Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
100 % už to tady bylo, ale přesto musím připomenout a navrhnout menší tuning.

Známe to všichni chceme něco zahrát a nevíme co a občas to tu za zní sháním to a to podobné tomu nevíte někdo? Ale to většinou rychle zapadne v diskuzi, proto si myslím je celkem smyslu plné ke každému profilu hry dát možnost přidat podobné hry. Příklad: třeba budu mít baldur s gate rozkliklej a dole budu(nebo kdekoliv jinde, je to čistě na vás) mít seznam(podobný tomu na nově přidané hry jak ta lištička nahoře ukazuje co se přidalo) hery typu: IWD, BG2, a pod. S tím že podobné hry by mohli tomu přímo dávat uživatalé a taktéž by u nich bylo hodnocení: 1/2/3/4/5 takže by to bylo seřazeno podle podobnosti, nejblíže a viditelné ty velmi podobné(pokračování hry, nebo graficky a konceptem hry) a nejdále ty méně podobné(respektive spřízněné jen žánrem). Než tu myšlenku zatratíte zkuste si ji sami rozvést a úzpůsobit tak aby veškerá ale byla uspokojena.
Dejme tomu že by zobrazovalo jen 20 podobných her i když by bylo přídáno více her tak by se do 20 museli dostat hodnocením? třeba? :D
@RomcaT (04.09.2012 20:24): Já myslím, že diskuzi není potřeba skrývat pro nepřihlášené uživatele. Blog už je o něčem jiném. Přece jen jsou tam naše fotografie, a ty by měly být přístupné jen registrovaným uživatelům.
Jsem pro. Kdokoliv cizí si může načíst jakoukoliv stránku DH. Při přístupu by se měla načíst upravená 403 s linkem na PayPal a textem: Chceš se přidat? Zaplať. Cena by byla 1€. Samozřejmě VIP by bylo zpoplatněno extra. Po zaplacení by byla na PayPal účet doručen odkaz se speciálním hashem, generovaným pro unikátního uživatele/platícího, s registzračním formulářem. Takový uživatel by následně přistupoval na stránky DH pouze pomocí URL s daným hashem a na stránce se poté přihlašoval. Vyřešili by se tím hned tři mouchy: 1) Nikdo cizí by stránky DH nenavštívil a nečetl příspěvky uživatele/uživatelky RomcaT, což by mu/jí ochránilo minimálně kariéru, ne-li život. 2) Mohlo by to vyřešit případné finanční potřeby na chod databáze/webu. 3) Členem úzkého kruhu "vyvolených", bylo by to takové bratrstvo, by se skutečně stali pouze ti, kteří chtějí být skutečnými aktivními a bratrstvu prospěšnými členy a jsou tedy ochotni si za exkluzivitu připlatit pár drobnými. A 4. bonusový důvod: Uživatel/ka RomcaT by se nemusela za své aktivity na webu před známými stydět (BTW Ti známí jako mladí).

Kdo je pro?
@pipboy (04.09.2012 20:24): protože se mi moc nelíbí, když moji známý šmejdí po databázi aniž by tu měli účet ;o) když už si tu chtějí číst co tu kde píšu, ať se zaregistrují (spíš počítám s tím, že se na to vykašlou)..a tak vůbec mohlo by to motivovat se zaregistrovat ;o)
@Artran (04.09.2012 19:21): Něco takového už jsem navrhoval několik měsíců/let zpátky, ale bylo mi řečeno, že by si to vyžádalo příliš velký zásah do schvalovacího rozhraní. Asi je pro Memphise a MCZ jednodušší mít to rozdělené do několika částí.
Nešla by videa přidávat už v rámci přidávání nové hry, pokud na to má člověk body? Takto se musí čekat, až se hra schválí. Je to drobnost, ale přijde mi to trochu krkolomné.
Přesunutí na poslední nepřečtený příspěvek je dobrý nápad. Zrovna teď jsem měl v jedné diskuzi několik set něpřečtených příspěvků a chtěl si to pročíst. Po kliknutí na diskuzi se ale objevím úplně na konci a než bych se doklikal tam, kam bych potřeboval, tak uplyne věčnost. Nehledě na fakt, že pokud bych to všechno přečíst nestihl (což bych nestihl), tak se mi stejně celá diskuze objeví jako přečtená a nebudu vědět, kde jsem skončil...
jj, a nebo přidat něco sem nahoru, na co by se kliklo, a ono by to automaticky sjelo na ten poslední příspěvěk.
Nebylo by marný, kdy by se po kliknutí do diskuze to skočilo rovnou na poslední nepřečtený příspěvek nebo aspoň nějak výrazněji rozlišit přečtené a nepřečtené (ten podklad je opravdu hodně nevýrazný). V tom druhém případě by stačilo nějak výrazněji označit poslední přečtený (nebo první nepřečtený)
Bylo by fajn kdyby měl uživatel možnost dočasně skrýt komentář (možnost smazání by možná taky nebyla marná).
MCZ: Vraťe prosím do sekce Přidané hry celkový počet her v databázi a u každý hry jméno toho kdo jí přidal :-)
Chápu, že tato diskuse není o mně (spíše se tu ozvaly osobní antipatie konvice). Koneckonců mých 1636 bodů (během 4 let) ze mě těžko dělá na body významného uživatele (a tedy v případě změny bodování "opinionmakera"), tím méně někoho, kdo by utiskoval nebohé pracovité přidavače. Jen bych zmínil, že achievementy nemám (/"nerýžuji") za přihlašování se (viz absence nepřítele spánku či dvou ocenění za každodenní přihlašování), ale především za komentáře.

Nicméně v posledku mi nepřijde, že by ta změna systému zatím byla nutná. Těch spamovacích účtů snad zatím není moc.

P. S. Aby to nedráždilo, tak bych ještě zmínil, že za "tlachání" jsem ještě nikdy bod nedostal.
Počítá se někdy v daleké budoucnosti mít na uživatelském profilu nějaký textový editor? Něco rozšířenějšího než je teď?
Co tady všichni řešíte? MCZ jasně napsal, že se systém upraví, ale že se ještě nerozhodli jak. A že váš názor to stejně neovlivní. Napsat, že je váha podle počtu bodů špatně, že by to mělo být od nějaké hranice je úsměvná - protože je to OBOJÍ úprava podle počtu bodů. Změna stejně neproběhne bez testování a jakmile proběhne, pravděpodobně to stejně příliš nepoznáte...
@MCZ (29.08.2012 10:55): Tak se ten případ jen posune na dva uživatele, kdy vážený průměr daný nějakým vnitřním výpočtem bude vycházet jinak, než jak by se očekávalo u aritmetického průměru.

Navíc tě nikdo (nebo přinejmenším já), za žádného diktátorem nepovažuje. Ani že bych vytvářel databazi lépe. Co je to za nesmysl? Já naopak oceňuju to množství funkcí, které tu jsou a třeba to, že jsi v diskuzi ochoten vypsat anketu o případných změnách, na kterou pak bereš zřetel, zjevně svědčí o opaku.

Pokud je tu ale fórum o novinkách, tak se na druhou stranu nemůžeš divit, že se ti tu uživatelé tvé databazé projevují. A to třeba i negativně. U změny jako je vliv bodů na hodnocení se tomu nelze až tak divit. Pochopitelně, ony závěry mohou být díky nedostatku informací chybné. Ale ty stačí rozptýlit velmi rychle tím, že se vše uvede na pravou míru nebo prostě nebudou ven prosakovat informace, jak co v budoucnu bude či nebude.

Nechci tě rozhodně nijak napadat, a byl bych nerad, kdyby sis to tak vyložil.
@Artran (29.08.2012 10:40): No na čsfd je to tak, že pokud jsi ohodnotil jen 50 filmů, tak se tvé hodnocení v žívotě neprojeví ve výsledcích. Tady na dbher jsou pravidla nastavena tak, že i kdybys ohodnotil jen jednu hru, tak ihned má tvé hodnocení nějaký vliv na celková procenta. Což znamená, že někteří uživatelé si tvoří duplikáty, aby ovlivnili hodnocení jejich TOP hry, nebo naopak, aby poškodili nejlepší hry v žebříčku. To, že každý jednotlivý uživatel bude mít nějaký vliv hned s ohodnocením první hry bude zachováno i po zavedení váhy, což beru za jednoznačnou výhodu oproti čsfd.

Pokud si pamatuji diskuze správně tak tam ten vliv váhy bude, ale určitě to nebude takový problém jak uvádíš. Dejme tomu, že nový uživatel bude mít váhu 0,1, což znamená, že kdyby se někdo snažil založit duplicitní accounty, musel by jich založit 10, aby měl vliv na celkové hodnocení stejný, jako například já, který mám přes 4 tis. DH bodů.

Následující je jen nástřel a ve skutečnosti to může být úplně jinak:
- uživatelé do 500 bodů budou mít váhu 0,1
- uživatelé do 500 bodů budou mít váhu 1,0
A to bude samozřejmě limit, nad který se nepůjde.

Já osobně bych ale navrhoval něco takového:
- uživatelé od 0 do 500 bodů budou mít individuální váhu, která se bude růst od 0,01 do 0,99
- uživatelé od 501 bodů budou mít váhu 1,00

Tento systém nemá být k tomu, aby zvýhodňoval aktivní lidi, ale k tomu aby zkomplikoval ovlivňováni žebříčků duplicitními účty.
Eště pošlu ty vzorce přímo pokud nekdo neví jak sa počítá vážený průměr:

(0%+50%+100%)/3 = 50%
(50*0%+500*50%+1000*100%)/(50+500+1000) = 80%
(odm50*0%+odm500*50%+odm1000*100%)/(odm50+odm500+odm1000) = 70%
@Artran (29.08.2012 10:40): Ten tvůj poslední příklad je zcela vedle. Váha se má počítat ve srovnání s ostatními uživateli - proč by měla vyšší váha znamenat, že hra dostane 71%, když já ji chci dát 70% a jsem jediný hodnotitel? Proboha, jak jsi na to přišel?!


Tohle je má poslední reakce na dané téma, už mě to celé neskutečně unavuje. Nikdo nic neví, ale o to hlasitěji se tu každý odvážně pouští do divokých prognóz a analýz, jak to celé bude špatně, obvinění, jací jsme diktátoři, implikací, jak vy byste tenhle web udělali líp a podobně.

Už fakt konec.
Mám pocit že půlka (a to větší) lidí nechápe kolik různých možností při takovém výpočtu je... Na prvním místě Konvák, který za tím pořád vidí, že budů VIP a staří uživatelé "OP" Přitom stačí najít rozumný cap pro ty body takže od 1000 1500 nebo 2000 už to nebude znamenat rozdíl (já bych řekl že vhodný cap by byl poslední odměna za body), stejně tak minimální hranica od kterej sa hodnocení počítá např.: 50 nebo 100 bodů néni nic na co by člověk mosel sedět 24/7 na DH. taky od těch 50 do 1000 nemosí byt ten přepočet váhy "na tvrdo" ale váha jde ruzně posílit oslabit.

Nemožu si pomoct, ale mám pocit, že nekeří to nechápů a nechců chápat. Nechců ani diskutovat, ale chců proti tomu za každů cenu brojit.

Tady malý příklad hry s hodnocením 3 uživatelů (pokud chce nekdo sledovat takové chování na větším a různorodějším vzorku, ať si vybaví co sa učil na základce s excelem) pro ty kteří nechápů, ale chtěli by pochopit. Uvedl jsem 3 úplně nejzákladnější možnosti. Uvědomte si, že vzorec pro takový výpočet jde upravit a vyladit ku prospěchu všech.

DHB hod.
50 0%
500 50%
1000 100%

nevážený 50%
vážený "na tvrdo" 80%
vážený s odmocněnů váhů 70%
@Garion (29.08.2012 10:20): Stejně tak při váze, když se někdo nově přihlásí a zjistí, že jeho hodnocení má marginální význam, tak už se nemusí vrátit. Při pevné hranici každý bude vědět, že jednoho dne si bude s ostatními roven. A i když tu bylo řečeno, že ten rozdíl mezi uživateli při vyšších bodech bude minimální, tak stejně to bude působit směšně, pokud tam nějaká váha bude.

Pokud má být tento systém cílen primárně na odstranění duplinantů/haterů, tak nějaké váhy mezi uživately 500/1000/2000 jsou úplně zbytečné, protože takhle to spíš zavání vytvářením elit než spravedlností. Jedno zlo se odstraní a vznikne nové…
@Garion (29.08.2012 10:20): Na otázku "proč ne" jsem obsáhle odpověděl níže, stačí si to pozorně přečíst.

Případy her, které hodnotili dva uživatelé, tu jsou a není jich málo.

Jinak pokud vím, tak např. na čsfd ta hranice je, myslím, nějakých 200 hodnocených filmů a nevšiml jsem si, že by čsfd mělo problém s registrovanými uživateli. Pokud ten uživatel-začátečník ví, že po např. zhruba třech měsících, se mu hodnocení začnou započítávat a bude přesně vědět proč, nemá důvod odcházet. Sto bodů na zdolání není žádná vysoká meta.

A čistě prakticky si v reálu nedokážu dosti dobře představit systém, kdy např. nahodím nějakou freeware hru (kde i v budoucnu bude např. málo hodnocení), ohodnotím ji jako první 70 procenty, ale průměrné hodnocení bude, když budu začátečník, např. 60 a když budu uživatel s dvěma tisíci body, tak bude třeba 71%. Je to na hlavu a bude v tom zmatek.
@Artran (29.08.2012 10:11): A proc ne? Narozdil od srozumitelneho pravidla nebo pravidlo zadne, protoze ta zmena nebude na prvni pohled vubec videt, az kdyz by sis to rucne spocital, zjistil bys, ze tam neco nesedi. Jediny pripad, kdy by to mohlo byt viditelne videt, je ten, kdyz hru ohodnoti dva uzivatele - 5k bodu da 100% a 2 body da 0% a vysledny prumer nebude 50%. Tenhle system ma vyhodu v tom, ze i nove prichozi maji moznost ovlivnit stav databaze bez nutnosti nejakeho "farmeni" bodu, pricemz jejich vliv se bude zvysovat postupem casu, az dosahne te magicke "hranice" a jeho hodnoceni budou prakticky stejne vlivna jako tech ostatnich. Pri pevne hranici (treba tech 100 bodu) by se lidi prihlasili, zjistili, ze ani nemuzou hodnotit hru (respektive ze jejich hodnoceni nema zadny vyznam) a uz by se nevratili.