@
M.a.t.t. (08.01.2024 18:16): Plně souhlasím, že slepě protlačovat do kategorie vlastní hru z pohodlnosti není dobře. V mém příspěvku jsem věřím tu problematiku popsal dobře. Tam chápu, že s takovým člověkem se nedobře komunikuje.
Ale já s žádnou vlastní hrou nepřišel, nic neprotlačoval, pouze se snažil přijít na kloub, proč neodpovídá mnou chápaný smysl té kategorie těm schváleným/zamítnutým hrám a pojal podezření, že to není dobře sepsáno.
A přesto jsi přímo mě osočil z "neustálého hledání děr v pravidlech" a zda by nebylo prostě lepší vybrat si jinou hru. Tahle tvoje věta byla důvodem, proč jsem se rozhodl ten příspěvek napsat, protože jsem tam cítil to nepochopení, že mě nejde vůbec o konkrétní hru, ale o pravidla a že možná nechcete, aby vám do nich někdo mluvil. Což by mohl být také klidně validní scénář, ale ukázalo se, že naštěstí není.
Mohl by jsi ale prosím tedy napsat závěrečné stanovisko, jak je to s Obra Dinn po odhalení těch vizuálních režimů? Co výzvu splní, co ne? Jaká z těch 3 verzí platí?
Napsal jsi, že vám šlo o estetiku, takže to vypadá, že moje prvotní pochopení o "starých hrách" nebylo správné a snaha otevřít kategorii všem monochromatickým hrám chybná.
Potom to tedy vypadá na verzi č.1, co myslíš? Estetika má být černobílá, Obra Dinn má černobílou verzi, měla by platit tedy jen ta, ne defaultní zelenkavá. To prostě už není černobílá.
Určitě bych se přimlouval i za drobnou úpravu zadání, protlačení pár slov, že jde čistě o vizuální aspekt, kde ta barva černé a bílé je tím nosným prvek HC tématu, ne snaha přiblížit se staré hře. Což pro mě osobně bylo opravdu matoucí a zapříčinilo to nepochopení nepovolení monochromatických her, když Obra Dinn prošel.
Ta úprava jde právě v duchu toho, co říkal @
Tulareanus: , že hlavní je ta vize, pravidla by jí měli jen co nejlépe odrážet.
Děkuji
@
Qcko (08.01.2024 21:13): Nevím, jestli jsi četl celý můj příspěvek, ale možná jsi ho nedobře pochopil. Já mluvil o pilování pravidel, která nemusí být vždy dobře napsané. Protlačování her tam přímo zmiňuji jako negativní. Já si ani nemyslím, že by měli tvůrci dělat "ústupky". Prostě hra do kategorie patří nebo nepatří a pokud si tvůrci myslí, že nepatří a mají to podložené, tak nemají povinnost někomu dělat ústupky, jen proto, že se to druhému nelíbí.
Pokud ale vidím, že zadání není v pořádku, neštymuje, něco se mi nezdá, přijde mi v pořádku na to upozornit a nebýt osočován z rýpání. To je celá má pointa.
Pokud tebe správnost pravidel nezajímá a jde ti jen o pasivní odsouhlasení hry, v pořádku.
@
next_ghost (08.01.2024 22:24): Nebo spíš, pokud vize byla dobrá, ale pravidla ne, tak se pravidla upraví, aby lépe odpovídali té jejich vizi. Není nutné se vzdávat své vize a tvrdojíšně protlačovat první zadání, které nemuselo být šťastně napsané. Ale je nutné ten text dostat do stavu, kdy jak říkáš, bude spravedlivým vzorem pro další rozhodování.
@
Tulareanus (08.01.2024 22:51): Souhlasím se vším, co píšeš - vize je originál, pravidla jen jejich reprezentace. Ale právě pro to, aby tu vaši původní vizi ten text co nejlépe reprezentoval (viz kurzíva otázka pro Mattyho), by se měla nějak uzavřít ta černobílá, nejlépe drobonkou úpravou v doplňujících informacích - záleží ale, která ze tří verzí je dle vás správná. To nikdo stále nenapsal.