobyl, True Detective sice víc sérií ale každá má svůj děj atd)
The Boys mě bavila jen první série a ve druhé Stormfront. Jinak právě bylo jasné, že bude pět nebo šest sérií.
@Charllize (30.09.2022 00:10): Jojo, teď si uvědomuju, že je to vlastně důvod, proč moc nekoukám na seriály, protože se často málo hýbou kupředu. V tomhle směru (a v mnoha dalších) mě úplně dostalo The Good Place, u toho jsem si často říkal "Aha, teď je tu tenhle problém a budou to celou sérii řešit" a ono houby - na konci druhého dílu to bylo vyřešeno a seriál se ubíral dalším (často nečekaným) směrem.
Mělo to zkrátka neskutečné tempo a taky to byl asi jediný seriál, kde byla stereotypní hloupá postava, která byla naprosto famózně napsaná. Kam se hrabe Joey z Přátel :)
Tak jsem dokoukal třetí řadu The Boys a docela mě to bavilo, ale už to začíná být okoukané a poslední díl mě vyloženě zklamal. Už se to trochu motá v kruhu. Nic se pořádně nevyřešilo, končí se víceméně tam, kde se začalo, nikdo důležitý neumřel, už třetí postava má daddy-issues, Butcher je svině a Hughie se ho snaží převést na light side... uuuuuh. Já chápu, že chtějí ždímat značku, dokud to jde, ale už to pak prostě přestává být zábavné :(
@M.a.t.t. (26.09.2022 00:40): jo, Zimmer je moje hlavní nemesis, viním ho za vše :D
ale na druhou stranu plně uznávám, že je z nich nejlepší, resp. že několik jeho věcí považuju za naprostou pecku a jeden z vrcholů filmové hudby (Lví král, Skála, Gladiátor, Neznámý Rangún a možná ještě něco :-) ), zároveň tolikrát mě vyloženě naštval :-)

a je to koukám pořád individuální, jakožto fanouška Nine Inch Nails byl pro mě Social Network celkem snadno poslouchatelný na samostatný poslech :-)
Já naopak velmi cením tyhle jiné a klidně i vyhrocené přístupy, které jsi vyjmenoval a dovedu si je představit na samostatný poslech paradoxně líp, než ten tovární produkt Remote Control prod. , který se sice snaží vytvářet epické a výrazné monumentální melodie, ale dělá to pořád stejným způsobem, který jsem popsal níže a který mě pak prostě nebaví no a co je nejhorší ze všeho, vlastně mě to pak vytáčí především během sledování těch samotných filmů, zesměšňuje a strhává mi to filmový zážitek a pořád se na to musím soustředit, protože mě to nutí tu hudbu přehnaně analyzovat během sledování filmu. Je mi jasné, že je to i částečně profesní deformace, ale jinde se mi to tolik nestává :-)
@Dan9K (25.09.2022 22:26): Vďaka za siahodlhú odpoveď a som rád, že som ti trochu rozšíril obzory :)

Iron Mana 3 mám osobne rád, hoci uznávam, že Brian Tyler má v posledných rokoch fázy, kde ide vyložene na automatiku a skladá vcelku zabudnuteľné soundtracky. Svoj vrchol v podobe Children of Dune už zrejme nikdy neprekoná, ale som rád, že stále dokáže raz za čas zložiť vydarenú kompozíciu. Osobne sa mi inak veľmi páčia aj soundtracky Michaela Giacchina k Spider-manom (jeho dvojka asi ešte viac ako trojka), ale toho mám rád i celkovo. Ako sa inak kedysi hovorilo, že marvelovky nemajú výraznú hudbu, toto už podľa mňa ani veľmi nie je pravda. Aspoň nie vždy.

Čo sa inak týka tohto " Dnešná filmová hudba je totiž nastavená tak, že má prevažne fungovať ako podmaz konkrétnych scén a pomaly sa vytrácajú momumentálne inštrumentálne melódie, ktoré sú samostatne počúvateľné sami o sebe." " - toto podľa mňa u Zimmera a tých, ktorých jeho tvorba inšpirovala (celé Remote Control Productions) ani tak neplatí. Sú extremnejšie prípady, kde uvediem dva. Prvým je napríklad Beltramiho kompozícia k Hurt Locker, ktorá je doslova spleťou nepočúvateľných zvukov aj keď vo filme to dokáže vytvárať atmosféru a druhým napríklad Reznorov Social Network. Ten mi prišiel už v rámci filmu podstatne zaujímavejší, no keď som ho skúšal počúvať samostatne, skoro vôbec mi to nešlo. V globále je však pravda, že aj taký Zimmer sa občas trochu opakuje, no i napriek tomu dokáže sem-tam zložiť originálnejší, nie úplne zimmerovský soundtrack. A čo sa týka problémov súvisiacich s temptrackov, o tom som už čo-to čítal a uznávam, že určite situácii nepomáhajú.
@M.a.t.t. (23.09.2022 20:29): tak jsem se tomu trochu pověnoval...

Pustil jsem si především Black Panthera a Avengers: Endgame, které jsou na prvních dvou místech. Musím přiznat to, že jsem trochu zaspal poslední vývoj. Na mojí obranu se ten vývoj mezi lety 0-15 (v rámci blockbusterů) prakticky zastavil, takže jsem ani nečekal, že se bude něco nového dít, ale děje :-) Musím si toho poslechnout a nasledovat víc, abych si byl úplně jistý, jak moc je to trend.

Black Panther je od mladého skladatele, zní jinak, než ostatní soundtracky tohoto typu. Můžou za to samozřejmě africké hudební prvky, ale i celkově mnohem ostřejší zvuk orchestru. Jakože Black Panther dobrý (narozdíl od filmu, který jsem asi 15 minut viděl a ukroutil jsem si hlavu :-) )

Avengers Endgame je od starého matadora Alana Silvestriho, který je vlastně pokračovatelem Jerryho Goldsmithe, což je můj největší favorit. Měl pro mě v posledních 20 letech trochu slabší období, ale skoro to vypadá, že se zase chlapík zvedá. S tímhle soundtrackem jsem se setkal už dřív, mám jednoho žáka na klavír, který tyhle soundtracky miluje a pořád je hrajem a zrovna loni se zkoušel celý rok naučit právě Portals z Avengerů. Tahle skladba je rozhodně jedna z toho nejvýraznějšího, co se poslední léta událo na tomto poli, ačkoliv mám pocit, že je to neustálá gradace, která v celém průběhu vlastně není uspokojivě vygradována. Soundtrack jako celek mi ale přijde vlastně jako sympatický návrat zvuku starých časů s moderními prvky.

Abych si vzpomněl, co jsem měl vlastně na mysli v diskusi původně, tak už si asi hodinu pouštím soundtrack z Iron Mana 3 od Briana Tylera, který je starší a je z doby, kterou jsem měl hlavně na mysli....

Psal si "Dnešná filmová hudba je totiž nastavená tak, že má prevažne fungovať ako podmaz konkrétnych scén a pomaly sa vytrácajú momumentálne inštrumentálne melódie, ktoré sú samostatne počúvateľné sami o sebe. No to je už ako píšem dobou". Já plně souhlasím s tím, co jsi psal, rozporoval bych jen tu dobu. Nemyslím si, že je to nutně dobou, jako spíš lidmi. Nemyslím si, že by nějaká většina diváků toužila po tom, aby se vytratily monumentální instrumentální melodie. To, co se stalo, má celou řadu příčin, z nichž se pokusím některé vyjmenovat. Tenhle vývoj se taky neděje poprvé, filmová hudba jako taková vznikla jen jako podmaz, aby nebyl slyšet projektor v sále. Až posléze získala mnohem větší důležitost, ale ve 40. a 50. letech byla v podobné situaci jako dnes (přestože například v Německu silně akcentovali Wágnerovskou tradici a do filmů se snažili dostat komplikovanou leitmotivickou práci). Byla populární myšlenka, která se bohužel s plnou parádou vrátila v nedávné minulosti, a sice "nejlepší filmová hudba je ta, které si divák ani nevšimne". Situace se změnila v 60. letech nástupem Morriconeho, Roty, Herrmanna, Jarrého a posléze Williamse s Goldsmithem. A teď si podobnou změnou možná procházíme znovu.

Musíme se vrátit na začátek kariéry Hanse Zimmera někam na přelom 80. a 90. let. Hans přišel s řešením, které tehdy umožňovalo vyrobit sountrack levně, bez muzikantů, a aby to znělo dobře. Vybral hudební nástroje, které na tehdejších synťácích/klávesách zněly dobře. Jednalo se o různorodé bubny (často velmi hluboké pro zvýšení monumentálnosti, či naopak rychle hrající malé bubínky a perkuse, které vytvářejí soustavný řetěz, na který sází to ostatní), smyčce, lesní rohy, případně nějaké jednoduché táhlé chorály, a to čas od času doplňuje i jinými prvky jako nejčastěji elektrická kytara či rovnou bicí souprava. A začal to sázet jak baťa cvičky. Tímhle výběrem a faktem, že okolo sebe vytvořil armádu skladatelů skládajících stejně jako on (například Brian Tyler) však vytvořil něco, co dneska vnímáme jako typický zvuk filmové hudby, a to samozřejmě i v situaci, kdy se už nejedná o synťáky, ale o skutečný orchestr a jakmile je tam jiný hudební nástroj, zní to až nepatřičně (například dřevěné dechové nástroje z filmu prakticky vymizely). Výsledný zvuk je plastický, vybrané nástroje totiž mají velmi bohatý frekvenční rozptyl a tedy zvukovou bohatost, takže i když se jedná o velmi skromný výcuc symfonického orchestru, zní výsledek plnohodnotně a uspokojivě. I přesto, že lesní rohy jsou super pestrý nástroj, co umí hrát velmi ostře či dělat pouhou výplň, zní to tak nějak pořád stejně. Tomu ještě přidává fakt, že Hans i všichni jeho následovníci používají totožný tónový výběr a totožné harmonické postupy. Co se týče melodie, bývá to výhradně mollová diatonická stupnice, co se týče harmonie, je to nejčastěji terciová příbuznost, která vyznívá monumentálně a pateticky a velmi obvyklý je postup do 7. stupně, který se užívá jako náhrada mollové dominanty. Obzvláště je zneužívaný harmonický spoj 1. a 6. stupně v moll, který je například zároveň i hlavním hudebním "tématem" Nolanovských Batmanů. A za zhruba 20 let se vlastně vůbec nic nezměnilo. Při poslechu hlavního tématu Iron Mana 3 nacházím významné styčné plochy se Skálou z roku 1996. Melodie úplně stejně zdůrazňuje malou sextu, úplně stejně se jede po mollové diatonické stupnici, úplně stejně se použvá terciové příbuznosti, výběr nástrojů je totožný. Jediný rozdíl je v tom, že melodie ve Skále byly mnohem údernější a zapamatovatelnější.

Dalším dílkem skládačky, proč už nejsou tolik "momumentálne inštrumentálne melódie" je fenomén temptrack, bez kterého si to zřejmě už tvůrci nedovedou představit. Hudba se obvykle dělá, až když je +- hotový střih, takže se dělá až na konec. No a aby z toho ve střihu byli moudří, dodá se tam náhradní hudební stopa třeba z nějakého jiného filmu. Chudák skladatel pak obvkyle dostane za úkol vytvořit něco prakticky totožného, co bylo v temptracku, protože si na to režisér, producent, střihač a zvukař zvykli a už si tam nedovedou představit nic jiného. Cokoliv by tam dodal skladatel odvážnějšího, je obvykle odmítnuto. Skladatel se po několika takových zkušenostech už ani nesnaží něco originálního dodat a prostě splní svoje řemeslo.

Takže ano, je to svým způsobem dobou, to je vždycky, ale můžou za to konkrétní lidi a konkrétní za mě špatná rozhodnutí, která vlastně ovlivnila i vkus diváků a posluchačů, kteří se do toho často už narodili a vnímají to jako samozřejmé a že tak to zkrátka má být.

Celá tahle situace mi vlastně připomíná situaci z dob klasicismu v 18. století. Tam byla taky armáda skladatelů, všichni skládali víceméně stejně a to samé, prakticky všichni jsou už dneska zapomenutí. I takový Mozart, který byl z nich pravděpodobně nejlepší, neskládal jinak, jen měl nejlepší nápady. Tehdy nikoho nezajímala osobnost a originalita skladatele, bylo to řemeslo, slož tady skladbu pro mši, tady ji slož pro koncert a tady ji slož pro to, aby nám něco hrálo k žrádlu. A skladatel skládal. Podobně to vnímám u skladatelů typu Badelt, Gregson Williams, Tyler, Jablonsky, Zimmer, Glennie Smith atd.. Musel přijít až Beethoven, který to všechno rozseknul a vytvořil kult autora a vnímání autorství obecně na dalších 200 let (až to zase změnil pop :-) )

Abych byl plně pochopen (což asi stejně nebudu), tak třeba takový soundtrack Iron Mana 3, kdyby byl sám o sobě, tak je to vlastně výborná práce. Mně na tom nejvíc vadí ta absolutní odosobněost, neoriginalita až plagiátorství a prostě fakt, že jde pouze o řemeslo a není v tom žádný autorský vklad.

Ale jak jsem psal, vypadá to, že se teď děje nějaká změna, kterou jsem zaspal. Na konečný soud toho ještě vím málo, ale uznávám svůj omyl a vypadá to, že minimálně ty novější comicsové blockbustery jsou co se týče nějaké ambice v tomto směru výš. Jsem zvědav :-)

a omlouvám se za tapetu, ale abych nebyl zcela povrchní, jak jsem byl osočen, nešlo to jinak :-)
tak to mam za sebou .. slibuju, ze tohle je fakt posledni prospevek k RoP .. na S01E06 uz totiz koukat nebudu .. urazi me to .. je to odpad ... kdyby to bylo hodnoceno podle DBH, premyslel bych jestli 10% a nebo 15% .. chudak JRRT, znicili jeho dilo .. pokud nekdo uvidi drive tuhle demenci tak uz si bud knizku neprecte a nebo se mu nebude libit .. kez by alza natocila film .. radsi budu koukat 180 minut na alzaka v hlavni roli nez pokracovat v tomhle ..
@Cathan (24.09.2022 22:31): Díky za názor. Fisk mi až tak nereálný nepřišel. Svůj gang z první série budoval celé roky skrz respekt a krev. Vykazuje vůdcovské vlastnosti, má výbornou rétoriku a zvládne dělat výhodné kompromisy. Z pohledu jednotlivých gangů pod ním bych řekl, že se jim obecně hodilo mít někoho nad sebou, pro koho něco udělají a nazpátek se jim dostane určitých výhod (třeba zprostředkování komunikace heroin od Gao - transport od Rusáků) a ještě dodatečné ochrany v podobě "big bad, který se snaží zničit město". Vždyť taky Daredevil prvních pár epizod šel výhradně po jeho jménu. Co se týče jeho vzestupu z druhé série, tam už jsem výhradu sdílel. Jednu scénu měl tři pomocníky plus jednoho mimo vězení, a druhou ovládá úplně celé vězení včetně stráží. :D
@stepankoby1 (24.09.2022 22:06): Jsou seriály u kterých bych ti chtěl vysmekl naprosto perfektní analýzu, protože jsem o tom hodiny přemýšlel :) Tady je to poněkud horší, protože jsem to měl jako kulisu když jsem dělal jiné věci a nenechal to uležet, takže ti můžu nabídnout jen nějaké trhané myšlenky. NESKRYTÉ SPOILERY.

Za prvé, celá ta temná korupce v Daredevilovi nedává smysl, a mě to fakt začalo časem hodně vadit. Kingpin je velké děsivé zlo, které na mě ale působí jako velké děcko, přesto si nějak dovede všechny omotat kolem prstu. Jak? Skoro to na mě působilo, jako by měl stejnou schopnosti jako Kilgrave a dovedl ovládat mysl, protože i to by dávalo víc smysl. Peníze pro mě není odpověď. V druhé sérii už to na mě fakt začalo působit vyloženě šíleně, jak mu ve vězení ti strážní podlézali s "pane Frisku", Jsem myslel, že mě klepne.

Za druhé, u obou sérii co jsem shlédnul jsem měl neustále pocit nenaplnění. Jakoby to chtělo něco říct, ale nikdy nedořeklo. Jo, vím jak to zní, ale tohle je něco nad čím bych se musel fakt důkladně zamyslet, abych to popsal přesněji. Neměl jsem zkrátka pocit, že to má nějakou výraznou červenou niť.

Za třetí, ty akční scény. Hrozně velké množství. Je třeba zdůraznit, že já na MCU nekoukám kvůli akčním scénám. Ani na jeden. Ale MCU je dobré v tom, že má ty akční scény prošpikované writtingem. U Daredevila jsem ten pocit neměl, protože ty akční scény byly vyloženě fan service. Nebo to bylo jako mít v muzikálu hudební číslo. Bylo to dobře udělané, ale mě to nebavilo.

Za čtvrté, máme seriál o právníkovi a dvou kámoších co řeší případy. Skvělý, teď ještě kdyby to vážně mělo nějaký větší vliv na příběh. Neříkám, že to nemělo žádný vliv, ale od seriálu s takovou premisou bych čekal víc. Jak jsem zmínil, v první sérii byla jedna scénka u soudu. Ve druhé možná dvě nebo tři. A na konci druhé série se ta kancelář najednou rozpadne... obrovské zklamání. A tak trochu to souvisí s bodem dva, prostě nenaplnění.

Daredevile je DOBRÝ seriál. Až super seriál. Ale 86% si z mého pohledu nezaslouží ani náhodou. A mám zkratka opravdu velký pocit, že jediný důvod proč to vysoké hodnocení má, je ta krvavá temnota. Protože to letí jak v mainstreamu tam mimo něj, je to docela sázka na jistotu.

Moon Knight většinu těchto chyb nemá. Naplnil očekávání které dal. Akční scén bylo střídmě a pokud byli, tak v nich byl skvělý writting. Jako hned v první epizodě kde to skvěle glosoval Knonshu. Vše dávalo smysl v rámci toho co bylo vyprávěno, nebyli zde žádná nenaplněná místa. Nabízí něco navíc v podobě egyptských bohů a zajímavého pojetí Duatu a má skvělou gradaci.

Pojetí rozdělené osobnosti mi nevadí, protože ve skutečnosti mám rád toto pojetí dvou duších v jednom těle a tu pointu jsem si v tom zase našel já. Ona schizofrenie není rozdělená osobnost, a rozdělená osobnost je zase jeden z naprosto nejvzácnějších jevů na světě, takže jsem ochotný to brát trochu s nadhledem toho příběhu. Ostatně, co jsem četl, v komiksech to bylo stejné a ještě horší :D
@Cathan (23.09.2022 19:00): Tady přidám svoji špetku. Rozhodně si nemyslím, že Moon Knight má lepší writing než Daredevil a upřímně by mě zajímal pohled, ze kterého to tak vypadá. Jak Daredevil zvládá vážná témata, jak pojímá superhrdinský žánr, jak popisuje hlavní postavu a záporáky a (alespoň v první sérii) jak na sebe váže jednotlivé události a postupně z nich tvoří nitku, kde každá akce hrdiny bolí, tím se může rovnat opravdu s máločím. Už jenom proto, jak Moon Knight srabsky vycouve od tématu schizofrenie stylem "je to skutečně druhá osobnost, kterou je třeba přijmout a zkamarádit se s ní" a jde si udělat typicky marvelácký CGI fight na závěr, ho alespoň podle mého opravdu nejde stavět ani na stejnou příčku.

EDIT: Ale zase jsem ujetej na filmy, které nabízejí dvojí interpretaci v podobě nevyřčeného směřování k "černé verzi" (z mých oblíbených příklad Inception, Fight Club, Neverending Story), a typicky naštvanej na filmy, které k ní směřují a vycouvají. Takže to taky vnímám trošku jinak. :D
Konečně shlédnut Top Gun Maverick a velká spokojenost, líbilo se mi to o dost víc než jednička, ten úspěch mě nepřekvapuje.
@S4TW (24.09.2022 15:09): ale ani ne...



@M.a.t.t. (23.09.2022 20:29): reakce jsem si prve nevšim, protože mě to neupozornilo, teď nemám čas, pak se na to podívám. To, že jsem ho neslyšel nevylučuje, že neexistuje. Bohužel Oscar není moc hodnota z důvodu toho, jak hlasování funguje. Se samotnými nominacemi už je to lepší.
SPOILERY!!!
Konečně. Po 70% seriálu vypluli tři lodě. Uff, to bylo něco. Asi 15 vojáků jede zachránit stredozem :)
Ale tak mají extrémně silnou ženskou hrdinku se zkušenosti tisicihlave armády, tak to snad daji :)
Saudalf si udělal modřinu jak prase, ouch !
SPOILERY!!!
@Paul (24.09.2022 15:45): Ja teda neviem, ale tie jeho percentá má odkiaľ? To si vycucal z prstu, nevravím, že všetko čo píše je blbosť, ale to čo je píše je naivné a fungovalo by to tak v ideálnom svete. Ale to je ten problém toho, keď sa herný dizajnér hrá na sociológa, etnológa a psychológa. Rovnaký problém ako keby sa sociológ hral na herného developera.
@M.a.t.t. (23.09.2022 20:29): Hele, co na to říct :) Já nechci Daredevila shazovat nějak moc. Byla tam i řada věci, co se mi hodně líbila, ale vzhledem k tomu obrovskému množství chyb, co to má, mi přijde to skoro devadesátkové hodnocení fakt hodně. Těch 75-80 by mi přišlo fér.
@Gordon (23.09.2022 20:19): Samozrejme, že nie - iba v rámci možností slušne povedali, že na vernosť lore kašlú, Ak sa to tak teda stalo, ale dajme tomu, že ti budem veriť. No opýtam sa inak - keby to nepovedali a tvrdili opak, stále by si to považoval za dobrú fikciu?

@Cathan (23.09.2022 20:17): Áno, Jessica Jones je oveľa komornejší seriál a tam je to miestami, konkrétne od druhej série i na škodu, pretože až tak zaujímavé podzápletky nemá. Druhú séria rovno ani nemá žiadneho záporáka :) Ale Moon Knight mi skutočne nepríde menej akčný ako Daredevil.

@Dan9K (23.09.2022 20:17):  Nechce sa mi o tom siahodlho diskutovať, tak som len našiel tento článok k marvelovkám https://www.thewrap.com/marvel-studios-music-ranked/ Black Panther inak získal Oscara a disponuje naozaj netradičným zvukom. A to sú len marvelovky, sú i nemarvelovské komiksové filmy, čo majú vynikajúce soudtracky, no pokiaľ sa chceš i naďalej oháňať tým, že si nič skutočne dobré v tomto žánri nepočul, radšej sa stiahnem z diskusie, pretože v nej nevidím zmysel.
@M.a.t.t. (23.09.2022 20:10): Upřímně? Jo, zkrátka jo. Nebo je to minimálně na stejno, Jessica i MK mi přijdou mnohem komornější. Daredevile pojímá každou akční scénu jako jednu velkou choreografii která je vyloženě fan service, ale mě to neoslovuje a zabíralo to na obrazovce dost času. V druhé sérii šlo pak s Punisherem už o úplná jatka.

Mimochodem, trochu mimo ale nedá mi to - teď koukám na She-Hulk. Kvalita je samozřejmě úplně někde jinde, ale pobavila mě kritika, že She Hulk nemá žádný děj o soudů. Jako za těch pár dílů co teď měla, se tomu soudnímu dramatu věnovala nekonečně víc než Daredevil :) Ten měl dva případy a asi 3-4 scénky u soudu za dvě série.


@Dan9K (23.09.2022 20:17): Přesto někteří mají za to, že většina je jediné zcela objektivní hodnocení kvality :) Ale to už mířím jinam.
@Cathan (23.09.2022 20:08): no já si právě myslím, že ke zlepšení může dojít poměrně snadno, kdyby všechny ty věci byly lepší :-)
jistě, že když se to napíše jako jednoduchý krátký odsudek či zbožtění hudby či dialogů, tak je to vrcholně subjektivní. Já ale rozhodně dokážu odborně popsat asi tak deset normostran, proč si myslím, že ta hudba v comicsových filmech nestojí za nic a je pak samozřejmě otázka, zda budu objektivní, ale rozhodně bude mít ten názor nějakou argumentační váhu a budu vědět, o čem píšu :-) To ovšem stejně neznamená vůbec nic, protože lidi raději sáhnou po tom jednoduchém zbožtění, když se jim to taky líbí, ale i když se to líbí většině, tak to taky neříká nic o objektivní kvalitě, většinou je to dokonce naopak. Vždyť se podívejme, co se líbí většině lidí. Pro ně i ten Marvel je artová kinematografie. Většina lidí si myslí, že to nejlepší je Ulice a Slunečná a největší zábava je Stardance a Masterchef.



@M.a.t.t. (23.09.2022 20:10): viz text nad tím. Není tady prostor pro nepovrchní zhodnocení, ale rozhodně ho dokážu. A jako trvám si na tom, ještě jsem neslyšel kvalitní soundtrack comicsového filmu. Produkčně jistěže, zní to dobře. Hudebně ne.
@Dan9K (23.09.2022 20:02): Inak superhrdinské filmy majú i kvalitné soundtracky a áno, aj tie od Marvelu. A nie, samozrejme, že nie všetky, no záleží, čo považuješ za kvalitné a čo nie. Dnešná filmová hudba je totiž nastavená tak, že má prevažne fungovať ako podmaz konkrétnych scén a pomaly sa vytrácajú momumentálne inštrumentálne melódie, ktoré sú samostatne počúvateľné sami o sebe. No to je už ako píšem dobou. Takže iba toľko - nebaví ťa supehrdinský žáner, ok. Ale tvrdiť, že všetky soundtracky čo tam spadajú sú zlé a patria k jeho znakom je mimoriadne povrchné zhodnotenie.

@Cathan (23.09.2022 20:08):  Moment, Daredevil stavia na akcii až príliš? Pozerali sme skutočne ten istý seriál? Ja som totiž videl komornejšie vystavanú záležitosť, ktorá akciu, samozrejme, má, no v prvom rade je to kvalitná a dospelejšie vystavaná dialógová dráma. To ti vážne príde, že má oproti bežným marvelovkám viac akcie? Jo a Kingpin v druhej sérii takmer nebol, jeho charakter bol ešte lepšie rozvinutý v tretej sérii a radím ho k najlepším Marvel zloduchom vôbec.
@Dan9K (23.09.2022 20:02): Jop, a tady pak už jdeme do toho úděsného údolí subjektivity, z kterého není úniku. Mně se třeba ta hudba líbí, taky writting se mi líbí, a akci také nemám rád, ale pro to ostatní co MCU nabízí to dovedu překousnout (z toho důvodu se mi třeba Daredevile líbil právě o něco méně, protože na tu akci sází až moc). A teď se prostě nabízí otázka... kdo z nás má pravdu? Ono nakonec asi ani jeden a oba, je to asi zkrátka vkus. Pak se prostě vracíme k tomu, proč se k tomu třeba pořád vracet, že? Proč tomu ty odpady házet, když ani nemůže k žádnému zlepšení dojít? Milion lidí, včetně mě, se to poměrně líbí, tak co to nízké hodnocení udělá? Není lepší se pak věnovat spíše něčemu produktivnímu?


@M.a.t.t. (23.09.2022 20:04): Promiň, já si zkrátka nemůžu pomoc. Zkouknul jsem Daredevila dvě série a užil jsem si to, ale v obou sériích jsem cítil, že ten příběh jde vždy strašně do ztracena a jakýkoliv děj tvoří maximálně polovinu jednoho dílu seriálu. Navíc pak během druhé série už fakt začala hodně dráždit postava Kingpina, který prostě vždycky všechno ovládne... "nějak". Bez vysvětlení. V čem je to lepší než jiné MCU seriály? Tam byli záporací aspoň hlouběji vysvětleni. A jediný důvod proč to řeším je právě to, že mi to vysoké hodnocení připadá strašně úsměvné. Moon Knight byl právě nekonečně zajímavější, alespoň pro mě.
@Cathan (23.09.2022 19:42): Ja myslim ze vetsina lidi je schopna byt objektivni, ale nemusi kdyz nechteji a takova ta prvotni reakce je kolikrat zhejteni do modra. Je to uprimne a opravdovejsi nez pozdejsi uvaha. Ony ty pozdejsi objektivni uvahy jsou stejne casto falesne, protoze ten clovek si stejne v nitru mysli ze to byla sracka od zacatku do konce a dela to jen proto aby byl komunitne kreditovan :)
@Gordon (23.09.2022 19:33): Ak teda autori vopred priznávajú, že niečo bude zlé, tak vlastne nevadí, že je to zlé a razom je to vlastne ako fikcia dobré.... ehm nie. Buď niečo nie je zlé, alebo je. To čo píšeš môže slúžiť ako poľahčujúca okolnosť, ale iba do istej miery. Istotne totiž poznáš slovné spojenie: z hovna bič neupletieš :) Kritizovať autorov, ktorí tvrdia niečo čo je v rozpore s realitou, samozrejme, môžeš viac, no ich dielo to nespraví nijak viac horším.

@ntz (23.09.2022 19:08): Nikde som nenapísal, že kvalita diela sa odvíja od rozpočtu, ale že sa odvíja od produkčných kvalít. Tie môžu byť adekvátne aj pri dielach, čo majú nižší budget, no vedia s ním pracovať. No pokiaľ sa chceš i naďalej tváriť, že každý dialóg v Rings of Power je na úrovni sračky, všetky herecké výkony sú ochotnícke, žiadna dejová línia nemá ani náznak ničoho zaujímavého, v poriadku a let´s agree to disagree. Tvoj názor mi nijak netrhá žily, ale čítať tu každý týždeň, aká je to sračka, je proste čo som napísal nižšie, únavné. Z tých xyz príspevkov čo si napísal to už určite pochopili všetci.


@Cathan (23.09.2022 19:00):  Ty... za toho Daredevila máš teda čierny bod :D Zďaleka najlepší marvelovský seriál, ktorému sa podľa mňa nedokáže vyrovnať žiadny ďalší, s ktorým Marvel kedy príde (a ten nový Daredevil určite nie). Ten rozdiel v hodnotení plne odzrkadľuje rozdiel v celkovej kvalite oboch seriálov :)
@Cathan (23.09.2022 19:53): jo, asi to chápeme jinak. Já samozřejmě nehodnotím zle jenom kvůli tomu základnímu pilíři, že je to podle comicsu, to je mi fuk. Jde o ten soubor určitých znaků, které tam pak pravidelně jsou a které jsou pro ten žánr typické, ale vlastně nutně by tomu tak ani být nemuselo. Takže ano, když napíšu, že mě obecně sere, když má někdo nějaké superschopnosti, tak asi hloupě strhávám ten žánr jako celek. Ale to myslím ZX Atari nepsal. Mně na tom žánru právě ale štve například to, že jeho writing je prakticky vždycky zcela debilní, že jeho hudba je naprosto vždycky debilní, že akce prakticky vždycky nedává smysl a je nepřehledná, že výprava je jednak přes kopírák a netáhne, protože na ní není přes akci čas. A když už jsou ty věci takhle často, je to nedílná součást toho žánru? Nemyslím si. Ale je to tak často, že už si na základě toho troufám říct, že mě ten žánr štve.

ohledně hororu, pokud se nerad bojíš, odsuzuješ ten žánr asi nespravedlivě, ale já třeba horor miluju, nicméně například jeho subžánr slasherů mi obvykle přijde zcela debilní, a přitom to ale není podstatou toho žánru, jen to tak prostě v naprosté většině případů je.
@Dan9K (23.09.2022 19:45): Tak žánr nelze nikdy moc limitovat na jeden trop, je to soubor různých znaků :) Nicméně to je podle mě špatné, protože žánr nelze hodnotit prostě objektivně. Jakože vůbec. Žánr prostě je a buď se líbí či ne. Pak lze hodnotit věci v tom žánru, jako hudbu, writing, kameru, výpravu atd ale žánr zůstává. Hulk i Captain America jsou oba žánrové supehrdinské filmy, ale jejich kvalita je značně odlišná. Tím, že někdo hodnotí jen žánr, vlastně zkresluje hodnocení filmů toho žánrů.

Asi těžko lze říct, že protože nemám rád horrory, dám svorně odpad Osvícení a Tajemství starého hotelu a že je to správně.
@Cathan (23.09.2022 19:37): čistě teoreticky není na hodnocení žánru nic špatného. Zvlášť pokud je to žánr takový, kdy je fakt každý film v podstatě stejný, tak můžu u každého filmu napsat to samé.
něco jako rock'n'roll, to je taky žánr, kdy je to vlastně jedna písnička pořád dokola.

Je samozřejmě na palici odsoudit žánr typu drama nebo komedie, protože ty jsou nekonečně pestré.

Ale, když bych rozjel filmový žánr, který spočívá v tom, že si postavy žerou navzájem hlavy a točil to pořád dokola, co je špatného na tom, že hodnotím ten žánr? Prostě mě nebaví neustále koukat na filmy, kde si žerou postavy navzájem hlavy.

Já relativně oceňuji několik málo comicsových filmů, které se právě žánrově vymykají a nabízejí z mého pohledu nějakou přidanou hodnotu či nadprůměrnou kvalitu (Sin City, Joker, Watchmen, Dark Knight), ale ten běžý žánrový průměr, který je za mě extrémně nadhodnocený a který je pořád dokola, nevím, co je vlastně na tom špatného a proč bych měl zlevňovat ze svých nároků, které mám na jiné žánry a jiné filmy, když zrovna tenhle konkrétní žánr mi ty nároky pravidelně nesplňuje.