Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Falagar (28.03.2013 12:21): Tak to děláme stejně, dokonce myslím, že jsme si to už i někde psali. Já právě o TR viděl jen to první video a pak jen četl, že ji někde někdo bude chtít znásilnit a u toho jsem skončil.
Nejsem tak daleko, abych tomu dal 100%, ale i tak jsem byl mile překvapen. Ačkoli Tomb Raider bez možnosti skočit šipku do vody neni TR :)
Spíš měli různí lidi různá očekávání podle toho, jak sledují novinky o nevydaných hrách - a v reakci na to je hra potěšila nebo naštvala. Já poslední dobou na PR kecy úplně kašlu, info o hře jsem nesledoval, viděl jsem jen jedno gameplay video z nějaké herní výstavy (E3, možná?) a to je vše. Nad hrou jsem od začátku zlomil hůl, protože jsem myslel, že zase nepojede na win xp. Jak vyšla, podíval jsem se na systémové požadavky a jen čučel, že pod xp jede. Tak jsem si ji sehnal a zahrál. Nevěděl jsem o ní nic, neměl žádná očekávání a neměl tedy šanci skočit na nějaké PR kecy jako ostatní. Tím pádem jsem si jí užil od začátku do konce.

Někteří píšou - kdyby to nebyl tomb raider, dám o 10% víc. Kdyby neslibovali větší přežití, dám o 10% víc apod. Přijde mi, že si ty hry kazíte sami sobě... I Deus Ex IW je super hra, stačí se jen oprostit od toho, že je to DeusEx.
Nevím proč tu pořád řešíte kosení hord nepřátel. Těchhle momentů, kdy nepřátele nabíhali nebo jich najednou bylo moc, tam zas tak moc nebylo. Jinak jsem se většinu souboju snažil vyřešit lukem během 5s, kdy si mě nepřátele sotva všimli, nebo pěkně potichu, což bylo fajn a alespoň jsem si nepřipadal jako Rambo..

Navíc ty přestřelky nebyly vůbec špatné. :)
@M.a.t.t. (28.03.2013 09:19): her co bych dal zahrat diteti je naprosty minimum. coz je jeden z duvodu proc mi tu porad skuci "tato sezen mi nejakou novou hru" :-P

drsna a surova hra to je, ale uprimne to je poslednich par let skoro vsecko. "gritty realism" je tak rozsireny ze uz to neni vubec originalni. aspon ze to neni jen zmet sedo-zelene jak konci jine "desne realisticke" hry.

Navic ten gameplay na me proste nepusobi vubec realisticky a drsne. Temer od zacatku je z toho takova strelnice kde kosis nepratele po desitkach a s takovou lehkosti ze mi to proste neprijde.

netvrdim ze je to spatna hra, jen z toho nejsem tak uplne odvazanej :-)
@Rattus (28.03.2013 00:03): Neodpovedal si na otázku, dal by si Tomb Raidera zahrať mladšiemu dietaťu? Nikto sa tu nebavi o tom, ako dospelácky a inteligentne je hra napísaná či nakoľko pri nej treba premýšľať ale o tom, že je to na dnešné pomery pomerne drsná a surová hra aj keď sa to otrlejším hráčom nemusí zdať. To nič nemeni na tom, že tomu tak proste je.
@Walome (28.03.2013 08:56): vezmu to podle data vydani jak mi to vrati tuhle DH a co sem hral - Aliens:CM, Darkness 2, Walking dead epizody ( priklad opravdu dospele hry ), Max payne3, spec ops, sleeping dogs, hotline miami (AAA hra :-D ), far cry3, bulletstorm, red faction, dead island, rage... no myslim ze nadava se v podstate vsude ..

knuceni lary mi vadilo hlavne pri opakovani nejake nesmyslne qte/cutscene sekvence :-P
@Arc (28.03.2013 08:12): No, Far Cry je tak x let stará hra, vyber nějakou AAA hru z poslední doby, kde se to hemží podobnými slovy - je jich jen pár.
Osobně se mi to líbilo 1) jsem úchyl 2) to byla příjemná změna. Bál jsem se, že mi kňučení Lary bude časem vadit, ale docela jsem se do ní vžil, takže když řvala "všechny vás postřílím vy hajzlové", tak jsem cítil s ní.
@Rattus (28.03.2013 00:01): Přesně jak říkáš, hra se snaží navodit nějakou tísnivou atmosféru a pak to shodí takovou debilitou. Jelikož je těchhle momentů víc, seknul sem se hrou po druhé misi.
EDIT:
Docela mě udivuje jak si někdo myslí, že nadávky jsou jenom zde a jsou úplně mega surové. Nevím jak vy, ale tohle má snad téměř každá střílečka :D, velice dobře si pamatuju třeba Far Cry a to už je dost stará hra :D
A když už je řeč o hře "pro dospělé" zachovám se jako dospělí a řeknu, že ta surovost je úchylně přehnaná aby vzápětí ani neměla vliv na zbytek hry ;)
@Borghal (27.03.2013 23:46): ze se ve scenari pouzivaj sprosty slova vubec neznamena ze je napsanej pro "dospele" - cimz myslim cloveka co u toho trosku popremysli, nedela jen "wooow grafika" a nemusi hrat jen power fantasy hry.
@becki_tu (27.03.2013 21:55): Realisticnost umrela hned na zacatku kdy se nabodne na ocelovej vrut ci co a pak tam vesele beha a skace. Nejvic me ale dozrala scena kdy plne ozbrojena se "pokusi" zachranit kamosku (lukem proti bande lidi zatimco kalacha ma na zadech) a naprosto bez boje se necha zmlatit. Potom a castecne i pred tim bojuje s podobnym poctem nepratel vicemene bez problemu :-D

ten absolutni rozpor mezi tim gameplayem a tim o co se snazili v cutscenach mi prisel vazne dost narusujici.
Priznam se ze kdyby se to nejmenovalo tomb raider asi bych tomu dal o 10 bodiku vic, takhle me proste nakrklo ze se to "zproneverilo" svemu stylu - skakani/lozeni a puzzle
@marwel (27.03.2013 22:30): mně stačí už slova jako "fuck" a "bitch" a v dnešní době sluníčkových her to bylo příjemná změna zvlášť když se jedná o MirkoDušínovskou postavu, jakou Lara je.
Ja tedy moc toho "pro dospele" nevidel. Jo kdyby tu Laru ve hre nekdo casto mlatil, tak nereknu, ale ona tam jen celou dobu mlati sama sebou o zem. Tomu ja "pro dospele! nerikam. :-)
@becki_tu (27.03.2013 21:55): Jo a aby to pak tvurci trochu vyvazili, daji tam pulhodinovou sekvenci, kde vsechno vybuchuje, bori se to a nepratele na Laru nabihaji v COD poctech. Zacatek je fajn, ale jakmile dojde na akci, vyvojari proste nevi, kdy prestat a pocit z toho je, vzhledem k zasazeni a pribehu hry, mnohem horsi nez u jakekoli COD hry. Muzu take rict, ze po hrani noveho TR uz nikdy nebudu kroutit hlavou nad tim, kde se Gordon Freeman naucil zachazet se zbranemi (ne, ze bych se tim do ted nejak zvlast zabyval, ale cloveka to preci jen napadne).
@Walome (27.03.2013 21:36): Tak očividné je to dosť, čo s ňou chce spraviť, ale tak cecky jej tam neoblizuje to je fakt, ale obchytkavanie, nasilie... jasne smeruje k tomu, čo má za lubom :) + sa mi páčilo, že k Lare sa tam nepriatelia naozaj nesprávajú v rukavičkách, nadávajú jej, rozprávajú sa medzi sebou - Tá malá kurva ešte žije! a podobne. Je to jedna z najtvrdších hier čo som hral a to nesrandujem :)
@Walome (27.03.2013 21:11): Je to tam, ešte na začiatku hry, keď sa prvýkrát stretneš s tými obyvateľmi. Znásilniť sa ju pokúša ten, ktorý ju potom v ďalšom QTE chce uškrtiť.
btw si pamatuju, že někde bylo video jak vagabundi chtěj znásilnit Laru... nevim, asi jsem to hrál špatně, ale nic takovýho jsem tam nezaznamenal.
@becki_tu (25.03.2013 19:35): myslis ze tohle jsem nezkusil, ver že ano...až jsem myslel že klavesnici odrovnam, pravda však je, že na youtube jsem našel řešení, je to chyba hry! Stačí dát na tu chvilku v nastavení nejnižší rozlišení...a najednou to E funguej jak má.
Potřebuji jednu radu, mam pocit jako by byl uz konec hry..nechci spoilerovat, ale zautočí na me ten padouch abych nesetrelil lukem tu čarodejnici...objevi se F - zmačknu F a budnu padoucha cepínem...pak se objevi mačkej E...mačkám E ale stejne mě zabije, už si fakt nevim rady. Vím někdo?? Děkuji
@Barney (23.03.2013 19:41): Tak tak. Je to jak v Mass Effectu 2, kde to vždycky vypadalo, že vás do akce půjde víc, ale nakonec jste šli vždy jen ve třech. Chm, nebo to možná byla trojka. Jo, to byla trojka.

Ale jako nestěžuju si, byla to brilantní jízda.
Ale jo, dobrý. Ale teda tak nudný vedlejší postavy jsem už dlouho nezažil :)
Na mém cca 4 roky starém PC (X2 6000+, 4GB RAM, 9600GT) jsem překvapivě hrál TR na vysoké detaily s průměrným FPS kolem 25. Samozřejmě se ale i mě blíží doba, kdy bude potřeba vyměnit starý stroj za nový. Tím bodem by mohlo být vydání GTA 5 na PC... :)
@Walome (21.03.2013 14:26): Jo to urcite... Ja si to rikal dva roky zpatky a stale se najdou hry, ktere si mam moznost zahrat. Napriklad jakmile to ma logo Unreal Engine 3, bez ohledu na minimalni pozadavky je tam vzdy relativne velka sance, ze to rozchodim. Celkove jsem ale sve slabe sestave docela vdecny. Neutratim tolik penez za novinky a vyhnu se cele rade zklamani. A kdyz jsem tak premyslel, co za hry bych si pri upgradu zpetne zahral, moc jsem jich nenasel a to je hlavni duvod, proc jsem se rozhodl, ze k upgradu pocitace dojde az v dobe, kdy soucasny pocitac udela nejaky dramaticky downgrade do kremikoveho nebe. I kdyz mi neni dvakrat po chuti zivit ctyrset wattovym zdrojem prerostlou kalkulacku. :-)
Tak Tomb Raider je moje 150. vlastněná hra. Hezké číslo, zvlášť z toho důvodu, že tato hra je na dlouhou dobu poslední novinka, kterou moje pc zvládne :) je to konce jedné éry.
@Fritol (20.03.2013 19:33): Helé, nevim. Já osobně nechápu to rozhodnutí autorů udělat z toho systém Batman: Arkham Asylum, kde potkáváš věci, které nemůžeš sebrat, ale pak se do těch lokací můžeš vrátit a díky nové výbavě se k nim dostat - to absolutně nekoresponduje s tím, že se nás hra snaží hnát pořád dopředu po dějově lineární lince.

Osobně bych řekl, že největším záporem hry je to, že od začátku do konce jsi ve stejné lokaci, na rozdíl od dílů minulých. Ale zase jsem rád, že z toho neudělali sandbox alá FC3, to by nemuseli zládnout.
@Walome (20.03.2013 19:30): Ale tak to potom myslí výzvy a nebo prostě látku která někde visí. Ale pokud ji nejde přepnout na šíp bez lana, tak prostě musí myslet ta lana kolem dveří..
Zápalný šípy přepněš opakovaným stiskem +
A pak se střílí levým myšítkem, jako normální střelba. Šípy s lanem se střílí jiným tlačítkem.
Chtěla bych se zeptat, jestli někdo neví, jak se přepínají hořící šípy, vím že +, ale potřebuji bez lana. Potřebuji šípem zapálit látku u brány.Děkuji
@7c (19.03.2013 23:00): No právěže to podobný je, když se držej těch fantasy prvků. Jinak nevím jak moc je to podobné původní sérii, ale jako dnešní hra je to rozhodně vydařené.
Ahoj, nevíte, jak se dá zálohovat pozice, nebo pozice s profilem? Dodělal jsem asi polovinu hry a pak se mi sekla - cca grafika, nebo něco. Po opětovném spuštění se mi zobrazilo: "profil poškozen" a zmizela mi také uložená pozice! Nechci to hrát znovu, kdyby se to mělo opakovat, tak bych si to ideálně 1x denně chtěl někam zálohovat. Poradíte? Díky moc...
Chm, tak jsem tak trošku doufal, že se při restartu opustí od těch nadpřirozených krávovinek, ale tak zase to vysvětluje, jak je možný, že Laře vůbec nepřijde divný, když v prvním díle (z roku 96) potká zombie koně :)