@Bodkin (12.03.2013 01:31): Z pohledu "scénáře" rozhodně, z pohledu game designu ani omylem, vždyť ty hry se hrají natolik jinak, že de facto patří k úplně jiným žánrům. D1 je freneticky rychlá řežba, D3 pomalý přeskriptovaný horor (nebo se jím aspoň snaží být)
Diskuze
@AlieN (11.03.2013 23:41): Duh. Doom 3 je ukázkový remake prvního Dooma. Nebo jinak, Doom 3 vypadá tak, jak by vypadal Doom, kdyby vyšel 2004 (nebo kdy).
Vtipné je, že to co napsal Hall do design dokumentu pro první Doom se objevilo až v tom třetím :D
Vtipné je, že to co napsal Hall do design dokumentu pro první Doom se objevilo až v tom třetím :D
Doom 3 je nástupcem/remakem Doomu 1 a 2 proboha v čem?
@Shoggot (11.03.2013 11:44): Ono zase ten nazov nemohol dat System Skock hoci to mozno aj chcel.... vdaka tomu ako boli vlastnicke prava na znacku a distribuciu tak nemal inu moznost ako pouzit nejaky iny nazov. Ovsem s tym ze je to nastupca nedostatocny suhlasim.
Bioshock je inspirovaný SS2, ale pokud má být opravdu nástupce, jako byl Doom 3 (všimněte si té trojky totiž) pro předchozí Doomy, tak to teda těžce nevyšlo.
@Fatality (10.03.2013 21:52): To rozhodně ne. Nevidím nic špatnýho na tom znovupoužít své nápady, když dlouhodobě fungují.
@Ninjer (10.03.2013 21:12): Vykrádání sebe sama sice není možná bůhvíjak kreativní, ale neetické to rozhodně taky není :D
Bioschock je v podstatě remake System Shocku 2.
Podobně jako je např. Doom 3 remake původních dílů (původně to vypadalo, že třetí díl půjde jiným směrem).
Každopádně jsem z toho byl během hry až v šoku - podobný zbraně, zkoumání monster, respawny v klonovacíh mašinách, několik druhů nabojů (např. ty proti brněním, co jsou užitečné proti strojům), kamery, vylepšování hrdiny, hackování.... dokonce i ti duchové už jsou v system shocku!
Což ukazuje, jak byl SS2 neskutečně nadčasová hra. Bohužel i s tím automatickým respawnem to pro mě teď byla neskutečně obtížná hra, tak jsem ji po chvíli vzdal. Naopak Bioshock má všechno udělaný docela dost jednoduše, člověk u toho nemusí kdovíjak přemejšlet... což mně, dnes už spíš svátečnímu pařanovi, velmi vyhovovalo!
V podstatě jediná větší změna jsou ty holčičky s Big Daddym a jiné prostředí - oboje kvituju, protože u SS2 bylo prostředí vesmírné lodě s monstrama poměrně sterilní, zatímco tady jsem si to úžasně vymyšlené prostředí (mix kultury 50.let + nové technologie + creepy masky) řádně vychutnával.
O nějakým "vykradením" nemůže být řeč, Bioschock je v podstatě System Shock pro novou generaci hráčů.
Podobně jako je např. Doom 3 remake původních dílů (původně to vypadalo, že třetí díl půjde jiným směrem).
Každopádně jsem z toho byl během hry až v šoku - podobný zbraně, zkoumání monster, respawny v klonovacíh mašinách, několik druhů nabojů (např. ty proti brněním, co jsou užitečné proti strojům), kamery, vylepšování hrdiny, hackování.... dokonce i ti duchové už jsou v system shocku!
Což ukazuje, jak byl SS2 neskutečně nadčasová hra. Bohužel i s tím automatickým respawnem to pro mě teď byla neskutečně obtížná hra, tak jsem ji po chvíli vzdal. Naopak Bioshock má všechno udělaný docela dost jednoduše, člověk u toho nemusí kdovíjak přemejšlet... což mně, dnes už spíš svátečnímu pařanovi, velmi vyhovovalo!
V podstatě jediná větší změna jsou ty holčičky s Big Daddym a jiné prostředí - oboje kvituju, protože u SS2 bylo prostředí vesmírné lodě s monstrama poměrně sterilní, zatímco tady jsem si to úžasně vymyšlené prostředí (mix kultury 50.let + nové technologie + creepy masky) řádně vychutnával.
O nějakým "vykradením" nemůže být řeč, Bioschock je v podstatě System Shock pro novou generaci hráčů.
@Blackpooll (06.03.2013 21:10): Podobnost tam určitě je. Já bych to jen nenazýval vykrádačkou, spíš aktualizací v novém designu.
Nevím, jestli nějak nedobrovolně rostu z dětské radosti z destrukce, ale všechno tohle mi přijde jako naprosto podružné. Ještě pár let a úplně se k hrám otočím zády, hrůza pomyslet. :-)
Znovu jsem to rozehrál, částečně v reakci na tuhle diskuzi a částečně v očekávání na Bioshock Infinity. Při prvním setkání s Tenenbaumovou doslova říká, že záchranu malých sester "mi vynahradí... nějak". Což se také stane. Atlas se s ní sarkasticky pře, že na přežití budu potřebovat všechno ADAM, čili se mám soustředit na vlastní zájem. Atlas je explicitně za objektivismus, Tenenbaumová je v opozici. A jelikož víme, na čí straně stojí hra, potažmo Levine, o vymezení vůči objektivismu nepochybuji (třebaže jím je hra prorostlá nespočtem odkazů).
Nevím, jestli nějak nedobrovolně rostu z dětské radosti z destrukce, ale všechno tohle mi přijde jako naprosto podružné. Ještě pár let a úplně se k hrám otočím zády, hrůza pomyslet. :-)
Znovu jsem to rozehrál, částečně v reakci na tuhle diskuzi a částečně v očekávání na Bioshock Infinity. Při prvním setkání s Tenenbaumovou doslova říká, že záchranu malých sester "mi vynahradí... nějak". Což se také stane. Atlas se s ní sarkasticky pře, že na přežití budu potřebovat všechno ADAM, čili se mám soustředit na vlastní zájem. Atlas je explicitně za objektivismus, Tenenbaumová je v opozici. A jelikož víme, na čí straně stojí hra, potažmo Levine, o vymezení vůči objektivismu nepochybuji (třebaže jím je hra prorostlá nespočtem odkazů).
Mně teda přišla zajímavější ta diskuse o filosofii :-/. Nevím, proč by "vykradení" System Shocku mělo vadit, tuplem když to měl na starosti tentýž člověk a slovo "shock" dává jasně najevo, že Bioshock je jakýmsi nepřímým remakem a nástupcem System Shocku. O čem se lidi dneska dokážou dohadovat... :-P
@mazar1234 (06.03.2013 21:42): Není respawn jako respawn. V BioShocku si ho prakticky nevšimneš, kdežto v SS2 prudí. A já tedy mezi jednodušší a horší rozhodně nedávám rovnítko...a jak je vidět, tak ani velký Ken!
@Blackpooll (06.03.2013 21:10): Ja som pomerne fanusik BS (vid 90%) ale rozhodne BS je len jasne OREZANY SS2, tudiz nepochybne horsia hra. Ovsem v com s tebou nesuhlasim je kritika ze to obsahuje vela prvkov SS2 - chvala velkemu Baphometovi za to! Bodaj by aj viac hier obsahovalo kopec prvkov SS2, prakticky dokonaly system ako chces vylepsit?
Godove arguementy tiez ani v najmensom nezdielam... respawn bol predsa aj v BS tak o com to keca.... a prave opotrebovavanie zbrani je prvok orezania nie vylepsenia. Tudiz mechanizmy neboli vylepsene ale iba zjednodusene.....
Godove arguementy tiez ani v najmensom nezdielam... respawn bol predsa aj v BS tak o com to keca.... a prave opotrebovavanie zbrani je prvok orezania nie vylepsenia. Tudiz mechanizmy neboli vylepsene ale iba zjednodusene.....
@Blackpooll (06.03.2013 21:10): Samozřejmě že nemá. Tímto se totiž snažíš hádat se samotným velkým Kenem, který BioShock udělal podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. A to nemůžeš vyhrát :-)
Jinak se divím, že ti to vykrádání tolik vadí. To se ti potom nemůže líbit skoro nic. Proč by nemohl znovu použít/vylepšit něco, co funguje? A že je to vykradeno? Koho to zajímá? Hlavní je, že je to uděláno/vykradeno DOBŘE.
Jinak se divím, že ti to vykrádání tolik vadí. To se ti potom nemůže líbit skoro nic. Proč by nemohl znovu použít/vylepšit něco, co funguje? A že je to vykradeno? Koho to zajímá? Hlavní je, že je to uděláno/vykradeno DOBŘE.
@GodOfTheSick (06.03.2013 20:49): Nemá cenu se hádat se skalními fanoušky hry. :-P
Já rád, když se zbraň opotřebovává! :-P
A navíc to "hackování"..vždyť to bylo pro malé děti..
Já rád, když se zbraň opotřebovává! :-P
A navíc to "hackování"..vždyť to bylo pro malé děti..
@Bodkin (06.03.2013 20:41): Proč jsem zmínil BM...stejný herní princip ( v tomhle případě "zab a zdrhej") byl převeden do novějšího grafického kabátku, který je přijatelnější pro mladší hráče, kteří nemají zájem o starý dobrý Half. A zdarma..
Jestliže nakupuju zboží v automatech, hackuju, píchám si injekce, sbírám a poslouchám nahrávky s obrázkem, pomocí nichž se dostávám do obrazu, upgraduju zbraně a vylepšuju si jednotlivé vlastnosti..to už tu bylo! To není případ: "V téhle hře je pistolka, v té druhé taky..to je vykrádání!" Skoro ten samý herní princip byl po osmi letech znovu použit a vydáván za něco "suprčupr"..a za to jsem měl v době vydání utratit něco přesl "litr"?
Naříkám jako "valcik", který vzdychá nad tím, že Colin McComb se nikam neposunul...
Jestliže nakupuju zboží v automatech, hackuju, píchám si injekce, sbírám a poslouchám nahrávky s obrázkem, pomocí nichž se dostávám do obrazu, upgraduju zbraně a vylepšuju si jednotlivé vlastnosti..to už tu bylo! To není případ: "V téhle hře je pistolka, v té druhé taky..to je vykrádání!" Skoro ten samý herní princip byl po osmi letech znovu použit a vydáván za něco "suprčupr"..a za to jsem měl v době vydání utratit něco přesl "litr"?
Naříkám jako "valcik", který vzdychá nad tím, že Colin McComb se nikam neposunul...
@Blackpooll (06.03.2013 20:28): Po osmi letech přišel se zcela novým a unikátním světem. To ti oproti klišé scifi bárce ze SS2 připadá málo? Navíc mechanismy/rozhraní je vyladěnější - žádný blbý respawn, zbraň se ti nerozpadne po dvou výstřelech atd.
@Blackpooll (06.03.2013 20:28): Ano, nepřináší nic nového, to bych přijal.
Ne, nemůžu. BM je fanouškovský remake, se vztahem SS2&BS to nemá naprosto nic shodného.
Ne, nemůžu. BM je fanouškovský remake, se vztahem SS2&BS to nemá naprosto nic shodného.
@Bodkin (06.03.2013 20:23): Jenže když to "dělá" ten samý člověk, tak bych po osmi letech od vydání SS2 očekával trochu více inovace...tak je to jak přes kopírák, akorát jiné prostředí.
Ale ty můžeš zase říct: HL vs Black Mesa..ale BM je zdarma, že...
Ale ty můžeš zase říct: HL vs Black Mesa..ale BM je zdarma, že...
@Blackpooll (06.03.2013 20:17): A? Člověk si to zavede v jedné hře a pak už si to do další hry vzít nemůže? Co quake vs doom? Není to taky prachsprostá vykrádačka?
@Bodkin (06.03.2013 20:09): Pana Tolkiena nechme prdět do hlíny. Jde mi o tu okatou podobnost. PSI vs. plasmidy, automaty, hackování ...a v Bio dokonce začínáš opět s hasákem v ruce. Plus získávání informací z nahrávek ( s podobiznou vedle).
I když rýpal může říct, že hasák a těžký montážní klíč jsou dvě různé věci...
I když rýpal může říct, že hasák a těžký montážní klíč jsou dvě různé věci...
@Blackpooll (06.03.2013 20:04): Nu, produkoval/režíroval to ten stejný člověk. Takže Pán prstenů je prachsprostá vykrádačka Hobbita, nebo jak to tedy u tebe funguje?
Lidi, řešte raději tu hru. Pro mě, například, to je prachsprostá vykrádačka System Šoků.
@Crash (06.03.2013 18:55): Tak se bohužel často filozofie učí, místo toho, aby byla (jako původně v antickém Řecku) pevně zakotvená v matematice (zejména v logice). Filozofie je ohromně mocný nástroj, kterým je možné ovládat miliony lidí, ať už takové ovládání slouží k dobrým či špatným cílům. Nicméně chápu, že většina lidí na hledání nějakého vyššího smyslu života časem rezignuje.
@Phoenix (06.03.2013 14:04): Děkuju za odkaz ale úplně mi stačilo co jsem si o tom přečetl na wikipedii. S filozofií jsem se nikdy moc nekamarádil, hlavně i kvůli tomu, že nás to spíš učili jako dějiny filozofie, než jako schopnost přemýšlet a argumentovat, no a učit se kdo, kdy, co kde řekl za volovinu mi těžce lezlo krkem.
A dneska už jsem moc starej na to, abych toužil po objevování smyslu života. Mě úplně stačí, když vím, že když se najím přestanu mít hlad, když se umyju nebudu smrdět a když si vpálím kulku do hlavy přestanu existovat. A proto abych se v životě cítil dobře mi zas stačí to co do mě vtloukli rodiče, mé vlastní svědomí a vědomí toho, že se mám chovat tak abych se za sebe nemusel stydět a aby se za mě nemuseli stydět i ti, co jsou mi blízcí. To je veškerá má filozofie, a žádné "ismy" k tomu nepotřebuju...
A dneska už jsem moc starej na to, abych toužil po objevování smyslu života. Mě úplně stačí, když vím, že když se najím přestanu mít hlad, když se umyju nebudu smrdět a když si vpálím kulku do hlavy přestanu existovat. A proto abych se v životě cítil dobře mi zas stačí to co do mě vtloukli rodiče, mé vlastní svědomí a vědomí toho, že se mám chovat tak abych se za sebe nemusel stydět a aby se za mě nemuseli stydět i ti, co jsou mi blízcí. To je veškerá má filozofie, a žádné "ismy" k tomu nepotřebuju...
@Barney (05.03.2013 20:06): IMO jsou jen "na dívání" a hra by fungovala i bez nich. Popravdě, žádný intelektuální vrchol BioShock zrovna není...
@Crash (06.03.2013 11:57): Rozdílné konce tu určitě fungují i na jednodušší bázi, zkrátka aby měl hráč radost, že se jeho jednání nějak promítlo :-) Ale jako ve filmu, záběr nějak vypadá sám o sobě, ale v napojení na záběr jiný a jako součást delší scény, se vytváří zcela nové konotace, ty ale 95% lidí nemusí vůbec hledat.
Jinak mě je Randová volná (kde o ní zaslechnu, kydá se na ní hnůj) a objektivismus se mi nezamlouvá. A kolik podobných prací Bioshock podnítil, si nehodlám troufat. Kriste, to musí být 100 stran! :-)
Jinak mě je Randová volná (kde o ní zaslechnu, kydá se na ní hnůj) a objektivismus se mi nezamlouvá. A kolik podobných prací Bioshock podnítil, si nehodlám troufat. Kriste, to musí být 100 stran! :-)
@Crash (06.03.2013 11:57): U nás jednu dobu šířil objektivismus pan Jiří Kinkor.
Na Ayn Rand je narážka i v Lost, v jednom díle čte Sawyer Fountainhead
Na Ayn Rand je narážka i v Lost, v jednom díle čte Sawyer Fountainhead
@Barney (05.03.2013 20:06): Včera večer jsem byl už unavený, a nechtělo se mi nic googlit, neměl jsem tedy potuchy o nějaké Ayn Randové a její filozofii objektivismu. Teď jsem se tomu chvilku věnoval a skutečně těch odkazů je v Bioshocku víc, než aby to byla náhoda. Tímto tedy chci poděkovat za rozšíření obzorů. Každopádně určitě nejsem jediný hráč, který to přímo z té samotné hry nepochopil, zvlášť pokud se o tuto filozofii dříve nezajímal. V podstatě je to takový Easter egg...
Naopak se domnívám, se kdyby do obsahu nezasahovalo on zmíněné "PR oddělení", hry by vypadaly a hrály se o mnoho lépe. Scénáristé nejsou žádní blbci a křidýlka jim přistřihují manažeři právě tím, že se jistě často ozve: tohle tam nedávej, to je moc filozofické, místo toho bude výbuch, nebo řízení vozidla, tohle tam nedávej, stejně nikdo neví k čemu odkazuješ, místo toho bude scéna kdy hráč musí mačkat M1+M2 aby se zachránil před....
@Crash (05.03.2013 23:04): viz SPOILER - asi tak si představuju, že všechny hry vznikají. PR oddělení pak udělá svoje - hlavně je potřeba hru pořádně vyhajpovat...
@Barney (05.03.2013 20:06): Pokud je to tak jak říkáš, tak na rovinu přiznávám, že jsem Bioshock nepochopil a po pravdě řečeno jsem tomu rád. Hledal bych-li tam již při hraní nějakou takovou "hlubokou" filozofii, asi bych byl velmi zklamán. Pro mě je to skvělá atmosférická akční hra ale ne filozofický román. Musím říct že jsem se při tvém výkladu trochu povrchně uchechtával. Upřímně by mě skutečně zajímalo, jestli to tvůrci mysleli tak jak to vykládáš a nebo to bylo jen: "Hej Kene, co když do tý hry dáme dvě varianty? OK dobrej nápad, to by mohlo fungovat..." A pak přišlo PR oddělení a řeklo, hele uděláme kolem toho trochu filozofický kaše, ono to dycky pár lidí zmagoří, vznikne nám kult a bude se líp prodávat...
Možná je to tím, že jsem spíš technický pragmatik, který prostě ví, že jedna a jedna jsou vždycky dvě, ovšem samozvaní filozofové jsou schopni tvrdit, že mezi tou mojí dvojkou a jedničkou vlastně žádnej rozdíl není, takže jsem si s filozofama nikdo moc nerozuměl... ;-)
Možná je to tím, že jsem spíš technický pragmatik, který prostě ví, že jedna a jedna jsou vždycky dvě, ovšem samozvaní filozofové jsou schopni tvrdit, že mezi tou mojí dvojkou a jedničkou vlastně žádnej rozdíl není, takže jsem si s filozofama nikdo moc nerozuměl... ;-)
@Crash (05.03.2013 15:25): Ale kdyby byl hrdina náhodný návštěvník, byl by Bioshock jen další z řady a musel by opustit nebo aspoň výrazně přepracovat svou dominantu. Je nesmírně důležité, že je hrdina ovládán Ryanem. Objektivismus, na který jsou v Bioshocku nesčetné odkazy, tvrdí, že morální jednání je sebeklam a spravedlnost existuje nezávisle na lidských činech. Ideální je jednat jen ve vlastním zájmu - jednou lineární cestou. V tomhle bodě začíná Bioshock fungovat i jako komentář k masově populárním FPS hrám, nabízejících pouze jednu cestu s jedním východiskem. Z tohoto modelu se Bioshock vymaní, když hráči umožní volit mezi záchranou nebo zabitím Little Sisters, tedy mezi tím, co je vágně pojmenováno dobro a zlo. Bioshock se po odhalením totožnosti a záměrů Andrewa Ryana proti objektivismu ostře vyhraňuje a dva rozdílné výstupy na závěr dokazují, že volba mezi dobrem a zlem skutečně cosi znamená. Nevím, kdy jindy jsem měl možnost narazit na tak sebereflexivní pojetí videohry. Ty filosofické odkazy tam nejsou pro dívání, hra je na nich celá postavená.
@Barney (05.03.2013 13:27): No prvně bych měl říct že jsem ten poslední, kdo by chtěl Bioshock kritizovat, není to tak dlouho co jsem tu napsal pochvalný komentář. Nicméně k příběhu jsem psal něco jako, že se mi sice líbil, ale neoslnil mě. Bioshock alespoň pro mě je hodně o atmosféře, a tu výborně dokreslují útržky z magneťáků, díky kterým si člověk dává dohromady tu skládačku, jak to tu asi vypadalo a co se tu odehrálo, to vykreslení tý utopický společnosti je výborné. Co mi s tím nesouzní je ta hlavní dějová linka, tedy to kdo vlastně hlavní postava je a proč tu je. To mi prostě přišlo celý tak trochu přitažený za vlasy a s tím i ty související lehce otravné úkoly, ať už je to včelín, nebo shánění součástek, apod. Osobně si myslím, že kdyby to zůstalo v tý pozici náhodného trosečníka, který se odsuď chce dostat jen pryč, a na ní navázat vedlejší dějové linky jako i třeba tu záchranu sestřiček, tak by mi to přišlo možná ještě více uvěřitelnější. Ale opakuji alespoň pro mě to jsou jen drobné kaňky na skvělém díle.
@Crash (04.03.2013 18:42): Nevím, v čem by mělo být to nesouznění. Ač to hodně lidí nevnímá, Bioshock má "svou" filosofii (a její kritiku), jež prostupuje příběhem, hodně provázanou s interaktivní složkou.
@mazar1234 (04.03.2013 15:04): Jako vybírání plasmidů bylo ve dvojce peklo (přes to debilní LIFO menu). Jejich používání bez problémů (zkratková klávesa pro každý plasmid).
@AiMLEzZz (04.03.2013 18:18): Jo takhle, no je pravda že ten příběh s tou hratelností úplně nesouzní. Mě sice nevadil, ale ani mě nijak neoslnil. Ale ten tvůj příklad mě zrovna vůbec nepřišel nějak závadný, to mě víc vadil Včelín, ale všechno to byly jen takové drobnosti, pihy, které na celkové kráse té hry prostě vůbec neubírají. Nicméně jak jsem už řekl, je to přece jen hodně subjektivní, a když tě to nechytlo, tak asi nemá cenu se tam trápit. Rozhodně i podle komentářů nejsi jediný komu se to nelíbilo...
@Crash (04.03.2013 14:59): Mno, co se týče onoho vracení, tak nejde o to, že bych šel špatným směrem, a to jsem, stejně jako ty, hrál bez ukazatele směru. Na to tam byly jiné pasáže. Z hlavy mě napadá třeba Arcadia (ta velká zahrada, kde se produkoval kyslík) - když jsem měl dojít k Rapture Metro, tak se mi samozřejmě přímo před nosem zavřely vrata a musel jsem na popud tamní vědkyně jít hledat vzorek růže. Takových momentů, kdy prostě nic nemůže být jen tak a vždycky se něco na poslední chvilku předvídatelně zvrtne je tam hned několik a přijde mi to jako zbytečně frustrující trik designéra jak to trochu protáhnout :(.
Vybírání plasmidů mi v jedničce i dvojce přišlo určitě lepší na Xboxu.
@Crash (04.03.2013 14:59): V podstate s tebou uplne suhlasim az na jednu vec - Plasmidy.... a je vidiet ze to pochopili aj samotni autori hry kedze v Bioshocku 2 uz to urobili Left+Right mouse bez nutnosti prehadzovat zbran/plasmid. Toto bol pre mna hlavny dovod preco som plasmidy v B1 skoro uplne vobec nepouzival naopak v B2 som ich pouzival velmi hodne. Takze toto mi v B1 vadilo a v tomto jednom sa moje pocity zhoduju s AiMLEzZz, inac v ostatnom vobec.
@AiMLEzZz (komentář): No je to samozřejmě subjektivní přesto mi to nedá nezareagovat. Možná jsem měl štěstí a správně odhadoval kam jít (hrál jsem bez navigační šipky), ale že bych trpěl nějakým vracením se, to tedy rozhodně ne. Ano občas jsem se někam vrátil, ale že by mi to kazilo hru, to teda vůbec. Dost lidí si i v komentářích stěžovalo na respawn. Ale sakra Rapture přece není nějaká malá jeskyně, je to podmořské město plné šílených obyvatel. Stejně jako v reálu když půjdu prázdnou ulicí, neznamená to přece, že až se za hodinu tou samou ulicí budu vracet, bude pořád prázdná. A rozhodně se mi nikdy nestalo, že by se mi někdo respawnoval přímo před očima.
Chování AI mi přišlo přesně tak šílené, jak asi šílení měli být. Rozhodně nečekám od šílenců, že se budou krýt a útočit jako profesionální voják, naopak bez ohledu na nebezpečí a bolest si jdou na smrt, protože touha po mojí krvi je silnější než cokoliv jiné. V této souvislosti se mi ten fakt, že zbraně jsou spíš plivátka, než ultimátní zbraně, přijde docela vhodný, k celkovému nastavení obtížnosti. Pokud bych protivníky dostal hned první ranou, tak by to zase velmi rychle přestalo bavit mě. A na realističnost si v Rapture snad skutečně hrát nebudeme...
No a to stěžování si na ovládání tak to vážně nechápu. Kdo používá Fkové klávesy v akci? Já klidně, sakra to je to vážně tak složitý? Ta hra je dost dlouhá na to, aby si to hráč do krve dostal. Jediné co mě v této souvislosti štvalo, bylo nastavování vybraných plasmidů na ty Fkové klávesy, tam to jednoznačně buď zmršili, nebo spíše jim to uniklo při testování.
Chování AI mi přišlo přesně tak šílené, jak asi šílení měli být. Rozhodně nečekám od šílenců, že se budou krýt a útočit jako profesionální voják, naopak bez ohledu na nebezpečí a bolest si jdou na smrt, protože touha po mojí krvi je silnější než cokoliv jiné. V této souvislosti se mi ten fakt, že zbraně jsou spíš plivátka, než ultimátní zbraně, přijde docela vhodný, k celkovému nastavení obtížnosti. Pokud bych protivníky dostal hned první ranou, tak by to zase velmi rychle přestalo bavit mě. A na realističnost si v Rapture snad skutečně hrát nebudeme...
No a to stěžování si na ovládání tak to vážně nechápu. Kdo používá Fkové klávesy v akci? Já klidně, sakra to je to vážně tak složitý? Ta hra je dost dlouhá na to, aby si to hráč do krve dostal. Jediné co mě v této souvislosti štvalo, bylo nastavování vybraných plasmidů na ty Fkové klávesy, tam to jednoznačně buď zmršili, nebo spíše jim to uniklo při testování.
@AiMLEzZz (komentář): Tenhle komentář přesně vystihl moje pocity z Bioshocku. Třikrát jsem se to snažil hrát, vždy s ročním odstupem. Pokaždé proběhnu dva tři levely a otráveně to odložím. Naprosto nechápu, co na to lidi vidí.
Je pravda, že z dema jsem byl kdysi nadšený, ale to trvalo asi půl hodiny. Hra měla asi být o polovinu kratší.
Je pravda, že z dema jsem byl kdysi nadšený, ale to trvalo asi půl hodiny. Hra měla asi být o polovinu kratší.
@AiMLEzZz (04.03.2013 12:31): hlavně nehraj dvojku!!! :D
@AiMLEzZz (04.03.2013 12:31): Noo, ono je to ke konci ke všemu dost zdlouhavý, takže to trošku ztrácí tempo a ten závěr je úplně debilní... ale jinak mě to hodně bavilo, ačkoli všechny zbraně mi přišly jako nevýrazný plivátka.
@AiMLEzZz (04.03.2013 12:31): Jestli tě to nebaví, tak se s tím netrap, ta hra je poměrně dlouhá na dnešní poměry, zvlášť pokud si chceš v každé mapě projít všechny zákoutí..
@Walome (04.03.2013 12:09): Díky :). Docela rád bych tu hru dohrál, ale takovýmhle tempem mám co dělat ještě tak do května :-/. Asi to chce na chvilku vysadit a pak to sfouknout všechno na jeden zátah.
AiMLEzZz : dobrej koment, zasmál jsem se :) a jo, dávám Ti za pravdu ve všem, jen mně to prostě nevadilo a ty klady převážily zápory.
@ViRus (22.02.2013 18:22): Presne tak...
Je to celkom pekná edícia. Bioshock 1+2 a všetky DLC
A dostaneš k tomu ešte nálepky k Infinite
Je to celkom pekná edícia. Bioshock 1+2 a všetky DLC
A dostaneš k tomu ešte nálepky k Infinite
@CJ (22.02.2013 18:16): PS3 a Xbox360.
@Nons3nse (22.02.2013 08:56): Na aké platfromy tá edícia vychádza?
Tak mi dnes prišla Ultimate Rapture Edition. Na PC som pri tom dlho nevydržal...
Tak snáď z ovládačom v ruke to bude lepšie :)
Tak snáď z ovládačom v ruke to bude lepšie :)