Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Walome (15.11.2012 10:40): No 70 je teda podstatne viac na strane dobra nez zla, takze az v Sayove stylu by som to nevidel.

Ale tie Kmh/Mph. Mile su proste sracka, a nevies kolko vlastne ides tak si to hodis na kilometre a mas v tom jasno. Tiez by si si asi nezapinal v nejakej hre libry, centy a podobne hovadiny ale by si nechal metricky system. Teda aspon ja to tak robim, niekedy je moznost volby medzi metric/imperial no a na imperial by to hral asi len Anglan alebo masochista IMO.

A najlepsie je to v Irsku, kde Severne Irsko patri pod GB a vsetko je tam v imperial mierach, kdezto v Irsku je metricky system. A tak sa potom stane to co nam, ze sme isli, isli po ceste kde bola znacka 100 a po case uz len 70 tak sme spomalili na 70, lenze uz sme boli v severnom Irsku a to bolo vlastne 70 mil cize akoze stale tych 100kmh.... casom sme na to prisli ale nejaku dobu sme isli ako dementi 70-tkou 50-tkou a tak v Kmh.
Chudák ten, který napíše stý komentář. Lidé budou očekávat něco víc a dostane mínusy.
@Say (15.11.2012 10:53): Eh, a co Tě tankuje? Vždyť se každý auto chová úplně jinak :-D 1) klidně vem toho taxikářskýho falconera, to červený schubert six a zelenýho bolta bez ručky a vše se řídí jinak - to ani nemluvím o rychlosti a stabilitě na vozovce - když to s falconerem rozpálíš na 90 mil z kopce, tak máš podepsanej ortel smrti :) Když jedeš 140 v nějaký sporťáku, tak se to dá docela dobře ukočírovat.

Těžkopádnost ≠ obtížnost - to ne, ale pokud si stěžuješ, žes hádal, co po Tobě hra chce, tak Ti asi přišla těžká, ne?
@Walome (15.11.2012 10:40): Auta jezdila skoro stejně, za tím si stojím. Takové prkotiny jako ruční brzda a podobně mě fakt netankují=)

NPC na mě nikdy nevyběhli pěstma, pokud měli někdy tasenou bouchačku. Možná jsem neměl nervy na tak dlouhé přestřelky a nebo ještě dřív chcípnul=)

Lineární to je po stránce hratelnostní, kde jsem stejně polovinu hraní hádal, co že to po mě vlastně vývojáři chtějí.

A na obtížnost si nestěžuji, pokud je kompenzována možnostmi.

A míle mi nic moc neříkají, já to tak nežeru abych si připadal jak v jůesej=)

Edit: Těžkopádnost ≠ obtížnost, btw.
@special_plan (15.11.2012 10:38): Ajo, on tomu dal 70% - tak to sem s ním, chtělo by to něco v Sayově stylu :) ale hlavně nepiš, že je hra těžká, to neni její chyba, SAYi. :)


edit: si znovu čtu Sayův komentář a i on hrál v km/h - je zvláštní, že většina lidi co znám volí na tachometru právě kilometry a ne míle, když jsme v té ú es ej...

edit2: ach jo, že já to čtu... "Ačkoliv je aut velké množství, 90% jich jezdí téměř stejně - neohrabaně" - to je samozřejmě nesmysl. Ten první Bolt např. nemá ruční brzdu, Lassiter ejzdí taky úplně jinak, Schubert Extra Six fordor zrovna tak - vlastně úplně každý auto jezdí jinak...

edit3: "Téměř haluzová eliminace NPC s nekonečným množstvím nábojů." Taky nesmysl, často jim dojdou a pak na Tebe vyběhnou s pěstma, ale to už jsem psal minule.

edit4: "Linearita. Doslova a do písmene si vývojáři hrají s hráčem jako s loutkou a vedou ho za ručičku. Pro mě další prvek, který zabíjí hratelnost na bod mrazu. Jediné, co hráč mohl ovlivnit za celou hru byla volba obtížnosti závodu"

1) obtížnost šla ovlivnit až patchem
2) jedna mise má dvě "různá" zakončení v podobě různých cutscén, další má dokonce tři různá zakončení (zabité Morella).

Ufff, to bylo čtivo :) "Těžkopádnost" je pro mě velkým kladem téměř hry, ačkoli já tomu řikám "detailnost" - ale AI spolubojovníků je děsná, překvapilo mě, jak se jí Vávra zastával - protože je FAKT HROZNÁ.
Z hlediska gameplaye je pro mě krytí v Mafii 2 zlo. Člověk byl nesmrtelný dokud ho sama hra nezbavila opatrného postupu, nejlépe scriptem či animací. Pocit střelby tam byl jak z nějakých kuličkovek, ale to zase s tím tak moc nesouvisí. Když vzpomenu na kopání zbraní v jedničce, tak pád dolů jak hrom.
@Chuck (09.11.2012 21:19): Aby to vypadalo cool, to bohatě stačí :) to je fakt. Skvělý je to právě v tom Maxovi trojce, tam jsi opravdu hodně velkej drsňák - a to pobereš jen tři zbraně. V M2 máš pod kabátem půlku zbrojnice (včetně prázdných zbraní, které nejdou odhodit!) a nevim no...
@Chuck (09.11.2012 20:38): Ale ten způsob krytí hratelnost (podle mě) nic nepřidává, to je taková berlička. Jen to vypadá cool a do některejch her to sedne - třeba zrovna do tý Mafie, nebo do Max Payne 3, ale jednička to nepotřebovala. A nějakej PhysX - stejně podolek kabátu vypadá nerealisticky a klobouky nepadaj z hlavy...

A v jedničce byl tehdá velmi dobrej model poškození - vždyť kdo z nás nemohl uvěřit svým očím, když v gta 3 nešlo rozmlátit auto pálkou... pak přišla Mafie a najednou to šlo :)
@Chuck (09.11.2012 17:08): Mizející zásobníky a nábojnice a zbarvující se zaměřující kříž do ruda- to pro mě dost zabíjí pocit z akce. Ale jinak krytí se Vita (ve smyslu, že když kolem něj lítaj kulky, tak na to reaguje) je supr, ale nemá to pro mě ten "feel"... možná nostalgie, možná zaujatost... kdo ví.
Tak já třeba bych dal 100 % bez národní pýchy. Čeština tomu pomohla, ale ne kvůli češství, nýbrž že v českém jazyku to pro mne byl větší zážitek. Mě na té hře učarovala preciznost a skloubení více žánrů.
@Majkee (09.11.2012 11:45): Vobec sa nesnazim navodit dojem ze je Ceske hodnotenie nejako extremne prehnane, len mi islo o tie absolune 100-vky..... clovek tak nejako z hrdosti da 100 aj ked vie ze tym mysli 90 alebo tak...

Moje 70 je sposobene prave tym jazdenim, pre mna nudny vopruz, ale nie ako ze jazdenie v Mafii iba ale tak celkovo ma pocitacove jazdenie prakticky vobec nebavi (existuje aj nejaka ta vynimka) takze akonahle hra obsahuje polovicu casu gameplay jazdenie tak je jasne ze kopec hry iba pretrpim. Naopak akcne 3D casti ma velmi bavia.
@Gerret (09.11.2012 10:22): jeden čas jsem je tam dával a bylo mi za to vynadáno. Ono by prostě chtělo zvýšit počet povolených znaků v těch zajímavostech;)

EDIT a přiznejte se, kdo mi tam hodil to mínusko! U komentářů je mi to celkem jedno, ale jestli se dotyčnému nelíbí, že na enginu Mafie pracoval autor Paranoie a Husity, tak to sakra není moje vina!
Ty jo ty tvůrci zabírají strašně místa, nebylo by lepší dávat takové dlouhé texty do spoileru?
@rikuhahl (08.11.2012 20:01): Já Mafii srovnával s GTA:SA. Protože GTA 3 jsem nehrál a Mafii jsem hrál přibližně v době, kdy jsem hrál GTA:SA. A přesto jsem byl, jak poznamenal Walome, víc "vyplesklej" z Mafie. Napoprvé člověk porovnával hru "velký město + několik žánrů dohromady". Když člověk něco odehrál, viděl, že jsou to odlišně pojaté hry. S nadsázkou se dá tvrdit, že Mafia je žánr městská akce - simulace a GTA městská akce - arkáda. Porovnávejte si NFS a Richard Burns Rally - obojí jsou závody.

@Wolverine (08.11.2012 22:11): Taky. Nedávno jsem si nainstaloval DOOM. Zaprvé jsem mezi těmi kostičkami skoro nic nerozeznal a zadruhé jsem takřka nedokázal ovládat postavu bez myši.

@Bodkin (08.11.2012 22:41): Co je DE? Znám Dark Elf a to skutečně je Hra.

Já se závody potíž neměl. Ale je to zřejmé. Se závody se hráč setkal poměrně brzy, do té doby se teprve naučil jakž takž jezdit s městskou dopravou. Ovšem zatím měl čest pouze s křápy, které jely rychle jen z kopce. Takže zatím stačilo jen jako v NFS na plný plyn a občas to opřít o zeď. Ve formuli tento způsob znamenal okamžitý konec. Nějak nechápu, proč lidi nepochopili, jak ten závod jet. Tak když vidím, že jsem do zatáčky vlétl rychle a urvalo mi to hlavu, tak si příště přibrzdím, ne?
Intro se mělo spustit na začátku - ten pokec v restauraci na něj přímo navazuje. Mám ale takovej mlhavej dojem, že tam býval problém s nějakými vyžadovanými nestandardními videofiltry, a ne každýmu se spouštělo:).
@hellhouse99 (08.11.2012 22:59): Nenávidím závody, v San Andreas jsem se jimi prokousával horko těžko a občas dokonce musela zaskočit ségra! Snad nejúspěšnější jsem byl v prvním Carmageddonu a i tam jsem byl schopen odjet jen prvních několik tratí...

Popravdě jsem zatím našel víc důvodů, proč Mafii NEHRÁT než hrát;) Doufám, že se to zlomí... btw nějak jsem nezaregistroval intro, v menu i při začátku nové hry mi to hodí schůzku v restauraci... mám tomu rozumět tak, že se intra dočkám až po nástupu do "rodiny"? :)

BTW jak jsem rozepisoval credits, opět se ukázalo, že omezení na 1000 znaků je krajně nedostačující, jmen jak u blockbusteru:)
Obtížnost závodů je dávno opatchovaná a dojet se to dá v klidu. Ono i předtím byl největší problém v tom, že člověk byl ze závodních her zvyklej prát to na plnej plyn, což se rovnalo katastrofé. Jakmile jsi přišel na to, že stačí jet pomalu a opatrně, taky se to dalo...
@mazar1234 (08.11.2012 22:47): Mno nvm teď naposled, když jsem si rozehrál mafiu tak jsem závody vyhrál poctivě na nebo 6. pokus na střední obtížnost a párkrát jsem si to zkusil aj na těžků... S volantem nebo aspoň (lituju že to sprosté slovo mosím říct) s gamepadem by to mohla byt opravdu zábava.

@Fingon (08.11.2012 13:55): A pokazit první misu je možné opravdu enom při prvním rozehrání. Je to jak jízda na kole to člověk nezapomene, takže podruhé (druhé rozehrání ne pokus :)) už je to naprostá pohodička.

BTW jízdní model mafie je simulace, takže si naň pls nestěžujte. A pokud vám to s manuálním řazením moc nejde a nechcete sa trápit, přepněte si na automat.
@mazar1234 (08.11.2012 22:47): Preteky mne osobne prišli dosť hardcore, prvá misia je v skutku pomerne ľahka. A o tom že by hry ako Mafia či Posel Smrti mali ďaleko menšie hodnotenia ako zahraničné hry je zbytočné pochybovať, to je jasná vec.
@Majkee (08.11.2012 22:42): Tiez nechapem co maju s tou prvou misiou. Ja by som skoncil na zavodoch keby tam nebol ten "exploit bug cheat" s tym odbacanim na tu zavretu cestu a stlacanim navratovej klavesy co hodilo pred ciel.

A ktovie ake by mala Mafia percenta keby to bola hra Polska, Nemecka alebo tak nieco...... asi by tam tych 100 zdaleka tolko nebolo.
No... ja tiež zastávam názor že skutočné klasiky by mali fungovať aj po rokoch. Je úplne logické, že v dnešnej dobe sme už zhýčkaní vymazlenou grafikou a zvyknutí na iné herné princípy ale pokiaľ nejaká "klasika" už v dnešnej dobe nefunguje, tak nie je o čom. Niekedy je samozrejme rozdiel či s ňou hráč príde do kontaktu v dnešnej dobe alebo nie ale pokiaľ má atmosféru a herne dokáže sadnúť, slabšia grafika (napríklad) problémom nie je.
@Fingon (08.11.2012 22:20): @Fingon (08.11.2012 22:20): Zrovna ty Fallouty (resp. jedničku) jsem poprvé hrál a dohrál teprve nedávno a přesto jsem z ní byl nadšen daleko více, než z kterékoliv dnešní produkce. Což ostatně platí i pro spoustu jiných starších her.

Byť souhlasím, že ne každý kousek má tu schopnost odolat zubu času.