Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Když se dívám na metacritic, tak těch krásných 82% od recenzentů nechápu. Každý z nich, kdo dal této hře víc jak 7/10 je silně nekompetentní, idiot nebo bere od EA úplatky.
marwel.. já vím, ale v dnešní době se to tak nedělá :D Ok tak je to jen průměr.. trochu lepší..
@mazar1234 (17.09.2012 21:33): jedna z věcí, které provedl Mass Effect 3 skvěle, byla právě implementace několika různých modů obtížnosti od "Plné dialogy-lehké souboje" po "akční dialogy bez voleb". Takže to jde.
@Fingon (17.09.2012 21:03): Svojim sposobom je to naozaj diskriminacia tych co nechcu bojovat, ale na druhej strane to uz potom je take divne hrat hru len na dialogoch a tak, to nech si radsej precita knihu IMO. A okrem toho aky je dopyt po moznosti preskocit suboje oproti dopytu na moznost preskocit dialogy.. ti[pujem to tak na 10000000:1 pre preskocenie dialogov.
Jednotka ma pomerne dost bavila a beriem ju podobne ako filmoveho pana prstenov, tzn. ze som rad ze je to aspon take ake to je pretoze to mohlo byt aj ovela, ovela, ovela a poriadne ovela horsie.

DA 2 som hral iba to demo a o hrani plnej hry vobec neuvazujem, pretoze som plnu hru nehral tak nehodnotim ale podla dema by to bolo 40% pretoze suboje tvoria podla mna polovicu takejto hry v dolezitosti a tu boli uplne dementne a totalne nezaujimave pre mna.

Trojka je mi zatial uplne ukradnuta, predpokladam ze bude uplne v duchu dvojky takze nic o co by som stal.

@MickTheMage (17.09.2012 20:53): To si ma prekvapil takym vysokym hodnotenim DA2 (akoze je vysoke naozaj) - som sokovany, nemyslel by som ze ta ta hra az tak mohla bavit aby to dotiahla na uroven 65. :-).
Píšu že bych nejraději všechno přehodnotil, pokud ti to udělá dobře můžu to teď hned udělat s obouma DA.. :D pro klid duše..
Je to uspěchané.. ale bavilo mě to furt narozdíl od jedničky kde některé pasáže vyloženě rád nemám.. stále to jsou ale obě podrůměrné hry.. bral bych možnost v sekundě přehodnotit všechny hry co jsem kdy hrál protože většinou mé současné já nesouhlasí s hodnocením mého minulého já :D Ale dvojka mě každopádně bavila víc než jednička ;) Asi protože nenávidím Morrigan která měla být skvěle sarkastická jak Yennefer ze zaklínače ale je jen trapná podrážděná megera.. proto se mi se společníky ve dvojce hraje líp a tím se hraje líp i celá hra.. protože obvykle takové hry stojí a padají na postavách.. na druhou stranu jednička má Alistaira.. hmm je to těžké no :D ale přikláním se k té dvojce.. má navíc nadabovaného hlavního hrdinu..

edit: a na 3 jsem zvědav.. nečekám že to bude sračka ani že to bude dobré.. jsem naprosto chladný, těším se na jiné hry. Ale i tak jsem zvědav..
Omg, neměl jsem sem chodit, neměl jsem sem chodit, ne... *tluče hlavou o betonový sloupek*
Bezva, pomalu začínám být na dvojku zvědav. Tak že bych klidně rovnou přeskočil jedničku.
@Barney (21.07.2012 18:12): Navzdory tomu, že prohlásila, že obzvláště cení Twilight a Tolkien & spol. ji přijdou jako nudní páprdové, stojí tahle žena za nejzajímavější částí prvního dílu Dragon Age - Orzammarem.
Můžeme si o ní myslet, co chceme, ale minimálně potenciál má obrovský. Tohle je jeden z těch případů, kdy mě skutečně hluboce mrzí, že normální člověk nevidí do zákulisí tvorby.

Na druhou stranu, jestli přišel do debaty nagelovaný kravaťák z EA a řekl: "Super práce, lidi. Jedničky se prodalo mrtě hodně, měli byste udělat dvojku a k tomu vám tady dávám šek na xxxxx dolarů," po burácení tleskajících rukou radostí řičících vývojářů dodal: "A máte na to jedenáct měsíců." - v takovém případě se prostě nelze divit, že to dopadlo, jak to dopadlo. Děj v jednom městě je logická volba, těžko si představit, že za jedenáct měsíců (ačkoli technologii už měli napsanou z jedničky) udělají rozsáhlou hru. Pak ještě za půl roku kravaťák přišel, přidal marketingovou omáčku aka 'houpající se kozy a možnost šukat'.

Je ovšem pravda, že když si odmyslíme marketing, pak Fallout 2 ukazuje, že podobné věci se dají zvládnout - x scénáristů může fungovat, pokud jsou všichni opravdu na jedné vlně, rozsáhlá hra se dá vytvořit za jedenáct měsíců, když se razantně nezmění požadavky a kořeny z předchůdce (cenou za dodržení šibeničního termínu a zároveň kvality je pak zabugovanost).
Bioware je ale prostě už jen bezduchá skořápka toho, co byli. Ta společnost je jako skvělý sochař, jehož firmičku koupil dodavatel sádry, najal tři sta lidí a přinutil je dělat prdele s ušima, protože se dají udělat rychle, na objednávku a prodat se.
@USER47 (21.07.2012 13:24): Nj, jenže to máš téměř v jakékoli hře - tu sexy kočku. Když se nad tím zamyslíš - sexy elfky v žoldnéřských armádách v D&D, sexy ostrosřelkyně (whatever) v Shadowrunu,...
Je myslím dobře, že takový druh nerealismu do her patří. Podle mě by byla chyba, kdyby se rázem všechno jen trochu béčkové či kýčovité vynechalo. Otázkou je, jakou měrou tyhle stereotypy užívat.
Každopádně když má každé ženské NPC ve hře pevné trojky nebo čtyřky, to je ukázka onoho 'přes míru'.
Ono totiž Bioware z nějakýho nepochopitelnýho důvodu zaměstnává asi miliardu scénáristů velmi nekonzistentní kvality, proto jejich scénáře poslední dobou stojej za prd. Oproti tomu hry jako Planescape či Kotor 2 jsou z velký míry napsaný jedním schopným člověkem a je to na nich znát.

Například ty romance v DA2 psal nejspíš někdo, kdo v životě s nikým nespal, jinak si nedovedu představit ty šílenosti, do kterejch mě to v konverzacích tlačí. Dám si rychlovku s divokou sexy pirátkou, a po sexu mám na výběr ji poslat do prdele nebo jí romanticky vyznávat lásku? WTF?

Ona už sama postava tý pirátky je dost mimo. Už vidím takovouhle kočičku, jak přežívá někde na moři s bandou nadrženejch grázlů.:D

btw: nedávno o něčem podobným psal Vávra:
http://warhorsestudios.cz/index.php?page=blog&entry=blog_008
Fascinujici na Dragon Age II je predevsim (ne)kvalita scenare, resp. dialogu. Prijde mi, ze aby se stihl vyvoj hry jako takove, scenaristi dostali 14 dni na napsani komplet celeho deje hry. V tom bude zasadni rozdil mezi KotOR 2 a Dragon Age II. Pro Obsidiany je samotny dej dulezitejsi nez jeho podani (a za to maji muj respekt). Nejvic me v DA2 pobavily ty humorne volby v rozhovorech a to tim, jak vubec humorne nebyly. Mozna kdybych nehral Mark of the Assassin, tak bych to presel mavnutim ruky, ale kdyz pak na DLCcku vidis, ze to jde a ze ve sve podstate neni DA2 vylozene spatna hra, jen je ve vsech smerech (a ve smeru deje predevsim) silene odflaknuta, nasere to.
@Eru (21.07.2012 01:26): Dá se na to dívat i tak, že Obsidian dělají videoherní obdobu Matrixu včetně děravého třetího dílu.
Jenže já si nemyslím, že je fér srovnávat Matrix a Policajta ze školky (kterého nám dopřává poslední dobou Bioware).
@Sinister (21.07.2012 01:01): Dá se na to dívat i tak, že zatímco si Obsidian ukousl mnohem větší sousto, než které byl schopen zvládnout a vytvořil tak hru s hromadou bugů a vytržených scén, které musí dodělávat komunita, tak BioWare vytvořili sice kratší a ne tak hlubokou hru, nicméně s minimem bugů a bez děr v ději.
@Paul (20.07.2012 23:36): Zatímco u Obsidianu převažuje teorie racionálního očekávání (miliarda bugů, které odpustíme kvůli super nápadům), u Bioware převažuje jednoznačně očekávání iracionální (každou hru před vydáním považujeme za super extra hit a dostává se nám nadprůměrné či průměrné zábavy po vydání).
Jenže bugy ve dvaceti lidech lze omluvit (jasně, teď už jich bude víc), jak se obhájí sračkoidní obsah od téměř dvou set lidí?
Dát na vývoj velkýho RPG 11 měsíců je prostě šílený. Ať už je těch lidí 20 nebo 200. Kreténi v LucasArts a EA.
A Obsidian i s těma dvaceti lidma udělal lepší hru, než jsou oba Dragon Age dohromady:). Nutno ovšem podotknout, že Kotor 2 byl více méně map pack pro jedničku. Na engine, ovládání či interface Obsidian ani nesáhnul, narozdíl od Bioware u DA2.
Hodně zajímavá informace, co leccos vysvětluje, o DAO 2/KOTOR2:

Dragon Age 2's development was very accelerated. It was the first BioWare game to my knowledge where the studio didn't have the luxury to take as long as they needed. The full game, start to finish was done in around 11 months. That's much like Obsidian's development of KoTOR 2, except Obsidian had around 2 dozen developers, while BioWare had about 180 (not including QA and Marketing).

http://www.formspring.me/TDEvans
Zkusíl jsem hrát Dragon Age: Legends (i přes svou nechuť k facebookovým flashovkám), a to jen proto, že se dá odemknout několik předmětů do Dragon Age II. Potíž je v tom, že jsem dlouho nemohl najít, jak to udělat, tak jsem hrál a hrál a nakonec jsem spojil účet se hrou až v momentě, kdy jsem vpodstatě všechny mapy na ty předměty už prošel. Asi mi neřeknete, jestli se mi to započítá zpětně, co?

- EDIT: Tak už vyřešeno, dostal jsem i věci, na které bych teoreticky ještě neměl mít nárok;)
Koupil jsem v Xzone kdysi ve sleve za 250,- a ted koukam, ze mi misto normalniho Dragon Age 2 prislo tohle. Je to normalni? :)
Eru: Tak to u mě je to opačný problém, nemám rád když je ve hrách musím zabíjet. Což je ve většině.
Jack_Dark: Arachnofobii nemám, ale vadí mi pokud jsou obrovští a současně jsou zpracováni realisticky. V DA1 to bylo v pohodě.
Až na to, že to není fanfilm... Lepší asi taky ne... Třeba Nuka Break z Falloutu byla za možná dost menší peníze dost lepší...
Je to lowcost do prdele, cele to mozno stalo tolko, co jedna epizoda nejakeho normalneho serialu. Tak co cakate asi? Svojim sposobom je to taky lepsi fanfilm :)
Chvíli mě napadla Xena/Herkules, jenže už nejsou devadesátky. A nemá v tom prsty Raimy.
Ten trailer je naprosto příšerný. Dýchá z toho na mě Rohypnol.

Mass Effect film mi dává malinko větší smysl. Ale museli by do něj vložit neskutečné prachy a sehnat k tomu skvělé scénáristy.