Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
@jones1240 (05.06.2023 13:54): Já s dopsáním nesouhlasím, to se mělo/mohlo stát třeba první týden v lednu, ale určitě ne za půl roku. Měli jsme to tehdy “líp” vychytat.


A ne, HC automaticky nepřebírá znění základu s nějakým dalším omezením, vždy to tam je napsané, co je potřeba a často (v průměru tak 3-4 kategorie ročně) se základem souvisí jen volně, či je jeho opakem. Takže minimálně Happy Game za stávajícího znění do HC patří, protože těch útěků před nebezpečím je tam opravdu dost, to, že to má jen 2 řešení (smrt/útěk), je za mě úplně jedno.

A ano, za mě chybí výzvě jasné vedení, protože demokraticky se to řídí prostě špatně a zdlouhavě a ve výsledku není spokojen nikdo.
Ak nejaký konkrétny prípad generuje podobnú kontroverziu medzi viacerými členmi tímu výzvy a z pohľadu definície to bolo zamýšľané inak ako to mohlo vyznieť, potom by sa mala skutočne pozmeniť - tak ako to nakoniec bolo v minulosti. Trochu nešťastne vyznieva akurát fakt, že by sa to malo upraviť po niekoľkých mesiacoch a ideálnejšie by bolo, ak by k podobným prípadom nedochádzalo vôbec.

Reálne sa však nedalo ovplyvniť to, kedy sa v diskusii objaví takto sporný prípad a ťažko možno viniť niektorého člena výzvy z toho, že to zo svojho pohľadu považuje za bezproblémové a iných zase z toho že neprechádzajú pravidelne profily všetkých účastníkov a že si to nevšimli skôr. Tento časový úsek by tak nemal zohrávať žiadnu úlohu. Osobne si navyše myslím, že táto zmena reálne zasiahne iba veľmi malé percento účastníkov výzvy, nakoľko som na základe prečítaného (nielen v rámci posledných dní ale celkovo) nadobudol dojem, že väčšina pochopila zadanie tejto kategórie tak, ako mala byť podľa všetkého zamýšľaná.
@Tulareanus (05.06.2023 13:50): Přesně, teď jsem to měl rozepsané, že to má být prostě fluidní v té hře a ten pohon. Viz například propíraný Clock Tower kde ten útěk je hlavní mechanikou hry na kterém to stojí. Happy Games to má právě stylem Kings Quest například kde klikneš například na zeď a zabije tě cihla, ale to do toho prostě nepatří :D

Souhlasím s dopsáním.
@RomcaT (05.06.2023 13:27):  Myslí si to více uživatelů že je to sporné, viz jejich příspěvky do diskuze. Tvé rýpnutí budu ignorovat. Nikdo se tu navíc nesnaží na sílu někomu něco zakazovat, vše je otevřené diskuzi, ale tak nemůžeme přece mlčet když nám to přijde v rozporu ne?

Navíc se mi nelíbí to jak nás tu veřejně podkopáváš a rejpeš do nás, to moc profesionální není.

Ve výsledku se takovádle mela stane když si dovolíme někomu něco nepovolit, tak je najednou velká nevole jací jsme gestapáci. Přitom jen řekneme náš názor a normálně jsme otevření argumentaci, nikdo si tu na šéfa výzvy nehraje. Jen asi ten kdo vytvořil danou kategorii tak má právo do toho mluvit když sám ví jak to myslel a to i přes to že to bohužel někdo pochopil špatně.
@S4TW (05.06.2023 13:46)
@jones1240 (05.06.2023 13:43):  Možno by bolo ok "patchnúť to" doplnením znenia "V HC variantě pak zaměřte svůj zrak na hry, kde je reálná hrozba a dá se umřít, ale jako hráč nemáte žádné prostředky k útoku, nebo obraně a vaší jedinou zbraní jsou útěk, nebo úkryt ako jedna z bežných/hlavných mechaník hry.

Ak sa dá definícia mizinterpretovať, hoci tak nebola vôbec zamýšľaná, je normálne tú definíciu dodatočne upresniť.
@jones1240 (05.06.2023 13:43): no a co? definici: "V HC variantě pak zaměřte svůj zrak na hry, kde je reálná hrozba a dá se umřít, ale jako hráč nemáte žádné prostředky k útoku, nebo obraně a vaší jedinou zbraní jsou útěk, nebo úkryt." to splňuje do posledního bodu. To, že HC se často vylučuje s normal verzí je přeci běžná věc a nikde se nepíše, že HC verze musí obsahovat survival prvky a ještě je zde možnost zemřít bez možnosti se bránit...
@S4TW (05.06.2023 13:41): Tam jen jde o to že je to hra stejného principa jak věci od Sierry, že klikneš blbě a umřeš. A přece hru jako Leisure Suit Larry by jsi do té kategorie nepočítal. Ale chápu i proti argumenty
Teda, já jsem obvykle spíš pro striktnější pravidla a jasnější mantinely, ale zrovna Happy Game mi přijde absolutně ok do 7. kategorie... To tu byli daleko daleko spornější hry, které se schválily, že mě dost překvapuje tohle vůbec hrotit :)
Jen upřesním, že já se neptala, protože jsem neměla důvod. Za mě to tam patří a není to sporné. Že je to sporne si myslíte jen vy dva. V loňských ročnících tu určitě diskuze byla, ale nikdy nešlo jen o to, co si myslí dva uživatele které bylo třeba přesvědčovat. Mě to nebaví, pochybuju že to baví ostatní uživatele.

Jsem ráda že Kunick připomněl ty časy, kdy jsme tu rozebírali hry a byla vlastně radost z toho, že někdo našel hru která do té kategorie vlastně patří taky. Nikdy to nebylo o tom, že se vše musí striktně dodržovat, tohle hraničí s tím, že se do každé kategorie stanovy 10 her a ty si prostě uživatele musí zahrát.

Nikdy ve výzvě nešlo o to kdo je autorem nějaké kategorie. Autorem je uživatelsky tým. Nikdo nebylo dáno, že někdo vymyslí kategorii a tak si o ní rozhoduje. Mě se stalo už mnohokrát, že jsem nějakou kategorii vymyslela a nakonec jsme ji v rámci týmu nějakým způsobem pozměnili a nakonec to nebylo vůbec tak jak jsem myslela a nikdy jsem se kvůli tomu nehadala.

Upřímně řečeno letos je hlavní problém ten, že tu není Crash, který měl rozhodovací právo. Protože to fungovalo tak, že buď jsme na to měli shodný názor nebo ne, tak se hlasovalo a v případě potřeby to rozhodl Crash. Nebo si to Crash rozhodl rovnou a byl klid. Nikdo neměl potřebu se s ním dohadovat.

Promiň ale já tebe ani Tula neuznávám v rámci výzvy tak, jako jsme uznavali Crashe. Pro mě má teď (a musím zmínit že ho měl spolu s Crashem každý ročník) Memphis. Ovšem vzhledem k tomu, že na to nemá tolik času tak po něm nikdo z nás nemůže chtít aby se tomu naplno věnoval.

Nelíbí se mi, že jsem tu považována za nějakého hadače atd, ale mě fakt nebaví takhle hra na samozvané vůdce. Trošku pokory pánové.

Nicméně chci vyzdvihnout fakt, že hlavně Tul se této diskuze skutečně věnuje, za to mu patří můj velký dík a obdiv.

Jsem na dovolené, máme net v loby tak jsem možná občas kouknu když popíjím piňacoladu, ale moc často to asi nebude ;o) přeji vám všem krásné dny a snad se vše uklidní
@Tulareanus (05.06.2023 09:54): Jenže právě ty mezní případy jsou to, co posunuje definici. (Ten survivor bias jsem nemyslel konkrétně na survival kategorii ale hezký pun :) ) Se zbytečností hypotetizování nesouhlasím, ale to je spíš otázka osobního nastavení.

[neexistující příspěvek]: Myšlenkové stimuly jsou potřeba... Aspoň teď máme nastartované myšlení na zbytek týdne :D
@Eru (05.06.2023 08:20): Kým z toho nespravíme niekoľkostranový právnicky dokument, tak sa vždy nájde priestor pre vlastné interpretácie a nezrovnalosti. Preto je tu priestor pre otázky, ak sa niekto ani nespýta, že ako to vidí tím a tú hru si tam zaradí, nemôže predsa očakávať, že mu nesprávnu hru uznáme. A keby z toho dlhý "právnický dokument" urobíme, tak ho nielen nebude nikto čítať, ale stále tam bude priestor na diskusiu alebo "obchádzanie". Však keby to tak nebolo v reálnom práve, ktoré je detailnejšie, tak neexistujú súdne spory. :)

Súhlasím ale s tým, že ak je to možné a príde sa na zlepšenie v rámci upresnenia kategórie, tak by bolo dobré, aby sme to do FAQ doplnili a oznámili.

@Kunick (05.06.2023 07:10): Samozrejme, že tu riešime okrajové 1% u toho survivalu, preto som písal, že je zbytočné teraz hypotetizovať a riešme len konkrétne príklady, ktoré sú otvorené.

EDIT: @Kunick (05.06.2023 09:49): Toto mi príde ako absurdné tvrdenie o tej predstave a znení kategórie, je to ako presviedčať autora básne alebo skladby "ako to myslel" z pozície recipienta. Logicky bola najprv predstava autora o kategórii a potom na základe tej predstavy vznikala textová definícia. Keby bol aspoň tvoj zámer ten, ako teda tú kategóriu ošetriť, aby bola viac bulletproof, ale táto tvoja aktivita pôsobí na mňa opačne a žiadne konštruktívne vylepšenie nenavrhuješ.
@jones1240 (05.06.2023 09:31): Nemám potřebu se vracet k prvnímu komentu. Hele, ďáblova advokáta dělám právě kvůli Tvé představě, že autor dané kategorie je víc než formulace. Osobně se mi líbí, že jsi v teamu, protože más jiný herní záběr než já a beru to jako obohacení. Ale ve chvíli kdy autor vypustí své dílo do světa, ztrácí nad ním absolutní kontrolu. To je evergreen mých reakcí, kdy poukazuju na rozdíl mezi vaší představou kategorie a kategorií samotnou ;)
@Kunick (05.06.2023 09:29): Kunicku, ale ty snad pořád reaguješ na snad můj úplně první koment. Já jsem už několikrát psal že nejsem proti tomu ať tam lidi dávají hry co hráli nebo hry co hravě mění žánr či tak, když to prostě splňuje kategorii výzvy. O nic víc tady nejde. Ty zaprvé žádný problém zde neřešíš a jen zbytečně čeříš vlny a děláš ďáblova advokáta. Tohle tvoje zapojení tu nemá prostě žádný užitek či řešení toho co se tu předtím řešilo.

A navíc jako autor dané kategorie snad mám právo když vím nejlépe já sám jak jsem to myslel. To že je to možná formulované tak že se to dá pochopit jinak mě mrzí, ale do teď se nic podobného neřešilo a nenapadlo mě že to tak někdo může brát. Také to není důvod abych dělal ústupky.
@jones1240 (05.06.2023 08:53): aspoň argumentuju ;) Ty prosazuješ svou představu, která ale (a počet změn ve změní kategorií to dokládá) nemusí být souhlasná se zněním kategorie. Jako arbitr bys měl překročit vlastní stín. Každopádně osobní život si užij, myslím, že ten můj taky netrpí :D
Ještě jen na závěr.

Kdyby se někdo ptal první den na Happy Game tak bych ho zamítl taky , jako se zamítli i jiné hry kvůli diskutabilitě. Holt se ale nikdo na Happy Game nikdo neptal a není v naších silách kontrolovat profil všech.

K Happy Game se naposled vyjádřím takto: Měla by tam spadat hra kde tě něco pronásleduje a ne jen příběhově, ale mělo by to zapadat do duchu kategorie i herně. Pokud je něco úplná tradiční adventura a prakticky žádná recenze nezmiňuje reálnou hrozbu umřít ale v prvé řadě jen adventurní prvky, tak?

Hele mám osobní život a času méně, narozdíl od lidí co řeší výzvu a zapojení v ní nejsou :D Ale to je vše co už k tomu řeknu. Uvidíme jak se to rozsekne.
@Eru (05.06.2023 08:20):  Jde tu primárně o TLOU kdy už i Tul se k té kategorii vyjadřoval proč to ta hra nesplňuje. " Pre istotu som si znova prečítal, ako máme vo výzve definované to remeselníctvo a nikde sa nespomína, že by stačilo, mať to ako koníček. To, že má niekto nejaký koníček, ktorý vychádza z remesla, predsa nerobí z postavy remeselníka. Ani v hre, ani v skutočnom svete. Myslím, že podobný prípad sa riešil v 8. kategórii, kde sa niekto pýtal, či stačí, že nejaká postava si niečo zapisuje, ale to tiež z tej postavy neurobí novinára alebo spisovateľa. V takýchto prípadoch je najlepšie, keď človek, ktorý pokladá otázku doloží nejaké gameplay video na posúdenie, pretože jemu sa to ľahšie nájde, než ja aby som sa preklikával hrou a hľadal, či teda má ten človek, ktorý pokladá otázku naozaj dôvod hru, do tej kategórie zaradiť."



@Kunick (05.06.2023 07:47): Mně to jako argumentace prostě nepřijde validní. Spíš jen na sílu prosazování tvého úsudku, sám jsem řekl důvody proč mi to přijde mimo.
@jones1240 (04.06.2023 22:43): Plus mínus souhlasím s tím po psal Kunick. Jen k formulaci "v případě nejasností by mělo byt rozhodnuto ve prostěch tazatele" bych dodal:

Ale pouze tehdy pokud omyl vznikl nejednoznačným naformulováním zadání. V takovém případě bych přihlížel k tomu jestli dotyčný už takovou hru dohrál nebo ne. Pokud ano, uznat mu ji. Pokud ne, zakázat mu ji a ve FAQ nebo na stránce výzvy kategorii upřesnit. Současně toto upřesnění pravidel oznámit v diskuzi. Prostě kompromis.
@jones1240 (05.06.2023 06:42): Jako chápu proč Tě nebaví..."ARGUMENTY proto na tve strane moC NEVIDÍM, spis tu jen VYKLÁDÁŠDŮVODY, proc TOBE to prijde ze mas pravdu."

Tak o Tvé sympatie ani neusiluju, jde mi jen o odpovědi a můj silný pocit je, že mě osočuješ z toho co sám děláš.

@Tulareanus (05.06.2023 00:36): k tomu jsem dalek zobecňovat. Ono to co se tu řeší je survivor bias jak prase, 99% výběrůje bez problémových. Tady je škoda, že nemáme čárky kdo se jak často ptá, ale řekl bych, že až na výjimky i tazatelé mají 8-9 her v klidu a jen s tou jedinou tu vyvolají reakci "zkouší na sílu něco někam narvat".
@Kunick (04.06.2023 23:41): Ja to neodsuzuju. Argumenty tady proto na tve strane moc nevidim, spis tu jen vykladas duvody proc TOBE to prijde ze mas pravdu. Ale sam uz z DH znam ze diskuze s tebou jsou neco co me regulerne vylozene nebavi.

Hele ty to cele proste strasne přetáčíš a otáčíš, ja jen normalne rekl ze mi prijde ze to je vice o novych zazitcich ta vyzva, ja ji tak proste bral. A ano sam jsem si tam daval i hry co jsem dohral treba pred deseti lety a chci si ji dat znovu. Dokonce jsem se tu i zastaval Tlou 1 ze ji uzname a at jen treba prepise koment o novy zazitek. Chapes to? Ja s tim proste problem nemam.


Jen jsem si povzdechl ze mi prijde proste misty takovy blby ze ai do vyzvy treba clovek cpe hru kterou hraje furt kazdej rok. Tohle se tu resilo vzdycky a to ze si lide davali hry i pres to ze viditelne a blbe ohybali pravidla. Vzdyt jsem to tu minule roky cetl (Viz co pise Tul)


A ano ty diskuze tu byli ale jeli ve stylu: Ze se nekdo zeptal na hru nekdo dal ze ne. Nekdo zeo a proc si mysli ze jo atd. Tady je to to same s tim rozdilem ze kdyz napiseme ze ne tak jsem prijde nekdo a zacne do nas valit misto kloudne diskuze. A fakt uz nevim co dal k tomu rict.
Bolo by lepšie sa teda vrátiť ku konkrétnym hrám a prípadom, ktoré chcú ľudia reálne hrať v rámci výzvy. Takto sa tu len zbytočneme rozpisujeme, ale vo výsledku sa nič konkrétne nerieši a nevyrieši.

@Dan9K (04.06.2023 23:00): https://www.youtube.com/watch?v=WQlCCw9Bhls&t=1169s ono je to takéto nejaké, ono je to dokonca celé naskriptované, čiže nemáš ani nejak možnosti ovplyvniť si gameplay alebo sa schovávať alebo situáciu nejak vyriešiť, dokonca vo viacerých takých momentoch ti hra vezme kontrolu nad postavou ako keby šlo o minicutscénu.

Inak jones nepíše o survivalu ako žánri, ale o jeho prvkoch. Máš survival adventúry/vizuálne novely (napr. spomínaný Clock Tower), máš survival v akciach, RPG, rôznych sandboxoch atď.. Nie je to limitované na jeden žáner. Ale to, že hra vie vyhodiť game over aj v hre, ktorá primárne nie je o bojovaní, neznamená, že to tú kategóriu splní.

@Kunick (04.06.2023 22:01): Len k tomu poslednému bodu v edite "Ještě mě napadlo. V duchu výzvy je také kreativita - a proto mi právě netradiční vykládání pravidel příjde jako to nejvíc osvěžující na výzvě. Ukazuje totiž pohled na často známé hry z jiného úhlu." Toto by bolo pekné, keby to bola pravda. Ale je to naozaj naivná predstava. Veľa sporných situácii vzniká tak, že hráč A chce hrať hru B a zároveň ju chce natlačiť niekam do výzvy C. Nie tak, že hráč A chce splniť výzvu C a preto si skúsi vybrať hru, ktorá by tam mohla pasovať. Väčšinou to z tých návrhov a otázok takého typu aj kričí. Ty si sám minulý rok písal, že herná výzva má v názve výzva a výzvou by mala byť a na HC už duplovane. Ja s tým úplne súhlasím, že herná výzva by mala byť niečím, čo robí človek nad úroveň bežného hrania, dodať tomu trochu "štýl" a zároveň preskúmať obzory.
@jones1240 (04.06.2023 23:08): a to je právě taková ta uzavřenost, o které jsem psal. Že to není survival...no a?
V kategorii se nikde nepíše, že to musí být žánr survival, ale že tam právě mají být ty prvky, což je uvolnění z okovů toho jediného žánru a možnost právě kreativního výkladu. Ty máš pravděpodobně tu kreativitu položenou o trochu níž. Vždycky si neseme zkušenosti z našich životů, takže mě to asi triggeruje kvůli tomu, že mi to připomíná přístupy režisérů, který po mě chtěj Zimmera, já jim dodám něco, co do toho sedí mnohem líp třeba, ale oni si vysnili toho Zimmera...
jinak tvůj názor je zjevně právě důležitější, takže asi i proto se strhla ta mela, kdybych to napsal já, tak se to asi tak neřeší :-)
@jones1240 (04.06.2023 22:43): Myslím, že problém bude spíš na Tvé straně. Mám názor který je od Tvého odlišný a mám pro něj argumenty (a dokážu uznat pokud jsou vyvráceny), což Tě nutí se vyjádřit a nemůžeš si jen tak jet svobodně svůj názor :D (Aspoń tak vyznívá Tvoje poslední věta)

Hloupé Ti to přijde proč? Osobně právě přílišná volnost pravidel a kreativní výklad nejdou spolu dohromady. Vždyť právě omezení jsou velmi často motorem kreativity.

"rozehráváním opět sem nepleť to není to o čem já se bavím. Já se bavím o hrách, co někdo dohrává často a má tendenci si to tam dát aby mu to sedělo" - jenže, jaký je rozdíl mít hru rozehranou jednou a nebo desetkrát? A zamýšlel ses proč má vubec někdo potřebu hru dohrávat často? Nebo Ti to příjde jako nepředstavitelné (což naznačuje to, že Tě baví hledat nové hry) a tak to jednoduše odsuzuješ?

@jones1240 (04.06.2023 22:53): Nevím, které ročníky jsi hrál a které ne, ale debaty se tu vedou od začátku (resp. první ročník byl vskutku klidnější, ale možná to je jen proto, že jsme neměli představu o co jde). A dobře si pamatuju hoodně velké hádky o to co by se mělo brát jako dohrání. Což ukazuje, že nejasnosti a diskuze o samotných pravidlech jsou součástí výzvy.
@jones1240 (04.06.2023 22:53): mně přišlo, že ta Happy game to vlastně splňuje, ale charakter a vlastně celá stylizace hry je naprosto odlišná, než tvůrci výzvy do té kategorie zamýšleli (jakože survivor je hrozně závažnej, a tohle je prostě bejkárna od amanity) a vlastně ta tvá prvotní reakce byla takové to odmítnutí z šoku :-)

možná se pletu a prostě to zásadně v něčem nesedí...
@Dan9K (04.06.2023 22:50): Vždyť to tak není, jediný o co jde si vybrat prostě hru co to splňuje a nejde o to aby se tam museli hledat různé škvíry a trhliny aby to prostě prošlo. Protože těch her je opravdu veliké množství které prostě splňují dané požadavky a ještě ohýbají ten žánr na hravé úrovni, je jich fakt hodně.

Hlavně že dřív co jsem se účastnil tak tu nikdo tak vesele nediskutoval a jen se zeptal a dostal ano ne :D
@Kunick (04.06.2023 22:01): přesně, to na tom byla vždycky ta zábava.

Letos je to dost militantní a jakmile se právě vymýšlí, tak se argumentuje tím, že lidi vymýšlí ptákoviny a snaží se ohýbat pravidla.

Že to musí být konkrétní žánr a přes to nejede vlak...právě je ta sranda vymyslet úplně jiný žánr, který na to sedí taky. Byla sranda o tom diskutovat. Dneska je člověk pochválen, že sklapne a vybere si poslušně to, co je mu dovoleno.

Mám obavu, že je to jak s pravidly na silnici. Nejdřív to vypadá, že musí člověk všechno strašně dodržet, ale ve výsledku to pak nikdo nehlídá a každej si stejně udělá, co chce.

Takže opravdu se to pak lidem neuzná? Nebo je to jen bububu teďka :-)
Jen prostě aby ten přístup spíš lidi neodradil no.

Vy tvůrci těch kategorií jste měli nějakou konkrétní představu, co by si lidé do tě kategoriích asi měli vybírat. Možná buďte trochu otevřenější kreativním přístupům. Většina lidí si stejně vybere něco normálního a tohle budou výjimky.
@Kunick (04.06.2023 22:01): Víš problém je v tom že ty jakoby nejedeš agresi, ale tvoje názory vykládáš jako absolutní pravdu a jde to hodně cítit. Vždyť ty tu prakticky diktuješ jak by to mělo být ale jen to skrýváš za svůj VĚCNÝ NÁZOR.

Asi takhle, nesouhlasím s tímto textem, hlavně s tím co je v editu, to mi přijde fakt úplně hloupý. Netradiční vykládání pravidel, jasně a proto jsme často popotahováni za to že pravidla jsou až moc volná k intepretaci jinak a výzvě to škodí, jasně.

Ano ten argument s rozehráváním opět sem nepleť to není to o čem já se bavím. Já se bavím o hrách co někdo dohrává často a má tendenci si to tam dát aby mu to sedělo. Dle mého je zábava právě hledat hry nové a strávit tím i nějaký čas aby ti to do výzvy šlo, i když nejlepší je zlatá střední cesta. Jenže ty tvoje netradiční vykládání pravidel jsou místy zahnány do absurdna. I tady jsme ty nekonzistence řešili i tímto že jde na vlastní vědomí sám jsem tu pár her takhle povolil, jenže u toho TLOU už je to prostě fakt zbytečný slovíčkaření.

Ale jak to tu už padlo zbytečné to tu řešit, lidi to odrazuje a stejně ty si pojedeš svou a já svou, naprosto zbytečný dialog tohle :)
@jones1240 (04.06.2023 20:26): Ty nekonzistence tu vždycky byly, jenže se řešili stylem... "není to uplně košér, ale jde o vaše vlastní svědomí". A můj osobní přístup je v případě nejasností by mělo byt rozhodnuto ve prostěch tazatele a nikoliv teamu (a je hlavně na něm, aby dokázal své vlastní pravidla obhájit - v tom má taky jasnou výhodu).

K poslední větě, pokud ji teda chápu dobře: Výzva je samozřejmě o hledání nových zážitků, ale to může být i dohrání už dohrané hry. Stejně jako u dobrých filmů, u dobrých her je opakování přínosem.

A jako poslední argument pro možnost opakovaného hraní bych použil pravidlo 3: "... hry rozehrané dříve se nepočítají, ledaže je rozehrajete znovu od začátku." Tedy hra už hraná (dohrání hry je opět subjektivní, jak jsme se na DH v řadě diskuzí přesvědčili), může být do Výzvy zařazena.

Ad osobní pravda - proto taky se snažím argumentovat pravidly.

edit: Ještě mě napadlo. V duchu výzvy je také kreativita - a proto mi právě netradiční vykládání pravidel příjde jako to nejvíc osvěžující na výzvě. Ukazuje totiž pohled na často známé hry z jiného úhlu.
@Kunick (04.06.2023 20:06): Tam jde o to že je problém i jako v tom jak očividně výzvu v týmu bereme jako jedinci a zbytečně se tu tvoří hádky jen protože se to vidí jinak a haji se osobni pravda.

Ty nekonzistence byli vždy ale prostě ve výsledku je pravda že jsme opravdu podcenily to, aby se nedalo v kategoriich slovickarit a ze lidi budou hledat zpusoby jak to ochcat. Protoze nektere tyto aspekty jsou fakt absurdni. Proc si najit hru co to bez zavad splnuje kdyz muzes si tam dat hru co jsi hral 7x a musi se u toho slovickarit apod.

V Tlou 2 se tomu uz vubec nevenuje v tech scenach kde je, jednicka by nejspis prosla. Ale zase proc si dat novou hru, kdyz o tom ta vyzva je.
@Tulareanus (04.06.2023 19:18): Znovu píšu, nehrál jsem. Já to pochopil tak, že dřív to bylo zaměstnání, dneska to dělá jen vyjimečné pro zábavu. Ale souhlasím, že tady to musí rozseknout někdo, kdo hru zná.

Jo loni byl náročný rok a docela jsem Dh věnoval míň pozornosti. Hmm, tak tohle ve FAQ dřív nebyvalo. Ale hodí se a beru jako vyřešeno. ( jen bych tedy prosil o doplnění podmínky unikátnosti, ať je to na jednom místě.


@jones1240 (04.06.2023 19:12): Já zase vnímám jako problem vnitřní nekonzistenci rozhodování a rozdíl mezi vaší představou o kategorii/pravidlech a reálné psané podobě. Nevím tedy pokud myslíš mě, ale osobně žádnou ze svých reakcí (a že jich letos bylo dost) nepovažuji za přesahující normy klidnosti.
@Kunick (04.06.2023 18:46): Pre istotu som si znova prečítal, ako máme vo výzve definované to remeselníctvo a nikde sa nespomína, že by stačilo, mať to ako koníček. To, že má niekto nejaký koníček, ktorý vychádza z remesla, predsa nerobí z postavy remeselníka. Ani v hre, ani v skutočnom svete. Myslím, že podobný prípad sa riešil v 8. kategórii, kde sa niekto pýtal, či stačí, že nejaká postava si niečo zapisuje, ale to tiež z tej postavy neurobí novinára alebo spisovateľa. V takýchto prípadoch je najlepšie, keď človek, ktorý pokladá otázku doloží nejaké gameplay video na posúdenie, pretože jemu sa to ľahšie nájde, než ja aby som sa preklikával hrou a hľadal, či teda má ten človek, ktorý pokladá otázku naozaj dôvod hru, do tej kategórie zaradiť.

Riešilo sa to v minuloročnej výzve, ako upozornenie, keď niekto tie komentáre mal skopírované. Inak v FAQ dokumente výzvy, je spomínané:

Mohu do Herní výzvy použít hru, kterou jsem už použil v jiném ročníku výzvy?
Primárně záleží na tom, zda jste k ní již napsali na DH komentář, pokud ano, tak si prosím vyberte jinou hru. Rozhodně není vítané mazání a následné nové přidávání komentáře. Pokud jste k ní komentář nenapsali, tak to možné je, ale primárním cílem výzvy je rozšiřování herních obzorů, takže vítáme, když si vyberete hry, které jste ještě nehráli, nebo nedohráli. 

Duchovná inšpirácia knižnou výzvou a Crashov krok nie je z môjho pohľadu rozpor. Na mňa to pôsobí ako výnimka, nikde som tú situáciu nevidel (možno nebola verejná) a neviem aký tam bol kontext. No, citácia vyššie hovorí minimálne o tom, že tomu tak z hľadiska pravidiel už určite nie je.

S tými komentármi máš pravdu. Áno, ja som to riešil ako celok od výberu hier do kategórie, cez dohranie až po napísanie komentáru k účasti vo výzvy. Máš teda pravdu, že hráči, ktorí nechcú súťažiť, nemusia komentáre písať vôbec.
@Red (04.06.2023 18:57): Presne, me hlavne prijde ze sem vzdy nekdo nakraci a zacne proste osocovat a hazi se tu spina. Fakt mi tohle prijde silne kontraproduktivni. Nekdy mi lehce prijde ze se tu z nas ostatni snazi udelat blbce a schazuje to i autoritu. Lidi by nam uprimne do toho meli prestat kecat stylem ze co to vymejslime ta debility ze to ma byt takto.

My jsme organizatori tim padem by se melo dat na nas a kdyz se v necem hodne seknem tak klidne nam to normalne napsat sem ale v klidu. Tohle uz je bizar. Samozrejme to ale nekdy tak muze vyznit i od nas.
Já nevím jestli tyhle veřejné diskuze spíš lidi neodrazujou, ta atmosféra na mě chvílema působí až nepřátelsky. By bylo možná dobře pro příště jasně stanovit autority. Se tady odkazuje na Memphise, no jestli chudák tu konkrétní hru nehrál tak mu nezávidím a než dorazí tak to tady vře:)
Jo komentář je potřebný pro soutěž, jemu stačí si to dát do toho. Pokud napíše komentář s novým obsahem třeba jak to na něj působí teď nebo ho prepise nove, tak asi pohodka. Je ale pravda že to je absurdní, ta výzva je od toho ať lidi trochu pošoupne k hraní nových her. A hledat kličky a rejpat se do detailu jen proto aby si člověk zase zahrál to co hrál aby se vyhnul nový hře je blbost. Nechápu.

Je nekdy vylozene uznanej Joel jako remeslnik? Nebo prosakuje to do hry? Treba ze remeslnou cinnost vyuziva k vytvoreni neceho a postavy nebo on to zmini?
@Tulareanus (04.06.2023 18:19):  Já to nehrál, no v uvodním dotazu bylo řečeno, že to stále dělá jako koníček. Tedy tu činost děla.

Ok, o tom, že musí být komentář unikátní jsem nikdy debatu neviděl a vím, jak to bylo dřív.

Nejde o to, že by šlo o můj názor. Vycházím z pravidel a jejich znění a to, že to tak bylo je důvod aby to tak bylo i nadále, pokud není jasně uvedeno, že to bude jinak. (Zde navíc upozorňuju na rozpor v Tvém přístupu, kdy jako podpůrný argument vezmeš i duchovní inspiraci knižní výzvou avšak odmítneš dřívější přístup)

Navíc uplně pomíjíš fakt, že psaní komentářu je výlučnou povinností pro soutež a proto argumenty pro napsaní nového komentáře neplatí pro zařazení hry do samotné výzvy.
@Kunick (04.06.2023 18:02): Budem sa opakovať, že neviem v akej miere sa vôbec v TLOU rieši, čo Joel robil, ale podstatné je, ak tú činnosť postava nevykonáva priamo v hre, aby bola pre to povolanie rozpoznateľná (vizuálne, pomôcky) alebo evidovaná ako remeselník inými postavami).

Obsah komentárov sa riešil, dokonca aj ja o tom vie, že sa napr. upozorňovalo na to, že ak hráč to, čo mal napísané ako komentár najprv napísal niekde inde ako komentár (na steam, recenziu) atď., tak sa to pre súťaž neuznávalo a mal napísať komentár unikátny.

To, že napíšeš, či je to irelevantné je tvoj názor, ale akosi tomu chýba nejaký reálny argument, pretože to, že tebe to pocitovo príde irelevantné, neznamená, že je to irelevantné vo všeobecnosti alebo pre organizátorov.

Áno, možno "rozum" nie je správne slovo, ale ak je herná výzva a kľudne do toho môžeme zahrnúť aj knižnú výzvou, ktorou bola inšpirovaná, o tom, že hráč si vyberie nejakú hru, ktorú nehral (alebo v minulosti nedohral), dohrá ju v rámci roka a napíše nejaký komentár. Tak už len to, že zoberie dohranú, ohodnotenú a okomentovanú hru, je absurdné a tak kontraproduktívne, že to nedáva vôbec zmysel v rámci výzvy riešiť. Ale je zbytočné sa o tom rozprávať, keďže v pravidlách je to napísané a to, že Crash v minulosti urobil výnimku bolo jeho rozhodnutie (neviem prečo a bližší kontext), ale nie je dôvod, aby to platilo aj teraz.
@Tulareanus (04.06.2023 17:44): To že je vedený je věc jedna, ale v těch hrách tak nefiguruje a prvky jsou tak nepatrné a fungují spíš jako pomrknutí na hráče než reálná snaha mít tam instalatéřštinu. S tímhle přístupem by měl stačit i TLoU, pokud s tím hráč vědomě pracuje a pokud je pravda, že tu truhlařinu měl dál jako koníček. Vždyť aby byl řemeslník, tak nemusí byt placený ale tu činnost vykonávat.

ad 1) to je naprosto irelevantní. Obsah komentářů se nikdy neřešil.
ad 2.1.) irelevantní. Důležité je že to dohrál, a komentář napsal (viz 1)
ad 2.2.) ok s tím souhlasím, nicméně to je až x-tý důvod výzvy
ad 3) opakuješ se, platí to samé co pro body 1 a 2.1
Výzva nemá rozum, navíc. Komentář je podstatný pouze pro zařazení do soutěže o hry. Což je podtrženo tím, že soutěž o ceny je MIMO pravidla herní výzvy.
@Kunick (04.06.2023 17:25): Mario je oficiálne ako postava vedený ako inštalatér. Aj sa tak stále oblieka a viaceré herné prvky hlavných Mario hier sú tým povolaním inšpirované (napr. zelené trubky).

S mazaním komentára a znovu napísaním to nedáva zmysel na viacerých úrovniach:
1. Čo zabraňuje hráčovi vlastne napísať to isté (nevravím ešte, že uverejniť rovnaký obsah)?
2. Ako radikálne a ako často sa človeku môže zmeniť názor, aby nič z pôvodného komentára pre hráča neplatilo?
2. Dôvod písať komentáre pre účasť vo výzve je aj preto, aby sa rozširoval obsah databázy a počet komentárov, nie, aby sa obsah mazal.
3. Nie je to ľahko odsledovateľné, čo tam mal hráč pred zmazaním. Komentár by mal byť unikátny, nie editovaný názor.
4. Nevidím v tom žiaden benefit pre nikoho, okrem človeka, ktorý si chce ušetriť čas alebo hľadanie hry. To je dosť nielen ako píšeš, proti duchu výzvy, ale aj proti "rozumu" v rámci výzvy.