Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

@Rapier (05.06.2023 20:16): Pri myšiach dosť záleží koľko človek zainvestuje. Ja som napr. zvyknutý na razer deathadder pre pravú ruku, vyhovuje mi primárne tvarom, dlhá a úžšia zahnutá myš. No problém väčšiny modernejších myší, čo som zažil u seba alebo u ľudí v práci (aj nehráči používajú hráčske myši na prácu u nás pre ergonómiu, primárne steel series, razer alebo roccat), tak hlavný problém je, že sa buď časom vydrie scroll koliečko alebo odíde optický senzor scrollu. Mne sa bohužiaľ stali obidve situácie pri rôznych značkách.

Každopádne mi to pripomenulo, že neodporúčam najlacnejší model Razer deathadder essential. Je tam oveľa lacnejší nepletený kábel a podľa mňa aj menej kvalitné senzory (nemyslím teraz vôbec na to nižšie DPI). Deathadder Chroma mi vydržal 7 rokov než mu po intenzívnom hraní a práci fyzicky odišiel scroll, ale essential som mal v práci aj doma a dva som vyreklamoval do pol roka, jeden pre pokazený optický senzor scrollu, druhý, pre zasekávajúci a vŕzgajúci scroll. Kolega tiež reklamoval pre pokazený optický senzor scrollu. Čítal som, že je to dosť kazový produkt a asi sa vyrába aj v nejakej inej, lacnejšej fabrike. Doma som následne prešiel na Deathadder V2 Pro a nemám s ním žiaden problém. Najväčšie svinstvo je, že na prvý pohlad tie modely vyzerajú takmer totožne a až keď to človek drží v ruke vidí tie drobné rozdiely + asi veľké rozdiely v kvalite súčiastok.
@Tulareanus (05.06.2023 20:07): nemyslel jsem to vysloveně jako výtku, s Xbox controllery jsem celkově spokojený, mám od nich i několik legendárních klávenic. PS5 controller je fajn, třeba už jen tím, že má mikrofon, ale prý se dost kazí haptika, já na PS5 zatím téměř nehrál, máme 2 PS5 ovladače, dám vědět za rok, dva jak jsem dopadnul.

Microsoft samozřejmě HW dělat uměl, myši, klávesnice, volanty, joysticky - dodnes mám doma funkční MS Sidewinder Precision 2 USB od roku 2000.

Nedávno zde byla debata o klávesnici + myš vs. controller. Controller je na ovládání her super ale má jedno podstatné negativum co kombo K+M nemá, a to kazí se, mnohem častěji, než kombo K+M, typicky začnou samovolně driftovat joysticky. :) Může to ale souviset i s tím jaký typ her hraješ, pokud hraješ RPG controller nedostává zdaleka takový záhul jako u FPS. Nebo se možná pletu ale je to můj dojem z hraní The Witcher 3 na Xboxu a z hraní multiplayeru v Battlefield 4 na stejné platformě.

PS: upřesnění, v době kuličkových myší, jsem jich vystřídal hodně, ale od dob optických myší ani jednu, klávesnice ani nezmiňuji, neodešla žádná ani po intenzívním několikaletém hraní. :) Kéž by to platilo o controlleru.
@Rapier (05.06.2023 20:02): Jasné, osobná skúsenosť je vždy len osobná skúsenosť, dával som to len ako príklad, ale aj v dobových HW recenziach pri ps3/x360 a ps4/xone víťazili tie microsofťácke. Na PS5 controller som počul chválu, že je to konečne väčší skok oproti predošlým.

Mimochodom Microsoft zvládal už veľmi dávno, možno si ešte pamätáte na legendárnu progamerskú myš microsoft intellimouse explorer. Aj ja som ju mal doma ako prvú nadstavbu hnusnej neergonomickej kancelárskej hrôzy. Celkovo, čo si pamätám z dobových recenzii a podobne, tak periférie v nie high endovej skupine mal microsoft naozaj dobré už pred viac ako 20 rokmi.
@Tulareanus (05.06.2023 18:18): souhlasím s tím jak Xbox Series controller působí na první i druhý dojem, na mě osobně PS5 ovladač nepůsobí vůbec dobře, ale nelze mu upřít, že je tišší. O tom žádná!

Nicméně to, že kamarád nemá problém s Xbox ovladači nic reálně neznamená.

První controller mi odešel u Xbox One S (levý joystick přestal fungovat dopředu, dozadu cca po 3,5 letech, u Forzy to problém není), u Xbox One X jsem už reklamoval oba jejich controllery (cca po 0,5-1 roce intenzívního používání) a v obou případech dostal po měsíci nový. Tohle je čistě o štěstí na kus, máme 4 Xbox Series controllery, 2 černé a 2 bíle. Ty bílé zatím jedou jak hodinky, na těch hrají reálně jen děti Roblox, Minecraft. apod. Na těch černých jsem hrál intenzivně střílečky alá HALO, COD a Battlefield 4, nevydržel ani jeden.
@Tulareanus (05.06.2023 19:56): Nope, u 2D plošinovek to nepoužívám, 2D adventury hraju s myší, dokonce i různé RPGMaker adventury hrávám na klávesnici spíš. Crashe jsem nehrál ještě, ale u podobných původně PS1 her to dává smysl no, neb první PS1 gamepady neměly analogy ještě. Fakt si nevzpomínám, kterou PC hru jsem hrál na dpadu naposled. Co si tak pamatuju, tak jen nějaké hry z NES a těchhle starších konzolí, které neměly podporu analogů a je lepší to nabindovat na dpad. Ale to zas tak často nehrávám.
@koberec (05.06.2023 19:38): Tie controllery sa na prvý pohľad dajú rozoznať len tým, že ten zo series má ešte jednu tlačidlo v strede pod power buttonom a odlišným dpadom, ktorý už nie je len kríž, ale má okolo smerov aj "výplň".

Každopádne to máš potom asi ten istý, čo ja, ak máš bezdrôtový. No ale tým pádom by ma zaujímalo, že v porovnaní s čím pôsobí lacno? Pretože práve 90% neoficiálnych controllerov je na dotyk a použitie lacnejších a nepresnejších.

@Fritol (05.06.2023 19:41): A na 2D hry dpad tiež nepoužívaš? Ja som inak aj remake Crash Bandicoot N. Sane Trilogy hral na dpade. Mne sa podarilo chytiť v nejakej hernej februárovej akcii na Alze switch pro controller za necelých 50€. Inak jasné, na first person hry, rôzne stratégie a hry s družinami a mikromanažmentom tiež stále preferujem K+M.
@Tulareanus (05.06.2023 19:29): Dpad nepoužívám vůbec v podstatě. Maximálně u emulátorů, ale taky minimálně. Já s tím gamepadem hraju hlavně plošinovky a third person rubačky, občas závodní hry. Cokoliv s klidnějším gameplayem nebo cokoliv, kde se musí mířit, hraju furt K+M. Bojové hry jako Tekken vůbec nehrávám, takže to neřeším. Ale stejně asi půjdu do toho Series, protože Pro Controller je dražší a nebývají na něj slevy vůbec. Series jde sehnat za litr.
@Charllize (05.06.2023 19:04): Pravdu dis, s dualshockem 3 jsem nekolikrat v zapalu hry ne malo hodil a jede do ted, i baterie stale dost drzi. I kdyz pocitove se mi lepe hraje na xboxackych. Dualshock 4 je jeste v pohode, u Dualsense je nejvetsi slabina, vydrz baterie.

Kazdopadne kazdy oficialne vydany gamepad v nejake edici, se pocita do sbirky :-D
@Fritol (05.06.2023 18:15): Ak hrávaš na pc hry, ktorých pohyb je primárne cez dpad, tak nintendo switch pro controller neodporúčam. Taký Tekken na tom nie je vôbec hrateľný, lebo ten dpad je lacný a nepresný v porovnaní s xboxovými controllermi. Je to bohužiaľ jediná výtka, ktorú proti pro controlleri mám. Inak by som s ním hrával primárne na aj na pc, ale takto ostávam pri xbox one controlleri. Kým ten xbox controller funguje tak ako má, tak nemám v podstate ani dôvod meniť, zatiaľ ho mám 5 rokov.

V dobe keď vyšiel Tekken 6, už spomínaný kamarát mal hru na xbox360 aj ps3 (neviem ani prečo, ale tak on vedel dobre míňať peniaze :D), skúšali sme to najprv na ps3, ale tie ovládače boli pre naše ruky nepohodlné aj tým, že sú menšie a hlavne ten plast pôsobil fakt lacno, ako ú roznych vietnamských/čínskych fakeoch. Viem, že kamarát sa mi sťažoval, že časom sa mu hlavne smerové buttony začali hýbať/kývať a spoj, v ktorom boli tie kusy plastu (predná a zadná strana) spojené sa začal otvárať.

Na PS4 som hrával krátko, takže z toho až také silné spomienky nemám, ale stále mi prišiel ten ovládač, čo sa týka pocitu a materiálu o krok späť oproti Xboxu. V podstate v tej dobe som si aj v kontexte exkluzivít aj hovoril, že ovládač je asi jediná vec, ktorá seriózne prevyšuje v mojich očiach inak zaujímavejšie PS4.

@koberec (05.06.2023 18:25): a ktorú verziu dpadu myslíš, tú čo má series alebo xbox one dpad? Lebo tie sú dosť odlišné. Osobne sa mi viac páčil ten, čo má xbox one controller na pocit, ale je to asi aj sila zvyku. Inak tá hlasitosť je v tomto prípade príznakom kvalitnejšej mechanickej konštrukcie, ten plast je jednoducho tvrdší, než býval u starších PSiek (PS5 controller som v ruke nemal). Ty používaš aký controller?
@Charllize (05.06.2023 19:04): Mně třeba Xbox ovladač přijde kvalitnější na materiály, takovej bytelnější, ale nevyhovuje mi layout a analogový páčky mi přijdou moc volný, u DualSensu jsou tužší a přesnější. Plus teda vibrace se nechytají na haptiku, ale to je na PC celkem jedno.

[neexistující příspěvek]: Má tam být něco zajímavého? Třeba iOS 17 s volně nastavitelnými ikonami? :D
Hoďte to do hardwaru, já jsem teď docela zklamanej z PS 5 ovladače na pc, ale třeba mi poradíte:)
@Charllize (05.06.2023 18:45): Poruchovost asi nikdy neposoudím. Pokud to jsou původní, tak musí být pěkně staré a zdají se bez vad. V tomhle ohledu asi kvalitní jsou. Akorát ten pocit v ruce mi přijde laciný když to srovnám s X360. Lehčí, ten plast na omak je takový meh, X360 má tu texturu alespoň.

Začínáme být OT ovšem. :D
@Fritol (05.06.2023 18:24): Tam je otázka jestli ten ps3 ovladač je original, fake ps3 ovladače jsou pro laika k nerozeznani dokud si nevezme do ruky original. Jelikož ps3 ovladače byli celkem kvalitni. Mnohem víc než ps4 ovladače, třeba co se trvanlivosti a poruch týče.
@Tulareanus (05.06.2023 18:18): Při stisku tlačítek působí lacině, hlavně DPAD. Nejvíc mě ale sere, jak hlasitě o sebe klepou plasty, když páčkama zajedeš úplně ke kraji. To je neskutečně otravný. Do ruky sedne dobře, to je fakt. Lépe na mě ale působí PS5 ovladač, kterej má navrch ty adaptivní triggery, ty jsou fakt lahoda. Bohužel spojení s PC by nebylo zcela effortless, tak používám Xboxovej.
@Tulareanus (05.06.2023 18:18): Já teď nedávno kupoval bazarovou PS3 a dost mě překvapilo, jak je ten controller laciný. Oproti X360 to působí jak hračka z vietnamské tržnice. Otřesné. Ve své době jsem na PS3 nehrál, ani žádný kamarád ho neměl, tak jsem to zkoušel až teď. PS4 a 5 je už podstatně lepší teda, ale furt to na Xbox nemá.

Si tak říkám, jestli Microsoftu nakonec nestačí dělat jen stylizované controllery. Ten Forzácký už taky nejde u nás koupit, ten byl taky boží. Vydělají víc, než na hrách samotných. :D
@koberec (05.06.2023 18:03): Čím pôsobia lacno? Mne napríklad veľmi vyhovujú aj rozmerovo preto, že mám dlhšie prsty/väčšie ruky a zároveň svojou pevnosťou práveže vydržia extrémne dlho, až som prekvapený. Máme doma s priateľkou na jednom controlleri pre Xbox One odohraných tisícky hodín a konštrukcia drží a zároveň nulový drifting a žiaden problém so signálom a tak. Kamarát, ktorý dlhé roky kupuje vždy aj xbox aj playstation od 3. generácie mi ešte aj vždy hovoril, že tie playstationové musel pri 3 aj 4 často meniť a xboxové mu vydržali, okrem jedného, ktorý mu padol dosť nešťastne na zem a rozbil sa. Neviem však ako je to pri PS5 generácii, to som už s ním nehrával a nepýtal sa ho na to.

Series controller má doma k pc brat, síce na ňom často nehráva, ale mne sedel, skoro to isté ako predošlá generácia. Jediný, ktorý mi z mojich skúseností aktuálne príde konštrukčne na pocit v rukách "pevnejší" je nintendo switch pro controller. Ten však má bohužiaľ dosť biedny dpad.

@Fritol (05.06.2023 18:07):  Však? po všetkých geniusoch a rôznych lacných gamepadoch mi príde, že tie xboxové sú pevné, pohodlné a vydržia strašne veľa. :)
@koberec (05.06.2023 18:03): Nevím, já ten Series controller nikdy neměl v ruce. Ale dodnes používám k PC X360 a nedám na něj dopustit. Lepší než PS3, 4 i 5 za mě. Nejpohodlnější tvar. Už mi začíná trochu zlobit levý joystick po letech, takže výměna bude asi nutná a asi nechci nic jiného, než Series, tak brzy otestuju snad.

Tyjo, koukám, že ho mám 10 let už. Divím se, že furt žije. :)
@Cobot (05.06.2023 09:04): Hroty pod bedny se nedávají kvůli hlasitosti zvuku, ale kvůli jeho kvalitě, rezonancím. Na hlasitost kterou slyší soused to bude mít zanedbatelný vliv, a to spíš opačný - když už, tak na omezení vibrací použij gumové podložky. Ale mírně víc by pomohlo prostě zvětšit vzdálenost bedny od stěn a podlahy, pokud máš subwoofer třeba na zemi pod stolem.
@Jab (03.06.2023 10:41): ja v zimě kupoval ke kompu na hry ty R1280DBS a spokojenost.. Potřeboval jsem náhradu za letité Logitech Z4, kde spuchřela a praskla guma. Ty Edifiery jsou podle mě úplně jinde. Takže jsem vlastně rád, že mi odešli.

Jediné co mě štve je právě BT. Sice ho asi skoro nikdy nepoužiju, ale při připojení čehokoliv přes BT je z repraků slyšet vrčení, jako kdyby to něco rušilo. Jedny jsem kvůli tomu vracel ale druhé to dělají taky. I přesto jsem si je nechal, protože to jsou bedny ke kompu, ale pachuť tam zůstává.

Jinak zkoušel jsem k nim připojit aktivní subwoofer od těch Z4. Nemám hudební sluch, ale nezní to špatně. V basech je pak zvuk bohatší. Ale nedokážu říct, že je to zvukové kompatibilní. Je na to nějaká "metodika"? Jediný co mě napadlo přitáhnout domu kámoše muzikanta.

Edifier má vlastní sobwoofer, ale kupovat, se mi ho úplně nechce. Asi se spokojí s tím stereo zvukem (+ ten basák od Z4).

btw: nemáte někdo zkušenost s takovýma jehlanama (nožičkami) co se dávají právě pod subwoofer? Má to omezit vibrace, aby to nesralo sousedy. Pomáhá to? Můj soused pode mnou nedává moje střílení když mám ten basák zapnutej. Prý něco vám tam duní a já ráno vstávám do práce.. :)

Jinak jsem moc nechápal to jak má Edifier označené řady. Které jsou lepší a které horší. Ve zvuku se navyznam a tak jsem i jako kritérium bral cenu. A ta byla u 1700, 1289 nebo i 1380 dost podobná. Pro mě to bylo dost matoucí.
kurna Samsung B-die dela zazraky, mam DDR4 T-Force extreme, dual rank default: CL15 - 3600mhz.

Ted to mam stahle na 3800mhz a casy : 13,13,12,11,11 pri 1.56V. A zda se ze to jede jakz takz stabilne, jen me parkrat spadlo exportovani videa v Coolcut, ale tam to muze byt cimkoli, protoze me to v techto video editorech pada casto i pri defaultnich hodnotach
Kupoval jsem tyhle aktivní repráky do pracovny (aktivní znamená, že mají svůj zesilovač btw a nejsou tak závislé na dalším hardwaru - nutné je ale připojit do zásuvky). S přehledem postačující síla (i nižší modely R1280DB/R1380DB by místnost asi v pohodě daly), zvládly by i obývák k televizi. Připojené přes monitor mi pěkně hrají z počítače i Xboxu (series X).

Jen mě tedy překvapilo, jak moc jsou v základu přebasované (až komicky). Ale tak jde to stáhnout. Ovládání je pohodlně na boku. A částečně i přes dálkové ovládání.

A škoda, že Bluetooth je jen přes SBC kodek. BTS verze reproduktorů (s přípravou pro subwoofer) ale umí i aptxHD. A příplatek to je jen pár stovek. Asi je to jedno. I tak příjemné něco dělat ve vedlejší místnosti a něco do nich pustit přes mobil.
tak Corsair Xeneon Flex sem trosku precenil, tedy co se odezvy tyce..... jako nechapu ve srovnanim s Odyssey G7 podle mereni z TFT central a Techspot ma mit daleko lepsi odezvu cca o 2 milisekundy ale v realu mam pocit ze Odyssey je rychlejsi nechapu, hlavne co se tyce povrchu a prostredi jako hory ve hre apod. tak Corsair i na 240hz mam pocit ze je vic bluru, na druhou stranu detaily v pohybu pokud se soustredim na dane misto jsou rozpoznatelnejsi u Corsairu, cekal sem instantni odezvu znatelne lepsi nez u G7 ale neni tomu tak, dokonce sem byl nuceny si koupit DP 2.0 kabel abych v CRU mohl nastavit (pokud to umozni monitor) mohl nastavit vyssi frekvenci pixelu. Ono jak se Odyssey asi zahreje tak je rychlesji :( to u OLED ani u IPS co sem si vsiml neni, tam nezalezi jesi hraju 1 hod nebo 10 hod, response time je porad stejny. Na druhou stranu u Corsairu neni zadny overshoot, coz je potreba brat v potaz, protoze kdyby mela overdrive defaultne nastaveny jako u G7 tak je rychlejsi
Já gamepad kupoval kvůli autům, sportům, mlátičkám a TPS typu Tomb Riader nebo GTA. Tyhle žánry bych už jinak než s gamepadem nikdy nehrál. I když u GTA ovládání obvykle kombinuju. Nevím už jak je to dlouho ale 10+ let určitě. Dneska jsem schopnej s tím hrát i single FPS v "odpočinkovém módu". Čistokrevné střílečky si ale stále více užívám na K+M. Doom Eternal bych s tím uspokojivě asi nedal. A nebaví mě ta nepřesnost.

Hry jsou ale pro gamepady optimalizovaný. Jde to udělat dobře a jde to udělat blbě.

Za mě je totální blbost to minimálně nevyzkoušet. Gamepady se vyvíjejí léta jako zařízení na ovládání her. A překvapivě se s nima hry ovládají velmi dobře.
Gamepad mám skoro 10 let a pořád mi je příjemnější hrát střílečky s KM.
Zaklínače jsem taky odehrál na KM, na gamepadu jsem to chtěl dát podruhý, ale ty pohyby v menu, míření s kuší a hlavně natáčení aby člověk mohl něco sebrat je příjemnější s KM. Naopak třeba hraní Dragon Age 3 na KM si nedokážu představit.
@Rapier (01.06.2023 22:34): Rozhlizeni z kokpitu nepovazuji za FPS, to je rizeni vozidla. Stejne jako rozhlizeni ve Forze, ktere zminujes.

[neexistující příspěvek]: S aim assistem urcite. Jedina aktualni porovnatelna hra, o ktere vim, je Apex Legends, kde se i na nejvyssi progamingove urovni setkavaji hraci na gamepadu s hraci na klavesnici a mysi a gamepad ma aim assist, jinak by to porovnatelne nebylo.
@Garion (01.06.2023 22:25): není fps jako fps. :) U Army to má význam, především u rozhlížení z kokpitu vozidla, heli, apod. Nicméně když už jsi to zmínil, když máš Track IR, tak se rozhlížíš tak rychle (cca 0,5-2 sec.), že není žádný problém vrátit lehký pohyb hlavou ihned zpět a zahájit palbu na cíl.

Možnost rozhlížet se třeba na gamepadu u Forzy Motorsport pomocí druhého analogového joysticku (první je na řízení volantem) má význam pokud se chceš vyvarovat srážce, případně předjetí, ovšem to není fps.
@Rapier (01.06.2023 21:41): Jestli nekdo bezne hraje FPS zpusobem, ze ma rozhlizeni nezavisle na pohybu, tak...hodne stesti, nezavisle na platforme :) Ale jinak bych si myslel, ze toto bude podporovat na vsech platformach stejne minimum her.
@Paul (01.06.2023 22:12): ano právě proto to zmiňuji, jelikož @BUMTARATA: zmínil výhodu gamepadu v nezávislém rozhlížení ve hrách. To ale na konzoli funguje jen u specifických her alá závodní tituly v kokpitu.
Vím, že na PC je to možné je u některých her, převážně u simulátorů včetně Arma series. Tzn. by default je pohyb na PC i konzoli svázaný, bez ohledu na ovladač nebo klávesnici a myš, s tím kde se hráč dívá.

Na PC některé hry umožňují pohyb a rozhlížení (jako v reálu) oddělit od sebe. Anebo máš specializované zařízení jako např. joystick s kloboučkem HAT (rozhlížení hlavou), Track IR (přesné a rychlé rozhlížení hlavou). Extra režim co zmiňuje u Arma má například i Battlefield série když ovládáš nějaké vozidlo/heli/letadlo.
@Rapier (01.06.2023 21:41): přece se snad rozhlížíš a podle toho mačkáš WSAD aby to reflektovalo kam chceš jít, ne?

Ale třeba Arma má ještě ten extra režim že při zmáčknutí altu se můžeš rozhlížet volně a přitom furt držet W a jít dopředu.
@Garion (01.06.2023 12:08): není to náhodou trochu jinak?! Platí i pro @BUMTARATA: a konzole s výjimkou ke které se dostanu.

Takřka v každé FPS na PC se pohybuješ pomocí WSAD ale to neznamená, že se automaticky můžeš nezávisle rozhlížet. Pokud mě paměť slouží, tak na PC tam kde se myší díváš tam reálně jdeš. Leda, že máš Track IR kde se můžeš skutečně rozhlížet hlavou, aniž bys měnil směr chůze, běhu!

Co se týče konzolí, tak ano v kokpitu, třeba u Forzy Motorsport se mohu druhou analogovou páčkou plynule během jízdy rozhlížet do stran. Teď mě vlastně došlo, že u hraní Battlefield na PC se lze po stisku a přidržení klávesy myší rozhlížet z kokpitu heli aniž bych měnil směr letu.
@Bursoft (01.06.2023 17:15): tak jsem to špatně pochopil. Máte pravdu s @BUMTARATA:, na konzolích je v Battlefield 4 standardně zapnutý v ovládání Aim Assist Auto Rotation (jakmile dáš zoom uchytí se na nejbližším nepřátelském objektu, samozřejmě jen pokud poblíž nějaký je) a Aim Assist Slowdown (jakmile je cíl v miřidlech tak se zpomalí pohyb pro usnadnění zamíření).

Teď vlastně nevím jak moc dobrý hráč na konzoli jsem v MP, ostatně posuďte sami :) https://ibb.co/mC92mc4
@BUMTARATA (01.06.2023 12:06): Myslel jsem assist, ale i ten dělá to, že když třeba zamíříš někde okolo postavy/hlavy, tak jak magnet tě to na chvilku přicucne na ten objekt. Resp. neznám hru, kde by to dělalo něco jinýho. Auto aim si představuju, že držíš míření a crosshair je přichytlej permanentně.
Smím se zeptat za jak dlouho Vám přišlo ovládání na gamepadu takzvaně "do ruky"? A závisí to jestli hraju CoDko, či jinou hru, třeba nějakou adventuru?
Přesně mířit se dá na gamepadu i bez autoaimu akorát mi to hru od hry musí přejít do krve. Myši to je jen snazší ale pokud nejde o něco na nějaký esport profi úrovni nemivam s tím problém, a pochybuju ze majorita hráčů to tak potřebuje.Když hra má nějakou formu auto zaměřováni tak ji nechávám ale zaplou nevidím důvod proč ne. Gamepadem hraju všechno od nepaměti, když to jde, fps i strategie a m+k nesnášim.
Cathan - to se naučíš, možná budeš ze začátku mimo ale to za chvíli přejde, chce to tomu dat šanci :)
@Bursoft (01.06.2023 10:54): Protože jsem myslel auto-aim. Ale ty taky píšeš auto-aim, ale myslíš aim assist, předpokládám, kterej je dneska už asi ve všem by defult zapnutej i na těžký obtížnosti. To je fajn věc, která za tebe nemíří, ale sníží citlivost, když už už máš hlavu mezi mířidly. Asi bych to nutně nevypínal.

Obvykle se myší jak rozhlížíš, tak určuješ směr pohybu, ne?
@BUMTARATA (01.06.2023 09:17): Tak to je odvážný tvrzení, headshotování bez autoaimu nedokážu ani teď se stovkama hodin na gamepadu. A rozhlížet se nezávisle na pohybu snad můžeš i na myši, ne? :D

Jako obecně na nějaký přesný míření nebo jemnou motoriku to není až tak pohodlný. A třeba takovej Doom Eternal je hrozná paralympiáda s ovladačem, ale to je zase extrém. Myš je v tomto prostě lepší, ale zase hry jsou dnes dělaný hlavně na gamepady a ty aim assisty jsou v pohodě, kolikrát jdou docela dobře konfigurovat.