Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
Lidí ten Sifu je bolavej... Dostal jsem se včera v nějakých 25 letech do třetího kola a začínám docela plakat. Ten třetí boss je je směšný, vůbec nevím jak ho dodgovat HC verze v mandarínštině, nebude jediná výzva téhle kategorie co si zjevně zahraju
Ross (11.01.2024 07:08): Práve naopak, padlo tu už viacero rád a keby si sa priamo opýtal, určite by ti niekto poradil :) Navyše, ako tu už uviedol jones, bol by si prekvapený, v koľkých hrách sa objavili známi herci, čo nie sú primárne videohernými či inými dabérmi.

Z toho článku by som bez problémov uznal Christophera Judga, Cladiu Black, Marka Hamilla, Yvonne Strahovski a s prižmúrenými očami aj Camillu Luddington a Ashley Johnson, kde mi však subjektívne trochu prekáža fakt, že rola vo videohernom priemysle je tá čo ich preslávila asi najviac. No možno by to nemusel byť zásadný problém, neviem ako sa to pozerajú ostatní.

@John Mirra (11.01.2024 08:20):  Nie, Baker je známy hlavne ako videoherný dabér, jeden z najznámejších vôbec.
@jones1240 (11.01.2024 07:52): Hrome, to mi nedošlo, tak to radši ať mi ten post někdo smaže, ať někohho zbytečně nemátnu...

Ale ten Bioshock Infinite by měl jít, ne? Protože těch rolí měl vícero a docela zásadnějších: Baker se v roce 2008 objevil v třídílném seriálu Comanche Moon nebo coby odulý Jerome v křesťanském snímku The Imposter. Jeho největší filmovou rolí byl pak před čtyřmi lety Ryan Stone ve sci-fi filmu The Phoenix Incident, který se svezl na popularitě found footage snímků a konspiraci o tom, že tajemná světýlka v arizonské poušti ve skutečnosti signalizovala přílet ufonů.
[neexistující příspěvek]: Jen pro jistotu, nemá jít o “herce” kteri se prevazne zivi dabingem a meli dvakrat cameo v nejakym filmu. Což v tom článku je většina dabérů.


Znění kategorie: Není nutné ani to, aby propůjčila vzhled své postavě, nesmí se však jednat o výhradně dabingového herce. Zároveň to však musí být někdo, jehož tvář se přímo objevila v nějakém hraném projektu, a to v rámci hlavní role.
[neexistující příspěvek]: díky za odkaz. Já jsem z té kategorie úplně zoufalý :D A navíc tu nikdo neumí poradit, tak si vyberu něco z toho článku.

Edit: lze použít všechny herce a herečky ze seznamu? Tomb Raider mám dlouho v plánu.
Mám tu doporučení. Sleva 20% na Nightmare Frames, je to sice málo, ale ta hra je levná sama o sobě. Berte to jako znamení si dát nejlepší adventuru roku 2022! Navíc se hodí do kategorie v záři reflektorů! Máte ve hře rádio které hraje nazpívané songy :D Musím tu hru do DH tlouct pod tlakem!
@jones1240 (10.01.2024 11:35): Tvůj komentář, že Chronicle of Innsmouth je spíše komediální jsem zahlédl až po odeslání toho svého, chvíli jsem nad tím AFKoval. Přidám si to jako alternativu a uvidím co mě chytne dřív.

@AZbest (10.01.2024 12:20): Necromancera jsem zvažoval nadhodit, ale taky mi to přišlo poněkud na hraně. Ono dost postav z Diabla by šlo zaonačit na nějaký kult. Třeba z D3 Witch Doctor (když už je řeč o šamanismu), Monk, nebo Crusader (ale to bude podobný případ jako ten Paladin).

EDIT: Ono když už jsme u těch Blizzardů, tak WoWko taky nabízí široké možnosti v podobě Priesta, Warlocka, Druida a Šamana, kdyby člověk třeba udělal novou postavu a dostal se na max level. Ale to by zrovna byla nudnější výzva.
@Tulareanus (10.01.2024 11:30): Súhlasím s tým, že Druid je OK ale Paladin nie. Vysvetlenie v podstate sedí. Každopádne myslím, že Necromancer je minimálne na diskusiu. Nekromancia je spojená so šamanizmom a pohanskými kultami. Nechám verdikt na tvorcov výzvy.
@Formis (10.01.2024 11:53): Takhle parodie to je v jistých směrech ale celý příběh toho Chronicle of Innsmouth je dobře vystavěný a právě mezi žánry skáče. Je to dost krátký a z adaptací dostupných mi to přijde jako originálnější pojetí.
@Tulareanus (10.01.2024 11:30): Obvykle nevyhledávám lovecraftovské parodie, ale Shadows Over Loathing jsem už určitě někde zahlédl a asi zapomněl přidat na wishlist, tomu bych určitě dal šanci. :D
A když je řeč o parodiích, ještě jsem si vzpomněl na tento skvost Sucker for Love: First Date, který tedy ještě není v DB.

No a když budu mít chuť a čas, tak možná opravdu znovu sáhnu po Dragon Age: Inquisition a udělám i HC variantu. Stejně jsem si už pár let brousil zuby udělat poslední, kompletní playthrough i se všemi DLC.
Může být u čtvrté kategorie herec John Cygan? Dabuje hlavní postavu v Call of Juarez: Gunslinger
Podle doplňujících informací to chápu tak, že není nutné, aby byl vyloženě v Hollywoodu. A ten můj zmíněný herec je známý spíše z televize.
@Formis (10.01.2024 10:23): Shadows Over Loathing je vraj super, ak by si chcel vtipnú variáciu na Lovecrafta, osobne som to ešte nehral, ale jedného dňa chcem. Okrem toho je fajn staršie Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth alebo Chronicle of Innsmouth .

Z toho, čo si spomínal sú Cult of the Lamb alebo Diablo za druida fajn voľby do HC kategórie. Paladina nie, lebo to je len taký "sbskár" pre nábožných predstaviteľov. :D Dragon Age: Inquisition sme taktiež uznali, čiže sa to dá použiť, ale Dark Brotherhoo pre Oblivion a Skyrim nie. Nie je to náboženská organizácia, ani Night Mother nie je božstvo, stále tam figurujú tí istí bohovia ako pre bežných obyvateľov. Čiže napr. Morrowind sa dá použiť, lebo tam vieš vstúpiť do Imperial Cult aj Tribunal Temple.
@jones1240 (10.01.2024 10:26): Nevadí, i když to není první žánr, po kterém bych sáhnul, nicméně zrovna na adaptaci Lovecrafta to asi bude jeden těch vhodnějších. V souvislosti s tím mě ještě napadl World of Horror. Má to za inspiraci Junji Ita i Lovecrafta, což by mohla být povedená kombinace, ale opět nevím, jestli to není příliš nepřímá inspirace.
@Tulareanus (10.01.2024 09:47): Díky za zhodnocení. :)
Mass Effect byl opravdu jen výstřel do tmy, Smrťáci jsou Lovecraftem inspirováni jen volně. On je problém, že se mi vždycky líbil lovecraftovský/"eldritch" horor, ale hry, které se snaží Lovecraftův svět přímo adaptovat mi nikdy nepřišly moc povedené.

Asi bude jednodušší sáhnout po tom kultu. Nadhodil jsem sice Cult of the Lamb, ale to zatím nemám, jen mě první napadlo. Přečetl jsem si ještě jednou ten detailní popis a potenciálně by šlo Dragon Age: Inquisition, kde technicky vzato hrajeme člena inkvizice, případně Oblivion/Skyrim, kde se můžeme přidat k Temnému bratrstvu. Nebo prostě sáhnu po tom Druidovi (nebo i Paladinovi?) z Diabla.
@Formis (09.01.2024 18:48): Všetko, čo píšeš, za mňa vyzerá ok, akurát Mass Effect sa do 3. kategórie Volání Cthulhu vôbec nehodí.

@berry1009 (10.01.2024 08:56): ako píše jones, do Voláni Cthulhu Mass Effect nie, ale do kategórii, ktoré vymenoval áno. Hlavne v Mass Effecte 2 a 3 je už pomerne dosť hollywoodskych hercov ako dabérov. Povedal by som, že možno najväčšia hviezda možno Martin Sheen, ale je ich tam kopec ďalších. :)
@berry1009 (10.01.2024 08:56): Do Cthullu spíš si myslím že ne, ale můžeš to dát třeba:

1) Láska Nebeská
2) Nikdy to Nevzdávej
3) Ztraceno v Překladu - pokud to dohraješ v jiném dabingu než anglickém, českém či slovenském.
4) Tenkrát v Hollywoodu - Hraje v tom Kumail Nanjiani což už je známější herec filmový či seriálový.
5) Případně v Záři Reflektorů pokud tam zazní během hry song se zpěvem. Nepočítá se intro a outro. Prostě během hry. To ale nevím zda tam je.

To je za mě asi vše, všechny jsem bral na normal :)
Mám nově rozehraný mass efect 3 a přemýšlím, kam ho zařadit. Mohl by se hodit do více kategorií. Samozřejmostí je Láska nebeská, ale to si asi nechám na jiné hry. Nikdy se nevzdávej by šlo taky dle mého názoru, jelikož pilot Joker je postižen Vrolikovo nemocí. A někdo tu zmiňoval, že by se hodil i do kategorie Volání Cthulhu. Co myslíte?
@OndrejVasicek.cz (09.01.2024 19:05): Ty kráso járo, já mám docela omezenej čas pro plnění výzva a tak raději víc hraju. Je zima a dokud se neoteplí budu mít největší šance něco odehrát :D Kdybych tady měl tak vášnivě diskutovat o jednom prdu a číst všechny ty dlouhé odstavce, na kterých si slohově musím uznat dáváš záležet. Bohužel Forma vítězí nad obsahem. Asi jsem tě nepochopil, ale pochopil jsem zadání a dohrál černobílou hru, takže dost tlachání a zkus to taky;)
@M.a.t.t. (08.01.2024 18:16): Plně souhlasím, že slepě protlačovat do kategorie vlastní hru z pohodlnosti není dobře. V mém příspěvku jsem věřím tu problematiku popsal dobře. Tam chápu, že s takovým člověkem se nedobře komunikuje.
Ale já s žádnou vlastní hrou nepřišel, nic neprotlačoval, pouze se snažil přijít na kloub, proč neodpovídá mnou chápaný smysl té kategorie těm schváleným/zamítnutým hrám a pojal podezření, že to není dobře sepsáno.
A přesto jsi přímo mě osočil z "neustálého hledání děr v pravidlech" a zda by nebylo prostě lepší vybrat si jinou hru. Tahle tvoje věta byla důvodem, proč jsem se rozhodl ten příspěvek napsat, protože jsem tam cítil to nepochopení, že mě nejde vůbec o konkrétní hru, ale o pravidla a že možná nechcete, aby vám do nich někdo mluvil. Což by mohl být také klidně validní scénář, ale ukázalo se, že naštěstí není.

Mohl by jsi ale prosím tedy napsat závěrečné stanovisko, jak je to s Obra Dinn po odhalení těch vizuálních režimů? Co výzvu splní, co ne? Jaká z těch 3 verzí platí?

Napsal jsi, že vám šlo o estetiku, takže to vypadá, že moje prvotní pochopení o "starých hrách" nebylo správné a snaha otevřít kategorii všem monochromatickým hrám chybná.
Potom to tedy vypadá na verzi č.1, co myslíš? Estetika má být černobílá, Obra Dinn má černobílou verzi, měla by platit tedy jen ta, ne defaultní zelenkavá. To prostě už není černobílá.

Určitě bych se přimlouval i za drobnou úpravu zadání, protlačení pár slov, že jde čistě o vizuální aspekt, kde ta barva černé a bílé je tím nosným prvek HC tématu, ne snaha přiblížit se staré hře. Což pro mě osobně bylo opravdu matoucí a zapříčinilo to nepochopení nepovolení monochromatických her, když Obra Dinn prošel.
Ta úprava jde právě v duchu toho, co říkal @Tulareanus: , že hlavní je ta vize, pravidla by jí měli jen co nejlépe odrážet.

Děkuji


@Qcko (08.01.2024 21:13): Nevím, jestli jsi četl celý můj příspěvek, ale možná jsi ho nedobře pochopil. Já mluvil o pilování pravidel, která nemusí být vždy dobře napsané. Protlačování her tam přímo zmiňuji jako negativní. Já si ani nemyslím, že by měli tvůrci dělat "ústupky". Prostě hra do kategorie patří nebo nepatří a pokud si tvůrci myslí, že nepatří a mají to podložené, tak nemají povinnost někomu dělat ústupky, jen proto, že se to druhému nelíbí.
Pokud ale vidím, že zadání není v pořádku, neštymuje, něco se mi nezdá, přijde mi v pořádku na to upozornit a nebýt osočován z rýpání. To je celá má pointa.
Pokud tebe správnost pravidel nezajímá a jde ti jen o pasivní odsouhlasení hry, v pořádku.



@next_ghost (08.01.2024 22:24): Nebo spíš, pokud vize byla dobrá, ale pravidla ne, tak se pravidla upraví, aby lépe odpovídali té jejich vizi. Není nutné se vzdávat své vize a tvrdojíšně protlačovat první zadání, které nemuselo být šťastně napsané. Ale je nutné ten text dostat do stavu, kdy jak říkáš, bude spravedlivým vzorem pro další rozhodování.

@Tulareanus (08.01.2024 22:51): Souhlasím se vším, co píšeš - vize je originál, pravidla jen jejich reprezentace. Ale právě pro to, aby tu vaši původní vizi ten text co nejlépe reprezentoval (viz kurzíva otázka pro Mattyho), by se měla nějak uzavřít ta černobílá, nejlépe drobonkou úpravou v doplňujících informacích - záleží ale, která ze tří verzí je dle vás správná. To nikdo stále nenapsal.
Ok, tohle jsou současné nápady:

1) Nemova říše:
UnMetal - HC varianta. V šesté úrovni je sekce kde kontrolujete ponorku. Na konci sedmé úrovně řídíte motorový člun, nebo vznášedlo během boje s bossem (lze si vybrat).

2) Láska nebeská:
I Was a Teenage Exocolonist - Vizuální román s trochou top-down prozkoumávání a karetními souboji. A pro tuto kategorii zejména i budujete vztahy se svými vrstevníky v kolonii a eventuálně s nimi můžete i začít randit. Samotné randění není nijak extenzivní část hry, ale je tam.
Haven - Alternativa. Hrajete za dvojici milenců, takže to snad půjde.

3) Volání Cthulhu
Mass Effect má Smrťáky, což by mohlo stačit, ale ten jsem zrovna nedávno stejně znovu dohrál. Mohl bych zkusit Cult of the Lamb pro HC variantu.

4) Tenkrát v Hollywoodu
Cyberpunk 2077 - Keanu Reeves. Odkládám to už 3 roky, tak bych si to mohl konečně zahrát.

5) Nikdy se nevzdávej!
CrossCode - HC varianta. Hlavní hrdinka je němá a navíc trpí ztrátou paměti.

6) Ukradené Vánoce
Guild Wars 2 - Uznávám, že MMO není moc kreativní volba, ale GW2 má celkem vymazlené festivaly, včetně dvou inspirovaných jak Vánoci tak Halloweenem. In-game se tedy jmenují jinak, takže HC varianta tím možná padá.
Jelikož MMO nemají úplně pevně dané mantinely, navrhuji následující:
-Vytvořím si novou postavu (čili "nová hra") a dostanu se na max level, resp. dohraju hlavní příběh základní hry.
-Až bude aktivní daný festival, tak dokončím související roční meta-achievement (získá se různými aktivitami na festivalu).
Případně se poohlédnu po alternativě. :)

7) Ve stínu pixelů
Return of the Obra Dinn - Co jsem letmo koukl do diskuze, tak je to platná HC volba a už od minulých Vánoc mi sedí v knihovně, takže proč ne.

8) Cesta do pravěku
Tady zatím nevím, ale po velmi dlouhé době bych si mohl zahrát Lost Eden.

9) Ztraceno v překladu
Konkrétní hru zatím nemám, ale nějaká japonská VN se pro HC variantu určitě najde. Mohl bych třeba konečně zahrát dodatečné datadisky k Muv-Luv trilogii.

10) V záři reflektorů
Tady by stačila v únoru vycházející Persona 3 Reload (ještě není v DB), Persona 4 (dokonce i na HC), Persona 5, nebo třeba NieR: Automata (spousta nazpívaných skladeb a minimálně jeden duet). Ale všechno celkem macaté hry.
Nejjednodušší varianta, která by měla splňovat i HC je Jets'n'Guns. Má jednu úroveň odehrávající se na koncertu kapely co složila i zbytek hudby a s jedinou zpívanou písničkou ve hře jako hudebním doprovodem. Samotnou kapelu je vidět až v závěru, když se prostřílíte přes hordy nepřátel až k pódiu, ale jsou tam.
Lze shlédnout zde: https://youtu.be/Gof24qfxsro?si=vkkhilX1JwIhP8_v&t=2821
@Qcko (09.01.2024 18:01): Není, ale projížděj si profily a uvidíš, z první stovky uživatelů je to vždycky tak půlka. A když tam nenajdeš nic k výzvě, tak určitě narazíš na zajímavé informace o jejich herním životě apod. Pro tebe jako nováčka na DH není žádná lepší cesta k rozkoukání se ;)
Tak mě tak napadlo, je někde seznam všech lidí, kteří se do výzvy přidali? Nějaká tabulka řekněme dejme tomu, aby si člověk lehce mohl projít třeba hry, které mají v plánu hrát ostatní? Vím že to lze zjistit když člověk přijde profil uživatele, ale ne každý kdo sem přispívá přijal výzvu a v tom mi to trošku dělá bordel.
Tyjo chtěl bych tu vzdát obdiv pořadatelům k jejich trpělivosti a doufám, že je to neotráví v práci na herní výzvě, protože já některý příspěvky těch, co se snaží jen nacházet skulinky v definicích a hádat se o hraničních titulech ač do každé kategorie jde bez problému nasázet obrovský množství her, nezvládám ani číst. Když vám organizátoři nějakou hru zamítnou tak se s tím zkrátka smiřte. Organizátoři vždycky budou mít poslední slovo, protože je to jejich výzva, pokud se to někomu nelíbí tak se jí účastnit nemusí, tohle není žádný místo kde se budete odvolávat na nějakou vyšší moc, protože podle vašeho chápání definice kategorie tam ta vaše vybraná hra patří :D chápu, že ohledně některých her může vzniknout diskuze, ale někteří se tu fakt specializují jen na to šťourání se a rejpání. O tom ta výzva fakt není :)
Hmm asi jsem našel hru kterou chci zkusit hrát dle recenzí se jedná o povedenou bojovku, a rád bych dostal potvrzení jestli spadá do kategorie Ztraceno v překladu:) HC Jedná se o titul Sifu a mělo by tam jít podle steamu přepnout do tradiční čínštiny nebo zjednodušené čínštiny:) Může být?
@Tulareanus (08.01.2024 23:33): Posuzovat obhajobu bude vždy některý organizátor. Jen to v zájmu objektivity nebude hlavní autor samotné kategorie, tzn. ten, kdo přišel se základní myšlenkou. Když u některé kategorie jeden člověk vymyslel myšlenku pro základní variantu a druhý pro hardcore, tak ten první nebude hodnotit základní variantu a druhý hardcore, ale obráceně hodnotit můžou.
@next_ghost (08.01.2024 23:12): Kto garantuje, že účastník si to dobre obhájil? Sám učastník si to schváli sám sebe, že to dobre obhájil a preto by sa mala definícia posunúť podľa neho? Presne potvrdzuješ to, čo som ti písal nižšie. Stále sa bavíme o tom, že v prvom rade ide o víziu tej definície, to čo ty navrhuješ, je práve to právnické ťahanie za slovíčka. A trochu mi to pripomína bohužiaľ až to, keď sa niekto autorovi textu/básnikovi snaží vysvetliť, ako to vlastne myslel.

Čo sa týka definovania a vyhodnocovania, ktorý nápad sa do tohtoročnej výzvy použije, tak na tom pracovala skupina ľudí, nie je to práca jednotlivca alebo jednotlivcov, čiže to tam reálne prebehlo, niekto prispel základným nápadom, niekto ho doplnil, niekto dodefinoval, niekto upozornil na zaplátanie diery v definícii atď.. A to čo ty navrhuješ, je, aby obsahu súťaže nerozhodovala porota, ale účastníci a to sám asi uznáš, že v žiadnej súťaži tak nefunguje.
@Tulareanus (08.01.2024 22:51): Ano, jazyk je nepřesný a definice kategorie nidky nebude 100% odpovídat vizi autora. Proč ale odmítáš dovolit ten částečný posun vize, když účastníci dokáží obhájit, že jejich hra splňuje definici tak, jak je napsaná? Dlouhé hádky tu vznikají proto, protože účastníci kvůli argumentaci nepsanou vizí nevědí, co vlastně platí. Možná by zbytečným hádkám pomohlo předejít, když zařazení her do kategorie bude hodnotit vždy někdo jiný než její autor. Proto, aby obhájce i soudce pracovali se stejnou definicí.
@next_ghost (08.01.2024 22:24): Chápem, ako to myslíš, ale zober si, že tím výzvy vymyslí kategórie tak, ako to vníma. Následne čo najlepšie v rámci svojich možností zadefinuje tie svoje predstavy do textov kategórii. Medziľudská komunikácia nikdy nie je 100% lebo jednoducho žijeme v subjektivite. Preto tu je táto diskusia ako poradný orgán. Ten bežne funguje tak, že sa človek spýta ako je časť definície myslená alebo najlepšie na konkrétnu hru, či pasuje do kategórie xy. Tím je tu na to, aby mu vedel poradiť a prípadne vysvetliť prečo. Samozrejme pripomienky alebo veci, na ktoré tím mohol zabudnúť alebo nemusel myslieť, sa nájdu vždy. Lenže to, ak si niekto subjektívne nejakú kategóriu vyloží inak ako tvorci, neznamená, že je to možné alebo správne doplniť do tej definície. To sú presne tie vznikajúce výnimky, ktoré transformujú víziu tvorcov do vízie, ktorú tam chce vidieť účastník.
A keďže jazyk je nedokonalý, tak bez toho, aby bol napísaný právnický text na A4 pre každú kategóriu, sa to nikdy nedá explicitne a exaktne zadefinovať. A ten text ale nikto nebude chcieť písať, ani ho nikto nebude chcieť čítať.

Ale hlavne mi ide o to, že mám pocit, že tie definície sú tu teraz vnímané "opačne". To nie sú definície, ktorí si tvorcovia interpretujú "po svojom", ale naopak, to sú texty, ktorými sme sa ako tvorcovia snažili naše nápady pretaviť do textu, aby bol pochopiteľný aj pre ostatných. To, že si to niekto odinterpretuje inak nie je automaticky vina ani autorov kategórie, ani toho, ako je napísaná.

Preto navrhujem posuňme sa ďalej, poďme riešiť konkrétne hry, tento rok sme sa snažili naozaj si dať pozor, aby sa ich dokázalo do výzvy zmestiť dosť, hoci to obnáša aj trošku hľadania, ale sú účastníci, ktorých zas najviac baví to hľadanie.
@Kunick (08.01.2024 22:26): Jej! Jsem tu dlouho neviděl posměšky na Pařanský Ráj! S Rudou streamuju :D Ta hra je v pohodě jako taková mikro hra v pohodě. Ten vizuál je peknej!

Ta chyba s prekladem do anglictiny je vec jina!
@Zx Atari 500 (08.01.2024 22:18): Je to totální kravina a soudím, že by měla být zničena. Nicméně pokud to nenastane, pak by to snad splnilo i Nikdy se nevzdávej! (protože dost jich tam vypadá postiženě) a Ve stínu pixelů (je jasné proč). A pokud by na tom ostrově i zpívali tak možná i  V záři reflektorů ;)

edit: proč se to jmenuje za češtiny když v popisu mají " It translated a total of 45 games into English." :D
@M.a.t.t. (08.01.2024 18:16): Ještě naposled se pokusím trochu vysvětlit, v čem je to základní nedorozumění. Účastníci se tu samozřejmě můžou ptát na každou hru předem, jestli ji schválíte nebo ne. Ale vy jako organizátoři jste pořád jenom lidé a nemůžete znát úplně všechno. Takže pak je na účastnících, aby splnění podmínek té které kategorie dokázali obhájit před vaším soudem sami. Což může být poměrně složité, když je to nějaký obskurnější titul a nejsou k němu videa ani nějaké návody, odkud by se potřebné informace daly vyčíst.

Proto je potřeba, aby účastníci jasně věděli, s čím mají při té obhajobě pracovat. Te neznamená, že definice kategorií musí být dokonale neprůstřelná, protože to prostě nejde. Vždycky se najde nějaká hra, která spadne do šedé zóny. Podstatné je, abyste pak obhajobu hry posuzovali konzistentně a spravedlivě. A "spravedlivě" mimo jiné znamená, že co je napsáno v zadání bude mít absolutní přednost před osobními představami organizátorů, přestože daný člověk tu kategorii sám vymyslel. Do hlavy vám nikdo nevidí a proti argumentu, že jste si kategorii představovali nějak jinak, se nedá obhájit vůbec nic.

Jak moc jasně a srozumitelně dokážete zdůvodnit schválení nebo zamítnutí konkrétní hry je důležitější než jak zeširoka budete udělovat výjimky.
@OndrejVasicek.cz (08.01.2024 17:34): nejdřív se mi to číst nechtělo, protože jsem si prve myslel, že to bude akorát žluč, ale napsal si to krásně a podtrhuji ty nevyřčené "samozřejmé" věci :-)

@M.a.t.t. (08.01.2024 18:16): chtěl bych jen upozornit, že jsou lidé obviňováni z toho, že herní výzvu moc hrotí a že to není smysl života a hádají se o každé blbosti, aby pak následně přišla připomínka, že lidi vlastně herní výzva pořádně nezajímá, člověk se nikdy nezavděčí :-)