Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Díky článku si zpětně uvědomuji lépe, že i hry jako 1941: Frozen Front od HandyGames mají některé prvky shodné. Jasně dát mizerných 90 kč za zbavení se reklamy v pohodě, ale je pravdou, že některé mise jsem opakoval opravdu mnohokrát, než jsem byl schopen kampaň dohrát. Nicméně to je stále ještě ten lepší případ mobilní hry!
@TombSpirit (29.09.2024 13:07): Kámo... Playman Summer Games byla naprostá dokonalost a zábava hlavně s kamarády. To samé i zimní hry :) Bylo několik verzí a všechny byly super. Škoda, že není nějaká podobná hra na dotykové mobily. A ještě bych doplnil do tvého Java výčtu i Wormíky.

Hry na mobil jsou poslední dobou fakt katastrofa, čest výjimkám.
@Rapier (29.09.2024 10:45): Škoda s těmi mobilními hrami, v Jave bylo tolik dobrých her - Doom RPG, Townsmen, skoro všechno od gameloftu (např. Asphalt nebo Block Breaker), Playman Summer Games, Tomb Raider (2D), Galaxy on Fire, Ancient Empires, Silent Hill... V prvních pár letech s iphonem / Androidy ještě ok, pak to šlo úplně do kytek. (A možná top mobilní hra Into the Breach vyžaduje na mobilech Netflix předplatné.) Najít na mobilu dneska dobrou "premium" hru je jak hledat jehlu v kupce sena. Díky bohu za Switch a Steam Deck.
Nejspíš vás to nepřekvapí, ale článek od Michala Rybky o free to play hrách (převážně mobilních) doporučuji k přečtení a zamyšlení. V komentářích je také zmíněno nejmodernější PC MMORPG pay to play/pay to win, které jak jsem pochopil je údajně aktuálně number one on Steam.
https://pctuning.cz/article/pad-mobilnic ... -ted-jen-taha-penize 

PS: dnes ráno jsem to dětem přečetl, aby si uvědomili co občas hrají a proč tak nemám rád, jako rodič, CSGO (dejme tomu s přivřením očí, každopádně mě vadí punishment za opuštění zápasu, tudíž nemožnost dítě odrhnout od hry), Pubg, Roblox, Fortnite, apod. sračky. O WT a WOT, apod. kde lidi utrácejí jako blázni za GOLDy, tanky, munici ani nemluvě.
Dokonce i starší děti uznaly, že v jinak oblíbeném Genshin Impact jsou fakticky prvky gamblerství, akorát za ně nemusíte utrácet z kreditky nebo mobilní platby, "stačí" jen vyměnit herní měnu.
Mě nesmírně trápí, že tu ani po 8 měsících není Sovereign Syndicate! Kdyby se toho nějaký protřelý přidávač ujal, hned by byl ten den hezčí :)
@Peach (25.09.2024 20:39): V Origins jsou všechny questy nalinkovaný, žádný choice and consequences, žádný interaktivní dialogy. Odyssey a Valhalla tyhle RPG prvky přidaly a přiblížili se tím výrazněji k akčním RPG typu Zaklínač.
@Paul (25.09.2024 18:03): Jako klidně ho přidám, ale až příští víkend, pokud teda nebude někdo rychlejší :) Stejně je Assassin’s Creed Shadows odložený na únor, takže je i čas :D
@Fritol (25.09.2024 17:16): hrál jsem A Way Out s absolutním antihráčem, člověkem, co není schopen jít rovně a hrál do té doby jen Posla smrti a Age of Empires jako dítě.
A dohráli jsme to. Za rok :-) ale měli jsme velký pauzy.
Dělal jsem toho hodně, akční konec jsem hrál defacto sám, ale většina hry se dá, a je to o QTE, a to zvládne po čase i opička.
@Paul (25.09.2024 18:03): Tak snad. Asi je to teď nejlepší coop hra na trhu a taky jsem na to slyšel nadšené ohlasy od nehráčů.

@Peach (25.09.2024 17:28): Super, díky. Lego bude asi jistota, Potter snad půjde. Brothers jsem hrál a moc se mi to nechce procházet znovu, ale taky mě to napadlo, proto jsem si říkal zda jsou tak jednoduché i jeho hry.
wtf AC shadows tu nemá profil?

všechny cesty vedou na Steam day 1 a vyjde to dva dny po KCD (což je vtipný, když Warhorse KCD2 odložili z velký části aby se vyhnuli ACS a STALKER2 v listopadu)

@Fritol (25.09.2024 17:16): hrál jsem It Takes Two s nehráčkou co držela gamepad poprvé v životě a cca do třiceti minut už to měla v ruce a ze hry nadšení
@Fritol (25.09.2024 17:16): Lego hry jsou super, jednoduchý, nedá se tam "umřít" či jinak dostat game over a všechny mají coop, ale doporučuju jen ty, kde oba hráči mají rádi (a znají) předlohu (Star Wars, Harry Potter, Marvel, ...) Samy o sobě žádnou uměleckou hodnotu nemají a jde opravdu jen o zábavný průchod oblíbených příběhů v Lego světě.

Z Faresových her je nejjednodušší na ovládání i pro ne-hráče Brothers: A Tale of Two Sons Remake. Tím bych nejspíše začala a pak It Takes Two a A Way Out. Všechno skvělý hry na vrcholu svého žánru.
Abychom změnili téma ale. Nějaké lokální coop hry pro člověka, který hrál jen Telltale hry, LiS, Detroit a tak? Něco jednoduchého nejen obtížností, ale i pravidly. Něco, kde se nedá umřít třeba.

Zároveň by to však nemělo byt nic vyloženě arkadoveho po vzoru party her. Prostě příběhová hra co jde dohrát ideálně.

Jak jsou na to třeba A Way Out nebo It Takes Two pro ne-hráče? Nebo ty diablo-like Lary? Nebo jsou nějaké Lego hry v tomhle ideální? Hrál jsem jen Piráty na DS :D

A hlavně by to mělo být na Xboxu. Díky za tipy. :)
Co mě jakkoliv zaujalo:

Ghost of Yōtei - no konečně, maximální těšing a v současnosti má nejočekávanější hra
Horizon Zero Dawn Remastered - zbytečnost a nezájem
Legacy of Kain Soul Reaver 1-2 Remastered - proč ne, pamatuji si, že mě oba díly zaujaly v Levelu, ale nikdy jsem neměl možnost zkusit
Hell is Us - toto má potenciál
Towers of Aghasba - hezké, ale asi nic pro mě
Fear the Spotlight - tohle hrát nikdy nebudu, ale atmosféru to má jak blázen :O

Zbytek ukázaných her nejsou můj šálek kávy. Díky Ghost of Yōtei asi o trošku lepší jak minulé State of Play, ale stále nedostačující, laťka byla extrémně nízko. Tady fakt stačila na překročení jedna hra :D Uklidit bordel po Jimu Ryanovi ještě chvíli potrvá.
@BUMTARATA (25.09.2024 13:29): Ja som neslovičkáril, ani to nepovažoval za walking simulator, ale zas ja chápem, že blockbuster musí byť easy to learn a vlastne aj pri komplexnejších hrách mám rád, keď hra je ťažká pre zábavnú challenge a nie dementné ovládanie. Každopádne tie QTE hlavne v boss fightoch ma osobne na tých hrách serú, lebo redukujú potenciálne zaujímavý gameplay alebo zúžitkovanie nadobudnutých reflexov hrách a schopností postavy na QTE, ktoré považujem za asi najviac lazy design prvok moderných hier. A sralo ma to aj v Spidermanovi. Preto ma aj bavia fromovky, tam si celý gameplay musíš odkrútiť sám a aj tak to pôsobí epicky alebo cinematicky.
Ja som inak písal, že combat vie byť celkom zábavný, ale aj v Spidermanovi, aj v God of War a v podstate aj Uncharted sa nejaké špeciálnejšie interakcie alebo bojové momenty riešia práve cez to QTE, čo uberá na zábavnosti a komplexnosti. Nevravím, že tie hry sú vyslovene zlé, ale tá šablóna je až príliš podobná a invenciu som tam fakt veľmi nenašiel.

V podstate preto sa aj vo veľkej miere venujem hraniu indie hier a hlavne roguelikov - sú veľmi gameplay orientované a pri tých veľkých cinematic hrách ma pravidelne mrzí a hnevá, že v zaujímavom momente mi vezmú kontrolu a pustia cuscénu.
@BUMTARATA (25.09.2024 13:42): Astro Bot by se mi líbil, je to už druhá PS5 hra co bych zahrál. Ještě tak dvě a koupím ho!

Returnal vypadá super, ale jak se znam, tak bych chytl rage akorát a nedohral to, nemá smysl. A ten myslím rozjedu i na mem PC případně.
@Fritol (25.09.2024 13:36): Ale houbys někoho vyprovokoval, radši si tu konzoli kup, ať si můžeš zahrát něco pořádnýho, třeba Returnal. A of course Astro Bota! Ten by se ti mohl líbit, je to jako Mario. ;)
@TombSpirit (25.09.2024 12:15): Jeden o voze, druhej o koze.

@Fritol (25.09.2024 12:40): Vynechal jsem Endless Ocean?!?! Tys tuhle debatu začal tím, že Sony je jako Ubisoft, což je publisher známej pro publishování tý jedný samý hry furt dokola (tohle je prosímtětebe nadsázka), já kontroval, že v žádným případě není, protože furt tvořej nový značky (o tom se celou dobu bavím, zatímco vy mluvíte o žánrech – samozřejmě snaha je všechny redukovat na Ubisoft-like open worldy je taky směšná, takový hry bych spočítal na prstech jedný ruky, ale to přecházím), a ty řekneš Podívej na Nintendo, jak je ten jejich Assassin furt po třiceti letech živej! EXCATLY MY FAKIN POINT! Ale tak jsem rád, že jsme si to nakonec vyjasnili.

@Tulareanus (25.09.2024 12:29): Ne, ty hry se nehrajou stejně. Ano, soubojáky např. v Spider-Manovi, Ghostu, především pak v God of War a Horizonu jsou mechanicky komplexní, nesnažil jsem se říct, že je to raketová věda, jen že to není walking simulator nebo QTE film, snad si rozumíme. Jen ti nabízím důvod, proč lidi chtěj v tomhle žánru tvořit výpravný, příběhový hry, ne slovíčkařit, v Animal Crossingu podobnou story asi těžko odvyprávíš, že jo. A zase jsme u toho, že každej má ňáký představy, mně třeba celý Death Stranding, The Last of Us Part II, nebo soubojáky v Ghostu, God of War a Horizonu, ale třeba i hordy v Days Gone přijdou v rámci žánru dostatečně inovativní.
@BUMTARATA (25.09.2024 11:55): No jo a záměrně vynechals Endless Ocean, Famicom Detective Club, Another Code, Astral Chain, Tokyo Mirage, 1-2 Switch a další nové nebo nově obnovené značky po spoustě let abys sám sebe utvrdí ve svém tvrzení. A ani nemluvě o digital hrách jako Boxboy nebo Good Job atd. Přesně jak jsem čekal že budeš reagovat. :D

A jak psal TombSpirit, i jejich zaběhle značky se naprosto liší s každým dílem.

Jinak všimni si, kolik si těch značek napsal a všechny jsou živé. Sony ani tolik živých značek nemá.
@BUMTARATA (25.09.2024 11:22): Tak ja nepopieram, že Sony robí blockbustery a že niektoré sú aj fajn blockbustery, ale ako si sám napísal robia jeden žáner. A ja od nich nechcem cozy rogue-like, ja chcem nejaké poriadne RPG alebo nejakú invenciu v rámci toho otrepaného žánra akčných adventúr. A to vyprávanie ti chápem, ale komplexný gameplay? Are you for real? Však tie hry sa hrajú skoro úplne rovnako a aj pri Spidermanovi ti pre pohyb stačilo držať dve tlačítka, combat vie byť ešte celkom zábavný, ale čokoľvek komplexnejšie alebo odlišnejšie je riešené cez QTE.

Ale v skutočnosti chcem od Sony Bloodborne na pc.
@Fritol (25.09.2024 11:40): Tvoje máma, Mario, Zelda, Smash, Donkey Kong, Kirby, fakin Pokémon, Metroid, Xenoblade, Fire Emblem, všechno asi tak padesát let starý věci vydávaný v milionu různejch mutací rok co rok. Už i Bayonetta, Pikmin a Splatoon se začínaj zajídat.

Prej nemá se smysl bavit, lol.
@BUMTARATA (25.09.2024 11:22): Teď ses prořekl, že vůbec nevíš, co Nintendo vydává mimo Maria a Zeldu, takže o tomhle se s tebou nemá smysl vůbec bavit koukám.

A originálních IP. Eh, ok, platí, že u Sony si vybíráš setting, ne hru, stejně jako u Ubisoftu. :D

A já si nic osobně nevzal, neboj. Vím, že to neustále opakuju, jen mě baví štvát fanboye. Hraju na konzolich od všech tři firem a prostě beru to, co je lepší zrovna. Sony je teď na konci, minulou generaci byli na vrcholu. Zas se to třeba změní. Hry jako celek jsou každým rokem lepší a ruznorodější. Jen teď to táhnou third party vývojáři, nikoliv hlavní trojka. Co už.
@Bursoft (25.09.2024 11:28): Nemám o tom nic načtený, obecně jsem ani neviděl pořádný gameplay takže vůbec nevím o nějaký pochvale nebo tak proto se ptám. Jen vím, že to hodně lidí chválí a to je celý :D

Nejsem náročný a tohle jsem nikdy neřešil :) takže klidně míň
Já bych chtěl teda od Sony pořádné japonské horrory. Docela mě zaráží jak absolutně debilně ve výsledku vypadá Slitterhead.
Na nějakou pořádnou Ito Junji-like věc ve stylu Silent Hillu asi teda musím dál čekat. Snad aspoň jeden z těch nových Silent Hillů bude dobrý, jeden vypadal slibně.
@Nix (25.09.2024 11:02): Tak obecný přijetí a pochvala samotných Japonců mluví za sebe. Gameplay je to hodně do ubisoftu, akorát se to hraje hrozně pohodlně, má to super grafiku a fajn story. Jinak si musíš říct sám, jestli to chceš hrát v 30 nebo 60 fps.
@Tulareanus (25.09.2024 10:20): Akční adventury holt frčej, dobře se v nich kombinuje filmový vyprávění s komplexním gameplayem, ty studia to očividně chtěj dělat a Sony to greenlightuje. Proč chceš, aby zrovna Sony financovala všechny možný žánry? Diverzitu máš přece napříč průmyslem. Proč potřebuješ, aby to byla ZROVNA Sony, kdo zacvaká low budget cozy rogue-like deckbuilder?

Jinak já ničím neargumentoval, jen si utahuju z tý Fritolovy věčný (a imho mimózní) výtky (a koukám, že si to vzal osobně). Od Sony dostávám přesně to, kvůli čemu jsem si tu konzoli minulou generaci koupil, akorát bych si přál, aby to dodávali rychlejc, that's all. Ale to je poslední roky obecnej problém v herním průmyslu.

@Fritol (25.09.2024 10:24): Absurdní je naopak naznačovat, že jsou další Ubisoft, žádnej publisher nechrlí tolik originálních ajpin za takovýhle peníze (pochopitelně pak v bezpečnějším žánru), naopak tebou zmiňovaný Nintendo točí ty stejný značky pořád dokola.
Asi blbá otázka, ale Ghost Of Tsushima je fakt dobrá hra? Asi by to stálo za zahrání viďte? :D

A je to hratelný i na PS4? nechce se mi kvůli tomu shánět PS5 :D a mám obavy, že to na PC asi úplně nerozjedu :D
Sony teď vydalo Astro Bot, což je stejně asi nejlepší hra této generace z obou táborů, takže cokoliv dalšího vydají už je jedno, možná to tak berou :D
@Tulareanus (25.09.2024 10:20): Hah, vidíš, Pyre mě u toho blábolu co Bumtarata napsal ani nenapadlo. :D Lepší hra, než cokoliv co Sony za poslední roky vyprodukovalo.

Jinak všichni víme, že by stačilo, kdyby Sony nechtěli být další Ubisoft. Netřeba to hnát do absurdna…
@BUMTARATA (25.09.2024 08:57): Tak ono by stačilo, keby to bolo menej šablónovité než open world príbehová akcia. Hra som teraz na pc toho Marvel's Spidermana a ten zábavný pohyb po meste a lepšie misie boli časom ubíjané stereotypnými vedľajšákmi alebo ďalšou prepadovkou s rovnakými henchmanmi.

Inak kedy vlastne naposledy Sony nechalo niekoho urobiť poctivé RPG? Vymýšľaš extrémy ako argument, ale napr. supergiant games vie urobiť cozy roguelike, aj cozy dramatickú športovú vizuálnu novelu. :)
Fakt se těším na Switch 2, až bude mít Nintendo během prvního roku víc nových her, než PS5 za 4 roky… :D
@S4TW (25.09.2024 08:35): Tak já zas nevim, co kdo čeká, co kdo chce, já od nich chci především velký příběhový singleplayerový hry, příští rok dostanu minimálně dvě, což je množství, který mi dělá radost. Generace skončí do tří let, Bend (?), Bluepoint, Housemarque, Insomniac, Santa Monica a fakin Naughty Dog (a kdoví možná to stihne ještě jednou i ta Guerilla) to go (a skoro všichni dělaj na novejch ajpinách).

Jinak ono to samozřejmě musí bejt (v tomhle smyslu) zákonitě lepší, nebo co čekáš, že se stane, že to všechno zavřou? Fritol ale chce diverzitu žánrů, sportovní stealth hru, ve který by mohl bublifukem chytat motýly, a pak závodní cozy skákačku, ve který by driftující traktory vařily koprovku, to nevim, jestli se stane. Já chci diverzitu příběhů. A třeba z faktu, že novej Ghost je original story, skáču do stropu.
Sony koukám pokračuje v sérii nejtrapnějšich prezentací. Všechno third party hry pro Xbox, navíc staré hry, o kterých dlouho víme a nepotřebuju kvůli dalšími traileru koukat na stream.

Lunar asi nejzajímavější. A jedna first party hra. Eh.

Jinak to Metro a Hitman je dobrý troll. To je jak když EA na E3 hypovali mobilní C&C. :D

Půlka generace pryč a dostanem tohle. Šaškárna. Bych si tak tipl, že chtěli ukazovat nějaké GAAS srágory, ale všechny je zrušili po Concordu.

Tak si zas řekneme, že příště už to bude fakt dobrý, protože ta studia přece něco dělat musejí! A ono zas nebude, protože si to říkáme už tak třetím rokem. U Xboxu to same v bledě… zeleném. Ještě že máme to Nintendo.
Z toho co tam ukazali mi prislo zajimave Lake House, Hell is Us, Metro VR, Hitman VR, Lego Fornite i Horizon a novy Dualsense Fornite, samo Girl Ghost of Tsushima. :-)