Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

@Cobot (02.12.2022 08:45): Ten soap opera efekt by měl jít vypnout a zapnout v každém modu te TV. Jediny kde u mne zapnout nejde je herní mod ( u her to stojí za prd když jedou skrz neherni mód se zaplou soap operou, jakýkoliv propad fps trhá obraz a když hra jede 60fps nemá to žádný efekt). Ja ho u filmu používám už pořad, když ho vypnu tak mi ten film přijde děsně trhany a nedá se na to koukat. Většině lidi se to nelíbí, Ja si zvykl a fajn. U LG se to jmenuje TruMotion kdyby jsi to hledal. A jde i nastavit aby nebyl tak agresivní.
A jo ten webOS je rychlý jak blesk. Většinu aplikaci mi spustí do pěti vteřin. Co jsem měl predtim Samsung bylo to o dost horší.
@Cobot (02.12.2022 08:45): Já ohledně nastavení razím filosofii, že všechno navíc povypínat. Televize mají třeba slider na ostření, přitom to úplně ničí obraz tím, že jen zvýší kontrast mezi různě barevnými pixeli.
@Bursoft (02.12.2022 09:22): U počítače je hned třeba řešit zase, zda tento umí HDMI 2.1. Přes HDMI 2.0 není "dynamic HDR" a tedy to ani není "plné" HDR. O 10 - bitových barvách nemluvě. Tam se na plné spektrum a 60 Hz také přes HDMI 2.0 nedostaneš.

Jinak je většinou nutné před zobrazením HDR obsahu toto ve Windows zapnout. U oledů alespoň nemusíš ještě zvlášť na monitoru zapínat podsvícení (local dimming).

Btw u televizí teď může být dobrý čas na nákup. Možná nová pravidla EU zpomalí asi nastup "next big thing". Čili OLED televize teď asi budou zastarávat jen velmi pomalu. Pokud člověk nepočítá časově omezené updaty OS. Což zrovna LG nemá dobré (garantována je jen dvouletá podpora).
https://www.digitaltrends.com/home-theat ... would-ban-8k-4k-tvs/
@Cobot (02.12.2022 08:45): CG k nejlepšímu hernímu monitoru ;)

Určitě doporučuju kouknout na YT na nějaké ideální nastavení, ať to nemusíš zkoušet sám. Já sleduju tento https://youtube.com/@hdtvtest

Určitě potom dej vědět, jaký je propojení s PC, páč začínám pomalu přemýšlet nad novou sestavou a sám to budu řešit. Jestli to bude easy plug and play a všechno včetně HDR pofrčí nebo to bude nějaký oser.
První dojmy z nové LGC2. Obraz umí být nádherný, že člověku až spadne brada. Extrémně ale záleží na kvalitě zdroje, který do toho jde. Walker Texas Ranger z pozemního vysílání neudělá UHD ani upscale tyhle televize.

Obecně jsem zahlcenej množstvím nastavení, které může diametrálně změnit výsledný obraz. V defaultu byl nepriklad zaplej nějaký Eco mód v hlubinách menu, díky kterému byl obraz někdy vyblity. Po vypnutí se obraz krásně rozzářil. Pak sledování filmů. Poprvé jsem viděl ten soap opera efekt. Fakt divný. Naštěstí v cinema nebo filmmaker módu zmizí a pohyb lidi je normální. To je fakt zvláštní. Těch nastavení je fakt moc. A u spoustu ani nevím co dělá. Tohle nemám rád.

A trochu z gamingu. Moc jsem toho zatím nedal a PC připojím až o víkendu, ale i první Last of Us z PS4 Pro vypadá ve 4k na 30FPS super. Ten 4k gaming mě začíná zajímat :)

EDIT: jestě jsem zapomněl, že mě příjemně překvapíl ten WebOS systém. Je to rychle jsou tam zatím všechny aplikace co potřebuju. Ono i HBBTV se pouští jak z praku. A má to plnohodnotný prohlížeč, který mi zatím zobrazil vše,, včetně videí. Dokonce má addblock v defaultu.

A ten dálkový ovladač co funguje jak ukazovátko je taky výbornej.


Kua měl jsem si to koupit dřív.
A úplně poslední test náročného leteckého simulátoru Falcon BMS v poslední verzi 4.36 U3

DX11
1920*1080
AF 8x
Všechny volby by default na maximum

Dynamická kampaň začátek kdy je ve vzduchu i na zemi nejvíce pohybu. Na runway v Soulu okolo 18-29 fps.
Těsně po startu v blízkosti letiště kde je mraky budov a nedalekých mrakodrapů městské zástavby při pohledech z kokpitu okolo 22 fps. Později nad městem při letu k steerpointu 30+ fps.

Úctyhodný výkon na relativně slabou Intel Iris Xe Graphics (s 96 EUs) iGPU. :)

PS: vypadá to, že s laptopem který má Intel Tiger Lake Intel Core i5 (Intel Iris Xe Graphics s 80EUs), a který má dobře vyřešené chlazení (kámen úrazu většiny tenkých a lehkých notebooků) půjde zahrát docela solidní portfolio titulů. A to se bavíme o notebooku za 15k. :) Fakt by mě zajímalo jak si vedou iGPU v současných Ryzenech v laptopech.
Ještě jsem dodatečně otestoval Intel Iris Xe Graphics (s 96 EUs) ve WRC10 na trati v Portugalsku
DX12
1366*768
Physic simulation sync - High
Graphic - High
Post Process - High

Na startu 29-30, většinu stage 30-32, místy propad na 27 fps, u cíle kde je mraky diváků propady až k 21 fps. Not bad. Trochu by si člověk pohrál s Post Processingem a stabilních 30 fps by neměl být problém ani v této nepříliš dobře optimalizované rally.


@Charllize (30.11.2022 22:24): věřím, nechtělo se mi testovat různé nastavení. :)
Na business laptopu HP Zbook Firefly 14 G8 jsem otestoval jsem jak si vede moderní Intel iGPU v procesoru Intel Core i7-1185G7 (Tiger Lake, 11th Gen), přesněji řečeno jak si vede Intel Iris Xe Graphics (s 96 EUs, pozn.: nejvýkonnější verze iGPU).
HP má možnost v BIOS vypnout dedikovanou T500 GPU od Nvidia. Intel iGPU využívá sdílenou RAM, tzn. v mé konfiguraci DDR4 na frekvenci 3200 Mhz v dual channel (= 2x 16GB paměťové moduly).

Laptop vypadá rozměrově prakticky jako HP Elitebook ale reálně se jedná o dobře vyřešenou mobilní workstation s velmi dobrým chlazením, kdy nedochází k throttlingu CPU, integrované iGPU ale dokonce ani dedikované Nvidia GPU T500 = výkonem mezi MX 450 a mobilní 1650 Q-Max, ale na rozdíl od MX 450 má 4GB GDDR6, zatímco MX450 max. 2GB GDDR5/6.


The Witcher 3
DX11
1366*768
Present - Nejlepší ale s kompletně vypnutým Nvidia HairWorks a volby Kvalita stínů/krajiny/vody/trávy snížené z Nejvyšší na Vyšší
Postprocessing - Střední

V úvodních scénách s výhledem a pevnost, údolí, hory, atd. MSI Afterburner ukazuje okolo 27-30 fps podle toho kde se zrovna divám. Na nádvoří se zaklínači a Ciri okolo 25 fps. 
Stejný present v Bělosadu a okolí okolo 25-35 fps dle scény. To není zlé, stačí stáhnou pár detailů a pod 30 fps hra nespadne.

CPU odebírá ve hře okolo 20W, krátkodobý max. TDP limit je 25W. Not bad. Platí pro všechny testované hry. 


TES Skyrim 
DX11
1920*1080
Antialiasing: TAA (best quality)
Hra sama nabízí Ultra nastavení, nechávám volbu hry

V úvodní scéně kdy se projíždí lesem se fps pohybují mezi 22-33, po příblízení k první osadě klesají místy i k 18 ale zvyšují se při průjezdu bránou a osadou k 27-30! V samotné osadě okolo 25-30 dle toho kde se dívám. Občas prodad pod 20 fps při ryhlém otočení z místa na místo.
Při snížení rozlíšení z FHD na 1366*768 úvodní scéna mezi 30-40 fps, výjimečně propad těsně pod 30, při příblížení a na dohled osady fps mezi 21-25, v osadě mezi  32-45 fps dle scény a kde se dívám, s občasným propadem těsně pod 30.
Jinými slovy stačilo by snížit nebo vypnout Antialiasing na hra bude naprosto plynulá.
 

Cyberpunk 2077
DX12
1366*768
Present - Steamdeck
AMD FidelityFX Super Resolution 2.1 Auto (by default)

Integrovaný benchmark ukazuje okolo 18-22 fps v baru, venku v boční ulici okolo 24-30, a na náměstí 18-29.
Výsledky jsou: průměrné fps 22,4, min fps 16,1, max. 32,1


1280*720 
Present - Steamdeck
AMD FidelityFX Super Resolution 2.1 Auto (by default)
pozn. Steamdeck má nativně 1280*800 ale ve hře nešlo toto rozlišení zvolit

Integrovaný benchmark ukazuje prakticky stejné jako v rozlišením výše, tzn. 18-22 fps v baru, venku v boční ulici okolo 24-30, a na náměstí 18-29.
Výsledky jsou: průměrné fps 24,3 min fps 16, max. 36

1366*768
Present - Medium
AMD FidelityFX Super Resolution 2.1 Auto (by default)

Integrovaný benchmark ukazuje okolo 19-23 fps v baru, venku v boční ulici okolo 27-32, a na náměstí 16-29.
Výsledky jsou: průměrné fps 24,1, min fps 13, max. 49,9
 

1366*768
Present - Medium
AMD FidelityFX Super Resolution 2.1 Performance

Integrovaný benchmark ukazuje okolo 24-31 fps v baru, venku v boční ulici okolo 34-40, a na náměstí 23-37.
Výsledky jsou: průměrné fps 31,1, min fps 21,3, max. 44,7

1366*768
Present - low
AMD FidelityFX Super Resolution 2.1 Auto (by default)

Integrovaný benchmark ukazuje okolo 21-26 fps v baru, venku v boční ulici okolo 30-34, a na náměstí 21-36.
Výsledky jsou: průměrné fps 27,5, min fps 17, max. 42


1280*720
Present - Medium 
AMD FidelityFX Super Resolution 2.1 Auto (by default)

Integrovaný benchmark ukazuje okolo 20-25 fps v baru, venku v boční ulici okolo 28-32, a na náměstí 20-30.
Výsledky jsou: průměrné fps 26,2, min fps 18, max. 38


Závěr: 
Na laptop o tloušťce menší než Steamdeck, a se starším HW (jen 11th generation of CPU) Intel udělal docela slušný pokrok s Tiger Lake a jejich integrované iGPU Intel Iris XE Graphics je použitelné na hraní starších ale stále docela dost náročných her, a překvapivě to rozjelo i Cyberpunk 2077, za což Intel vděčí jen a pouze otevřenému standardu AMD FSR, bez něj by byla Intel iGPU úplně bez šance!

PS: hrozně rád bych otestoval nějaké AMD iGPU v nových Ryzenech pro laptopy, ale korporátní laptopy prostě vytrvale nabízí jen a pouze konfiguraci s Intel CPU, bez ohledu na stále lepší, výkonnější a především méně žravou konkurenci. Tak snad můj příští business laptop bude konečně s AMD Ryzen. Mohu jen doufat. :)
Doporučte mi tablet pro mamku, tzn. nenáročnýho uživatele co to bude mít jen na net, netflix a youtube, díky :)
@Bursoft (26.11.2022 10:58): jj díky už jsem koukal, že by tohhle měl splňovat i ten kabel co tý PS4 kdysi byl. Nejsem si jestej jestli je to ten co používám, ale asi jo. Tak zatím k ní nebudu kupovat nic. Koupil jsem tedy dva tyhle kabely z Alzy. Jeden k PC a druhej pro budoucí využití. Ta cena mi přišla vzhledem k délce 5m dobrá.

Teď si jen vzít dovolenou abych měl čas si tu TV užít :)
Tak jsem se nakonec dokopal a objednal si tu LG C2. Teď mi ale došlo, že na přechod na 4k nejsem tak úplně vybavenej. Je něco na co bych měl dát bacha při nákupu kabelů nebo prostě stačí vzít cokoliv co má HDNMI 2.1? Potřebuju kabel pro PC a pro PS4Pro. Můžu vzít cokoliv z tohohle?

Ještě tedy koukám na délku kabelu. Tři metry pro PC bude asi málo. Na Alze mají i delší. Na PC budu chtít kabel s co umí využít vše. Co třeba tenhle z Alzy?
No mě by to ani zálohovat nenapadlo. Mě se prostě jednoho dne posrala PS4, a teď, když sem ji nechal opravit, tak mi řekli, že chyba byla v hdd, který vyměnili. V shopu mi předali i ten starý zničený harddisk, a ten sem vyhodil do kontejneru. Nevim, jestli by to šlo z toho zničeného nějak vytáhnout, ale to už je jedno. To celkem zamrzí. To mě nenapadlo, že to takhle dopadne.
@Charllize (24.11.2022 18:34): To je jedna z věcí, co mě nejvíc štve na Switchi, ani ručně to myslím nejde zálohovat, jen přes Nintendo online. Zálohování by mělo být v ceně hry, zvlášť u těch dražších. Ale firmy radši tlačí lidi do predplatnych... (Trochu paradox, že na Xboxu to je afaik "zadarmo".)

Edit: Možná teda u her na kartách se taky ukládají savy na kartu, to nevím
@Bursoft (24.11.2022 18:22): Jako dejme tomu ze chtít peníze za upload ještě beru, ale ze musíš mít zaplaceno když si chceš stáhnout vlastní uloženy save je dobytcarna.

Jinak co se těch ztracených savu týče tak tam skutečně nic udělat nejde, všechny postupy o záchranu selžou. Jediné nějaká specializovaná firma na záchranu dat, ale i tam mám pochybnosti, jelikož PS data jsou úplně jinej formát než bývá zvykem. Navíc jsou vázána na tu konkrétní PS kde ten HDD byl.
@samorost (01.11.2022 21:01): Ohledně opravy konzolí v Ostravě. Našel sem malou firmu All4players v Porubě, kde mi to opravili.

Mimochodem, nevíte někdo, jestliže mi vyměnili při opravě PS4 hdd, a já si to nezálohoval, je to v prdeli a já přišel o všechny sejvy? Ty vole, asi 180h ve AC Valhale šlo do sraček? To snad ne...

A k tomu sejvy s Red Dead 2, a plné synchronizace v AC Origins, Unity, Syndicate. A kurva
@Cobot (23.11.2022 22:09): To je právě o osobních preferencích a o jednotlivých hrách. BFI ti dá plynulejší obraz bez "soap opera efektu", ale hodně záleží na hře (nejvíce se to projeví u rychlých akčních her, kde se rychle střídají záběry z různých úhlů a které běží stabilně na 90Hz až 120Hz a není u nich tolika potřeba G-Sync), jak to dokáže využít. U některých her je lepší využít G-Sync, který nemůžeš mít soušasně s BFI. Čili záleží na hrách, které chceš hrát. Na hrách s 30 FPS to není znát, kromě toho, že ti klesnou FPS na nějakých 22.
@Malignus (23.11.2022 21:56): Takhle nějak jsem to i pochopil, ale proč se to bere jako downgrade pro hry? Jde mi právě specialně o ty hry. I když u C2 má mít přesně jak píšeš lepší světlost nebo jak to napsat a díky tomu lepší HDR.

Tady mluví o tom downgradu a tady zas, že pro hry není jiná volba. Takhle nemám novu generaci konzolí. Mám jen PPS4 Pro. Jednou si asi koupim PS5 (pro). Mám PC s RTX 3060ti, která 4k úplně tak moc dávat na 60FPS nebude, ale něco třeba jo (natož 120FPS), ale ta TV umí VRR. A samozřejmě hodně mi jde o filmy. Pravda asi hlavně Netflix. Jinej zdroj signálu nemám. Možná mě to donutí koupit nějak BD disky, ale žádnou video sbírku primárně neplánuju.

C1 můžu mít tady za 23790,- s dopravou zdarma
C2 tady za 24631,- (cashback za mastercard - 12%) ale s dopravou za 649,-. Tedy celkem za 25280,- což oproti té C1 není zas takový rozdíl.
@Cobot (23.11.2022 21:34): Starší modely zvyšovaly snímkovou frekvenci buď dokreselováním snímků (nižší modely z 50Hz na 100Hz), což mohlo mít za následek mírně nepřirozený obraz). Vyšší modely měly místo dokreslování vkládání černých snímků (ze 100Hz na 200Hz), takže obraz byl plynulejší a ostřejší než u dokreslování. C2 má oproti C1 OLED Evo panel, který je vyroben z trošku jinačích materiálů, díky čemuž dosahuje vyšší svítivosti (a lepšího HDR). Vkládání černých snímků ztmavuje obraz a snižuje svítivost. V případě OLED se navíc snímky nevkládaly, ale prostě se nechaly pixely zhasnout. Je to v podstatě situační záležitost a záleží na osobních preferncích. Pokud máš možnost, nech si přehrát nějaký video z USB na obou dvou, ať vidíš rozdíl.
Neuměl by mi někdo polopatě vysvětlit co znamená absence 120hz Black Frame Insertion u LG OLED C2 oproti C1? Přemejšlím kterou z nich vzít a nebýt tohohle beru jasně C2. Videí a textu je kolem toho plno, ale jak jsem to nikdy neviděl na vlastní oči tak to nějak nechápu.

https://youtu.be/dINg2ABwXjc?t=258
https://www.youtube.com/watch?v=uG_rV-RhgOY
https://www.youtube.com/watch?v=wQsOdrbx6_M
https://www.rtings.com/tv/tools/compare/ ... 1&threshold=0.10
@Bursoft (22.11.2022 10:21): Sice konzole už nějaký čas mají jakoby pc architekturu ale pořad si myslím ze ten optimalizační proces a jiste odlišnosti od standardního pc tam muže znamenat dost. Je to pěkne videt na minule generaci kde na základní ps4 běží nový GoW/Horizon v celkem solidní kvalitě na hardwaru který je na úrovni 750Ti, srackoveho procesoru a dostupných asi 6.5GB ram. Nějak dopředu tuším ze na PC podobných parametru by to bylo nehratelne nebo v o dost horší kvalitě.
@Rapier (22.11.2022 11:35): A to máš odněkud zjištěný nebo je to zase dojmologie? Napíšu to do spoileru a zbytek kdyžtak v diskuzích ke hrám:

MSFS2020 na XSX se renderuje v 1440p a je upscalovaný do 4k a je locknutý na 30 fps.
viz https://www.youtube.com/watch?v=kre-ahGJc_g&ab_channel=DigitalFoundry, kde je mimochodem hezky vidět při tom 4 násobným zoomu, že proti nativ 4k na PC ten obraz není tak ostrý.
Tady https://youtu.be/dsrq4zbyxPQ?t=168 je potom vidět, že s RTX 3060 při 1440p PC taky frčí kolem 30 fps. A ano, samozřejmě nějaké optimalizace na straně konzole budou, aby to jelo, jak to jede, zase ta hra má milion nastavení a jen tak od pohledu bych netvrdil, že je to 1:1 s ultra PC nastavením

Co se týče CP77, tak ten má tolik kombinací nastavení a upscalů, že tam se to těžko bude porovnávat, ale obecně rozhodně CP77 nevypadá tak dobře, jako na vymaxovaným PC nastavení.

Já rozhodně netvrdím, že ty hry vypadají blbě na konzolích, to vůbec. Ale PC je PC a kdo chce nejlepší kvalitu a zároveň framerate, tak bohužel u konzolích nenajde.
@Rapier (22.11.2022 11:35): Cyberpunk na konzolích neběží v nativním 1440p ultra. Rozlišení je o něco nižší (na XSX kolem 1300p a leze nahoru v interiérech a mimo město) a detaily něco kolem high.
Jsem tohle nastavení zkoušel na současný sestavě a dávala kolem 100-120fps, což tak nějak odpovídá dvojnásobku výkonu XSX (kde jede na 60 s dropy do padesátek v nejnáročnějších místech).
@Bursoft: + @TombSpirit: kdyby se výkon konzolí měřil jen podle TLOFS a tím neříkám, že to není nějaký univerzální ukazatel tak by těžko mohl běžet Microsoft Flight Simulator 2020 na XSX ve 4K s ultra PC specifikacemi (coz mimochodem potvrdili i zmínění DF), nemyslíte náhodou?

@Bursoft: nic proti DF, totéž Cyberpunk vypadá na konzoli ve 4K stejně dobře jako na mém herním PC které má mimochodem o chlup větší GPU výkon než zmíněná novější RTX 3060 12GB (pomineme nyní DLSS a RT). Cyberpunk 2077 mi na RX 5700XT pokud dám ultra detaily v nativním QHD už klesá místy pod 30 fps, samozřejmě zapnu FSR 2.x na Quality a fps jsou opět k 60. Každopádně jsem tím chtěl především říci, že zrovna MSFS2020 a CP77 vypadají přesně jak na PC.

Tudíž si nemyslím, že hry na konzoli běží jen na low-medium PC nastavení.

PS: XSS je super mašinka, extrémně tichá + extrémně malá s relativně "vysokým" výkonem, já vím Ty Vaše TLOFS, co by říkali majitelé SteamDecku? :) Za mě za ty prachy je to rozhodně výkonnější než kdejaká prodávaná GTX 1660 Super, který dnes stojí zhruba stejně.
@TombSpirit (21.11.2022 22:55): S tou optimalizací už to není tak horký, jak to bývalo. Konzole jedou na stejných CPU a GPU architekturách, jak desktopové verze a třeba právě podle Digital foundry se ten výkon škáluje naprosto očekávatelně. Dokonce se tam vždycky snaží nastavit grafiku stejně jako na konzolích a potom checkují fps a většinou to souhlasí s konzolovýma verzema. PC hry teď trpí na jiný problémy každopádně.

S tím grafickým nastavením nic nerozporuju, jen jsem reagoval na Fritola, který napsal, že na konzolích to jede vždy bez problémů na max, což není pravda dle různých srovnávacích videí.
@TombSpirit (21.11.2022 22:55): XSS je k nějaké postarší FHD televizi bezvadný. Je skvělé, že taková celkem levná mašinka existuje, neb do ní pak bude ochotno investovat dost lidí, kteří by jinak herní konzoli/počítač na hraní nekupovali. Hlavně když je v kombinaci s game passem.
Jo bundly ps5 s hrama jsou obvyklejší ale asi před třemi týdny jsem byl v prodejně Sony v Praze a měli tam tri kusy za těch 14,6k.
@Paul (21.11.2022 12:02): Podle mě by většina lidí co má teď XSS buď vůbec nehrála (což znamená míň peněz pro vývojáře, tj. horší situace pro všechny hráče) nebo ještě na něčem horším... A co takový Switch, jak moc to zkazil hráčům Doom Eternal? :-)

@Bursoft (21.11.2022 12:03): No ale to je taky ono, nikomu se teď nechce prodávat levné grafiky když těch drahých prodají dost a mají na nich vyšší zisk.

@Fritol (21.11.2022 12:10): Jo, to je další věc, na konzole se typicky víc optimalizuje (protože se to vyplatí), další skryté náklady u PC.

@Rapier (21.11.2022 12:18): Si vygoogli co znamená "the shit". :-) XSS je moje hlavní herní platforma (i proto, že před 2 roky nic jiného nebylo skladem a mám jen 1080p monitor a kupovat si něco lepšího by byly další extra náklady). Ale třeba MS / Sony překvapí a bude nějaký super atraktivní Series X / PS5 "Pro". Nebo se mi nebude chtít čekat na SH2 remake a nějakým zázrakem bude k sehnání za MSRP PS5 digital. :-)

@Bursoft (21.11.2022 12:28): "Grafický nastavení her na konzolích bývá ekvivalent low-medium nastavení v PC verzích." Není divu, když na medium bývá potřeba něco jako 3060 Ti. A to už jsme zase u těch cen. Až budou grafiky a konzole zase desetkrát rychlejší, tak max bude zase desetkrát náročnější...

@Fritol (21.11.2022 12:42): Jen aby pak nebyly zase hry limitované CPU, pak taky hrozí něco jako 1440p30 na XSX/PS5 a 900p30 na XSS... Ale taky doufám, že co nejvíc her bude mít 60 fps aspoň na XSX.

@Charllize (21.11.2022 18:02): Jak psal Bursoft, oficiální cena je k ničemu, když se za ni PS5 nedá nikde koupit. U Xboxu už ten rozdíl oproti PC může být až 100 % (jsem teda zvědavý jestli fakt zdraží).

@Bursoft (21.11.2022 19:03): To jestli Xboxy budou zdražovat a o kolik se ještě uvidí a i tak budou furt výrazně levnější než PC. Zvlášť u XSS by mě překvapilo kdyby zdražil na víc než úvodní cenu 8 tisíc když teď stojí v akci 6.
@Charllize (21.11.2022 18:02): Tak jediná PS5, která stejně koupit nejde, je v bundlu no, ta sestava se vztahuje k aktuální situaci. Ono je taky možný, že PS5 v krámu koupíš bez problému až za rok a tou dobou za těch necelých 15k koupíš zas o kus lepší PC. Xboxy budou zdražovat po novým roce taky.
Oficiální cena ps5 s mechanikou je 14599 Kč a xboxu SX je 13499. Takže Bursoftuv výpočet ekvivalentního pc je cca o 10k víc. Jestli to někomu přijde jako marginální rozdíl tak má asi hodně dobrou výplatu :)
Za ty peníze by šla koupit ps5 i Xbox SS a ještě by zbylo na hru.
@Paul (21.11.2022 13:28): Jo, je fakt, že těch vydavatelů přibývá, ač stále na tom nejde ušetřit tolik, jak na konzoli. A moc to nevypadá, že se ještě někdo přidá. Leda by zas MS někoho koupili.
@Bursoft (21.11.2022 12:28): No minimálně za 6 let pojedou na stabilních 30 při lepší grafice. XSS je v tomhle ohledu možná záchrana 60fps hraní na celou generaci (a vlastně i na cenově dostupném PC), protože když je optimalizace pro XSS na 30fps, tak je jisté, že bude i 60fps verze pro XSX.

A přeprodej brát nemusíš, když kupuješ jednu novou AAA hru za čtvrt roku, ale spousta konzolistů kupuje třeba dvě měsíčně. A to už se pak bavíme o ušetřených částkách kolem 20k ročně díky konzoli.

Samozřejmě jsme na DH a lidi tady mají tendence ke sběratelství, ale tbh neznám nikoho, kdo by si ty hry nechával, když je kupuje v takové míře.
@Fritol (21.11.2022 12:10): Jenže na konzoli ti nic na max nejede ani teď, to je ten problém. Stačí se podívat na všechny multiplatformní hry, který by bez dynamickýho rozlišení nebo upscalů vypadaly hrozně. O grafickým nastavení nemluvě, na Digital foundry to mají v merku. Grafický nastavení her na konzolích bývá ekvivalent low-medium nastavení v PC verzích. A za 6 let jsem zvědavej, kolik her opravdu pojede 60 fps :D

A ano, o cenách her nemluvě, kdy na PC můžeš hry platit v eurech a máš tam konkurenční prostředí, takže hry kupuješ zpravidla levněji, než na předraženým PS Storu. Krabice jsou jiná, ale ve výsledku se tam dostaneš cenama na stejnou úroveň. Přeprodávání krabicovek prostě neberu, každej k tomu má jinej vztah a těžko můžeš tvrdit, že hry na konzole jsou levnější proto, že si je v podstatě pronajímáš (když je koupíš a pak prodáš).

@Rapier (21.11.2022 12:18): Sorry, ale nemají, TFLOPS je prostě nějaká jednotka výpočetního výkonu a RTX 3060 je na úrovní XSX. PS5 má horší výkon, lehce nad úrovní RTX 3050. A počet jader asi nehraje roli, pokud dosahuješ stejných výsledků.
@Bursoft (21.11.2022 11:41): dobrý. Jen pár technických poznámek: CPU mají konzole s + 2C a 2T navíc, spíše něco jako Ryzen 3700 bez X a na nižším taktu. Grafiku mají o hodně výkonnější (XSX a PS5) než je desktop RTX 3060 (nebavím se o výkonu RT kde to +/- odpovídá).

Vím jak mě běží na Ryzen 3700X s RX 5700XT Cyberpunk 2077 a vím jak běží v aktuální verzi 1.61 na XSX a PS5. Pominu fakt, že si na XSX/PS5 mohu zapnout RT. 

@TombSpirit (21.11.2022 11:51): ale není, za ty prachy ideál pro šetřílky a pro rodiče s dětmi. Vánoce je vyjdou levněji a na paření Fortnite více než overkill. Nakonec si na tom zahraješ i ten ikonický CP77 s FSR 2.x., které tam již vývojáři implemenrovali. Co si víc přát? :)
PS: já vím. Nové herní PC s Ryzen 7000 3D a s GPU RTX 4000 nebo RX 7000. :)
@Bursoft (21.11.2022 11:41): To je docela hrozný když si vemeš, že ta konzole bude stále aktuální ještě za 6 let a vše ti tam pojede na max a stabilně, zatím co ten PC bude za 6 let rád, že to potahá při nejlepším na medium a o 60fps si nechá zdát, když ta optimalizace pro PC je u hodně her docela shit.

O cenách her na PC ani nemluvě…
@TombSpirit (21.11.2022 11:51): Problém je hlavně v tom, že grafiku s 4 TFLOPS výkonem dneska nekoupíš novou, takže jedině z bazaru a tam se ceny starých grafik strašně motají, protože někteří lidi se nesmířili, že kryptománie skončila. Každopádně ten základ bez grafiky dáš tak za 10 a nějakou 1060-1660 bys snad za 3k sehnal. V tomto případě bude XSS určitě výhodnější.