Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@TombSpirit (25.09.2024 12:15): Jeden o voze, druhej o koze.

@Fritol (25.09.2024 12:40): Vynechal jsem Endless Ocean?!?! Tys tuhle debatu začal tím, že Sony je jako Ubisoft, což je publisher známej pro publishování tý jedný samý hry furt dokola (tohle je prosímtětebe nadsázka), já kontroval, že v žádným případě není, protože furt tvořej nový značky (o tom se celou dobu bavím, zatímco vy mluvíte o žánrech – samozřejmě snaha je všechny redukovat na Ubisoft-like open worldy je taky směšná, takový hry bych spočítal na prstech jedný ruky, ale to přecházím), a ty řekneš Podívej na Nintendo, jak je ten jejich Assassin furt po třiceti letech živej! EXCATLY MY FAKIN POINT! Ale tak jsem rád, že jsme si to nakonec vyjasnili.

@Tulareanus (25.09.2024 12:29): Ne, ty hry se nehrajou stejně. Ano, soubojáky např. v Spider-Manovi, Ghostu, především pak v God of War a Horizonu jsou mechanicky komplexní, nesnažil jsem se říct, že je to raketová věda, jen že to není walking simulator nebo QTE film, snad si rozumíme. Jen ti nabízím důvod, proč lidi chtěj v tomhle žánru tvořit výpravný, příběhový hry, ne slovíčkařit, v Animal Crossingu podobnou story asi těžko odvyprávíš, že jo. A zase jsme u toho, že každej má ňáký představy, mně třeba celý Death Stranding, The Last of Us Part II, nebo soubojáky v Ghostu, God of War a Horizonu, ale třeba i hordy v Days Gone přijdou v rámci žánru dostatečně inovativní.
@BUMTARATA (25.09.2024 11:55): No jo a záměrně vynechals Endless Ocean, Famicom Detective Club, Another Code, Astral Chain, Tokyo Mirage, 1-2 Switch a další nové nebo nově obnovené značky po spoustě let abys sám sebe utvrdí ve svém tvrzení. A ani nemluvě o digital hrách jako Boxboy nebo Good Job atd. Přesně jak jsem čekal že budeš reagovat. :D

A jak psal TombSpirit, i jejich zaběhle značky se naprosto liší s každým dílem.

Jinak všimni si, kolik si těch značek napsal a všechny jsou živé. Sony ani tolik živých značek nemá.
@BUMTARATA (25.09.2024 11:22): Tak ja nepopieram, že Sony robí blockbustery a že niektoré sú aj fajn blockbustery, ale ako si sám napísal robia jeden žáner. A ja od nich nechcem cozy rogue-like, ja chcem nejaké poriadne RPG alebo nejakú invenciu v rámci toho otrepaného žánra akčných adventúr. A to vyprávanie ti chápem, ale komplexný gameplay? Are you for real? Však tie hry sa hrajú skoro úplne rovnako a aj pri Spidermanovi ti pre pohyb stačilo držať dve tlačítka, combat vie byť ešte celkom zábavný, ale čokoľvek komplexnejšie alebo odlišnejšie je riešené cez QTE.

Ale v skutočnosti chcem od Sony Bloodborne na pc.
@Fritol (25.09.2024 11:40): Tvoje máma, Mario, Zelda, Smash, Donkey Kong, Kirby, fakin Pokémon, Metroid, Xenoblade, Fire Emblem, všechno asi tak padesát let starý věci vydávaný v milionu různejch mutací rok co rok. Už i Bayonetta, Pikmin a Splatoon se začínaj zajídat.

Prej nemá se smysl bavit, lol.
@BUMTARATA (25.09.2024 11:22): Teď ses prořekl, že vůbec nevíš, co Nintendo vydává mimo Maria a Zeldu, takže o tomhle se s tebou nemá smysl vůbec bavit koukám.

A originálních IP. Eh, ok, platí, že u Sony si vybíráš setting, ne hru, stejně jako u Ubisoftu. :D

A já si nic osobně nevzal, neboj. Vím, že to neustále opakuju, jen mě baví štvát fanboye. Hraju na konzolich od všech tři firem a prostě beru to, co je lepší zrovna. Sony je teď na konci, minulou generaci byli na vrcholu. Zas se to třeba změní. Hry jako celek jsou každým rokem lepší a ruznorodější. Jen teď to táhnou third party vývojáři, nikoliv hlavní trojka. Co už.
@Bursoft (25.09.2024 11:28): Nemám o tom nic načtený, obecně jsem ani neviděl pořádný gameplay takže vůbec nevím o nějaký pochvale nebo tak proto se ptám. Jen vím, že to hodně lidí chválí a to je celý :D

Nejsem náročný a tohle jsem nikdy neřešil :) takže klidně míň
Já bych chtěl teda od Sony pořádné japonské horrory. Docela mě zaráží jak absolutně debilně ve výsledku vypadá Slitterhead.
Na nějakou pořádnou Ito Junji-like věc ve stylu Silent Hillu asi teda musím dál čekat. Snad aspoň jeden z těch nových Silent Hillů bude dobrý, jeden vypadal slibně.
@Nix (25.09.2024 11:02): Tak obecný přijetí a pochvala samotných Japonců mluví za sebe. Gameplay je to hodně do ubisoftu, akorát se to hraje hrozně pohodlně, má to super grafiku a fajn story. Jinak si musíš říct sám, jestli to chceš hrát v 30 nebo 60 fps.
@Tulareanus (25.09.2024 10:20): Akční adventury holt frčej, dobře se v nich kombinuje filmový vyprávění s komplexním gameplayem, ty studia to očividně chtěj dělat a Sony to greenlightuje. Proč chceš, aby zrovna Sony financovala všechny možný žánry? Diverzitu máš přece napříč průmyslem. Proč potřebuješ, aby to byla ZROVNA Sony, kdo zacvaká low budget cozy rogue-like deckbuilder?

Jinak já ničím neargumentoval, jen si utahuju z tý Fritolovy věčný (a imho mimózní) výtky (a koukám, že si to vzal osobně). Od Sony dostávám přesně to, kvůli čemu jsem si tu konzoli minulou generaci koupil, akorát bych si přál, aby to dodávali rychlejc, that's all. Ale to je poslední roky obecnej problém v herním průmyslu.

@Fritol (25.09.2024 10:24): Absurdní je naopak naznačovat, že jsou další Ubisoft, žádnej publisher nechrlí tolik originálních ajpin za takovýhle peníze (pochopitelně pak v bezpečnějším žánru), naopak tebou zmiňovaný Nintendo točí ty stejný značky pořád dokola.
Asi blbá otázka, ale Ghost Of Tsushima je fakt dobrá hra? Asi by to stálo za zahrání viďte? :D

A je to hratelný i na PS4? nechce se mi kvůli tomu shánět PS5 :D a mám obavy, že to na PC asi úplně nerozjedu :D
Sony teď vydalo Astro Bot, což je stejně asi nejlepší hra této generace z obou táborů, takže cokoliv dalšího vydají už je jedno, možná to tak berou :D
@Tulareanus (25.09.2024 10:20): Hah, vidíš, Pyre mě u toho blábolu co Bumtarata napsal ani nenapadlo. :D Lepší hra, než cokoliv co Sony za poslední roky vyprodukovalo.

Jinak všichni víme, že by stačilo, kdyby Sony nechtěli být další Ubisoft. Netřeba to hnát do absurdna…
@BUMTARATA (25.09.2024 08:57): Tak ono by stačilo, keby to bolo menej šablónovité než open world príbehová akcia. Hra som teraz na pc toho Marvel's Spidermana a ten zábavný pohyb po meste a lepšie misie boli časom ubíjané stereotypnými vedľajšákmi alebo ďalšou prepadovkou s rovnakými henchmanmi.

Inak kedy vlastne naposledy Sony nechalo niekoho urobiť poctivé RPG? Vymýšľaš extrémy ako argument, ale napr. supergiant games vie urobiť cozy roguelike, aj cozy dramatickú športovú vizuálnu novelu. :)
Fakt se těším na Switch 2, až bude mít Nintendo během prvního roku víc nových her, než PS5 za 4 roky… :D
@S4TW (25.09.2024 08:35): Tak já zas nevim, co kdo čeká, co kdo chce, já od nich chci především velký příběhový singleplayerový hry, příští rok dostanu minimálně dvě, což je množství, který mi dělá radost. Generace skončí do tří let, Bend (?), Bluepoint, Housemarque, Insomniac, Santa Monica a fakin Naughty Dog (a kdoví možná to stihne ještě jednou i ta Guerilla) to go (a skoro všichni dělaj na novejch ajpinách).

Jinak ono to samozřejmě musí bejt (v tomhle smyslu) zákonitě lepší, nebo co čekáš, že se stane, že to všechno zavřou? Fritol ale chce diverzitu žánrů, sportovní stealth hru, ve který by mohl bublifukem chytat motýly, a pak závodní cozy skákačku, ve který by driftující traktory vařily koprovku, to nevim, jestli se stane. Já chci diverzitu příběhů. A třeba z faktu, že novej Ghost je original story, skáču do stropu.
Sony koukám pokračuje v sérii nejtrapnějšich prezentací. Všechno third party hry pro Xbox, navíc staré hry, o kterých dlouho víme a nepotřebuju kvůli dalšími traileru koukat na stream.

Lunar asi nejzajímavější. A jedna first party hra. Eh.

Jinak to Metro a Hitman je dobrý troll. To je jak když EA na E3 hypovali mobilní C&C. :D

Půlka generace pryč a dostanem tohle. Šaškárna. Bych si tak tipl, že chtěli ukazovat nějaké GAAS srágory, ale všechny je zrušili po Concordu.

Tak si zas řekneme, že příště už to bude fakt dobrý, protože ta studia přece něco dělat musejí! A ono zas nebude, protože si to říkáme už tak třetím rokem. U Xboxu to same v bledě… zeleném. Ještě že máme to Nintendo.
Z toho co tam ukazali mi prislo zajimave Lake House, Hell is Us, Metro VR, Hitman VR, Lego Fornite i Horizon a novy Dualsense Fornite, samo Girl Ghost of Tsushima. :-)
@Bursoft (25.09.2024 00:42): State of Play, no.

Kdyby se mě někdo na začátku roku zeptal, jestli bude mít letos Sony showcase, vsadil bych na to levý varle, vzhledem k tomu, že bylo veřejným tajemstvím, že vydaj Próčko. A vono nic. Ale věřím, že teď už to bude lepší, ty studia už roky dělaj na neoznámených věcech, příští dva roky by mohly bejt hezký.

Jinak ještě Lake House super a Soul Reaver 1 & 2 potešily.
Já myslím, že něco novýho uvidíme. Protože jestli ne, tak to Pročko bude ještě větší fiasko, než zatím vypadá. Jako bylo by hodně smutný ukazovat 20 her, který už známe "Enhanced for PS5 Pro" :D
@ViRus (24.09.2024 08:03): State of Replay

Po tom loňským debaklu jsem byl přesvědčenej, že letos to musej rozbalit, kór když vypouštěj Próčko, místo toho další rok bez showcase, docela zoufalství. Ideálně bych chtěl oznámení first-party lineupu na příští rok, tj. Ghost a Venom. Ale asi budu rád, když aspoň teasnou novýho Resiho, lol.
Co se Sony týče, tak tam jde o to, že oni potřebujou nativní PS5 verze, aby ty hry mohly využívat PS5 exkluzivní fíčury, proto všechny ty Director's Cuty a „remastery“, o který nikdo nežádal. Obvykle nabízej upgrade path za deset babek a aby si o ty prachy mohli říct, tak buď vytvořej zbytečnej extra content nebo udělaj drobnej facelift a změnej tvář hlavního protagonisty. Poslední z těch prémiovejch her, který ještě nemaj PS5 verzi a kterýma se chluběj v promo materiálech, jsou Zero Dawn, Days Gone a God of War, pokud jsem na něco nezapomněl. Takže pár „remasterů“ nás ještě čeká.
@Fritol (23.09.2024 07:23): To nemohl být full time za takovou dobu pro takovej počet lidí, to by ta hra vypadala úplně jinak. Plus když už do toho nasypeš tolik, tak se to snažíš opravdu hodně moc prodat. Ale já jsem žádnej marketing ani nezaznamenal. Ale tak třeba už se fakt v Sony zbláznili no, kdoví :D

@Cobot (23.09.2024 09:03): Podle mě pro takovou hru už není místo. Jak píšeš, máš několik lepších a vyladěnějších F2P her na stejným principu a placený MP střílečky okupuje CoDčko. Skoro si myslím, že Sony chtělo svoje CoD, který by jim generovalo miliardy ročně, aby měli z čeho živit nový velký hry a toto je hodně velká facka. Proto taky dělají remake/remaster úplně každý hry z minulé generace, je to levný, přinese to pár kačáků navíc a vypadají, že aspoň něco dělají.
Já tyhle věci nehrajou a proto mám asi zkreslenej a úplně mimo pohled, ale nedává mi smysl proč ta hra nebyla rovnou f2p. Vždyť ty nejhranější věci jsou snad všechny f2p ne? Jediná výjimka co je úspěšná a placená jsou ty Helldivers 2?
@Tulareanus (22.09.2024 12:43): no vidis, a to by me vubec nenapadlo :-D, porovnani s puvodnimi dily bych videl jen jako prelesteni a mel za to, ze vychatavky puvodni obsahovaly 8-) Musim to vyzkouset,jak velky rozdil to je....
@Ross (22.09.2024 20:12): Taky už jsem to někde četl. Toto asi fakt bude největší fail ve videoherním průmyslu ever :D

Ale trochu si myslím, že ta částka je přehnaná, možná z toho někdo chce dělat větší kauzy, než už to je.