Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Kosi.. (komentář):

ad grafika) Engine už má samozřejmě svá nejlepší léta dávno za sebou, nicméně dodnes vycházejí nejen grafické modifikace (ke kolika hrám 10+ let po vydání vycházejí vůbec nějaké modifikace). A v takové 2027 jsem nevěřil vlastním očím, co z toho enginu vymačkali.

ad augmentace) Jsou trochu nevyvážené, některé jsou téměř k ničemu, taková Regeneration zase na druhou stranu hodně silná (o značný fous lépe se s augmentacemi poprali v modech "The Nameless mod" a "Nihilum", augmentace jsou vzácnější a člověk je nachází až později ve hře)

ad vývoj postavy) Některé skilly jsou nadbytečné (Swimming), nicméně jako celek je systém skillů vymyšlený výborně, člověk ani náhodou nemá dost bodů na to, aby vylepšil všechno na max, je tedy třeba investovat výhradně do takových tří čtyř skillů, které korespondují s herním stylem

ad UI) Asi jediný vážnější problém Deus Ex, který se ovšem pořádně projeví pouze při akčním hraní na nízkou obtížnost. Pokud člověk hraje důsledně stealth, tak to nijak zvlášť nevadí (o fous lepší být UI rozhodně mohla, jenomže FPS s opravdu dobrou UI je dodnes minimum)

ad likvidace nepřátel) Omráčit jde každého. Na MIB/WIB stačí paralyzér (občas mívají něco u sebe), u bossů je třeba speciální postup, nicméně je možné dohrát Deus Ex bez zabití jediného nepřítele.
@USER47 (26.06.2013 12:45): Díky za motivaci, do The Nameless Mod jsem se nemohl dostat opravdu dlouho, nicméně nakonec výsledek velmi předčil mé očekávání.

Ačkoli se jedná o parodii, tak úkoly jsou poměrně klasické (někam se nepozorovaně dostat, někoho zastrašit/přemluvit/zabít atd.). Co mě potěšilo opravdu velmi byla volba stran poměrně záhy po počátku hry (dokonce dvou dvojic na sobě nezávislých stran, vždy jedna hlavní a jedna vedlejší), díky ní jsou v modu odlišné některé hlavní a vedlejší úkoly a tím motivace pro znovuhraní (motivaci také pomáhá to, že se v modu vyskytuje spousta poschovávaných detailů, díky kterým jsem například minul některé vedlejší úkoly). Mod je také alespoň zpočátku výrazně skoupější na zkušenosti a lockpicks/nanotools v porovnání s původní hrou.
Nejlepší jsou tam ty dialogy:
"Is there anything in this city which DOESN’T have some secret complex in the basement?”
“I doubt it. Everyone here is a Deus Ex fan, remember?”

:-D
@USER47 (26.06.2013 11:20): To "ušití na míru" byla právě ta věc, která mi na tom úplně nesedla (občas jsem se v těch narážkách dost ztrácel). Ale teď po Nihilum jsem na to dostal znovu chuť.

Hláška "i oni maj svoje konvice" mě opravdu dostala :-)) S archetypální shodou souhlas.
Taky bych řekl, že byl víc matoucí.

A TNM dohraj, ten je asi nejlepší (když člověk překousne, že je to celý ušitý na míru lidem z PDX fóra). Ale i oni maj svoje konvice a podobný exoty, takže aspoň archetypálně to sedí na jakoukoli online komunitu:).
@USER47 (26.06.2013 11:09): jj, v tom prvním hubu jsem se taky ztrácel. Z nějakého důvodu mi přišel ještě více matoucí než Hong Kong v původní hře.

Zkoušel jsem ještě Terminus Machina, ale už je to na můj vkus příliš vzdálené původnímu Deus Ex. Nic se nedá dělat, alespoň konečně dohraju The Nameless Mod.
Jop, taky se mi to líbilo. Akorát se člověk nesmí nechat odradit hrozným voice actingem (zejména hlavní postava je tragická) a tím prvním neuvěřitelně matoucím a zbytečně komplikovaným městským hubem.
Nihilum komplet dohráno (všechny čtyři konce). Celková doba, kterou mi naměřila hra, byla něco kolem devíti hodin, ale hrál jsem na Normal a poměrně akčním stylem.

Nihilum obsahuje nové zbraně (předělanou plasmovku, MP5, Walter P99, lehký kulomet M249) a nové nepřátele. U větších map z hlediska nelinearity kráčí ve šlépějích původní hry, obsahuje i menší vyloženě lineární mapy, ale není to podle mého na škodu věci. Příběh je slušný, v průběhu hraní jsem s patchem 1.2 nenarazil na vážnější chyby (občas divně fungovalo vyhodnocování friedly/enemy character). Voiceacting byl trochu slabší, nicméně u fandovského projektu je to pochopitelné. Pokud se vám líbila původní hra, Nihilum si určitě zahrajte.
Jsem někde kolem třetiny modu Nihilum. Moc se s tím nemažu (hraju na Normal a spíše akčně než stealth stylem) a stejně už mi hra naměřila 3h20min. Velice povedená záležitost, krom jiného je předělaný design plasmovky a vyskytují se zde další zbraně. Zatím jsem našel MP5 (slabší a přesnější než Assault Rifle) a Walter P99 (lepší než klasická 10mm pistole).
@Tarhiel (20.05.2013 02:26): Já jsem se dostal někam do čtvrtiny, jenomže všechny ty narážky na existující lidi, alespoň virtuálně existující místa a celkové propojení s reálným světem mi nějak brání do hry pořádně proniknout. Ale jakmile dohraju pár rozehraných věcí, tak se k tomu vrátím.
@Phoenix (19.05.2013 15:19): Zahraj si ho, je to šupa. Možno preháňam (jednoducho preto, že už si to presne nepamätám), ale dĺžkou mi Nameless mod prišiel skoro rovnako dlhý ako pôvodný Deus Ex. Postavy sú skvelo napísané, má to kopu eater eggov (ono celé je to jeden velký easter egg a pritom to neuráža ani to nie je naivné) a secret koniec ťažko vládne :)
U zmíněnejch modů nejde o modifikování základní hry, nýbrž o totální konverze, tedy spíš přenesení herních mechanik do novejch situací. V Zodiacu například hrajete za Paula Dentona po jeho útěku z New Yorku, pokud si dobře pamatuju, rozkrejvá se tam nějaká konspirace nesouvisející se základním DE.

Nameless Mod nemá se settingem DE společnýho už vůbec nic...
@Walome (19.05.2013 16:35): "zvlášť u her, který ho nepotřebujou." presne tak to vidim aj ja, nikdy ma nenapadlo spustat MODy v Deus Ex.

Narozdiel od takeho Oblivionu ktory zase naopak bez Huge-MODu bol uplne nezmyslenou stratou casu.
@Walome (18.05.2013 21:07): To mi připomíná, že bych měl konečně dohrát ten Nameless Mod. Už jsem dohrál snad všechny finished singleplayer mody, které byly alespoň trochu rozumné (Zodiac, Hotel Carone, Redsun 2020, 2027, dokonce i PS2 verzi The Conspiracy), ale do Nameless Modu se nějak ne a ne dostat. Ta základní idea mi přijde děsně mimózní.