Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Dá sa k DLC-čkam dostať aj inak ako cez Episodes->Special 1/2? Myslel som, že sa to spustí automaticky po dohraní hry.
@Walome (09.02.2013 14:47): Jo nakonec to zabaví dobře. Nepříjemná je fakt ta první půlka a pak se už jen tak vezeš.


@CJ (09.02.2013 15:37): Cliffhanger tedy no vida. O TABu sem nevěděl, ale stejně bych jí chtěl mít uprostřed a né obřího Alana přes celou obrazovku. JJ vim, že se ten song tak menuje, ale já mu rád řikám podle jeho refrému + mu tak řikaj i ve hře.
Knihu číst nebudu :)
Vic: Čo konkrétne si myslel tým, čo sa stalo s Alanom? Myslíš to, čo sa s ním stalo na začiatku (to vysvetlené bolo) alebo to, čo sa stalo na konci (nehral som 2. DLC, ale zdá sa mi, že úplne vysvetlené to nie je, takže by to mal byť cliffhanger pre ďalší diel. K 5. odstavcu: Kamera sa dá prepnúť aj na ľavú stranu, klávesou TAB. :) A ešte na koniec, ten song sa volá: The Poet and the Muse. :D

Btw, zistil som, že existuje kniha, čítali ste to niekto?
@CJ (06.01.2013 14:35): nejsem si úplně jistý, ale myslím, že ve hře se nedá přepínat jestli chceš Aj titulky nebo Čj. Dají se zapnout nebo vypnout. Snad záleží podle toho jakou jazykovou verzi si stáhneš z Steamu. Možná se pletu...
Aká je tá čeština na Steame? Neviem, či si tam mám dať angličtinu (kde sa to dá prepnúť?) alebo či to mám hrať s tým prekladom.
Kdesi (jo na FB ale tak byl to citát někoho známého :D ) jsem četl že nikdo nikdy nečte stejnou knihu jako ten druhý. Hry tohle moc neumí, protože nám vše ukazují. Alan je jiný.. a proto mám rád takové hry. Každý si tam najde něco. Možná to zatím nejde vysvětlit a nikdo neví jak to oficiálně teda je. Ale neoficiálně máme snad spoustu teorií ne? A to je správné.. pro každého je to jiný příběh, v tom je ta hra kouzelná.. Nevadilo by mi kdyby dvojka vše nevysvětlila, ale rozhodně se na ni těším.. protože zase něco poodkryje :) a dokud v tom nejsou mimozemšťani je to fajn story, i když ho zatím plně nechápem..
@Fatality (25.10.2012 21:38): Ak si správne pamätám, tak Alan v jednej časti hry (niekde ku koncu, keď sa to začalo pomaly vysvetľovať) povedal, že Zane-a dopísal, aby ho prišiel zachrániť z temtoty.
@CJ (25.10.2012 21:10): Hrál jsem i DLC. No ale on Zanea neznal osobně, tak moc nerozumím tomu že ho tam vepsal a takhle mu pomáhal. Však i v těch DLC alan říkal, že kdyby mu zane takto nepomohl, tak nikdy nedosáhne majáku. Na konci druhého DLC najde alan sám sebe ležet a pak mu vše začne dávat smysl. Takže byl celou dobu u sebe v pokoji a psal celou tu story, připsal do toho příběhu sebe i Zanea (kterého popsal ve starém potápěčském obleku), aby zachránil Alici a pak i sebe? Kdyby to tak bylo, tak pak nechápu to, že mu zane pomáhal. Vždyť si mohl vymyslet něco jiného do toho příběhu, byl tam např. Barry který mu nepomáhal atd. Nedává mi to moc smysl :( já si teda myslel po dohrání, že tam vepsal sebe (původní AW ep. 1-6), čímž zachránil Alici a sám se propadl do Temnoty. V Temnotě byl už dlouho uzamčený Zane, který mu pomáhal uprchnout. Obešel svůj stav mysli (byl stále v pokoji, ale nepsal jako knihu tyto dvě DLC) a jakmile si to uvědomil, vrátil se do svého vědomí a vše mu začalo dávat smysl. V tom druhém dlc mu to i zane říká, že mu může pomoct vrátit se zpět z Temnoty, ale on už tam musí zůstat. Nevim, fakt je to zamotaný. Možná kdyby to někdo rozmotal, tak to bude nejlepší psychologická hra :))
@Fatality (25.10.2012 18:57): Alan-a som dohral síce už pred rokom, ale z toho čo si pamätám, tak Zane bol spisovateľ, ktorý bol zaľúbený do Barbary. Tiež bol spisovateľ ako Alan a využila ho takisto ako Alana. A Alan dopísal do príbehu sám seba, pretože chcel zahchrániť Alice, kvôli tomu, že sa to z trileru začalo meniť na horor, a v horore musia všetci umireť. Tým pádom je možné, že tam dopísal aj Zane-a, aby mu pomohol. Hral si aj DLC?
@SilentWolf (25.10.2012 18:55): je to možný, jak říkáš, je to zamotaný :D resp. zamotané příběhy mám rád, ale nerozpletené moc ne. hlavně mám takový dojem, že alan dopsal do toho příběhu sám sebe, ne zanea. Je tu nějaký expert na tuhle hru? :))
Nevím no, je to zamotané.. jak se mluvilo o clickeru jaksik jsem se v tom začal ztrácet :D Navíc si to už moc nepamatuju ale není možné že Zanea vepsal do příběhu sám Alan aby mu pomohl?
@SilentWolf (25.10.2012 18:39): pochopil jsem to tak, že zane tam bydlel před alanem a i jeho využila temnota (ta černá babka). potápěčský oblek má podle mě proto, protože se "utopil" při potopě toho ostrůvku. akorát z něj svítí protože žije v té temnotě, ze které pomohl alanovi.
Není Zane prostě tzv. Deus Ex Machina tím pádem vypadá jak bůh ze stroje? Symbolika? Podobnost s Big Daddym čistě náhodná..
@CJ (13.09.2012 14:20): já jsem teda neutíkal levým tlačítkem myši. Ani nevím, že by tam tohle defaultně bylo. Protože jsem si to okamžitě změnil na ovládání, na které jsem zvyklý ze všech ostatních akčních her...a dělám to tak vždycky, že jdu nejdřív ze všeho do controls. Takže kritika ovládání, které se dá změnit, mi přijde poněkud zvláštní...
Hra má určite zaujímavý až filmový príbeh, ale neskutočne mi vadil ten systém bojov, naozaj veľký stereotyp stále sa opakujúcich súbojov, ktoré boli skôr otravné a kludné atmosferické pasáže naozaj dobré.

+ velmi divný nápad s tou temnotou, ktorá zničí celý les, dokáže spraviť tornádo, jednoducho má drtivú silu a v snahe zabiť Alana na neho vrhá pneumatiky od áut :D čo mi pride dosť blbé
@CJ (13.09.2012 14:20): Jojo, jeden z příkladů. Hlavně se pomaleji kliká než mačká čudl u gamepadu, ale to je tvůrcům šumák. Bohužel ta hra jede jen na xboxový ovladače, takže já mám smůlu.
@montana (13.09.2012 08:47): No pretože nelineárny pohyb kamerou (akcelerácia alebo kĺzavý pohyb) je zabudovaný do konzolových hier, u ktorých to logicky je potrebné keď hráč s gamepadom potrebuje rýchlo otočiť kamerou o 180 stupňov. S myškou je taký pohyb jednoduchý, ale gamepad potrebuje nelineárny pohyb.

Práve preto množstvo konzolových portov trpí akceleráciou a takým debilným kyvadlovým pohybom. Tie hry to totiž často majú zabudované v kóde, a portnúť to na lineárny pohyb a optimalizovať na všetky myšky môže byť občas náročné.
Jinak co se týče strachu, píšu v komentáři, že takhle jsem se u hry ještě nebál...platí to pro ty první dvě kapitoly, pak už jsem to prokoukl. Ale stejně tam pořád trošičku zbylo i na samotném konci.

Na tom začátku to byl ale strach z neznámého. Ten na mě funguje nejlíp. Bál jsem se taky proto, protože se hře podařilo přesvědčit mě o tom, že jsem skutečně tam. Ve chvíli, kdy začal děj hry bláznit a stále více ztrácel kontakt s realitou, už jsem se tolik nebál...